Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Recenze, názory
 > Recenze, názory
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O sračkách aneb Quo vadis Toteme?
Autor: Periskop (Občasný) - publikováno 12.5.2010 (17:48:06)

 

Není to tak dlouho, byl začátek roku 2008 a Naty mě požádala, zda bych nepřipravil fotografickou stránku do totemáckého časopisu. Pokud jsem měl zpočátku pocit, že to bude sranda a za večer mám stránku pohromadě, brzy jsem se přesvědčil o opaku. Začal jsem se probírat totemickým archívem a zas a znovu žasnul, jaké poklady skrývá. Aby bylo jasno, jsem fotograf, vyrůstal jsem navíc ve fotografické rodině a prohlížím si fotky od útlého dětství (mezi mé první hračky patřily katalogy, které jsem s gustem ochutnával a likvidoval) a „nakoukáno“ mám tudíž požehnaně. Občas ke své smůle, to ve chvílích, kdy nejsem schopen spolujásat nad některými dílky současných autorů, neboť, na rozdíl od mladších kolegů, jsem tohle a támhleto už viděl třeba před třiceti lety a bylo to často dokonce lepší. To mám potom zkrátka smůlu. Nudím se… a já se nudím nerad.

Nic takového se mi ovšem při probírce totemních fotogalerií nestalo. Naopak, objevil jsem si pro sebe autory, kteří třeba už pár let na tomto serveru nepublikovali a při sklence dobrého vavřineckého tiše jásal. Příprava fotostrany nakonec trvala podstatně déle, ale snad stála za to. Šíře záběru publikujících autorů byla ovšem taková, že nezbylo než se věnoval pouze tomu, co je mi nejbližší, tedy dokumentu. Na ostatní se tehdy nedostalo a já si v duchu říkal, snad někdy příště…

Příště nastalo na jaře letošního roku. V souvislosti s úplně jiným článkem, o úplně jiných fotografech a jejich práci, mě napadlo, že bych mohl zase po delší době zapátrat, co nových, progresivních a v nejlepším slova smyslu drzých a průbojných talentů se na Totemu objevilo. Postup jsem zvolil obdobný, tedy až na to, že vavřinecké nahradil tramín, chápejte, jaro…

Tím ovšem, k mé hrůze, veškerá podobnost skončila. Začal jsem prohlídkou aktuálních fotografických top děl… a objevil fenomén Věza! Fakt, že v topce se v tutéž chvíli nacházela hned dvě díla této dámy mě zarazil natolik, že jsem se podíval dokonce i na to druhé. Slepice!!! Teď nemyslím autorku, myslím objekt jejího zájmu.

Je samozřejmě fakt, že podobná veledíla se čas od času objevovala na Totemu i dříve, ale že bych něco podobně otřesného viděl mezi nejvíce doporučovanými díly? Nevzpomínám si...

Tak jsem se pustil do hlubšího průzkumu onoho výše zmíněného fenoménu. Nakonec jsem nedokázal odolat a u jedné ze slepic napsal komentář. Prostě proto, že autorka po mně chtěla hlubší kritiku. A jsme u sraček z titulku. Dovolil jsem si konstatovat, že „pokud se někdo rozhodne produkovat neustávající proud nevkusných sraček je to jeho věc, samozřejmě... pokud ovšem tenhle sajrajt publikuje, už to jenom jeho věc není... nebylo by možné někde načerpat alespon základní informace o řemesle a povýšit ty sračky aspoň na kýč? Ty houfy blbců kteří něčemu podobnému dají body a déčka to sice nerozliší... ale na druhou stranu, třeba je to duchovně povznese,“  což mi přišlo jako nejmírnější možné hodnocení podobné slepičárny. Podotýkám, že to nebyla nejhorší z autorčiných fotografií, ale i tak, hodnotit opravdu nebylo co. Pominu teď fakt, že jsem byl vzápětí osočen věrnou doporučovatelkou Věziných sraček, která tu pobíhá dokonce v redaktorském mantlíku, že nemám autorku urážet, což byla samozřejmě blbost. O autorce jsem se ani nezmínil.

Vysvětlím proč sračky. Tak tedy… S rozšířením a zlevněním digitální fotografie nastala v krátké  historii nespecializovaných serverů jako je Totem dosud nevídaná situace. Lidé, kteří by se dříve realizovali s největší pravděpodobností proudem neskutečně blbé rádobypoezie, se přeškolili na „fotografy“. Je to totiž ještě méně pracné, než datlovat písmenka, spoušť stačí stisknout jednou a hurá, mohu zamořovat okolí. Problém je, že fotografie takových autorů postrádají byť sebemenší náznak vytvořit něco jiného, než špatný paměťový záznam. Dotyční nemají nejmenší potřebu si cokoliv o médiu, které zneužívají k jakési osobnostní masturbaci, přečíst, poučit se, vyvíjet se. Oni netouží stát se fotoamatéry a dělat dobré fotografie, mají pouze obsedantní potřebu zamořovat svými dílky virtuální prostor. Diskuze pod takovými sračkami je přípustná pouze do té míry, pokud slouží k masírování autorova ega eventuelně k navázání emailových známostí, které autorovi, díky dopisování, poněkud zpestří bědný a osamělý život, který, s největší pravděpodobností, vede. Jak jinak si lze vysvětlit, že má tolik času na brouzdání po serverech?

Zásadním problémem ovšem je, že tohle všechno se děje právě na Totemu, nikoliv někde na Facebooku či obdobných sociálních sítích. Totem je (snad) ještě stále internetový kulturní magazín. A příspěvky autorky Věza i mnoha dalších nicků (úmyslně nepíši autorů) nemají s kulturou naprosto nic společného, jsou to diletantské... inu sračky, já vážně nevím, jak jinak by se něco podobného dalo pregnantně pojmenovat. Kromě toho, že otravují "starousedlíky" odrazují v důsledku potenciální autory, kteří by mohli být pro Totem přínosem a kteří, poté co jenom nakouknou na svěží slepičárny vystavené v topce, rychle prchají jinam, aniž by dali těm kultivovanějším uživatelům serveru možnost zjistit, jak jsou úžasní.

Totem kdysi míval něco, co Janahe pojmenovala samočistící schopnost. Pokud zde někdo zkusil publikovat podobné hovadiny, velmi brzy mu ostatní dali najevo, že by měl raději zkusit štěstí jinde. Kam tahle schopnost zmizela? Copak už nikomu nezáleží na tom, jestli Totem přežije dál jako to čím byl v době nedávno minulé, nebo jestli se promění v odkladiště pitomostí a rejdiště neschopných ňoumů bez talentu?

Já vím, už samotné rozkliknutí podobných blbin jaké produkuje Věza a další může působit kultivovanému člověku neskonalé utrpení. Kritizovat podobná veledíla nemá smysl, bylo by to to samé, jako kritizovat hovno za to, že smrdí. Smrdět nepřestane. Navíc, kulturní člověk se prostě těmhle packalům vyhne obloukem a bude si hledat duševní potravu jinde. Otázkou je, zda to ještě bude na Totemu...

 

A tak mi asi nezbyde nic jiného, než zavzpomínat na "staré" časy a chvilku se packalské partičce kolem nicku Věza věnovat a trpělivě vtloukat do jejich makovic, že to co produkují jsou sračky. Bude mi láno, nadáváno do hulvátů... ale aspoň nebudu mít pocit, že jsem to nezkusil.

 

Dovolte mi nakonec jednu prostou otázku, jsem vážně jediný, komu současná situace vadí? Díky za případné odpovědi, ať už takové či makové... hodnotu má obojí.



Poznámky k tomuto příspěvku
 Periskop (Občasný) - 13.5.2010 > MiKa> jo, je to tak jak píšeš, ještě dodám, že to jak můry světlo přitahuje přitahuje další packaly... dík za ten odkaz, mrknu se večer...
<reagovat 
 Věza (Občasný) - 25.5.2010 > MiKa> Ahoj, těší mě že tě alespoň něco ode mě zaujalo. Jen bych chtěla uvést na pravou míru zkreslený názor. Obrázky jsem nikdy neobkreslovala, pouze někeré kreslila podle předlohy. V tom vidím rozdíl. Co se týče kritiky, tu přijmu pokud je psána slušnou formou. Pokud někteří použijí vulgarismy a urážky, pak se dál s takovým člověkem nemám v podstatě o čem bavit. Stejně tak, když se jedná o jakoukoli diktaturu.
<reagovat 
Věza (Občasný) - 25.5.2010 > Tak vínečko?? To pak vypovídá o mnohém - tedy míním tvé ujeté chování vůči druhým. Hned v úvodu jsi se nezapoměl vychválit, ale pozor samochvála smrdí (a to podstatně víc než všechny slepičárny dohromady). Zjevně se považuješ za profíka, ale u mě je profesionálem takový člověk, který se nepovyšuje nad druhé a snaží se slabším poradit a povzbudit je k další činnosti, nikoli je schazovat, podrážet a ponižovat.Takovým lidem přísluší jiné přízvisko než profesionál! Mám pocit že už to začíná hraničit s kiberšikanou a nebojím se říci i s nacistickým chováním. Přesně tak jednají skupinky lidí, kteří se zaměří na druhé a začnou je jakkoli napadat a jsou přesvědčeni jakéže to dělají očistné dobro pro lidstvo. Pravděpodobně se tak cítíš být silný, ale věř že to působí veskrze trapně a uboze. Tobě asi neříká nic: "Źij a nechej žít." Jevíš se mi jako zákeřná pvaha, která se (jak vidno) neštítí ničeho. Apropo zmiňuješ opakovaně odpor vůči slepicím. To je nějaká duševní úchylka? Na fotkách zvířat, byť třeba slepice nevidím nic nevkusného. Pokud někdo ano, upřímně ho lituju. Šíříš kolem sebe samé negace, možná by pomohla nějaká terapie... A k tomu vašemu problému opakovaně podotýkám, publikujte fotky všichni, lepší prostě vyniknou, je to přirozené a nevidím v tom žádný problém. Pokud vy snad ano je to problém váš. :)
<reagovat 
ich (Občasný) - 13.5.2010 > Podepisuju se pod Váš text a jsem ráda, že se začínají objevovat staré tváře, které i po letech zajímá osud Totemu. Nejsem dobrý fotograf a nikdy nebudu, ale na Totem jsem se přišla, protože bych chtěla fotce alespoň z části rozumět a být schopná tvořit snímky esteticky neurážející a technicky správné a tady byla koncentrace lidí zkušených a ochotných i ostrým slovem pokárat za prohřešky proti citlivému oku a poradit, co nastudovat a na co se zaměřit při snaze o zlepšení. Na mých fotkách sice není vidět přílišný posun, ale pokoru mám a než cokoliv publikuju, prohlížím to ze všech stran a úhlů několikrát, abych nabyla dojmu, že můj výplod nebude čirý SPAM. Také mi muj amatérismus dlouho nedovolil psát kritiky a rady ostatním – vždyť moje znalosti a množství nakoukaných fotek bylo žalostné… Dneska je tu situace ale taková, že díla hodnotí převážně nováčci a amatéři bez znalostí, protože hodnotí „srdíčkem“ a technika a estetika není tak důležitá. Jakákoli věcná kritika je brána jako urážka „díla“ nebo v mnoha případech dokonce i reprodukovaného objektu. Než by se pak někdo odvážil ke kritice a čelil pak hádkám, to se na to rači vy… a hned se různé obludnosti objeví v topce….
Řešení samosebou neznám, doporučení návštěvy jiných serverů nepomáhá, věcná kritika zůstává nepovšimnuta, snad proto, že je ojedinělá a všude čeká spousta zastánců a málokdo má zapotřebí se rozčilovat nad nesmyslama…Ale jedno mi to teda není.

Body: 5
<reagovat 
 Věza (Občasný) - 25.5.2010 > wisteca> Beru co píšeš, zní to logicky. Ale pořád mám před očima např. tu tvojí fotku rozmázlého narozeného kotěte. Píšeš jak si dlouho rozmýšlíš, než nějakou fotku vložíš, proto aby jsi nevložila něco málo dokonalého. Když jsem tě upozornila na špatné zaostření, místo na obličejík jen na ouško, neupřímně jsi napsala, že jsi tak ostřila úmyslně, což zní jako nelogická blbost, nezlob se...
<reagovat 
 ich (Občasný) - 25.5.2010 > Věza> Mám tu obhajovat, proč jsem vložila zrovna tuhle fotku kotěte a proč bylo zaostřeno na ucho? Tady? Seš si jistá, že jsi četla, co jsem psala výše? OK, u tý fotky píšu, že je ostřeno na ucho - myslím, že když něco vyfotim a upravim v PS, tak asi vidim, co je ostrý a co ne, takže fotka není vložená omylem (není bezmyšlenkovitě vycvaklá neostře) i když se Ti to může zdát. Pro mě je součástí učení i to, že se snažim do fotky vložit jak technickou správnost (v rámci laických možností), ale někdy i trochu nálady nebo momentu - něco jako rádobyexperiment,kdy nezaostřím přímo na kýžený objekt a nechám trochu nejistoty pro oko pozorovatele. To, že se to u toho kotěte nepovedlo je jiná věc, ale kdybych to nevložila, tak se to nedovim - i když tady se to od zkušenějších nedovim už dlouho... (Připomínám, že u jiný fotky, kde nebylo záměrně ostřeno na oči jsem od Tebe obdržela dokonce i déčko). Jestli se ale chceš bavit o mejch fotkách, tak prosím pod mýma fotkama, tady se řeší něco jinýho. Asi spíš to, než, že já mam co říkat, nebo jak to myslíš, tak to, že když sem někdo vkládá fotky (kresby malby atd..), měl by je sem vkládat s očekáváním, co na to řeknou hlavně kolegové se stejným koníčkem, protože ti vidí nejvíce chyb a ti dokážou poradit, co udělat jinak. Ostatní můžou tak leda napsat "Och, to je krása" nebo "to je ošklivé" nic víc, nic míň. A o to tu přesně jde, psala jsi už několikrát, že Ti nikdo nebude říkat, co a jak máš vkládat a kolik děl atd. To máš recht, ale snažíme se zachovat důvody vkládání příspěvků a to by měla být snaha o zdokonalení se v oboru nebo pochlubení se, co už umim, atd. Pokud Tvým důvodem je těšit lidičky, tak se nemůžeš divit, že tu máš teď takový problémy s lidma, kterým jde o kvalitu, protože serverů, kam můžeš vkládat fotky pro potěšení lidiček je asi milion a většinou všemi tito lidé právem opovrhují, protože tam nikdo kvalitu, řemeslo a estetický nároky neřeší. Když se pak stejně jako na těchto serverech chovají lidé na totemu, který měl abice někde úplně jinde, pak se prostě začínají lidé ozývat. Totem nechce potěšit dušičky a srdíčka lidiček, ale chce umožnit rozvíjet koníčky i za cenu ostrých slov a nevybíravé kritiky u zatvrzelců, co si nedaj říct. (Já jsem si např. vzala teď něco k srdci a tak jsem si koupila analog, abych se naučila necvakat miliony fotek a z nich pak vybírat, ale rozmyslet si pevně předem, co chci fotit a pak to teprv udělat a nemít možnost mazání v počítači...)
<reagovat 
 Věza (Občasný) - 25.5.2010 > wisteca> Ale jdi bavíme se tu i právě o kvalitě děl. Pojímám to celkově. Jen jsem poukázala na to, že ty vkládáš málo fotek, snažíš se o kvalitu a taky se nepovede. Když bych dávala fotky tak pomálu, myslím že bych pak opravdu velmi zvažovala kvalitu. Píšeš že jsi se chtěla od ostatních dozvědět jaké tam máš chyby. To samé dělám i já. Vkládám fotky, které mi něco řeknou obsahem. Pokud se nelíbí, smáznu je. Jináč nevím jakým právem mluvíš hlasem Totemu. Totem nejsi jen ty, ale i já a všichni ostatní kdo ho tu tvoříme. Je jen na přirozenosti jaká je jeho tvář. Tím že nevkládáte příspěvky jsme víc viditelní my, ale za to já nemohu. Tím vám ale nikdo nebere, že můžete být lepší. A přeju vám to. Nemám ambice stát na stupni vítězů, ráda vám to přenechám. Klidně budu dole a budu se kochat vašema fotkama. Když se vám moje fotky líbit nebudou nic s ním nenadělám a rozhodně mě z toho "hlava bolet nebude". 
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 25.5.2010 > Pozor hloupý megaloman by potřeboval ledovou sprchu v Bohnicích
Body: 1
<reagovat 
ich (Občasný) - 25.5.2010 > Totem lidi netvořej - lidi ho bohužel přetvářejí. Totem vytvořil jeden člověk nebo skupina lidí, kam ani Ty ani já nepatříme, my jen můžem respektovat jejich záměr... Zamyslela ses někdy nad tím, co Totem MÁ BÝT? Snažila jsem se Ti to vysvětlit - a NEJEN já. Když někdo založí server s nějakým cílem a vizí a najdou se lidi, co to neakceptují, nemyslím, že je to v pořádku a že je to jen kdo s koho...
<reagovat 
 Věza (Občasný) - 25.5.2010 > wisteca> Taky nemyslím že je to kdo z koho, je tu prostor pro každého kdo má chuť tvořit. Omezení příspěvků je dáno a každý má jinou míru talentu. Lepší vyniknou sami. Opět v tom nevidím problém. A tvář každého serveru skutečně dotváří jeho osazenstvo a to je prostě náhodné.
<reagovat 
jafa (Občasný) - 25.5.2010 > možná vás trochu chápu, ale přece jen, odpusťte, bych k tomuto přípěvku napsala "Doporuč, pokud jsi snob."

stačí už...


<reagovat 
masox (Občasný) - 12.5.2010 > Kdyby měl někdo tu moc a dobrou vůli, zrušil by na Totemu aspoň na půl roku kategorii Fotografie. To by dávalo určitou naději.
Doporučil 
<reagovat 
 dadik (Občasný) - 14.5.2010 > masox> nebo celej server a je pokoj ne?
<reagovat 
 masox (Občasný) - 27.5.2010 > dadadik> co to meleš, šlo by jen o to, zbavit se části těch nemocnejch
<reagovat 
 dadik (Občasný) - 27.5.2010 > masox> a to by určoval kdo, to zbavování se těch nemocnejch, třebas ty? diktáte
<reagovat 
mmiiaa (Občasný) - 27.6.2010 > naprosto souhlasím...s touhle akcí proti těmto sračkoidním příspěvkům jsem začla již dávno...
Zlatá Koba Braunová a Totem před čtyřmi lety!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
back (Občasný) - 13.7.2010 > Ano. Souhlasím...Apropó, jsi nadějný literát :-)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 21.7.2010 > back> jasně že jsem backu, ty to víš, já to vím, akorát ta pitomá komise co uděluje magnetickou literu to né a né pochopit! :-))
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 31.8.2010 > hezky! :))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 14.5.2010 >

ano, ono tu bylo víc nadšení a aktivity...

teď tedy akční plán:

- u sračky být první a říct že je to sračka lid je dav. Když je první pozitivní, jsou pozitivní, když je první negativní, jsou negativní.

- redaktoři se nesměj flákat (třeba Malér) a bejt vostřejší

- tak jo čištěním vesele vpřed


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 14.5.2010 > Luk Malér> tý vole, uvědomělej redaktor, to si vytisknu a zarámuju... ahoj lukátku, díky, každá pomocná ruka dobrá... a pro nováčky zaplať onen, když to bude ruka redachtorská!
<reagovat 
 ich (Občasný) - 14.5.2010 > Luk Malér> Plán zní dobře, podpora redaktorů pomůže...(doufejme).
<reagovat 
 Rayer (Občasný) - 14.5.2010 > Luk Malér> Tak u toho příspěvku nevím jestli jsi to psal vážně, nebo mne to spíše vyzněla jako ironie.
A doufám že jsi to myslel jenom jako pravdivou ironii.
Co jsi popsal, tak jsem se s tím setkával jinde. A z těch stránek jsem přič.


<reagovat 
 dadik (Občasný) - 14.5.2010 > Luk Malér> uf uf
<reagovat 
 ich (Občasný) - 2.6.2010 > Luk Malér> Teď už si nejsem tak jistá, že tohle pomůže, dneska jsem narazila na zajímavý fenomén - když kliknete v sekci Váš prostor na kolonku Autoři a zadáte si uživatele Věza, můžete ve sloupci "Naposledy publikoval dne" vidět, že autorka naposledy publikovala 7. LEDNA 2010. Znamená to tedy, že její výtvory se tu už půl roku publikují automaticky ze "zásobníku" a předpokládám, že se ještě minimálně jednou tak dlouho publikovat budou. Takže jakákoli zpětná vazba je tu nemyslitelná. Pokud takto publikují i další, pak totem funguje jako automat. Takže ať napíše kdokoli cokoli, tak stejně se další den automaticky zveřejní to samé, bez posunu, bez zamyšlení, bez reakce, bezduše... AMEN...
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 14.5.2010 > Rayer> já to myslim vážně, ale jde o to jak to napíšeš
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 31.8.2010 > Luk Malér> ty si furt nějak moc vážnej, Luky. :))) kdy skočíme na beer? :)))
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 31.8.2010 > stanislav> Mluvím vážně, ale převážně nevážně... Na piffffko? Dyť sem tě lákal asi pětkrát a tys to zazdil....
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 31.8.2010 > Luk Malér> bylo nebylo. situace se stále vyvíjí ... :))
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 31.8.2010 > stanislav> a dneska zas....
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 31.8.2010 > Luk Malér> jak říkám, situace se stále vyvíjí. zima bude tuhá.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 1.9.2010 > stanislav> a podzim deštivý....
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 4.9.2010 > Luk Malér> a co pozvat autora, aha?
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 5.9.2010 > Periskop> to umí každej
<reagovat 
al-ash (Občasný) - 17.2.2011 >
Doporučil 
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 4.3.2011 > ozvi se
Doporučil 
<reagovat 
Hyacint (Občasný) - 10.7.2011 > vzpomněl jsem si na "šokující" citát, myslím, že je to Wilde

- "umění je věc veskrze zbytečná" -

kacířská myšlenka, ale možná je to pravé jádro problému...

<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 10.7.2011 > "Krize nastává, když staré končí a nové nemůže začít. V tomto interregiu se rozvíjejí mnohé morbidní symptomy"

Hm, tohle jsem nějak před rokem minul. Tak alespoň zpětně - chápu tvoje rozhořčení.

A víš, co je ještě horší než naštvanost na stávající stav Totemu? Větší či menší (či naprostá) indiference.

Ztráta oné samočistící schopnosti souvisí s celkovým oslabením imunitního systému serveru. Je to tím, jak Totem stárne - v úhrnu ubývá energie (jakékoli - nejen té tvořivé) a server je pak slabý jak čaj. A začnou jím prorůstat hyfy apatie (jak píše Ivan) - a právě ta je nejhorší. Staří a dobří autoři nezřídka odešli, semletí "slávou" (haha) či životem tam venku. Tak snad se zformuje nová, další generace dobrých autorů. Jinak Totem chcípne.


Doporučil 
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 16.7.2011 > egil> já se omlouvám, ale nemám moc čas... ten text je rok starej a myslím, že by zasloužil pokračování... asi se do něj pustím... leč jedna věc je myslím jistá... ne chcípne, chcípnul... zkusím to napsat a vysvětlit proč si to myslím, jak k tomu došlo a proč s tím nelze nic dělat... ale hlavně fajn léto tobě i uzlíkovi... janek
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 24.7.2011 > Periskope, fotit umíš, to je jasná věc....a máš naprostou pravdu v tom. že digitalizací fotí každej...třeba já....a ještě větší pravdu máš v tom, že i já jsem prvně psal a kreslil...ale proč nefotit? Je to totiž hrozně jednoduší....Chápeš mě?


Já vím že ano :-)

Saša K.
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 3.8.2011 > je to mizerie, mam malo casu a nestiham zaplavovat totem tolika srackama jako driv, ale fotak v telefonu vladne takze s tim brzo pohnu, jenom jeste nemam tu skupinu co me dostane do  topu... nepomoh by mi nekdo ?
Doporučil 
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 4.8.2011 > DeadKennedys> proboha, jasně, že pomoh... partičku dám dohromady... ale snad je ti jasné, že zadarmo to nebude? .-)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 24.7.2011 > nejsi jediný, komu to vadí... ale já už nad tím zlomil hůl... a většina tobě/mně/nám podobných taky, proto je samočistící schopnost pryč, uživatelé jsou tu úplně jiní a kvalita úplně jinde než dřív - nejen příspěvků, ale i následné diskuze, navazujících aktivit... dle mého Totem zdechnul a já umělé dýchání mrtvole dávat nebudu
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Hyacint (Občasný) - 25.7.2011 > Emmet_RAY> jak zdechnul? jsi snad mrtvý a píšeš z hrobu? a těch několik schopných a nadaných autorů teď a tady též?

dokud bude tato doména online, nelze o nějakém umrtí vůbec hovořit... lze pouze oplakávat umrlé nicky, pateticky posmrkávat nad uvadlou kvalitou, stárnutím, odcházením bujaré mladistvé energie, atd. atp...

dokonale jste dokázali popsat problém, to všechna čest, ale řešení a hlavně konání vám upláchlo pod rozjetými klávesnicemi - pište, komentujte, buďte aktivní, ať nemusíte stále čichat, zda tu nesmrdí chcíplina ;)
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 4.8.2011 > Emmet_RAY> václave, kříšení mrtvol mi přijde taky neapetitlich, jsou studený a tak nějak divně smrděj... ale protože jsem něžná a romantická duše plná pochopení a lásky k bližnímu... tak furt sám sebe přesvědčuju, že ještě dejchá... ale přijde září, sračkaři se vrátí z bibione a já to možná zapíchnu taky... ale třeba mezitím ještě napíšu pokračování tohohle populárně-nasíracího traktátu... a pošlu ti avízo...
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 26.7.2011 > Hyacint> dyť já vím ... ale osobně mne Totem prostě přestal zajímat ... jako většinu z dřívějších autorů... a nová generace uživatelů jsou většinou bohužel "kriplové"
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 4.8.2011 > Hyacint> pište, komentujte... ale ono je to občas jako sedět na polochcíplé koze rosinantě a násadou od lopaty šťouchat do lopatek kaplanovic turbíny... v lepším případě ti to tu násadu jen vyrazí, v horším tě to ještě majzne přes koule...
<reagovat 
 Hyacint (Občasný) - 26.7.2011 > Emmet_RAY> tak 'balast', jak to jednou hezky nazvali v Tvaru:), tu byl/je/bude; spící přezdívky (namátkou třeba gmorr, miroslawek) ho uměly zábavně vytavit, ale ta doba je (souhlasím s tebou) už pryč...

protože nechci sdílet pesimismus ohledně budoucnosti Totemu, dlabu na prudiče a diletanty, dál sem chodím a přispívám... fascinující je, že to tu jede zhruba od roku 1999 a to je počítám-li dobře 12 let, za rok bude Totem teenager, toho se musíme dožít
<reagovat 
magistr (Občasný) - 7.8.2011 >
Body: 1
<reagovat 
magistr (Občasný) - 7.8.2011 > hmmm...
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter