Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
už nehledám
Autor: anae (Občasný) - publikováno 30.1.2006 (08:59:17)

 

 

      

           hledala jsem

        perly po kupkách sena

        opatrovala omylné sny

        kam jsem se to hnala?

        za zpěvem velryb?

        přitom neumím plavat

        ani labyrintem souše

 

 

 

        jaká bláhovost!

        chtít být Marylin

        pro nevidomé taviče skla

 

 

 

        ale slunce hřeje

        hvězdy uspávají

        i prašivou kočku mícu

 

 

 

        řehtám se

                        si

        mezi slzami

 

 

       



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 30.1.2006 >

ta kombinace barevná je dost děsivá, člověk si to pak nemůže ani v klidu přečíst.

plavat labyrintem souše nejde. proto to asi nesvedeš.


<reagovat 
anae (Občasný) - 30.1.2006 > tak dobrá, trochu změna, abys lépe viděla! pitomá a naivní jiný barvy neumí, stando!
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 30.1.2006 > moc hezká....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
dadik (Občasný) - 30.1.2006 > ale ale ale......to dnes?
<reagovat 
 anae (Občasný) - 30.1.2006 > dadik> nejen dnes, dáďo  (až na stovku výhrad skvělý víkend ...:-)
<reagovat 
dadik (Občasný) - 30.1.2006 > musím ještě ocenit...:))
Body: 5
<reagovat 
skold (Občasný) - 30.1.2006 > ta barva je hroznááááá
Body: 5
<reagovat 
čtenář janek - 30.1.2006 > Pravda,barva ruší,místy paprsek myšlenky,závan neobyčejnosti.Hodně piš.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 31.1.2006 > barvy fakt síla, skoro mi vypadly čočky :o)))
sdělení rozumím...
z hediska čistě poetického se mi líbí
"jaká bláhovost!
chtít být Marylin
pro nevidomé taviče skla"


<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 4.2.2006 > Našinec má jen tenhle život, alternativa žádná. Tak když neprší, ať aspoň kape - perly si nenašla, tak se mrkni estli ten nevidomej tavič nevlastní kvalitního ptáka ... 
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 8.2.2006 > Squělle...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 14.2.2006 > Netradiční, ale milé a poetické. :-)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Maria (Občasný) - 20.3.2006 >

jaká bláhovost!
chtít být Marylin
pro nevidomé taviče skla

 

to se mi vážně líbí.


Body: 5
<reagovat 
bernall (Občasný) - 10.4.2006 > bije to do očíííííííííííííííííííí
Doporučil 
<reagovat 
řetízek (Občasný) - 22.2.2006 > v seně bych nikdy nehledal ani perly ani jehly...dokonce bych tam ani nehledal útočiště k odpočinku nebo k milování - seno kouše pak ještě týden...kupka piraní to je
<reagovat 
 anae (Občasný) - 10.4.2006 > řetízek> košišky jsou hloupé - ty prašivé zvlášť   kupka piraní?
<reagovat 
miruna (Občasný) - 15.5.2006 >

zvláštna

priťahuje, akoby kričala

..a vie, prečo..


Body: 5
<reagovat 
Petr Šrédl (Občasný) - 20.5.2006 >
Body: 5
<reagovat 
mperdik (Občasný) - 7.6.2006 > Tak to je opravdu nádherné
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
holger (Občasný) - 17.8.2006 > Tohle není na oplátku. Tady je zbytečné slovně hodnotit. ÷)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lhostej (Stálý) - 23.8.2006 >

líbí

akorát: chápu, proč tam je to řehtání, ale nesedne mi tam.

prostě rozumím, ale v básni, když to čtu, to pro mě nefunguje (to je keců, ale nevím, jak to vyjádřit)

ale jak říkám, jinak moc fajn.


Doporučil 
<reagovat 
tichotam (Občasný) - 25.8.2006 > příjemně vyprávěná
<reagovat 
hajka (Občasný) - 6.10.2006 > viz Kelly
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 2.11.2006 > chtít být Marylin

pro nevidomé taviče skla
tahle metafora se mi zdá výjimečná vzhledem ku ostatnímu.
<reagovat 
skold (Občasný) - 16.1.2008 > pořád je ta barva hrozná, a text se mi líbí míň, mnohem. no nic- ukončím dnešní exkurzi, nebyla nejhorší. dík.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 31.1.2006 > Řehtání mezi slzami mi moc nesedne. Jinak líbí.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 16.1.2008 > Naty> 

přesně. mě to iritovalo i na tetě Olině.


<reagovat 
 anae (Občasný) - 21.1.2008 > ariel> 

a ty jsi chytrý jak strýc Pepin - je to básnička, žádná Olina - já ti tu teď v klidu něco řeknu - chováš se na totemu v poslední době jako peskující, trošku trapný kantůrek (pokud se nejedná o tvé oblíbence). A jsem toho nepatrného názoru, že zas tak velkou kapacitou

v oboru poetickém nejsi, vědátore. Zdar!


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 21.1.2008 > anae> 

nehodnoť moje příspěvky, a když tak jenom čísly, a já budu dělat totéž. to víš, všichni lidi si osobnostně nesednou.

 

jinak myslím, že zkrvák je mladý kluk, ale je moudřejší nežli ty, možná právě pro svoje omyly, než ty se svou "životní zkušeností". ty a stanislav jste pro mě symbolem toho nejpovrchnějšího čtení poezie, které ještě nevnímám jako projev čisté lidské neschopnosti.

 

se ti divím, že jsi u své poznámky ještě nepřipojila nějakého ozubeného

 

ale hlavně prosím nemudruj nad tím co jsem tu napsal, protože ty to zase stejně pomotáš tak, aby ses v tom vyznala.


<reagovat 
 anae (Občasný) - 22.1.2008 > ariel> 

Mám dojem, že máš nějaký komplex, který se týká žen - tvá poznámka zde není žádnou kloudnou kritikou, jen hodně povrchní blábol s odvoláním se na jinou ženu, ke které máš nejspíš také odtažitý vztah. A tvou lásku ke zkrvákovi (který se chová jako čistokrevný hulvát bez jakéhokoli bližšího důvodu) ti neberu, užij si jí!


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 22.1.2008 > anae> 

nebyla to kritika a Olina byla moje prateta. a to že to nebyla kritika neznamená že to bylo povrchní. nevím, jak jsi přišla na "lásku ke zkrvákovi".

jako hulvát se podle chováš ty, jenomže jinak než zkrvák (který se taky chová jako svého druhu hulvát). a mě je sympatičtější ten jeho způsob. není to nic proti tobě, drahoušku. to bych si musel myslet, že se nechovaáš tak jak chceš. ale já si myslím, že se chováš tak jak chceš, právě tak jako já, právě tak jako si to myslím o zkrvákovi. takže my tři bychom si asi neměli říkat žádné "měl bys", a to ani implicitně. což možná znamená, že spolu vůbec nemůžeme mluvit :o)))


<reagovat 
 anae (Občasný) - 22.1.2008 > ariel> 

nono, pane implicitní, nebuď familierní, drahoušek na mě neplatí, a Olinu znám, tak nemlž, Stanislav si vesměs dělá legraci, což asi ve svém vážném intelektuálství nepochopíš, a myslím, že jsem dost silný protivník .. je to takový zvláštní internetový nešvar, že někteří muži, kteří by ve skutečnosti byli milí, možná i nesmělí, se tu chovají jako malá, nevychovaná nedochůdčata, která nesnesou kritiku, od ženy zvlášť (možná právě proto, že jsou nejistí) - tuhle mě peskoval egil, když jsem se ohradila vůči jistému gramatickému jevu u jedné básně .. autor mi dal za pravdu a egil svou sekýrnickou kritiku, která byla jen důkazem jeho povýšenosti a averze vůči mně, protože se odvážím ho vedle chvály občas i zkritizovat, nestatečně smazal, aby nebyl za vola. Kritizovat budu opravdu dle své intuice a v dobrém přesvědčení (ne jako zkrvák, kterému řekneš něco, co se mu nelíbí, a hned běží k tvému příspěvku a vrazí ti tam jeden bod), ne svévolně, to nedělám (pokud je dost času a nenapíšu jen něco odlehčeného), ať se ti to zdá povrchní nebo ne. Ale podle lidí, kteří mě i soukromě žádají o posouzení, si to tak úplně nemyslím. Poezii beru vážně (jen to, co píšu -občas- ve vší vážnosti, najdeš někde jinde ..). V tvém duchu připojuji noticku: Dej za mě jedno sladké políbení roztomilému, vychovanému hezounkovi zkrvákovi, tomu malému gentlemanovi, drahoušku! ;-)


<reagovat 
 anae (Občasný) - 23.1.2008 > ariel> ... nejspíš nemůžeme - ano, mám svůj již docela vyhraněný náhled, a nemám mužný zkrvákův nehulvátský šarm ;-)
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 22.1.2008 > anae> 

egil (stejně jako jonáš) po sobě rádi mažou všechny diskuse pod svými příspěvky.

 

tys mi neřekla nikdy nic podnětného pod mými příspěvky, spíš ses přihnala a dělala chytrou. to já pokládám za hulvátství a proto jsem to připodobnil k hulvátství zkrveživa. jenže A) on si svoje hulvátství uvědomuje a tak trochu to tady na lidi zkouší B) je explicitně hulvátstký, tj. nehraje si na toho moudrého, kdo chce předávat svoje moudra bez ohledu na ochotu poslouchajícího C) je hulvátský na určité jedince typu ty, stanislav, marsyas a ztratila, což, až na tu poslední, jsou všechno lidi, ke kterým mám výhrady i já. mít výhrady k marsyovi je podle mě zcela adekvátní. bodem C chci navíc říct, že zkrvák mě v tomhle neirituje jednoduše proto, že máme na lidi na totemu podobný názor (samozřejmě s výjimkami: např. pořezaná od slunce, jonáš, ztratila..., ale ani tam ty rozdíly nejsou nijak markatní, a dost možná se jedná spíš o nedorozumění) D) netvrdím že zkrvák je bez chyb, naopak

 

z některých těch věcí, co tu píšu, myslím plyne určitá nespravedlnost: jsou lidi sobě bližší a sobě vzdálenější, a ti vzdálenější pak mají tendenci se iritovat, a ti bližší si odpouštět, a není v tom žádná slepá spravedlnost, ale je v tom spíš slepá "láska". my dva jsme si vzdálenější, to už pozoruju delší dobu. Janele k tobě má asi blízko, tak proto vyhledává tvoje kritiky - ale že já je nevyhledávám neznamená že jsi obecně špatný kritik, a ona že vyhledává neznamená že jsi obecně dobrý kritik.

 

každopádně něco málo jsem o tobě slyšel, ti lidi tě hájili, a máš zřejmě vyhraněný pohled na svět, daný zkušenosti, naturelem, a to ti nemám právo brát, právě tak jako ty nemáš právo mi brát můj pohled, který má taky svoje podhoubí a svoji historii a je mi vlastní a chci ho.

 

PS: naše hádka nevznikla myslím kvůli zmínce o Olině pod tímto příspěvkem, ale kvůli tomu, že jsi mou předposlední báseň četla povrchně (však je v ní taky špička ledovce), a já si to nenechal líbit - ovšem nenechal líbit SLUŠNÝM způsobem 


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 22.1.2008 > anae> 

Olina byla moje prateta. ale víc se o tom bavit mi připadá absurdní.

 

zbytek si přečtu později.


<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 24.1.2008 > anae> to si děáš legraci? příliš si fandíš..

pod příspěvkem páji (soudím, že máš na mysli ten: http://www.totem.cz/enda.php?a=198550) jsem
vůbec nereagoval jsem na tebe, ale na Damiku (navíc - rozhodně nikterak agresivně),
a ne proto, že by se pája nedokázala obhájit sama, ale proto že jsem Y ve slově minuly považoval za autorský záměr.

A když pája vysvětlila, že to byl překlep, moje poznámka ztratila důvod své existence..

toť vše..

<reagovat 
 anae (Občasný) - 22.1.2008 > ariel> 

Prateta možná také, ale to by spíš byla Olinka, pokud jsi citlivý lidumil, když máš takové velké pochopení pro nevycválaného chlapce, který bez jakýchkoli ohledů a neosloven hrubě uráží .. i ženy (jistě je ve skutečnosti milý a ohleduplný mladý muž .. ale ve virtuálním prostoru komplexy, které člověk maskuje, zajímavě vyplavou

na povrch brzy).


<reagovat 
 anae (Občasný) - 23.1.2008 > ariel> 

jsem docela dost pracovně vytížená, jen si ukrádám trošku času, abych si tu a tam něco přečetla a připojila svou poznámku - spíš celkový pocit z daného, pokud mne daná věc víc nezaujme .. opravdu nemám čas dopodrobna studovat každou tvou věc, např. jak ses mě ptal, jen abys mě přiměl, abych tvou osobní složitou konstrukci rozklíčovala .. ale na to jsem neměla čas, ani k tomu věru chuť ... to čekej od svých hlubokomyslných, ryzích přátel, kteří se budou dopodrobna zabývat tvým "dílem", a udělají si na ně dost času .. mne zatím nijak moc neoslovilo - proto je má kritika-spíš názor ve zkratce, povrchní, ale říkám ti, při daném nedostatku času spíš přidám jen krátkou noticku, svůj převládající dojem z přečteného nebo se zeptám na myšlenku z obsahu, která mě zaujala .. nejsem kritik, jsem jen fanda do poezie, amatér - neb jsme stále ještě i tady na totemu v oblasti amatérské tvorby - nebo ne? Máte představu, že by se totem měl stál elitním klubem "zasvěcených" (kteří se budou navzájem poplácávat po rameni a psát zasvěcené kritické traktáty ke každému dílku, byť i neispirujícímu, ale od spřízněných duší?) Ano, tvá tvorba mě ZATÍM nijak moc neoslovuje, proto i mé připomínky zůstanou letmé, jen pocit z celku - nakonec chceš jen body, tak budiž (ale dám ti body bez zaujatosti), a nejspíš zůstanu upřímným amatérským hulvátem (ne, není to žádná snaha dělat chytrou, na to mám poezii víc než hodně ráda, je to spíš provokování autora z vlastního úhlu pohledu ... pokud je sebekritický, tak může být oponující malá poznámka, byť třeba i nepatrným, důvodem k zamyšlení ..). Zdar.


<reagovat 
 anae (Občasný) - 24.1.2008 > egil> 

hmm takjo .. ale stejně nechápu, proč jsi to pak tedy smazal .. poznámka rejpavá byla! .. co když jde o ženy nebo děti????? ..připomínku jsem napsala já, Damika ji s odkazem na mě taky uvedla .. pak jsi přišel ty s tímto .. autor se ohradil, proč tvá kritika .. když tam dle kontextu alogicky dal - y .. a ty jsi svoje smazal .. že to byla pája, to jsem nevěděla .. ale je fakt, že tě sprdla, to je pěkné, egile!! :-)


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 22.1.2008 > anae> 

říkalo se jí Olina. teta Olina byla rázná a život se s ní nemazlil. a nadměrně se někdy řehtala, a jindy nechtěla nikoho pouštět do domu. k stáru už jen to druhé. rodina by tedy nebyla ráda, že se tu o Olině veřejně vybavuji s cizími lidmi, ale... sám před sebou doufám že o ní neříkám nic nepěkného... kdepak Olinka.... Olině se v dětsví říkalo Bůra, což ona cítila jako nadávku, ale sestry to mysleli tak, že je odvážná jako ti v bůrské válce... Olinka u nás byly jen děti... ale je pravda že já jí ve svém dětství nějakou dobu říkal zdrobněle, a jí se to líbilo, soudě podle jejího výrazu tváře....  

 

huf, už jsem jak ta Janele


<reagovat 
 anae (Občasný) - 22.1.2008 > ariel> 

arieli, pojď si povídat :-)) zdá se, že to potřebuješ .. vypovídat se .. :-) učitelé musí být stále ti nejmoudřejší a málokdy se jim poštěstí býti přirozeně naivně hloupoučcí

.. a trošku si požvatlat .. což je dobré umět, nestydět se být občas za moulu, tlachala nebo se podělit o sexuální fantazie .. - ono je totiž osvobozující, nemuset být stále moudrým a učeným vědátorem .. chápu tě, že jsi pohovořil tak pěkně o tetě Olině .. ráda tě vyslechnu .. koneckonců jsem vcelku přátelská osoba, že áno? :-)


<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 16.12.2008 > "
... !; ... -prostě "skvělé"... .

."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter