Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kolekce MOUDROSTI DRUHÝCH
Autor: Bajata (Občasný) - publikováno 16.7.2010

Tato kolekce obsahuje následující:

MOUDROSTI DRUHÝCH - 16.7.2010
Myslím, že moudrost každého člověka nespočívá jen v moudrosti jeho vlastní. Ale především toho druhého. Skládá se z mnoha střípků, které pak vytvářejí ucelený obraz. Více či méně kvalitní. To je závislé na každém jednotlivci. Jen na něm záleží, kolik střípků posbírá, přiloží, anebo zahodí. Co je ale důležité, a co může udělat každý, je předávat nejen své, ale i ty nalezené střípky dál. Pro vytváření dalších, krásných obrazů.

MOUDROSTI DRUHÝCH - 17.7.2010
OBČAS, KDYŽ NEVÍM KUDY KAM, BERU DO RUKY PÁR KNIH. JSOU V NICH PŘÍBĚHY DRUHÝCH, KTEŘÍ NA TOM BYLI STEJNĚ, NEBO PODOBNĚ JAKO JÁ. MOUDROST DRUHÝCH MĚ VÍCE NEŽ ČASTO POSTAVILA NA NOHY A DALA SÍLU JÍT DÁL. PROTO PROSÍM, BUDETE-LI MÍT ZÁJEM, ZKUSTE ČÍST NEJEN MÉ PŘÍSPĚVKY, ALE HLAVNĚ PŘÍSPĚVKY DRUHÝCH, ZPŮSOBEM, O JAKÉM PÍŠÍ AUTOŘI JEDNÉ Z TĚCH KNIH. DÍKY NEJEN ZA SEBE, ALE I ZA OSTATNÍ.

MOUDROSTI DRUHÝCH - 19.7.2010
V MÉM ŽIVOTĚ FIGURUJÍ DVA SOUROZENCI. MLADŠÍ A STARŠÍ SESTRA. JE MI CTÍ JE MÍT ZA SOUROZENCE, NEBOŤ PŘÍBĚH ,,TAKOVÝ BRATR" MI JE SILNĚ PŘIPOMÍNÁ. NA POČEST VŠECH SOUROZENCŮ, KTEŘÍ JSOU JAKO ,,TAKOVÝ BRATR." A POKUD JIMI NEJSOU..., VĚŘTE MI, PŘIPRAVUJETE SE O NĚCO, CO SE NEDÁ POPSAT, CO SE MUSÍ PROŽÍT.

M O U D R O S T I D R U H Ý C H - 20.7.2010
MNOHO DOSPĚLÝCH SI MYSLÍ, ŽE HO TI MENŠÍ NEMOHOU NIČEMU NAUČIT. ČASTO SLYŠÍM DOSPĚLÉ OKŘIKOVAT PŘEDEVŠÍM SVÉ DĚTI:,, MLČ, CO TY MŮŽEŠ VĚDĚT." NEDOVOLÍ JIM ANI VYJÁDŘIT JEJICH NÁZOR, NATOŽ SE PODLE NĚHO ZAŘÍDIT NEBO SE ALESPOŇ ZAMYSLET. PRO MNOHÉ DOSPĚLÉ JE DOSLOVA PONIŽUJÍCÍ POSLECHNOUT MALÉ DÍTĚ. VZÍT SI HO JAKO PŘÍKLAD. NESLYŠÍ, NEBO NECHTĚJÍ SLYŠET CO SI MLADÍ MYSLÍ, PO ČEM TOUŽÍ A JAKÁ MAJÍ PŘÁNÍ. S ÚŽASEM PAK HLEDÍ, CO Z JEJICH DĚTÍ VYRŮSTÁ. PŘITOM STAČÍ TAK MÁLO. VĚNOVAT JIM TROCHU POZORNOSTI A ZÁJMU. JE TO SNAD JEDINÁ CESTA, JAK VYCHOVAT MLADÉ LIDI SE ZÁJMEM O DRUHÉ. OD NEJRANĚJŠÍHO DĚTSTVÍ.

M O U D R O S T I D R U H Ý CH - 23.7.2010
Sliby jsou neuvěřitelně mocnou zbraní... Slibujeme často, aniž bychom si uvědomili dopad svých slov. Sliby dávají víru, naději a sílu. Tomu, komu jsme slíbyli. Zapomenutý, NESPLNĚNÝ slib, který se nesplní, může mít dalekosáhlé následky. A v naprosté většině mívá. Stejně, jako sliby splněné....

JSOU KNIHY, ČLOVĚK A JEHO DÍLO, SOUČÁSTÍ PŘÍRODY ? - 25.8.2010
Během mého života se mi dostala do rukou řada různých knih. Některé jsem četl jedním dechem, jiné po částech a s přestávkami. V převážné většině se jednalo a jedná o přírodovědné zaměření. Za všechny uvedu příklad. Kniha se jmenovala ,,Příběhy velikonočního zajíčka." Teprve v dospělosti jsem zjistil, jakou životní moudrost ukrývá. Měla, a má, svá tajemství, při kterých se tají dech. Stejně tak jako kterákoliv jiná kniha, článek, báseň, píseň nebo jakékoliv dílo, které člověk tvoří a vytvořil. Toto vše má svá tajemství a kouzla, jako sama příroda. Neboť člověk je její nedílnou součástí. Jenomže: ,,Človíčku, jsi schopný tato kouzla a tajemství vnímat, vidět a pochopit?" Nádherně a výstižně to vystihl a napsal Johann Wolfgang von Goethe - (1749 - 1832)

M O U D R O S T I D R U H Ý C H - 5.9.2010
Bývaly doby, kdy jsem si myslel že jsem ve svých starostech a problémech naprosto sám. Uprostřed davu. Ale internet mi ukázal také jinou stránku. Mohl jsem mít kdykoli kontakt se svými přátely, kteří byly daleko, daleko ode mě. Díky tomu jsem také začal poznávat nové, z počátku ,,pouze" virtuální přátele. Díky tomu mi začaly přicházet krásné, povzbudivé e-maily. Byly psány nejen slovem, ale obsahovaly nádherné fotografie, mnohdy doprovázené hudbou. Škoda že neumím převést tu krásu pro vás, mé nové virtuální přátele. Dovolte proto prosím, abych se s vámi podělil alespoň psaným slovem o moudrost, která mě povzbuzovala a stále povzbuzuje.

N Á S I L Í nebo S V O B O D A ??? - 3.10.2010
Zcela náhodně jsem před časem přepl na jeden z televizních kanálů a začal sledovat pořad Válka v médiích. S rozporuplnými pocity jsem sledoval fakta, nabourávající můj postoj a pohled na Spojené státy americké. Válka ve Vietnamu,Iráku,Iránu a různé jiné invaze. Je zvláštní, jak po čase historie vynese na povrch údaje a skutečnosti, které se vlády,kultury a dokonce jednotlivci snaží utajit nebo různými způsoby zkreslit, zprofanovat. Stejně tak mě zarážejí některé reakce kritiky na různá dílka, která bývají více či méně vydařená. Hrubá, nic neříkající slova spadají často až do bažiny vulgárnosti neposouvajíc kupředu, ale spíše ničí, brzdí toho druhého a snaží se mu vrýt svůj vlastní kolorit, styl, kulturu, nebo morálku. Nad stejnou problematikou ale přede mnou přemýšlelo mnoho, mnoho lidí. Mezi jinými i Antoine de Sant-Exupery. Přiznávám, že jeho postoj, názor a moudrost,ovlivnila i můj postoj, názor a pohled na mnohé. S tichou úctou se přikláním k jeho moudrosti a umění předávat ji dál.

Ž I V O T N Í CÍLE...A N E B ...J Í T D Á L - 24.10.2010
Často slýchávám hovořit lidi o osudu, Bohu, životních cestách, splněných a nesplněných přání. Diskutují každý o tom ,,svém" a snaží se vysvětlit tomu druhému, že jeho cesta je správná. Proto má téměř vše, daří se mu a je spokojený. Další zase lamentuje. Na Boha, druhé lidi, okolnosti, nepřízeň osudu. Nejvíc ze všech pohledů a názorů se mi líbil, a zdá se nejpřijatelnější, přístup stařečka, se kterým jsem se zcela náhodně seznámil na lavičce jednoho pražského parku.

MOUDROSTI DRUHÝCH - 12.12.2010
NEVÍM ZDALI NĚKDO ZAVÍTÁ DO KONCE ROKU, ALE POKUD ANO, PŘEJI NEJEN HEZKÉ VÁNOCE,ÚSPĚŠNÉ VYKROČENÍ DO NOVÉHO ROKU 2011, ALE PŘEDEVŠÍM CO NEJVÍCE HODNOTNÝCH LIDÍ, BYŤ BY BYLI I JEMU NEZNÁMÍ. JEDNOHO Z NICH JSEM NEDÁVNO ,, POTKAL " V PREZENTACI MÉHO ZNÁMÉHO, KTERÉHO OSLOVIL, MIMO JINÉ, TAKÉ TÍMTO VÝROKEM, O KTERÝ BYCH SE CHTĚL S VÁMI PODĚLIT.

BÁJEČNÍ AUTOŘI...LIMPOPO - 10.1.2011
NA TOTEMU JSEM SE SETKAL S MNOHÝMI AUTORY. NĚKTEŘÍ JSOU TAK POZORUHODNÍ, ŽE STOJÍ ZA TO SE O NICH ZMÍNIT...

BÁJEČNÍ AUTOŘI - 1 - 18.1.2011
Ahoj všichni kdo přicházíte a věnujete kousek svého času...Možná že tento příspěvek bude nudný, dlouhý, ale prosím, zkuste dočíst do konce. Nemusíte odpovídat či jinak reagovat. Jen si ho přečtěte. Díky.

DOKUD TADY JSOU - 9.4.2011
VE VŠEM SE MUSÍME ROZHODNOUT. KTERÝ CHLÉB KOUPIT, CO SI OBLÉKNOUT, CO ŘÍCT. CHLÉB NEMUSÍ BÝT CHUTNÝ, ŠATY NÁM NEMUSÍ SLUŠET, ŘEKNEME HLOUPOST. JEN ŽIVOT BĚŽÍ DÁL. ------------------------------------------------------ (( SLOŽENÉ RADY MÝCH PŘÁTEL))

TOYENKA - 10.4.2011
TOYENKA

PRO VŠECHNY TOTEMÁKY...A HLAVNĚ REDAKCI - 12.4.2011
AHOJ, TOHLE JE PRO VŠECHNY KDO CHTĚJÍ OPUSTIT TOTEM KVŮLI PÁR ,,PITOMCŮM" CO JSOU VULGÁRNÍ A HNUSNÍ, NEDOVEDOU PORADIT, NATOŽ POVZBUDIT. JE NESMÍRNÁ ŠKODA ŽE JE TU MNOHO TAKOVÝCH, KTEŘÍ JIŽ NĚKOLIK LET NEPOSÍLAJÍ SVÉ PŘÍSPĚVKY, KTERÉ JSOU NÁDHERNÉ. PODLE TOHO, CO NAPSALI NEŽ ODEŠLI.

...VŠEM - 20.4.2011
VŠEM SVÝM VIRTUÁLNÍM PŘÁTELŮM I NEPŘÁTELŮM. VELKÝ DÍK IREVERSIBLE A LI-DUŠE, KTEŘÍ MĚ NA TENTO PŘÍBĚH UPOZORNILI. DÍKY...



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter