Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
RUBY TUESDAY
Autor: Kelly (Občasný) - publikováno 12.2.2004 (20:46:12), v časopise 19.2.2004

  Červené číslice zatančily na displeji. Na budíku naskočilo 7:00. Rádio si odkašlalo a začalo hrát.

      "She would never say, where she came from

       Yesterday don`t matters if it is gone…"

  Otevřel oči a pustil je na krátkou procházku po stropě. Další den, stejná šedá hráz paneláků za oknem, ze kterého se nedíval. Další den… tentokrát úterý.

  Ještě poloslepý zbytkem snu se obrátil, aby umlčel budík. Okamžitě vycítil, že v místnosti není něco v pořádku.

  Zaostřil.

  Přes židli u postele byla přehozená krajková podprsenka. Visela z opěradla - černý vykřičník, ke kterému musí najít otázku.

  Sevřel ji v prstech. V bytě nikdo jiný nebyl. Klíč hlídal dveře zevnitř. Co to sakra

 

– – –

 

  Další den, další prázdná kapsa v čase. Vracel se domů z práce a netušil, že ranní otázka čeká přede dveřmi.

  Vystoupil z výtahu. Klíče připravené v ruce - lesklé tretky, obětina pro neznámé božstvo, napadlo ho - se hladově zakously do zámku.

  Periferním viděním zachytil v šeru na schodech odlišný odstín.

  Vrhla se k němu pohybem býka vypuštěného při fiestě do ulic. Vtlačila ho do bytu a začala ho líbat.

  Milovali se dlouho. Cítil se unavený jako po kraulu v příbojových vlnách. Ležel na posteli a sledoval ji, jak hledá na podlaze mezi oblečením připomínajícím trosky lodi spodní kalhotky. Pak se natáhla a vyprostila krajkovou podprsenku z mezižebří židle. Vklouzla do košíčků, vrátila se mezi trosky a rychle vylovila tričko a džíny.

  Na jeho otázky nereagovala. Než se stihl vynořit z vln, klaply za ní dveře.

 

– – –

 

  Celou noc se mu v hlavě převalovaly zmatené sny. Nemohl dospat. Radši vstal a přebrodil se pokojem ke skříni. Zapátral mezi prádlem, poprvé, podruhé - netrpělivě vyházel obsah přihrádky na zem.

  Jeho oblíbené spodky s nohavičkou byly pryč. Kam...

  Na budíku naskočilo 7:00. Rádio si odkašlalo a začalo hrát.

         "Goodbye Ruby Tuesday, who could hang a name on you?

          When you change with every new day, still I`m gonna miss you…"

 

  Začínalo další úterý.



Poznámky k tomuto příspěvku
 Kelly (Občasný) - 16.2.2004 > aJSha> Díky :o)
Jo, možná vím, co ti to připomíná - vidělas "Na Hromnice o den více"? Tam je taky pořád stejný den, dokud hrdina "něco" neudělá :o)
<reagovat 
 RadimP (Občasný) - 19.2.2004 > Kelly> 

"Na Hromnice o den více" je v pohodě, bylo super, jak se tam furt sebevraždil ;o)))

takže bude po zbytek života spát a souložit? no, to mu teda nezávidím

 


Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > RadimP> Myslim, že by měl urychleně zjistit, kde zanechal/bude zanechat ty slipáče ;o)))
<reagovat 
g morr (Občasný) - 19.2.2004 >

Ten námořní odstavec je úplně nejlepší. Snad by pak ještě ta židle něměla mít mezižebří, ale žebroví ;))

Na druhý čtení se mi to hodně líbilo. Souhlasim se Štánikem, že prázdná kapsa je už trochu hrubá metafora. Skoro zbytečně bych řek.

A taky mi nesedí, jakej je ten chlápek poéta. Ale budiž mu přáno, za chvíľu se stane obětí strašlivého extraterraárního spiknutí, tož ať si zabásní...


Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > g morr> mezižebří je heščí slovo :o)
čtu furt ten Hyperion, tak jsem z toho možná podvědomě besná - ty božstva, oběti, časoprostoři a tak ;o))))
tož dík! :o*
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 19.2.2004 > Kelly> 

:))) do Hyperionu ti ještě chybí cca několixet stran.

Mezižebří je fakt pěkný... já to jen myslel jakože v tom lodním/vodním kontekstu...


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > g morr> a) máš pravdu
b) máš pravdu
:o)))
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 19.2.2004 > Hezkí
Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > Luk Malér> Ď :o)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 19.2.2004 > Kelly> Za štyrku neděkuju - to soptim, zvlášť u jedný šéf-brepttraktorky
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > Luk Malér> a) čtyři z pěti je 80%, za to byl na vejšce bez problému zápočet :o)
b) soptění? podle sebe soudím tebe? pro mě je čtyřbobek "dobrý, ale neposadilo na prdel" :o))
c) chceš moje upřímný hodnocení, nebo radši pětky z kamaráčoffstwí? já preferuju to první :o)))
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 19.2.2004 > Kelly> 

Proboha snads to nevzala vážně?

c) ale jo, to víš, že to upřímný, ale soptim soptim vykrúcam


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > Luk Malér> vidíš ty smajlose kolem, woe? ;o)))
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 19.2.2004 > Kelly> jen takový nesmělý
<reagovat 
Adina (Občasný) - 16.2.2004 > Dobře, modlo. Tak tady Ti posílám taky jednu "konstruktivní". Trošku mi tam chybí zápletka. Je to spíš taková civilní pocitovka, i když myšlenku to teda má. Ale jak bych tu zápletku vytvořila, tak to Ti zrovinka já nejsem schopná říci, tudíž to ani tak konstruktivní nejni
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.2.2004 > Adina> Ech, chybí zápletka? Tak jemu se doma jen tak zjeví cizí podprda, večer si pro ni přijde cizí baba, uteče, aniž by něco řekla, a jemu ráno chybí kus spodního prádla, takže by si pro něj asi večer měl taky někam dojít, a vypadá to, že dokud to nevyřeší, bude poráde úterý - já už bych to teda víc nezaplejtala ;o)))
<reagovat 
 Adina (Občasný) - 17.2.2004 > Kelly> Tak třeba něco pro nás zastydlý. Jako že nemoh ráno vyklouznout z trenýrek a tak :-)))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 18.2.2004 > Adina> myslíš "morning wood"? ;o))) next time...
<reagovat 
 Adina (Občasný) - 18.2.2004 > Kelly> Hele a nebo nějakýho mimozemšťana do toho namontovat. Co kdyby ta ženská byla jako mimozemšťan
<reagovat 
 RadimP (Občasný) - 19.2.2004 > Kelly> 

si z toho porát děláš srandu, ale Ty nevíš, co je to za svinstvo! Člověk nemůže jít pozdravit tatínka a maminku, do kalhot se nenarve etc. mňo, a když tu padly ty personifikace, nejlepší je vždycky komunikace s "objektem": "Hele, vole, nezdržuj... no ták... jó, to víš, že večer jó, ale teď buď hodnej!"

a já jsem dneska ňákej rozvernej, hihi


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > Adina> To bysme z toho udělali akta X ;o)) kromě toho, ty NEVÍŠ, kdo ona je, může to být klidně... ;o)))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > RadimP> :o)))))))))))))))))) jasně, já to znám z tý lepší stránky, akorát slíznu smetanu, hihi ;oD
<reagovat 
 Adina (Občasný) - 19.2.2004 > Kelly> No však, akta X. Tý jo a to jsem se původně snažila o konstruktivní kritiku :-)))))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > Adina> nu což, Máldr je dobrej! ;oD
<reagovat 
 Adina (Občasný) - 19.2.2004 > Kelly> Jo a ještě jedna věcná. Vyprostila podprsenku z mezižebří židle. To musely bet ty žebra pěkně blízko u sebe. Já jsem si ji představila, jak tam bojuje se židlí :-)))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > Adina> Neboj se toho :o)) představ si tu černou hadici omotanou - ramínkama a těma packama, jak jsou na nich háčky - okolo šprušlí. Jo, mohla jsem napsat "sebrala podprdu", ale to by udělal každej a je to suchý, ne? ;o))
<reagovat 
 Adina (Občasný) - 19.2.2004 > Kelly> Jo jo, to máš pravdu. Už mlčím šéfíku. Došly mi argumenti :-))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > Adina> já vim, jsem děsná, nejdřív chci konstruktivní kritiku a pak jí zuřivě vzdoruju ;o))
<reagovat 
 Adina (Občasný) - 19.2.2004 > Kelly> Né, to je v pohodě. Mně tahle diskus přijde strááášně vtipná. Já chci jenom vysvětlit, jak se dá s fyzikálního hlediska bojovat s podprsenkou a židlí, aniž by ta ramínka lupla !!!
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > Adina> ale já nebojuju, nýbrž vyprošťuju, jako třeba raněného z trosek - opatrně vymotávám ;o))))
<reagovat 
 Adina (Občasný) - 19.2.2004 > Kelly> No to máš v podstatě pravdu. Já už myslela, že sem budu muset povolat Newtona, aby mi to objasnil :-)))
<reagovat 
Saimon (Občasný) - 19.2.2004 > Hezky napsaný..
<reagovat 
Saimon (Občasný) - 19.2.2004 > Budu asi-milován, že?
Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > Saimon> správně! ;o)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > heeelejte, našla jsem úžasnou illustrační báseňku k téhle povídce ;o))))
http://www.totem.cz/enda1.php?a=57892
<reagovat 
 druhý černej saniťák (Občasný) - 20.2.2004 > Kelly> nápodobně
<reagovat 
Chliv (Občasný) - 28.2.2004 > je to skvělé, chtěl jsem napsat jen původně úžásný meta-fóry, ale je to fakt hodně dobré, krátké a dobře se to čte!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 1.3.2004 > Chliv> ó díky! pětibobek z chlívečku :o)
<reagovat 
Shammann (Občasný) - 2.3.2004 > To by mě rozplakalo - taková krapet lepdží Růžová knihovna...
Body: 3
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 2.3.2004 > Shammann> a to zase neee - nic růžovýho tam není! :o)
<reagovat 
Blamáž (Občasný) - 2.3.2004 > Okamžitě ucítil, že v místnosti není něco v pořádku.
To mě trochu rozesmálo (ach ta moje hloupá představivost)... Možná spíš vycítil...
Jinak pěkný

Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 2.3.2004 > Blamáž> aaa děkuji, výborná připomínka, jdu to opravit! :o)
<reagovat 
Istan Vul (Občasný) - 5.5.2004 > "A prose writer gets tired of writing prose, and wants to be a poet. So he begins every line with a capital letter, and keeps on writing prose."
- Samuel McChord Crothers

Nice idea for the proza, and not bad at all, but I prefer your poems!

Constantin-opil
<reagovat 
antikval (Občasný) - 3.6.2005 > Próza mě nebere. Du na další.
<reagovat 
Vihar (Občasný) - 1.8.2006 > No, mě text připomněl song "Džíny" od Těžkýho Pokondra (parodie na písničku - ploužák od Europe z roku 1986, nevím jak se jmenovala, snad Jeanne, byla třetí z alba Final Countdown - jako mlaďoši ještě nepolíbení puboši sme ju žrali) kde v kocovině po flámu hledá svý džíny, který mu zpěvák z rakouska , kterej tu byl.. a které mu značně ztěžovaly ovládání mohutného džípu, což celníci na hraničním přechodu Dolní Dvořiště považovali za vyslovený hazard, ve kterém jde o život, jak uvedl herr kommisar Alles Klaar.
Jo a chybí ještě, že si slečna spolu se spodničkou sebrala i svůj věneček z prostěradla, nejlépe pracím vysavačem, nalepila ho zpět na místo a utíkala po schodech kamsi pryč.. a bude to eňo ňuňo dokonalé.

<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 2.8.2006 > Vihar> Džíny znám :oD
já myslím, že věneček ta slečna neměla,,, ale teď už zpátky do toho taky moc nevidím, možná si nalepila zpátky knír :o)
<reagovat 
 Vihar (Občasný) - 2.8.2006 > Kelly> Když ono ze tří odstavců po devíti řádcích (poslední ani to ne) se těžko něco kloudného a uceleného člověk dozví. Prostě jak úryvek z čítanky pro první stupeň ZŠ. Čtenář netuší, na čem je.. může to být stejně tak blbina jako úchvatné čtení, to nelze poznat.. Literatura je nástroj k přenosu informace, ať už primární rozumové a věcné, nebo sekundární citové a pocitové.

Proč (už) neměla slečna věneček? :oD
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 2.8.2006 > Vihar> Asi se mi to nechtělo psát delší, už nevím :o) nijak extra si na tomto dílku nezakládám, chilli tvoje výhrady akceptuju.
Slečna už ho asi k ničemu nepotřebovala :o)
<reagovat 
 Vihar (Občasný) - 3.8.2006 > Kelly> Když já se nechtěl hádat o podstatě literatury. Tak nějak si kladu otázku, jestli lze být současně výtečným básníkem a zároveň prozaikem a nebýt přitom géniem který zmákne lautr všecko, včetně rysu a výpočtu návrhu kondenzační turbíny coby oddechovou bokovku. Zatím jak tak pozoruju, když básník začne psát prózu, tak je roztříštěná, neucelená, útržkovitá nebo naopak planě užvatlaná až plácavá (kupříkladu na vůbec nej básnici (starého)Písmáka to bylo krásně vidět - básně stály roky na špici všech nej ale jakmile se pokusila o prózu, byl to děs horší Jitra kouzelníků) a zase když se výborná spisovatelka chytlavých románů pustí do básnění, skřípe to ve veršování jak v zadřených ložiscích a kolech s napůl vylámaným ozubením (příklad Lucie Plocová) i když se snaží do toho dát všecko, prostě chybí šťáva citu pro danou formu projevu, která je potlačena nadprůměrnými schopnostmi v té druhé formě..
A to je i tvůj případ zdá se, pakliže mohu usuzovat dle tohoto útržku. Chybí mi osobně nějaká vyšší idea na pozadí vetkaná do přediva příběhu, mravní ponaučení, dále takovéto vyvážení obsahu vůči vymezenému prostoru. Dovoluji si kritizovat, neboť obdivovatelů máš fůru (proto ani neboduji). Teď mne napadlo, že mi tvůj text (už tím odporně amerikánským názvem - teď totiž letí halfpubošlesbičky TaTušky a azbuka :) ) připomíná štěpánovy výtvory co dává pod nick 45rpm na písmoně, a pak ty nejlépe hodnocené poslepuje do povídky pod nick stvn - zajímavá taktika :oD No nejspíš je to (záporný a jakosti nesmírně škodlivý) trend, přizpůsobovat prózu velikosti obrazovky monitoru, aby jí vůbec někdo četl.
Na druhou stranu, aby mě tu nerozcupovali tví fanoušci a nevytáhli na křížovou výpravu pod mé texty, nutno říct, že textu nejde vytknout skorem nic, čte se to vcelku dobře i přes svou útržkovitost. Vyvolává to pocit sounáležitosti (jo, to taky znám..) zvláště v tupém ránu pracovního dne, kdy se člověk rozkoukává v práci po večerní manželské hádce a neví kde má osrdečnici, kde sandále a kde vůbec celý život, chce se mu zvracet a zároveň má ukrutný hlad, o jiných tělesných touhách se radějc už nezmiňuju.


Věnečky nejsou pro slečny, nýbrž pro jejich chlapce :oD

<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 3.8.2006 > Vihar> Ani já se nechci hádat o podstatě literatury, s tvými poznámkami ohledně autorů poezie/prózy fušujících si do řemesla vlastně i souhlasím. Tohle dílko není nijak světoborné a asi ani nestojí za podobné diskuse. A i já sama radši píšu poezii :o)
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter