Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
dětský portrét - Ema
Autor: ich (Občasný) - publikováno 3.4.2011 (13:55:57)

 

 

 

 

 

undefined

 

 

Jestli máte někdo zkušenost s dětským portrétem, prosím poraďte, díky...

(vim, že jsou ruce mázlé, ale vadí to tolik?)

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
 ich (Občasný) - 4.4.2011 > mmiiaa> No jo ČB nebo barva, zkoušela jsem samosebou oboje a takhle mi to přišlo taky ryzejší, v barvě to vypadá poměrně dost fádně, tak jsem si pohrála s převodem, aby to nebyla taková sladká fotečka malé joskosné holčičky, ale prostě portrét, nevím, jestli nepůsobí až moc tvrdě. Díky za zastavení a názor.
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 4.4.2011 > mmiiaa> Jak můžeš napsat, že "v žádném případě nesouhlasíš s barvou"?! Je snad svět černobílý ?
<reagovat 
 ich (Občasný) - 4.4.2011 > cvakal> Někdy barva ruší od toho, co je opravdu důležité - stejně jako ostrost na nedůležitých částech snímku - viz ostrost jen v očích, jak jste psal výše....
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 4.4.2011 > wisteca> 

Barva nemůže rušit, protože je přirozená. Pokud by rušila, je chyba na straně tvůrce. To je to samé, jako kdybys řekla, že nůž může za to, že ses řízla :-).

Nepřítel "lomografie" a jiných podobných nesmyslů jsem z jednoduchého důvodu: různí neumětelové zakrývají své neumětelství převodem do čb, lomografií a jánevímčímještě.

Je to pokrytectví nejhrubšího zrna. Když mi focení nejde, přiznám si to a nezakrývám to převodem do čb atd. Poctivé je fotit barevně, protože svět je barevný a když jsou fotky fádní, tak jsou jen dvě možnosti. Buď se s tím smířím, anebo se snažím, aby fádní nebyly. Berličky v podobě čb, lomografie apod. jsou lží a lež má krátké nohy, že :-)?


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 4.4.2011 > cvakal> "fotit se má barevně, protože svět je barevný" - myslím, že na Totemu není člověka, který od tebe tuhle tezi ještě neslyšel. A je to nesmysl, svět není barevný, my si ho barevně představujeme v důsledku duplikací a mutací genů pro pigment citlivý na světlo.  Zvířata ho vidí  (představují si) jinak, nedohodl by ses ani se včelou, ani s netopýrem, ani se psem. Natož třeba s elektrickým úhořem. A je i spousta lidí, kteří svět vidí černobíle. Nebo v jiných barvách.  Kromě toho je fotka  něco jiného než svět, stejně jako výtvarný umělec si může vybrat ke své tvorbě tužku, uhel, olejové barvy či barevné křídy, může si fotograf vybrat, jestli se chce vyjadřovat v barvě nebo ne, a ty ho nemáš co nutit do barvy. Na tvých fotkách je neostré pozadí - ve skutečnosti neostré není (tím myslím, že jsi ho neostré neviděl, protože mluvit o ostrosti světa kolem je nesmysl), zaostřil jsi na krátkou vzdálenost, tím se rozostřilo na fotce pozadí. Kdybys měl foťák, který vyfotí ostře všechno, pozadí by rušilo, u některých fotek ruší barva. Na tvých fotkách není to, co člověk vidí, když jde Klánovickým lesem - tak jaký je v tom, co děláš ty a černobílý fotograf, rozdíl? Fotograf není otrok toho, co kolem sebe vidí, vybírá si, a když si ze spektra barev vybere jen odstíny šedé, je to jeho věc. To, že nemáš rád černobílé fotky, je všeobecně známo, už by stačilo, kdybys jen stručně napsal, že se ti nelíbí černobílost. Bez těch ideologických rozkladů.
<reagovat 
 ich (Občasný) - 5.4.2011 > cvakal> Janahe to napsala přesně. Nemám, co dodat...
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 5.4.2011 > Janahe> 

To, že zvířata vidí jinak vím i bez tvých rádoby vědeckých rozborů. Já o voze a ty o koze. Vůbec ses nevyjádřila k problému, který jsem probíral s Wistekou a demagogicky stáčíš debatu úplně jiným směrem.

 

Celá potíž spočívá v tom, že spousta lidí používá převod černobilé stupnice jako berličku. Bezelstně se k tomu hned z kraje diskuse pod touto fotkou přiznala i Wisteka, když napsala, že v barvě byla její fotka fádní. To je celý "problém". Proti tomu bojuji. 


<reagovat 
 ich (Občasný) - 5.4.2011 > cvakal> Boj proti černobílé fotografii je boj s větrnými mlýny a navíc třeba konkrétně tady na totemu je spousta skutečných učebnicových příkladů hrubých prohřešků proti technice fotografie, které zůstanou nepovšimnuty... A my se tu budem dohadovat o barvě nebo ČB...(Wisteca - čti Wištéča)
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 5.4.2011 > cvakal> 

" bez tvých rádoby vědeckých rozborů"

 

Ani vědeckých, ani pseudovědeckých, byl to prostý poukaz na známý fakt.

Já mluvím o koze, kterou jsi zavedl do debaty ty:

 

"Je snad svět černobílý?"

"Barva nemůže rušit, protože je přirozená."

 

To, že někdo používá převod do černobílé "jako berličku" není argument proti černobílé fotografii.

Dál už se vyjadřovat nebudu, nemá to smysl. Neberu ti barvu, ani po tobě nechci, aby se ti černobílé fotografie líbily, žádala jsem tě pouze, abys nemlel stále totéž dokolečka. No, asi bez toho nemůžeš být.

 


<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 5.4.2011 > wisteca> 

Ano, máš pravdu, je to boj s větrnými mlýny, ale domnívám se, že jsou chvíle, kdy člověk má bojovat i proti větrným mlýnům. Technické nedostatky mě příliš nevzrušují, ale také mi vadí, samozřejmě.

Janahe se velmi mýlí, když tvrdí, že mi vadí černobílost obrázku. Černobílost jako taková mi samozřejmě nevadí, černá a bílá a stupně šedi jsou také barvy, ale ... zas bych musel zopakovat důvody proč nefotit černobíle. Byly doby, kdy se běžně fotilo černobíle, z technických i finačních důvodů. Ta doba už je naštěstí pryč, měli bychom si toho vážit a fotit barevně :-).


<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 6.4.2011 > Janahe> Vezmi, prosím, už jednou provždy na vědomí, že mi nevadí černobílé fotky jako takové. Vadí mi, když někdo ve snaze dodat svým fotkám určitý punc uměleckosti, nevšednosti, či jánevímčeho,  k tomuto účelu  z n e u ž í v á  stupnici černobílých tónů. ČB fotka je trochu jiná, ani jistě, protože vidíme barevně. Ona odlišnost ale nesmí spočívat v černobílé stupnici.
<reagovat 
 ich (Občasný) - 6.4.2011 > cvakal> No, z vaší zarputilosti jsem to pochopila stejně, jako Janahe. Jestli vám vadí víc převod fotek do ČB, než technické nedostatky, pak jsme každý na jiné vlně. A je pravda, že dříve, taky nebyly finančně a jinak dostupné foťáky s kvaltiní optikou schopnou pracovat v různých režimech a za zhoršených podmínek, ta doba už je taky pryč, takže i ten, kdo má obyč automat by měl fotit ostře, bez přepalů atd...
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 6.4.2011 > cvakal> "Vadí mi, když někdo ve snaze dodat svým fotkám určitý punc uměleckosti, nevšednosti, či jánevímčeho, k tomuto účelu z n e u ž í v á stupnici černobílých tónů."

Nenapadlo by tě napsat třeba "využívá"? Kdepak, protože ty vidíš všude zákeřnost, podvody, útok, urážky. A tak pro jistotu útočíš dřív.
Když ti nevadí černobílá fotografie jako taková, tak kritizuj konkrétní fotku (kolikrát už jsem tohle po tobě chtěla, že?) a nepiš stále znovu a znovu, že fotit se má jedině barevně.
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 6.4.2011 > wisteca> K technické kvalitě fotek jsem poměrně benevolentní z jednoduchého důvodu: dá se se to poměrně snadno vyléčit/zlepšit. Dříve se žvanilo o (zázračných) vývojkách a dneska se žvaní o pixelech, přepalech apod. Ano, řemeslo je potřeba ctít, fotka má mít pokud možno dobrou technickou kvalitu, ale jsou důležitější věci :-).
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 6.4.2011 > Janahe> 

Stále zatvrzele odmítáš připustit, že drtivá většina současných čb fotek je černobílých proto, že jejich autoři si neumí s barvami poradit a pokrytecky tvrdí, že se jedná o jejich záměr. Dokonce neváháš mě obvinit, že jsem zapšklý a ve všem vidím jen špatné.

 

Je to tak jednoduché :-), podívej se na fotku (černobílou), je nudná, nezajímavá, bez nápadu a je "zajímavá" jen "černobílostí". No, proč si asi autor dal práci převádět to do čb? Protože barevné to bylo ještě nudnější, není-liž pravda. To je celý vtip :-(.


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 6.4.2011 > cvakal> Co je to za blbost, že cosi stále zatvrzele odmítám? Já se na rozdíl od tebe k drtivé většině současných černobílých fotek nevyjadřuju, na takové soudy jsem jich viděla málo. Kromě toho to nesouvisí s hodnocením jedné konkrétní fotky, kterou tu někdo publikoval.

A že preventivně vidíš ve všem to špatné - no dokazuješ to stále znovu a znovu:
"pokrytecky tvrdí, že se jedná o jejich záměr"

Jak jinak než pokrytecky, pochopitelně. Že by to mohl být záměr i v případě, že se fotka nepovedla, to pro tebe nepřipadá v úvahu.
A tahle se černobíle povedla.

A barvy mohou rušit (stejně jako příliš výrazné pozadí).



<reagovat 
Čtenář - 8.4.2011 > nejdřív umejt pak fotit
<reagovat 
JOY (Občasný) - 13.4.2011 >
Body: 5
<reagovat 
carisimo (Občasný) - 15.4.2011 >
Body: 5
<reagovat 
ataner (Občasný) - 21.4.2011 > zismarjaaa. jake plodne plkani :D
ze su ruky rozmazane nevadi, ja mam pohybovu neostrost rada, z fotky cuha chut tatranky a to je dobre :))
a tiez taku nesmelu otazku v ociach: das si aj ty?

ku komentom hore, razim teoriu:
dobra fotka nemusi byt absolutne technicky dokonala a technicky dokonala fotka nemusi byt vobec dobra.
co to je dobra fotka, co to je umenie je silno pocitova subjektivna zalezitost. pre mna je to absolutne cisto vec zdielania ci vyvolania emocii.
;)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 5.5.2011 >

"

 

."


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter