Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 3.5.
Alexej
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Žádné finesy! z kolekce Úvahy
Autor: HáDé! (Občasný) - publikováno 5.1.2004 (09:50:51)
další ve sbírce>

 

Mám vymýšlet

krkolomné metafory

násilně seskupovat slova

své krásné mateřštiny?

(bůhví jak dlouho ještě

bude odolávat

útočným anglosaským slovům)

 

Mám okleštit syntax

naší zpěvné řeči

udělat z ní koktání

pomatence?

 

Mám spoutat myšlenky

do hlavolamů

sytit se jednohubkami slov

uspokojit své libido

znělostí pouhých hlásek?

 

Stále mě nejvíc oslovují

prostá slova (klišé?)

 

láska

          touha

                   víra

                          naděje

                                   pokora

                                               ...

a poezie Skácelova.



Poznámky k tomuto příspěvku
 stanislav (Občasný) - 6.1.2004 > Kelly> 

se mi zdá, že zas čteš něco jinýho, než tady je...   jak už Ti kdesi tady napsala sama HáDé...

příklad: Chalíl Džibrán (doufám, že ho nemáš za nějakého nicku) třeba řekl, že pro něj nejdůležitější slova jsou:

ty, já, přijímat, Bůh, láska, krása, Země...  nikdo by si netroufl tvrdit, že díky tomuto je ňouma, který neumí používat vhodně slova, tuhle věc od HáDé jsem četl podobně, v tomto duchu... ne jako nějaký manifest, na který by měli pohoršeně reagovat všichni mistři sofistikovanýho verše, co jich tu je.

a jestli se chceš zamýšlet nad svou pouetry, nemusíš čekat na moje reakce... :o))


Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 6.1.2004 > stanislav> Přečti si, co jsem napsala Hádé, vidíš tam někde něco o ňoumech? Píšu o svém vnímání "velkých" slov v poezii. Já o malý koze, ty o Velkým voze :o)
džoukuju, ne? :o))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 6.1.2004 > Kelly> 

taky nejsem nikterak rozčílen, proč by, že jo.

ale v tom je asi ta chyba, když některá slova bereš jako nepatřičná, protože se ti zdají "Velká", sice taky nejsem pro nějakou pouetry o Lásce a Hvězdách, ale kvůli tomu se ještě nemusím utápět v patafyzické hantýrce... :o))


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 6.1.2004 > Sama o sobě jistě nejsou nepatřičná, to jsem snad nikde neřekla. Jen si myslím, že jejich užití v poezii je velice ošajstlich, právě pro jejich obecnou filozofičnost a emocionální zabarvenost. Na poetické zahrávání si s podobnými pojmy je podle mě potřeba skutečného mistra pera :o) Asi nakonec mluvíme oba o tom samém, ale každý z jiné strany :o)
<reagovat 
g morr (Občasný) - 6.1.2004 > Jo tak když otázka, tak odpověď: vůbec nemusíš.

A možná ani nemáš, poněvadž si tipuju, že to by ti/tvejm textum nějak zvlášť neprospělo.
Ale zase zkusit, pocvičit se... no tak to zkus, nebo to zkus zkombinovat se svojí zaběhlou metodou (že jako osvěžit se nikdy neškodí), hele nebo zkus napsat nějakou jazykolamnou s těma prostejma velkejma slovama... nebo tak něco.
A tak.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 11.1.2004 >

Ach jo, ještě že máme svůj totemáckej "hajdpárk".

 

Naštěstí si stále ještě může každý psát jak chce a každému se to může a nemusí líbit. Jen by se mi to líbilo, bez těch osobních invektiv.

Nemohli byste si lidičky konečně uvědomit, že pravda opravdu není jen jedna?

 

A můj názor?

Je to v kolekci úvahy a jako úvaha mě to zaujalo. Já si osobně myslím (aniž bych Egile chtěla obnovovat naši starou diskusi), že srovnat prostá a jednoduchá slova tak, aby vznikl útvar, který znalci či milovníci poesie označí za DOBROU báseň, je jedna z nejtěžších věcí v písemné tvorbě. Světových básníků, kterým se to povedlo, není mnoho. Ale jsou. Dík za připomenutí.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Body: 4
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 11.1.2004 > Naty> copak jednoduchý a prostý... když ona HáDé psala o těch jednoduchej, prostejch a – velkejch. a to jsou obyčejný slova úplně jiný povahy než kočka, kohout nebo prací prášek, například.
a za sebe bych teda ještě řek, že srovnat v básni kočku, kohouta a prací prášek může bejt "o pokoře" o něco víc, než text ve kterym je paní pokora přímo vyvolávaná ménem ;)
čimž nemyslim text tenhle, protože to je metatext a tam se můžou jiný věci –
<reagovat 
 HáDé! (Občasný) - 12.1.2004 > Naty> 

 Moc hezky jsi to, Naty, řekla! Diskuze určitě probíhají pořád, ale prosazovat

jen jeden styl psaní a považovat ho za modernost a jediné správné, mi přijde

legrační. Styly psaní se mění, vyvíjejí, a navázat na to dobré od "uslintaných" klasických autorů také není špatné, i poezie by měla mít kontinuitu. Nojo, revolucionáři ale

taky byli, jsou a budou....:-)


<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 11.1.2004 > g morr> V zásadě souhlasím.
<reagovat 
 čtenář g morr - 14.1.2004 > HáDé!> ... ale no tak jsem jednou řek, že je slinta...
snad se tak moc nestalo

<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 (10) 11
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter