Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Recenze, názory
 > Recenze, názory
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kolekce Zuřící býk
Autor: weitinger (Občasný) - publikováno 24.3.2007

Od tohoto filmu jsem si sliboval mnohé. Byl natočen téměř před třiceti léty, ale nějak se mi vyhýbal. Za totality ho nepromítali /důvody jsou mi nejasné, co obsahoval tak ideologicky závadného?/, po převratu to nebylo o nic lepší. Vlastně i ten poslední přenos v televizi byl dost zmatený a různě odkládaný. Věděl jsem o něm téměř vše z doslechu, i to, jak je ověnčen mnoha americkými cenami, včetně dvou zlatých sošek. A to vzbuzovalo úctu.

Začnu tím, co se mi líbilo. Na prvém místě bych řekl, že to byla hudba ze Sedláka kavalíra. Tu tvůrci vybrali dobře. Podkresluje černobílé obrázky čtyřicátých let a navozuje atmosféru italské komunity Nového Yorku, podobně jako Mascagniho předloha, odehrávající se na Sicílii. V hlavní roli Robert De Niro, můj oblíbenec, na jeho výkon jsem se těšil. Zase famózní kreace, tentokrát okořeněná ztloustnutím a opětovným zhubnutím o dvacet kilo. Co by pro roli neobětoval? I maskéři se vyřádili, zejména kolem nosu.

Tím můj výčet kladů končí.

Martin Scorsese chtěl původně tímto filmem ukončit kariéru, ještěže to neudělal. Jeho násilnické období se mi sice, až na vyjímky, moc nelíbí, ale několik povedených kusů ještě natočil. Po zavírací hodině bylo sice brutální, ovšem naprosto originální. Daleko víc si cením jiných životopisných filmů - Kundun, o Dalajlámovi a Poslední pokušení Krista, podle Kazantzakise.

Nejvíc mě neoslovil příběh filmu. Boxer a pobuda Motta, asi místní hrdina, násilník a romantik /jak to pěkně zapadá do amerického snu/ a jeho dvě hodiny trvající výlevy zuřivosti, žárlivé scény, nekonečné reportáže ze zápasů, stříkající voda z hlavy a krev z nosu, burácející ochozy..... To opravdu není můj šálek čaje. On tu předlohu sesmolil ten boxer, takže se není čemu divit. Ani věhlasní scénaristé přizvaní na pomoc s tím asi nemohli nic moc dělat. Boxerské scény mám tendenci srovnávat s Rockym. A Sylvestr mi vyšel jako pustý amatér. Takže ještě jedno plus pro, abych neskončil vyloženě negativně - chvílemi nápadité tanečně-poetické scény ze zákoutí tohoto tvrdého sportu.


Tato kolekce obsahuje následující:

Recenze - 28.3.2007

Ostrov - 28.3.2007
USA, barevný, sci-fi, český dabing.

Válka světů - 29.3.2007
USA, barevný, sci-fi, český dabing.

Rukojmí - 30.3.2007
USA, barevný

La Phare - 3.4.2007
Yann Tiersen 1998

Ztraceni - 29.4.2007
Na pustém ostrově

Nehynoucí láska - 16.4.2007
Život geniálního skladatele.

Hrdina - 17.4.2007
Čínský, barevný, dabing

Erik Truffaz, koncert Brno aneb Světlo na konci tunelu. - 21.9.2007

Iluzionista - 26.10.2007
Menší promluva k filmu

Tři životy - štědrovečerní pohádka - 28.12.2007

Zpívání s Bobbym - 17.5.2008

Ponorka - 24.3.2009

Avatar - 6.2.2010
Zde kvalitu nehledejme.

MS v JAR konečně skončilo - 13.7.2010



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter