Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
RUBY TUESDAY
Autor: Kelly (Občasný) - publikováno 12.2.2004 (20:46:12), v časopise 19.2.2004

  Červené číslice zatančily na displeji. Na budíku naskočilo 7:00. Rádio si odkašlalo a začalo hrát.

      "She would never say, where she came from

       Yesterday don`t matters if it is gone…"

  Otevřel oči a pustil je na krátkou procházku po stropě. Další den, stejná šedá hráz paneláků za oknem, ze kterého se nedíval. Další den… tentokrát úterý.

  Ještě poloslepý zbytkem snu se obrátil, aby umlčel budík. Okamžitě vycítil, že v místnosti není něco v pořádku.

  Zaostřil.

  Přes židli u postele byla přehozená krajková podprsenka. Visela z opěradla - černý vykřičník, ke kterému musí najít otázku.

  Sevřel ji v prstech. V bytě nikdo jiný nebyl. Klíč hlídal dveře zevnitř. Co to sakra

 

– – –

 

  Další den, další prázdná kapsa v čase. Vracel se domů z práce a netušil, že ranní otázka čeká přede dveřmi.

  Vystoupil z výtahu. Klíče připravené v ruce - lesklé tretky, obětina pro neznámé božstvo, napadlo ho - se hladově zakously do zámku.

  Periferním viděním zachytil v šeru na schodech odlišný odstín.

  Vrhla se k němu pohybem býka vypuštěného při fiestě do ulic. Vtlačila ho do bytu a začala ho líbat.

  Milovali se dlouho. Cítil se unavený jako po kraulu v příbojových vlnách. Ležel na posteli a sledoval ji, jak hledá na podlaze mezi oblečením připomínajícím trosky lodi spodní kalhotky. Pak se natáhla a vyprostila krajkovou podprsenku z mezižebří židle. Vklouzla do košíčků, vrátila se mezi trosky a rychle vylovila tričko a džíny.

  Na jeho otázky nereagovala. Než se stihl vynořit z vln, klaply za ní dveře.

 

– – –

 

  Celou noc se mu v hlavě převalovaly zmatené sny. Nemohl dospat. Radši vstal a přebrodil se pokojem ke skříni. Zapátral mezi prádlem, poprvé, podruhé - netrpělivě vyházel obsah přihrádky na zem.

  Jeho oblíbené spodky s nohavičkou byly pryč. Kam...

  Na budíku naskočilo 7:00. Rádio si odkašlalo a začalo hrát.

         "Goodbye Ruby Tuesday, who could hang a name on you?

          When you change with every new day, still I`m gonna miss you…"

 

  Začínalo další úterý.



Poznámky k tomuto příspěvku
blondýna (Občasný) - 13.2.2004 >

třeba čtyřky můžou klíďo vklouznout do košíčků. ty myslíš takový to gesto.:jedno ramínko na jedno ramínko a druhý na druhý a jsme doma:-)

 

 

no problem.


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 13.2.2004 > blondýna> 

Do košíčku může vklouznout ledacos, čtyřky, osmičky..., ale když autorka píše:

 

Vklouzla (ona - ten podmět, ta bytost) do košíčků, tak to vypadá, že tam vklouzla celá, i se svými čtyřkami, osmičkami či co.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.2.2004 > blondýna> that`s it, babe!!! ;o)))
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 13.2.2004 > blondýna> Trefa! Přesně takhle to vidím já.
Doporučil 
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 13.2.2004 > blondýna> 

teď mi došlo, o čem to píšeš. JSME doma.

 

Pak že jen muži personifikují části svých těl. Jak JSME doma?


<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 13.2.2004 > blondýna> Trefa! Taky to tak vidím.
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 13.2.2004 > Naty> 

Naty, kurňa, já tě povolám do boje - a ty přeběhneš zákopy a bojuješ s nepřítelem.

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.2.2004 > Naty> Naty, "ztracené" komentáře budou asi na další stránce výpisu :o)))
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 13.2.2004 > Kelly> 

No jo, jsem Nána a ne Naty.

Pro mě by Dušan měl sělat ty stránky nekonečný.

 

A když už jse na tom správným místě, tak ten textík se mi líbí. Je čtivej, je v něm humor i záhada, do poslední chvíle, ani po poslední cvíli, nevíš jak to dopadne a ty kousky s klíčem a s troskama mě dostaly.

Snad mi to mě poetičce prózaři prominou, ale jdu do doporučení.

Konec konců čtenář jsem.


Body: 5
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 13.2.2004 > ouvej> A ty se nečerti! Taky se mnou vždycky nesouhlasíš. Dyk víš, že já jsem spíš na to podávání rukou přes zakopy.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.2.2004 > Naty> 
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 13.2.2004 > Naty> 
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 13.2.2004 > Kelly> To si dost troufáš, pod touhle diskuzí. Ještě že o tvé orientaci víme svoje. A vůbec, jdu mejt nádobí. Jednou rukou. Na rozdíl od vás, holky, nejsem v práci, ale doma, takže musím pracovat.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.2.2004 > Naty> Jo, kdyby to mělo korespondovat s mou orientací, byli by to Major a Zeman!
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 13.2.2004 > Kelly> Hele, nech toho. Nebo rozmlátím půlku nádobí, jak se mi bude třást ruka smíchy.
<reagovat 
Jarmila Svobodová (Občasný) - 14.2.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Adina (Občasný) - 15.2.2004 > JO, fajn. Takový civilní.Líbí se mi ty lesklý tretky
Body: 5
<reagovat 
aJSha (Občasný) - 15.2.2004 > :o(
<reagovat 
aJSha (Občasný) - 15.2.2004 > blbne mi internet tak sorry
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 15.2.2004 > pěkný nápad..no provedení trochu slabší
Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 16.2.2004 > Emmet_RAY> Díky za názor - jen myslím, že jako autorovi by mi víc pomohlo, kdybys napsal, čemu a proč říkáš "slabší provedení". Takhle jen matně tuším, že se ti "cosi" nelíbilo :o)
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 13.2.2004 >

Četla jsem od tebe myslím lepší věci - tohle je sice sevřené a dobře vystavěné - ale vadí mi taky jazyk. Oči puštěné po stropě na procházku, šedá hráz paneláků za oknem,  vrhla se k němu pohybem býka vypuštěného při fiestě do ulic .... Na to, že tvrdíš, že jdeš novátorskou cestou - mi to takhle nepřijde. 

 

Já se zcela evidentně dopouštím svatokrádeže - ale tady souhlasím se Stanislavem, třeba i s tím vstupováním do košíčků.

 


Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.2.2004 > ouvej> Co meleš o svatokrádeži? Máš vlastní názor? Máš! Tak ho napiš a neřeš!! :o))) a díky za něj :o)))

S námitkami ohledně jazyka jsem počítala. Netvrdím, že je to novátorská cesta, nemyslím si, že bych objevila něco, co přede mnou nikdo nedělal. Jen mě nebaví, nebo aspoň v tomhle případě nebavilo, psát to "standardem".

P.S. "vklouzla do košíčků" je totéž jako "vypila láhev" - záměna části za celek. Nikdo přece nepije flašky, a taky je jasný, o co jde. Akorát že "vypila láhev" říká každej ;o)))
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 13.2.2004 > Kelly> 

Nemelu, vyslovuji názor. :-)

 

Ono je to opravdu hrozně citlivé, vpadnout někam, kde předřečníci chválí do halelujááá, s trochu odlišným názorem. Ikskrát jsem to viděla, třeba na Písmáku. Ty v tom případě totiž jakobys neshazovala jenom autora, ale i vkus kritiků. To bys zírala, co se kolikrát semlelo ze melu, když si někdo dovolil pípnout, že on to tedy příliš nebere. Proto jsem použila slovo svatokrádež.

 

S těmi košíčky jsi mě stejně příliš nepřesvědčila. Nemyslím si, že by to bylo úplně totéž.

 

:-)


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.2.2004 > ouvej> Meleš, protože se vším, co o mně víš, by ti mělo být jasný, že nechci být nějaká nedotknutelná modla ;o)))
A nevidím tu nikde zástupy uctívačů, kteří by se tě chystali křižovat. A tvůj názor nemá žádný vliv na jejich názor, takže vzájemné shazování nechápu. Pokud má někdo opravdu svůj názor, tak mu ho nemůže "shodit" názor opačný, ne? :o)

Kde je podle tebe rozdíl mezi košíčky a láhví? Fakt mě to zajímá, protože já to cítím jako analogii. Ten rozdíl nevidím, kdo mi ho ukáže? Abych to mohla příště třeba napsat jinak :o))))
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 13.2.2004 > Kelly> 

Ale já přece nehodnotím, jestli jsi modla nebo ne. Oprosti se od toho, že je to tvoje dílko, a zkus si představit, že jakmile se u jakéhokoliv dílka, které je zhusta chváleno, objeví jeden škareda, je to chváliči vnímáno jako jejich vlastní pohana. Modla nemodla.

 

Čistá psychologie. A taky jsem psala, že jsem to vídávala zhusta na Písmáku. Tady na Totemu si pravda na podobný exces nevzpomínám. Možná je to tím, že tu tolik nefunguje komunikace - systém avíz - jako na Písmáku, nebo jsou tady čtenáři decentnější. Na Písmáku byli lidi schopni se virtuálně pozabíjet. A to nekecám.

Ani nemelu.

 

Nepodsouvej mi pořád tu svoji představu o mojí představě o představované modle.

 

:-)

 

Košíčky vysvětlovat neumím - to je jen cit. Že je to jinak. :-)

 

 


<reagovat 
 probably (Občasný) - 13.2.2004 > Kelly> 

Pardon že narušuji debatu. Já myslím, že když jde o soukání, klouzání a tak, je rozdíl mezi košíčky a láhví jednoznačný. Zkusilas to někdy??

Pardon, muselo to ven


Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.2.2004 > ouvej> Aha, už asi chápu - takže nezáleží na tom, kdo je autorem a co napsal, ale na tom, jaká bude reakce ostatních čtenářů na komentář s odlišným názorem. A to není můj problém, ale tvůj, jestli se odvážíš takový komentář napsat.
Nepodsouvám, jen se snažím dobrat vysvětlení. Já myslela, že máš vítr ze mě, a ty ho máš z ostatních ;o))) Good, odvolávám melení=mletí :o)))

No, ale argument, že je to "cit" - nezlob se, ten ti nemůžu uznat. Protože já stejně tak můžu říct, že mně MŮJ cit říká, že je to v pořádku. A můj argument je logika záměny části za celek a analogie s láhví. A nebo třeba "vklouzla do rukávů" - to je přeci to samé, a už jsem to četla x-krát... :o)))
Nenene, v tomhle bodě jsi mě nepřesvědčila... ;o)))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 16.2.2004 > probably> 

ech, zkusila jsem oboje a vím, o čem píšu ;o)))

ale vážně - ad košícky, pořád mluvím o analogii metaforických vyjádření zaměňujících část za celek - a ještě nikdo mi nebyl schopen vysvětlit, v čem a proč bych se měla mýlit, takže si trvám na svém :o)

Dík!


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 13.2.2004 > Kelly> 

Jasně, můj problém.

 

A přesvědčit stran košíčku (tedy, mý se o tý podprdě namelem) jsem tě taky nechtěla. Jen že to cítím krapítko jinak.

 

Bez argumentů.

 

:-)

 

 


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 16.2.2004 > Kelly> Omluva, já když nad tím přemýšlím - tak se běžně říká: vklouznout do bot, do zimníku, do rukávů, do rukavic..... asi mě zarazilo to, že ne tak běžně se používá do košíčků - kdyby bylo - vklouzla do podprsenky, asi bych se tolik nepodivila.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.2.2004 > ouvej> OK, beru na vědomí, že se ti košíčky nelíbí (s čímž se počítalo, že jazyková stránka bude poněkud kontroverzní), ale zůstávám nadále přesvědčena o správnosti svého počinu :o)))

Díky moc za diskusi, aspoň jsem si to pěkně ujasnila! :o))) hezký den!
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 16.2.2004 > ouvej> Jasně, dík :o)
"Vklouzla do podprsenky" už jaksi být nemohlo, protože by se tam ta podprsenka opakovala - celé to totiž zní
"Pak se natáhla a vyprostila krajkovou podprsenku z mezižebří židle. Vklouzla do košíčků..."
Ta podprsenka už je v předchozí větě. A navíc - henté oné tělesné výstupky se skutečně ukládají do speciální části podprsenky zvané košíčky, a ne do ramínek nebo do zapínání ;o)))
<reagovat 
farišta (Občasný) - 16.2.2004 > velice zvláštní povídka. něco v mojí hlavě nutí mne soucítit s hlavním hrdinou.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 16.2.2004 > farišta> dej banán  hihi
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 13.2.2004 >

ouvej: my kozy.

 

 

 

 

 

soráček omlouváček Kelly.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.2.2004 > blondýna> ech, neomlouvat, víme svoje .o))))
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 13.2.2004 > blondýna> 

Tak to je chabý, vím o jedný - a ta jedný (tý koze) říká Lízinka, druhý Micinka.

 

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.2.2004 > ouvej> Panebože :o)))))
Co takhle Marta a Tena???? :oDDDDD
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 13.2.2004 > Kelly> Takhle si je pojmenuj ty.
<reagovat 
 čtenář Nezkušený - 17.2.2004 > ouvej> Já vždycky vystačil s "Pravá" a "Levá". Ale nejradši mám, když jsou teda pravý.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.2.2004 > čtenář> Fuckoff Silicon Valley! ;oD
<reagovat 
Vilda (Občasný) - 18.2.2004 > Dobrý.
Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 15.2.2004 > každopádně lepší než tvá poezie :-)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 16.2.2004 > Emmet_RAY> to je tvoje subjektivní hodnocení, takže co já s tím? jako konstruktivní kritika téhle povídky mi to teda moc nepomohlo ;o)
podívej se na stanislava nebo na ouvej, ti aspoň mluví k věci ;o)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 16.2.2004 > Kelly> snad od takového mladého floutka jako jsem já nečekáš,že budu psát něco inteligentního? A copak jsem už tady někdy nějakou konstr. kritiku splodil? Víš že se moc nezabývám díly ostatních,ano k nim nic nepíšu a spíš se soustředím na své vlastní skvělé příspěvky..ech Nebo že by to bolo opačně? :-)
Tak dobře,ale jen pro to, žes taková KOČKA : Líbí se mi pointa a přidružené motivi transsexuální a transvestitní,ale nesouhlasím s formou provedení,protože pouze naplňuje normu toho (něčeho) co jsi chtěla,aby na konci trochu vybouchlo,takže číst tohle dílko je něco jako sledovat zapálený doutnák,od první jiskřičky je jasné,jak to asi skončí...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.2.2004 > Emmet_RAY> Hihi, dík... Fakt ti bylo od začátku jasný, že se mu taky ztratěj spoďáry? A že bude pořád úterý, dokud...? :o)))
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 18.2.2004 > Kelly> bohužel jo, protože jsem viděl jistý film se svištěm, od kterého sis toho trochu vypůjčila...
BTW:Vědělas že ten svišť fakt existuje?Nedávno ho dávali ve zprávách...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > Emmet_RAY> původně tam to věčný úterý nebylo, šlo o ty zracený spoďáry - ale chtěla jsem to hrdinovi ještě trochu ztížit ;o))
toho sviště chci!!! :o))
<reagovat 
aJSha (Občasný) - 15.2.2004 > Ó ... ta salva názorov ... aj ja mám jeden. Niečo mi to pripomína. Ale páči sa mi to a už len kvôli tej veeeeľmi poučnej diskusi (pobavila som sa dvakrát)by som dala i D, ale nemám.
Body: 5
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter