Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kolekce oligarchie
Autor: libusepalkova (Občasný) - publikováno 2.12.2011

                                              O

Pro soutěživé čtenáře kteří se mohou bavit tím, že spočítají kolik výrazů začíná daným písmenem

 

OLIGARCHIE   OLIGURIÍ  OCHROMENÝCH OLIGOFRENIKŮ   OHROŽUJE   OBČANY

 

Onehdy jsem zaslechla v tramvaji jednoho pána který se rozčiloval nad tím, že ta naše demokracii za moc nestojí a že je to spíš oligarchie. Jiný pán mu odporoval a nazval ho omezencem a oslem s tím, že je to pořád lepší než ochlokracie nedávno minulých let. Ohodnotil stávající situaci jako ne právě optimální, ale zvýšený objem obchodu je prý velkým přínosem pro celou zemi, která se může stát, objektivně vzato, doslova oázou blahobytu. První občan okamžitě odporoval, druhého nazval bez zbytečných orací outsiderem a obvinil ho, že jen opěvuje skupinku podvodníků, která se snaží obalamutit lidi a obohatit se tím, že okrádá státní kasu. Spíše než opulentní oázou, stane se prý naše země osáriem, protože většina obyvatelstva pochcípá hlady, ostatní se ze zoufalství oběsí  a jen hrstka si bude žít jak bohové na Olympu díky tomu, že velmi obezřetně nechávají odplývat oběživo na vlastní soukromé účty v zahraničí…za to si ovace určitě nezaslouží, pokračoval první pán a na závěr oponenta nazval obskurantem, který za mrzký obolus pěje ódy na skupinku oportunistů.

Byla jsem zpitomělá z těch ochlokracií a oligarchií a tak jsem po návratu domů otevřela slovník,  abych si to objasnila. Ochlokracie je lůzovláda, zjistila jsem což mě uklidnilo. Lůza  jsou intelektuálně i mravně ubohé lidské trosky, naprostí chudáci, tak to naši politici rozhodně nejsou. Dříve ano, tak tomu skutečně bylo a do vlády se dostal každý pitomec, jen když měl patřičný politický profil. Ale dnes o našich osudech rozhodují samí odborníci a skutečná elita národa.

 Oligarchie, jak jsem dále zjistila, je vláda několika málo lidí, tak ani to na nás nesedí, našich politiků rozhodně málo není, vzhledem k počtu obyvatel jich je až dost. Pamatuji sice, že když se měl  založit senát, pár lidí protestovalo, že je těch vyžírků moc, ale jelikož většina národa souhlasila s tím, aby ze svých daní mohla živit další instituci, byla tato nejlevnější cestovní kancelář přece jen ustanovena. To že většina souhlasila se dá usoudit z toho, že to tak prostě dopadlo, aniž by vnikly nějaké větší nepokoje, a národ jemuž vláda věcí jeho se mu do rukou zpět navrátila, to prostě akceptoval. A tak na rozdíl od toho pána v tramvaji optimisticky věřím, že máme demokracii a žádnou oligarchii.

Hlavně aby se to někomu nepopletlo s oligofrenií. To je vrozená slabomyslnost, a to už jsme od politiky někde jinde, ikdyž výroky a činy některých našich politiků budí občas pochyby o tom, jak to s jejich duševním zdravím asi je. Někdo by si oligarchii mohl splést také s oligurií, což je snížené vylučování moči. Nevím, zda existuje nějaká statistika o tom, jak jsou na tom naši politikové s vylučováním, ale vzhledem k tomu, že náš národ drží primát ve spotřebě piva, které je diuretické, a vzhledem k tomu, že je všeobecně známo, jak  často  a rádi naši politici konzumují alkoholické nápoje…kdoví. Ona by ta oligurie vlastně mnohé vysvětlila, třeba to, proč mají ve sněmovně levné občerstvení a proč často při hlasování tolik politiků chybí..zřejmě musí v onom dotovaném občerstvení léčit tu svojí oligurii. Také to vysvětluje, proč si zvedli platy - pivo je čím dál dražší a tak by jen těžko mohli takovou léčbu oligurie utáhnout z průměrného platu. Zdravý rozum by jim měl našeptávat otázku, jak  má běžný občan z tak nízkého platu uživit rodinu, ale pokud jsou skutečně kromě oligurie stiženi i oligofrenií, tak se vlastně nemůžeme divit, že je něco takového ani nenapadne                                                                                                                                                                                                                                                                            když už jsme u těch chorob - zdá se, že naše politiky postihuje čas od času také obnubilace – to je, opět přesně podle slovníku, „mrákotný stav, neboli stav porušeného vědomí se ztrátou vzpomínky na předchozí období.“ Když tedy v předvolební kampani slibují modré z nebe a pak dělají pravý opak, není to snaha obelhat či obelstít občany, může za to jen výše zmíněná obnubilace. Není to promyšlený čin ale pouhé zanedbání, tedy čin omisivní, a nebo častěji, pouhý omyl. Jak byste jim chtěli prokázat špatný úmysl? Mají vždy ty nejlepší advokáty, takže každou soudní při vyhrají. Přesto pro jistotu prosazují doživotní imunitu… ne že by si tím chtěli krýt záda, kvůli nějakým zlodějnám, ale není přece spravedlivé, aby se museli zodpovídat za to, co ve stavu obnubilace napáchají a naslibují. Tato jejich vytrvalost v bránění poslanecké imunity připomíná ostinato, což je v hudební terminologii stálé opakování daného tématu a hraničí s obstinací, tedy tvrdošíjností. Ale nespleťte si obstinaci s obstipací, to je  zácpa a to bychom zase byli u toho vylučování. Tak já nevím, když chce člověk mluvit o politice, proč to končí vždycky tak ordinérně…

Dalším problémem politiků je obezlička. Tentokrát žádná choroba, ale zastaralý výraz pro snahu zbavit se osobní odpovědnosti za svěřené úkoly, tedy jinak řečeno být z obliga. Ale to jen tak na okraj taková vzdálená asociace k té poslanecké imunitě. Zdá se, že písmeno O se v souvislosti s politiky vyskytuje opravdu velice často a tak mě napadá, že O vypadá stejně jako nula (kdysi se místo WC říkalo OO… ale zas jsme u toho vylučování). Nula od nuly pojde, co takhle politiky vynulovat, když jsou postiženi tolika chorobami, chudáčci, ať se jedou léčit někam do lázní, a místo nich do parlamentu umístíme vysoce výkonné počítače. Když byl nedávno Bill Gates v Praze, tak jsem s ním o tom tajně jednala a on mě ujistil, že je to NO problém a že do toho můžeme klidně GO. Vyjde to určitě levněji, než si vydržovat všechny ty instituce, a navíc to bude zcela originální a budeme mít světový primát v zavádění počítačových technologií. Různé zákony a nařízení, které s tolika omyly a chybami politici stále vymýšlejí a pak na nás testují v podobě balíčků, regulací, deregulací atd., ty můžeme přes Internet převzít od západních demokracií, kde to všechno už léta funguje. Já vím, někoho může urážet vědomí, že by 10 milionů jedinců druhu Homo sapiens, tedy tvora který stojí na vrcholu živočišného vývoje, měl řídit nějaký počítač, ale neříká se snad, že umělá inteligence je pořád lepší než vrozená blbost? Teda pardon, oligofrenie.

 

x


Tato kolekce obsahuje následující:

talentovky - 25.11.2011

ideální politik - 16.12.2011

diktátor - 28.11.2011

hekatomba - 29.12.2011

politický maglajz - 17.11.2011

amatérská novinářka - 24.11.2011

politický maglajz - 18.11.2011

Z ŘÍŠE HMYZU - 28.12.2011

lekce mykologie - 29.11.2011



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter