Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 1.5.
Svátek práce
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce STALGIE (snad kousek chyběl) z kolekce Něco mezi nebem a zemí
Autor: Kelly (Občasný) - publikováno 21.8.2006 (10:33:39)

snad kousek chyběl

v sítnici slunce

aby dozrály

i pláňky v plotech

 

chyběla kapka

do spádů jablek

 

z večerních zahrad

stoupají polehlá stébla

nad padlými v trávě

i vítr skládá své zbraně

 

za lesem zapadají

balóny s prázdnými koši

 

už ani nevím

proč jsme vystoupili

v sadu plném

padavčat

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
 zkrveživ (Občasný) - 30.8.2006 > Václav Mráz> tim allenem jsem chtel rict, ze vubec nezalezi na tom, co kdo o necem rekne. pro urcitou skupinu lidi to bude vzdycky jinak. a to ty neovlivnis... a jestli jde o totem a me, tak pravidelne ted vidam jen Jonase a kalais. kdysi jeste zdenku, samozrejme. takze mi nejaky bratrickovani taky neprisijes:)
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 15.9.2006 > úsporný výraz, ucelená metaforika, uživatelská příjemnost, náznak příběhu... prostě to co se nám na Kelly líbí.
Po rytmické stránce jsem podle prvních dvou strof čekal, že báseň bude stát na pěti-šesti slabičných verších (takhle úsporné verše už sami o sobě naznačují určité naladění v básni). Začátek třetí strofy to taky naznačuje a pak je od toho upuštěno. Stejně tak poslední strofa naznačuje jen prvním veršem. Ale... zdá se, že to tak je správně. Vlastně by mě i zajímalo, jestli jsi to ty coby autorka tak chtěla, nechtěla, nebo ono samo?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 15.9.2006 > Ondrej Kern> Myslím, že jsem slabiky úplně přesně nepočítala, ale o nějaký rytmus jsem se snažila - ale zas aby to nebyl kolovrátek. Jinak se mi rytmus dělá v podstatě sám podvědomě, a tady jsem ho ještě vědomě upravovala - if this answer satisfies you enough :o)
a díky za poznámku!
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 22.9.2006 > jo,jo, občas rána, to je Kelly...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 22.9.2006 > Přeslička> juj, tuhle tvoji ikonku neznám! :o)
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 2.10.2006 >

toto tiež neviem

padavky sa opakuju, to je fakt, ale to bude tou naliehavosťou blbosti

balónom a tak zle si vybrať

možno balóny inokade ani nelietajú


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 16.10.2006 >

AlgiFén

 

 

 

snad brousek chyb jel

sítnicí v tůňce

baby dozrály

i sklenky v loktech

 

vybělá kapka

do sadů jablek

 

večer s ní za hnát

s tmou vlají polehlá stébla

nad zvadlými v slávě

i vítr spřádá sten stráně

 

za lesem záhada jí

balóny s prázdnými koši

 

už ani nevím

proč jsme ustoupili

v sadu plném

bradavčat


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 16.10.2006 > miroslawek> :oDD Míwo, jsi mé nejoblípenější prase padavičnaté!
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 16.10.2006 > Kelly> já jsem Med-Wěd a ne prase... případně ještě tchořík ussurijský, bych jindy připustil, alë dnes taky ne
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 16.10.2006 > miroslawek> bobrá - pojďme to usmlouvat na hrošíka liberijského!
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 16.10.2006 > Kelly> hošík nikdy
<reagovat 
Cum-ley (Občasný) - 26.10.2006 > Mně se líbí ta první sloka a pak ty zapadající balóny! Představuju si, že jste tam jako náhle přistáli a šup, rovnou mezi padavky..ale to jsem asi spadla z oblakov  sorry, mám dneska prdlou náladu
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 26.10.2006 > Cum-ley> spadlas náhodou správně - je to takové nouzové přistání nahniličku... prd prd ;o) dík!
<reagovat 
 Cum-ley (Občasný) - 26.10.2006 > Kelly> Tak já říkám šup a ono zatím prd prd  
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 26.10.2006 > Cum-ley> já jako že jsem taky praštěná dnes ;o)
<reagovat 
bernall (Občasný) - 30.10.2006 > uf jaká nostalgie jaký vypracovaný styl úprava a vlastně tomu nic nechybí..avšak je to na mě přeslazené

Body: 3
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 1.11.2006 >
Body: 2
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 6.11.2006 > floyd...hlavně :za lesem zapadají

balóny s prázdnými koši
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 6.11.2006 > buryzon> myslíš pinknutýho floyda? :o)
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 7.11.2006 > Ach jo, že já si tu kritiku přečetl až teď... to bych se byl býval omezil na poslední řádek. Všechno už bylo řečeno... no nic, aspoň to potvrzuje, že nejsu sám, kdo ji tak čte. Protože ve dvou (a více) se to lépe táhne...
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 7.11.2006 > Přijde mi divný, že jsem ti k ní ještě nic nenapsal, dovol mi napravit svoje chybný přesvědčení.
Tahle báseň je neuvěřitelně "vertikální", skoro každý z motivů směřuje odshora dolů (s pendantem "stoupají polehlá stébla"), to ji uceluje z vnějšku. Je dynamická, protože se v ní odehrává pohyb jak předmětů a času, tak i "lyrického subjektu" (my), který pohyb v básni (časový - večer, předmětný - shora dolů) protne a na okamžik zastaví. Nadto je pohyb tohodle "já" jednoznačně horizontální (jinak to není možné, navíc "vystoupili jsme" naznačuje příjezd) a ten zmíněný pohyb vertikální se potkají v teď-v sadu plném padavčat.

Tohle samozřejmě není kritika, spíš ilustrace toho, jak je možno tenhle kousek vnímat. K technice nemám co říct, přijde mi řemeslně zvládnutá.
A nakonec, líbí se mi.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 7.11.2006 > Ondrej Kern> Moc zajímavá poznámka, děkuju za ni! :o) jako obvykle, napsala jsem to tak podvědomě - ale je to tam, odshora dolů, ano ano,,,
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 3.12.2006 > :o)
Body: 5
<reagovat 
Uther Pendragon (Občasný) - 29.12.2006 > Konec. Tak to je (je to) konec. Ten se mi tam nelíbí. :-)
Body: 4
<reagovat 
Adina (Občasný) - 20.3.2007 > Tohle mi uniklo:o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
NON01 (Občasný) - 17.5.2007 >
Body: 5
<reagovat 
delikt (Občasný) - 24.5.2007 >

Ježiš... Tolika keců.. (v komentech, né v básni)..

Ten nedořečenej název to naprosto vystihuje, ztráta polohové enerie.. tedy nejspíš přeměna.. :)

nejvíc se mi líbí začátek s tou sítnicí a dozráním...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
NON01 (Občasný) - 28.12.2007 > aleluja!!
<reagovat 
plagiátor (Občasný) - 23.10.2008 >

Čéčko... číčo... asi prichadila charošaja nálada, ale zdá se mi to fakt tópry. Jako by se čék zfetoval pektinem a vitamínem Sí, tak moc se mi ty obrázky rozsvítily. ÷))

 

P.S. Jsi ještě v pádu, nebo už ležíš pod stromem?


Doporučil 
<reagovat 
 holger (Občasný) - 23.10.2008 > plagiátor>  Šmankote, plagiátor je šiška, abysme to trochu zamotali. Ty alternicky!  ÷))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.11.2008 > holger> :o) poslední dobou jsem většinou pod borovicí a snažím se dostat dolů kocoura, který neumí slézt
<reagovat 
 holger (Občasný) - 9.11.2008 > Kelly> Šmarjápano... to jsou dneska zvířata!  ÷))  Zaplať mu nějakej kurz, nebo ho pošli ke zvířecí kinezioložce, ať chlupáče odblokuje! 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.11.2008 > holger> :o)) on totiž neumí couvat, a spadnout po hlavičce dolů se bojí... Hasiče volat nechci, co kdyby přijel Max Bubakoff!!! ;o)
<reagovat 
 holger (Občasný) - 9.11.2008 > Kelly>  Aspoň by měl námět na další coumics! Hlavní postavy by byly: čacký hasič, fešná majitelka bázlivé šelmy a kocour posera.  ÷))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.11.2008 > holger> to je na Maxe poněkud málo postav, přidala bych voňavé borové šišky, které kocour vytrvale aportuje :o))
<reagovat 
 holger (Občasný) - 9.11.2008 > Kelly>  Tak von aportuje šišky? Zřejmě to je reinkarnovanej pes.  ÷))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.11.2008 > holger> divné, ale zatím mi tohle dělaly všechny kočky... asi v nich vzbuzuju nějaké temné psí pudy, jojo... co by na to asi řekl Darvin?
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 23.11.2009 > něco se mi na tom moc líbí. jednoduchost, smutek, únava, pohled na smrt. když si to položím vedle básniček, které jsou tady na počátku. jako by po všem trmácení všechny masky opadly, všechna gesta se vypotřebovala a zbyl povzdech, takové poslední složení se do trávy. myslím, že to i ono má své místo v příběhu.
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 2 (3)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter