Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Noční probuzení
Autor: Kelly (Občasný) - publikováno 28.7.2004 (19:56:06), v časopise 29.7.2004

náhle odpojený od přístrojů

zaslechl ještě kopyta

ale už nepoznal jezdce

 

z ulice vůně vlhké konírny

záclona mělce dýchá

jako by někdo odešel oknem

 

snad nechal vzkaz

vrypy pod omítkou

hledej zazděné kosti svědků

 

je to jako hrát šipkovanou

s mrtvými



Poznámky k tomuto příspěvku
 Kelly (Občasný) - 4.8.2004 > pjer> Děkuji, no, asi i erotika by se našla, u mě není nikdy vyloučena ;o)
A to, že je ti blízká, mě náhodou potěšilo! dík :o)
<reagovat 
immaginacija (Občasný) - 30.7.2004 > ani mi tak nevadí ta samotná šipkovaná jako to, že to celé k něčemu přirovnáváš. To "je to jako" mě vyloženě dere, dala bych tam imperativ /hraj šipkovanou..../ nebo možná vůbec nic..
Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 2.8.2004 > immaginacija> mě to moc nedere - i když máš pravdu, je třeba dát si na to pozor, dík...
ovšem imperatviní "hraj" působí přece jenom trochu jinak než odosobněné, obecné "je to jako hrát..."
<reagovat 
 immaginacija (Občasný) - 3.8.2004 > Kelly> jo jasně, ten imperativ mě napad jako první, ale taky by to nebyl ten pravěj ořech.. každopádně "je to jako" bych vypustila, nechat tam jen "hrát..." v tom infinitivu ať si to každej přebere..
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 4.8.2004 > immaginacija> to by nedávalo smysl :o)
<reagovat 
Čtenář - 4.8.2004 > vrypy mi přijdou v pohodě, mě zase zarazilo tohle, ani nevím proč..... :-))

zaslechl ještě kopyta

ale už nepoznal jezdce


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 4.8.2004 > čtenář> viz ta moje dlouhatánská poznámka pro ariela :o)
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 29.7.2004 > Zase bych tě nedrtil jak Emmet (jenom tentokrát pochopitelně) Úvod se mi líbí, jenom jezdec s kopyty by se dal fakt něčím nahradit.Šipkovanou s mrtvými bych nehrál, ale vyškrt :o) Taaaaakže...dostatečně nebo chvalitebně ?
Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 30.7.2004 > DeadKennedys> V pohodě :o)

jezdec z kopyty, já vím, ale to není žádná apokalypsa ani prstenový přízraky - prostě bydlím někde kousek od stájí a v noci mi klapou pod oknama koníci, co se vracejí s bryčkama ze Staromáku domů do hnízda :o)

šipkovanou s mrtvými, tu nedám, ta se mi líbí ;o) každopádně dík za koment
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 3.8.2004 > Kelly> Hehe, to je dobrý..  Kopýtka, nevidno jezdce.. Cákriš, kuvňa, proč já jen měla tak ňák.. skoro.. téměř.. docela.. úplně.. jakbychtotak.. zrovinka... přectavu vzdalujícího se kočárku s jedním blikajícím čebrným světýlkem vlevo?( :))))
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 4.8.2004 > delikt> páč to je von ;o)))
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 4.8.2004 > Kelly> klip klopklopklop klip klopklopklop... ;))
<reagovat 
ariel (Občasný) - 1.8.2004 >

Drahoušku Kelly,

tak bych se k tomu měl asi taky postavit jako chlap. Musím říct, že na první přečtení to ve mně nic nezanechalo, jen prošumělo.

Někdy si připadám zoufale, když čtu komentáře lidí, protože jednomu se líbí druhá a třetí sloka, a druhému se líbí třetí až na první řádek a poslednímu se líbí jen první polovina první sloky - to má člověk chuť vyhnat čtenáře koštětem.

Např. Emmet píše, že “záclona mělce dýchá” je zajímavé, a mě to připadá jako právě to, co je nezajímavě zajímavé, stejně jako “skopávající anděl”, jestli tu přirovnávám správně. Ne, v prvním případě jde v rámic mého vidění poezie o nepodstatný ornament, který nijak neslouží celku, v druhém jde o porušení určitých symbolických pravidel, která byla hojně využívána třeba v barokním umění. Neříkám, že se nikdy nemůžou porušovat, ale na druhou stranu - ono postmoderní vykřikování, že nic už se nemusí, mi připadá neplodné. takže může se všechno, ale měl by pro to být nějaký pozitivní důvod (tj. ne pouhý prostest)

Z toho důvodu mi ani nevadí klišé, jsou-li užita vhodně, což většinou nejsou. Ale absolutně nechápu, proč jsou vrypy pod omítkou někým označovány jako klišé. Vrypy pod omítkou jsou někde uschovány jako znamení? Jinak: pod opálením zbledl, mi připadá děsně nezajímavé - zase jen ornament, povrchní paradox aniž míří k podstatě.

Při bližším pohledu: první sloku beru - tedy ten jezdec je smrt?, “z ulice vůně vlhké konírny” - podle mě je to odkaz na toho jezdce, ale proč? proč je vlhká?, třetí sloka se mi úplně nesvírá s předchozím, zazděné kostí svědků - jako jiných mrtvých, kteří svědčí o jeho smrti? hrát šipkovanou s mrtvými - to je narážka na zabíjení?

název beru - je dobrý

takže základní kritické připomínky: tvá báseň se mi nezdá sevřená, možná taková sbírka dojmů na jedno téma, což by teoreticky nemuselo vadit, ale asi málo vzájemně sevřená, asi tam nevidím myšlenku, která by ty dojmy sjednocovala, odpověď na otázku proč?

ty ty lidi možná utáhneš na tu zajímavost, ale chybí mi tam niternost

a pak tu zajímavost hledáš i v jiných básních, ale život - ten je zajímavý z jiných kritérií než podle toho jak vypadá, jeslti mi rozumíš, a poezie z toho vychází - někdy je zajímavost jen v jediném stébélku, které je pootočené, když všechna jsou na očekáváných místech - ale musí to mít základní obecný smysl

za sevřenou báseň s myšlnekou např. považuji drfaustovo za oknem ostrov (to je i krásný název), to měl takové zvláštně sevřené období

napiš mi jak cítíš

Ariel


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 2.8.2004 > ariel> Nastav si pod příspěvkem
"Od nejstarší Poznámky k tomuto příspěvku: 200 Zobraz" a budeš vidět vše :o)

Jinak - naše vidění poezie je úplně odlišné. Tahle báseň bude podle tvého pohledu možná povrchní, protože se snaží zobrazit spíš pocit, náladu, myšlenkové asociace honící se hlavou člověku náhle probuzenému uprostřed noci... Nehledám nějakou filozofickou myšlenku, která by řekla, ja to s tím spánkem a smrtí vlastně je, tohle já neumím a ani nechci dělat...

Ale dobrá, možná interpretace pro tebe :o)

Odpojení od přístrojů = náhlé probuzení. Jsi vytržený ze sna, přerušilo se spojení s tím, kdo ti ty sny posílá - nějaký bůh spánku, nějaký Hypnos to asi bude, ale neříká se, že spánek je vlastně taková malá smrt? A že jednou usneme a už se neprobudíme? každé probuzení je pak malým vítězstvím nad smrtí...

Takže ano, ten jezdec by mohl být smrt - ale ty nevíš, nestihl jsi zahlédnout tvář... Jasně, vůně konírny z ulice jako odkaz na jezdce. Proč je vlhká? Vlhcí a zpocení jsou ti koně v ní, po dlouhé jízdě...

A otevřené okno - máš pocit, že s tebou v pokoji ještě před chvílí někdo byl - nebo ne? mohl to být ten jezdec ze sna? nevíš, a ani já nechci dát jednoznačnou odpověď, smrt i sen mají přece svá tajemství :o)
Právě proto, že to nevíš jistě a ani nemáš možnost se to dozvědět, objevujou se v básni vrypy pod omítkou - jsou tam? nejsou? nevidíš je, a těžko začneš loupat omítku nebo se probourávat zdivem - takže "hledej zazděné kosti svědků" ti vlastně říká, že nezjistíš nic, asi jako kdybys řekl "chyť vítr". A u těch kostí jsem si konkrétně vybavila ty staré pražské pověsti o zazdívání neviňátek do základů, brr ;o)

Načež šipkovaná s mrtvými - já jsem teď zjistila, že spousta lidí vlastně ani neví, co je šipkovaná! To není házení šipek do terče, ale dětská hra, kdy jedna skupina jde napřed a kreslí šipky a na určitých místech schovává úkoly; druhá skupina je stopuje podle šipek a ty úkoly musí splnit...
Takže jak asi budeš úspěšný při takovéhle hře s mrtvými? porozumíš jejich vzkazům? dohoníš je? asi ne, dokud jsi naživu...

Uff, na mě to bylo niterné až dost!! ;o))
Díky za zájem, doufám, že moje odpověď ti aspoň něco objasnila.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 3.8.2004 > Kelly> 

Piš jak cítíš, je to tvá morální povinnost :)))

Ale - podle mě - je dost zavádějící, když používáš metafory, které většina (nebo hodně) lidí nepochopí - odpojení od přístrojů (myslel jsem že se jedná o pravou nefalšovanou smrt) - to by mi opravdu, ale opravdu nedošlo - a moc by mě zajímalo kolika lidem ano (vždycky mě udivují ti, co mají ve všem tak jasno - stačí jim pětka, doporučení a vykřičník chvály)

šipkovaná - myslím, že se tomu říká i stopovaná, někdy bychom si ji mohli zahrát (i se mnou!), úkoly by byly poetické!

už tě nebudu trápit, každopádně takový ohlas tu snad neměl ani Felipe 

 


<reagovat 
 pjer (Občasný) - 6.8.2004 > Kelly> hi hi! budeš vidět, to říkával můj děda, pak vzal hadici s teplou vodou a jal se rozehřívat sníh před domem
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 4.8.2004 > ariel> Myslím, že nadpis "Noční probuzení" a první verš "odpojený od přístrojů" může čtenáře významově navést. Nemůžu za to, že moje hlava vyrobila asociaci "probuzení = odpojení od přístrojů spánku" :o)
a myslím, že právě takové asociace pro mě dělají poezii zajímavou.
Navíc, i když si bude čtenář myslet, že jde o pravou smrt, může si najít vlastní interpretaci básně, a o to tady asi jde...

Totemácká šipkovaná, to by se mi líbilo! :o))
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 28.7.2004 > teda ty tvé občasnilky stojej za to...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 28.7.2004 > Přeslička> občasnilky, wau! :o) dík

já teď moc moc pracuju, z toho má pak člověk takovýhle tyhle... :o/
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 2.8.2004 > Kelly> nepracuj! dyť to je šíleně vulgární... hihi
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 2.8.2004 > stanislav> můj zaměstnavatel je vůlgární, dík ;o))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 6.8.2004 > Kelly> to máš blbý, moje pani vedoucí je naopak dosti výjimečná žena, jest mi převelice příjemná a to nejen proto, že mi ráda řiká, jak sem milej a šikovnej člověk, hnedle se mi potom workuje veseleji... hihi
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 6.8.2004 >
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 29.7.2004 >






si tu poudáte o tom kdo co vidí jako klišé a mi připadá hodně provařený celý text, myslím že ti to mohlo trvat tak maximálně pět minut a ty obrazy.. to je s prominutím něco, co tě muselo napadnout hned na první pokus, jediné co mi přijde ( a co taky je) docela zajímavě popsáno je: záclona mělce dýchá a taky kosti svědků,
ale všechno ostatní jako velice originální odpojení od přístrojů, trefné a inteligentní nepoznání jezdce, korunováno šipkovanou s mrtvými, je poetická veteš:-(

Tvá tvorba pro mne nikdy nebyla tou pravou lahví zelené, ale v rámci objektivity jsem se často nemusel bát uznat, že šlo o poměrně kvalitní věci a hlavně s NEOTŘELOU metaforikou,je tohle neotřelé? Laciná, docela povedená básnička s otřepanými metaforami a už od názvu přímočarým přístupem ke čtenáři..

což neznamená že já jsem génius co se týče psaní (no i když..),čistá čtyřka.. teda musím říct že na ten povyk jsem čekal něco lepšího..







<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 30.7.2004 > Emmet_RAY> Ty taky nevíš, co chceš, viď? buď jsem moc složitá, nebo moc jednoduchá ;o)))
Víš, tady teď běží taková jako kampaň, jak ta poetika některých zdejších autorů je překombinovaná a vykonstruovaná a neživá, a že by k tomu člověk potřeboval návod k použití a blablabla... No a co se stane, když člověk sedne a během pěti minut napíše přímočarou báseň, aby si k ní čtenář nemusel brát výkladový slovník? Já žiju v domnění, že přesně tohle si zdejší lid žádá!!!
Není teda lepší být komplikovanej autor? Co si o tom mysíte, moji milí čtenáři? :oDDD
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 30.7.2004 > Kelly> čtenář si myslí, že je zbytečné se schovávat za jiné kauzy...
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 30.7.2004 > Kelly> ty poslouchej, používat určité kauzy jako alibi pro napsání kýčovité básně je asi tak objektivní jako když hájíš Lyryka ve sporech proti Felipemu ;-))

tvé básně nikdy nebyly složité, akorát měly občas komplikovanou metaforiku, ovšem zabývaly se vždy velmi primitivní problematikou a nenesly žádné výrazné poselství... prostě opak Holana, dáváš si práci s tvořením metafor, protože jakmile je nějaký text nemá tak už skuhráš, že se ti poeticky nelíbí, ale na nějaké sdělení či pointu jaksi pozapomínáš a nebo je podle tebe pointou textu něco ve stylu utíkání dírou ve spodním prádle

pokud popisuješ něčí pocity tak jen ty základní a navíc velmi jednoduše

umíš budovat atmosféru,to zas jo

co se týče "kampaně" tak je jen dobře že se tady něco děje a že mají šanci se vyjádřit i ostatní, protože redakcí už dlouho byl prosazován právě ten jeden styl, prostě si myslím že až na Martina (ale to je zase svým způsobem exot) je v redakci poezie na tohle jednotný názor a pak se to tady jaksi celé dělí na frakce,svým způsobem,na ty kteří píšou stylem,který je tu jaksi oficiálně uznáván a ty pak redaktoři podporují a na ty, co se,různými způsoby liší a ti se dočkávají výrazně menší odezvy

možná by bylo dobré zvážit, kdo je, cose týče své práce v redakci, přínosem a ty tváře trochu pozměnit, tím nemyslím udělat z Felipeho redaktora, to by asi nebylo vončo, ale třeba Naty patří k respektovaným autorům, a hlavně čte a kometuje tady všechno a pomáhá třeba i nováčkům, což se o NIKOM z redakce (kromě tebe) říct nedá, už vidím třeba egila jak se blahosklonně ze své poetické velikosti sklání nad sračkovitým textem nějaké zamilované puberťačky a vysvětluje jí, že to není jen o citech a že tam má špatně přechodníky, čímž nemyslím že takový lidé v redakci být nemusí,ale proč všichni?
třeba Vio a drfaust se (svým způsobem) viděno očima laika podobají jako vejce vejci a jestli mají dvě tři poznámky denně, tak je to moc. Ale je zvláštní, že jakmile napíše někdo něco z redakce, hned se tam objeví všichni redaktůrci a za vzájemného potlesku si hážou časopis.. asi tak, takže s kampaní moc neprovokuj, za tu si můžete sami a je dobře že to někdo rozvířil

PS:a tahle zdrbávačka neznamená, že si dobrovolné práce vás všech nevážím
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 30.7.2004 > quentinbubakoff> nějak nemluvím jazykem tvého lidu :o)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 30.7.2004 > Emmet_RAY> emmete...jako člen redakce tohle všechno podepisuju vlastní krví a jinými tělesnými tekutinami....:))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 2.8.2004 > Emmet_RAY> Není to obhajoba kýčovité básně, neboť ta báseň není kýčovitá.
Chtěla jsem tím jenom říct, že tě jako kritika tak nějak nedokážu brát moc vážně, neboť o mých básních tvrdíš pokaždé něco jiného - ovšem nejen o mých :o)

Tak nějak jsem u tebe vypozorovala tři "kritické" stavy:

1. Přijdeš ožralej z hospody a napíšeš pod libovolný příspěvek libovolný blábol, vetšinou hanlivého obsahu. Druhý den se autorovi omlouváš za kritiku psanou v opilosti a měníš hodnocení ;o)

2. Napíšeš pochvalnou kritiku na průměrný až podprůměrný příspěvek jenom proto, že autor výjimečně napsal něco méně nepodařeného než zbytek jeho dílka :o)

3. Vystřihneš velmi věcnou a výstižnou kritiku, ať pochvalnou či odmítavou, ale podle mého názoru velmi podařenou.

Tak mi prosím pověz, jak si mám být jistá, ve kterém stadiu se právě nacházíš, a jak mám brát tvé kritiky vážně, když píšeš každou chvíli něco jiného ;o)


K tvému komentáři - nechápu tvou kategorii "primitivní problematika". A nebo - možná chápu, ale vrásky si z toho nedělám.

Ad kampaň - to nic, mám jen pocit, že spousta čtenářů zatleská tomu, kdo jim naservíruje báseň až pod nos tak, aby nemuseli o ničem, ale vůůůbec o ničem přemýšlet. A když můžou provokovat jiní, můžu i já ;o))

Jinak se snažím dávat do časopisu nejen poezii mé krevní skupiny, ale i autory s odlišným stylem, které považuju za dobré nebo zajímavé.
Jinak redaktoři nepadají z nebe - chce to čas, připojení na net a alespoň základní literární gramotnost. Pokud tě potěší můj názor, Naty by klidně redaktorem být mohla. A i já bych si představovala redakční práci trochu jinak, ale teď zrovna se potýkáme s nedostatkem času, doufám, že na podzim bude lépe, rozjedeme nějaké soutěže, další debaty atd.

No a ohledně výběru redkatorů do časopisu - já jsem jejich básně vybírala vždycky, ať byli redaktoři nebo ne, protože se mi jejich poetika líbí. Nebudu je znevýhodňovat jen proto, že jsou redaktoři :o))

Ale rozhodně dík za komentář Kellyovské poetiky, je to docela zajímavý :o)))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 30.7.2004 > Kelly> hmmm, i to se někdy stává....prostě zbytečně do toho taháš všechno možný, napsala jsi průměrné dílko, dostáváš nadprůměrné čtyřky a ještě prskáš...ale víceméně to chápu... kdo z nás se nepomaluje válečnými barvami, když u svého milovaného děťátka nemá dostatek déček...howgh...:))
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 30.7.2004 > quentinbubakoff> dík, dyk já vím, že ty máš rozum ;-)
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 3.8.2004 > Kelly> 

Co se Emmových kritik týče, čtu je v poslední době (z 95 procent) rád. Mám takový dojem, že tu první polohu už tak nějak překonal, důkažem čehož byla ta procítěná báseň, co dotčené osobě připsal. Tu druhou polohu u jednoho příspěvku drfausta vysvětlil - hodnotí básně v kontextu tvorby jejich tvůrců - což má svou logiku - hodnocení je u všech subjektivní, nedá se to zobecňovat,  a o nic celkem nejde, a když to takhle explicitně řekně, tak na tom nevidím nic špatného

o těch redaktorech je to svatá pravda, Naty ale i Emmet by byli podle mého názoru vhodní - E. to v poslední době bere dost zodpovědně, napíše třeba obsáhlé pojednání o tom, co si myslí o celé tvorbě autora - a je poměrně neúplatný - nepatří k žádné klice

redaktoři poměrně dost drží při sobě - ale jestli to tak sdružení Loreta jako vlastníkovi nevadí, tak je to asi problém řadových přispěvatelů... :)


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 8.8.2004 > Kelly> nevím zda to je či není obhajoba, ale když jsem napsal, že báseň je kýčovitá, tak to tak prostě vidím a doufám, že mi nechceš vzít můj názor co je a co není kýč, je jasné, že asi nerada jako autorka své kýčovité dílo přiznáš za kýč:-))
body 1,2 a 3 mne mile překvapily svou výstižností, ale už mne koneckonců krásně obhájil ariel, takže netřeba to dále rozebírat

to že mne nebereš příliš vážně mi nevadí, na podceňování svých pravdivých postřehu ostatními jsem zvyklý,
pro mne je zase docela těžké brát vážně tvou tvorbu, když evidentně necítíš potřebu napsat něco skutečně hodnotného a kvalitního..
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 30.7.2004 > quentinbubakoff> Neprskám, jen prostě nedovedu brát vážně Emmeta, kterej neví co by a jak by vlastně měl hodnotit :o)

A víceméně - proč mi dáváš čtyřku za dílko, které je podle tebe průměrné? :o)))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 3.8.2004 > ariel> jsem v emmetově fázi č.1....ne nepřej si slyšet co mám na jazyku při čtení tvýho blábolu....:))) fáze dvě....píšeš skvěle.....fáze tři...je naprosto skvělé a v pořádku, že máme na klišé naprosto jiný náhled.....
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 4.8.2004 > ariel> S tou druhou polohou máš asi pravdu. Já se naopak snažím hodnotit relativně vzhledem k ostatním autorům a ne v rámci autora...

Víš, zkus si představit redakci, která nedrží při sobě a nespolupracuje - to už na Totemu prý jednou bylo ;o))

A pevně doufám, že svou první polohu Emmet překoná úplně - zatím z něj ale nemám úplně dobrý pocit. To víš, dobrá pověst se buduje dlouho, zato špatná, to je hned :o)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.8.2004 > Emmet_RAY> Cítím a píšu - víc ti k tomu nepovím. Evidentně máš odlišný názor na to, co je hodnotné a kvalitní, a já tvých hodnot evidentně dosahovat nehodlám :o)

K tvým kritikám - pokud se náhodou nacházíš ve fázi 3, velmi ráda s tebou souhlasím a mnohé tvé komentáře bych s radostí podepsala. Doufám, že fáze 3 se bude vyskytovat co možná častěji a častěji a já tě budu moct brát vážněji a vážněji :o)

Děkuji za diskusi... Hezký večer, Kellímek
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 30.7.2004 > Kelly> 3 a 4 průměrné, 5 dobré + D vynikající, když jsme u hodnocení dost dobře nechápu D někde jinde než u 1 či 5. U jedničky to znamená, že je to taková zhovadilost, u kkteré je třeba aby se dostala mezi lidi, aby široká veřejnost viděla, co je schopen chorej mozek zplodit, v poslední doby mě napadají jisté elaboráty....kde jsem jedna a dé použil, no a 5 a D to je jasný...jen nějak nemůžu pochopit, proč doporučovat průměrnost? to v nás asi bude přece jenom zažraná ta šedivá zahnilost minulýho režimu... tak, to jen na okraj...:)
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 3.8.2004 > quentinbubakoff> 

hm, hm, někdy mi připadá, že v jasnosti svého vyjadřování jsi zastáncem poezie, proti níž tu tak brojíš

jaký mám na klišé názor?

a ještě ses mi neomluvil za své iracionální výpady svého času

 


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 4.8.2004 > Kelly> 

Možná jsem to s těmi 95 procenty přehnal. Jasně, lepší spíš lehce podcenit než přecenit - to víc stimuluje, pokud se nejedná třeba o malý děti.

Jinak v rámci kritiky bych hodně rozlišoval mezi tím, co tvůrce dělá protože chce a co dělá protože o tom neví. Anglicky mistake a error. Já těch mistakes dělám asi hodně

No, jestli je Totem nějak profilovaný, tak už jsem tu k tomu vyjádřil - přispěvatelé s tím musí počítat a případně si založit vlastní server. Já nijak netrpím, vždyť víš, že si vždycky nějak poradím :)


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 30.7.2004 > quentinbubakoff> 1 shit
2 záblesk čehosi
3 průměr
4 velmi dobré
5 výborné

D jako upozornění na co si výjimečného. Může být celkově dílko průměrné, ovšem s jednou dvěma mimořádně povedenými metaforkami - proč na ně neupozornit ostatní?
1D - sis vysvětlil sám :o)

Co sem zas pleteš minulej režim? ;o)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 3.8.2004 > ariel> 

jsem mazaný králíček....

klišé je životní styl...

výpady? iracionální? omluva? dobrá...vem si číslo a stoupni si do řady....


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 30.7.2004 > Kelly> správně, jsi tam, kde jsem chtěl abys byla...a proč ty sem pleteš nějaký dění kolem místní poetický komunity....emmet hodnotil tohle....ne?
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 3.8.2004 > quentinbubakoff> 

Navrhuji něco jiného. Ty řady budou dvě a budou stát proti sobě čelem. V jednom historickém filmu jsem to viděl i s bajonety

 

Jinak tvá debata o klišé zdá se směřuje od nikud nikam, takže bohužel, nemohu se připojit


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 30.7.2004 > quentinbubakoff> Protože jsme v místní poetické komunitě, jejíž je tahle báseň i Emmetovo hodnocení součástí :o)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 3.8.2004 > ariel> jojo....včera jsem omylem zabloudil na Tróju....tam pane byl les kopí proti sobě....ale jinak to byl film plný klišé....:))
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 3.8.2004 > quentinbubakoff> 

Je scéna v Ghost Dogu, kdy nějací maníci budují na střeše jedné výškové budovy archu klišé? To bych neřekl.

Veškerá zajímavost musí vycházet z tradice - tak si hrají jedno s druhým. Ten, kdo odmítá tradici v zájmu zajímavosti si koleduje o bezzubou zajímavost, která jen kope ručičkama a nožičkama.

Film Trója jsem neviděl a obávám se, že ani nebudu, myslím, že je to klišovitý film

Triogie Pána prstenů mi jako klišé nepřipadala. Pohádky bratří Grimmů mi také klišovité nepřipadají. Shakespeare taky ne - a to jen krade a krade náměty a omílá je dokola.

Přeber si to, jak chceš a umíš.

 


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 3.8.2004 > ariel> uděláš dobře, že nepůjdeš na Tróju, ještě teď tluču hlavičkou o zeď a proklínám se, že jsem prosral 160 kč... ech.... Ghost Dog je výtečnej film.... v ostatních bodech s tebou vcelku souhlasím.....:))
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 3.8.2004 > quentinbubakoff> Proč chodíš do multikin?? Navíc mě většinou ruší smrad popcornu, teda rušil by...
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter