Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jsoucno a nicota
Autor: sibyla (Občasný) - publikováno 2.5.2006 (17:47:08)

Zázraky jsou součástí našeho života každý den, každou minutu, někdy mohou ale ve víru dění zůstat nepoznány.

 

 

Jsoucno a nicota

 

 

Tma, černota, nic…

 

Dlouhou dobu se nedělo vůbec nic. Nicota se rozprostírala všude kolem. Nicota …

 

Náhle se ozvala ohlušující rána. Z ničeho nic. Bum, prásk. Obrovská exploze světla a barev. Barvy jsi vždycky miloval. Chtěl jsi malovat lepší svět, barevnější, veselejší, zářivější.

 

Věděl jsi jak, nikdo Tě to učit nemusel. Svojí malou ručkou jsi držel štětec a maloval, obrovské barevné obrazce. Smál ses, rozdával jsi radost všem okolo.

 

Bum… zase ta obrovská rána, oslepující světlo a … nic, nic už necítíš…

 

A opět se všude kolem rozprostřela temnota. Mlhavě sis vzpomněl, že jsi chtěl změnit svět. Svět svými barvami a úsměvem.

 

Díváš se nepřítomně, pak se uvnitř Tebe něco zlomilo. Vidíš malou bílou tečku a ta se začne zvětšovat, a je větší a větší…

 

Nádherné světlo a jas. Můžeš zase malovat. Vzít štětec do ruky a malovat lepší svět…

 

Jsi tím, kým jsi vždy býval a děláš to, co jsi dělat chtěl. Už víš, mnoho lidí miluje Tvé obrazy, barvy, výpověď Tvé duše.

 

Chtělo se mi Tě políbit za tu radost, kterou jsi přes všechny temnoty oprášil.

 

Mám od Tebe doma na zdi obraz. Je na něm duha, most přes řeku a malá prázdná loďka. Ráda se na něj dívám, mohu se přenést do jiných míst a snít…

 

Snít o širém vesmíru a jednom malém chlapci, kterému se splnilo dětské přání.

 

Věřil v zázraky a nikdy nevykročil zpátky k nicotě.

 

Proto mu jsoucno dalo prožít přání jeho duše.

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Smetiprach (Občasný) - 2.5.2006 > trošku mi to připomíná náborový leták... .-)
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 3.5.2006 > Má krásná věštkyně, moje nicota se sklání před jsoucností tvých obrazů
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 3.5.2006 > jiri-jirik> Jé můj rytíři, díky. Od Tebe mě to obzvlášť těší. :-)
<reagovat 
Lin Sien Ti (Občasný) - 3.5.2006 > Moc pěkné. Oslovilo až k těm dětským stavům uvnitř. Jen možná ten doslov nemusel být. Ale zase proč by ne.
Body: 5
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 3.5.2006 > Lin Sien Ti> Díky. Taky jsem přemýšlela, že to kurzívou tam nedám, ale nakonec jsem dala. :-)
<reagovat 
Kyra (Občasný) - 3.5.2006 > je to...cítím nevyjadřitelné pocity... vím, co cítím, ale jak to vyjádřit?
Body: 5
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 3.5.2006 > Kyra> Díky. :-) Tak to zkus nebo ne, je to na Tobě. :-) On si z toho každý vezme to své.
pa

<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 4.5.2006 >
Body: 1
<reagovat 
Bell (Občasný) - 3.5.2006 > Nevím co bych dodala - jako vždy - jde to zevnitř a ten vnitřek je děsně fajn
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 4.5.2006 > Bell> Tak to jsem fakt moc ráda, že se líbilo. :-)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 3.5.2006 > modrá muška> Díky moc. :-)))
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 3.5.2006 > modrá muška> Ale? :-) Jaké ale?
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 3.5.2006 > modrá muška> Myslela jsem to upřímně. :-))) Tak nevím...
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 4.5.2006 > modrá muška> :-)))
<reagovat 
Kyra (Občasný) - 3.5.2006 > No je to jakoby úlomek z chumlu mých myšlenek.Nedokážu to dobře popsat, tak se aloespoň musíš spokojit s tímto.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 4.5.2006 > Kyra> V pohodě, já jsem to pochopila, co jsi chtěla sdělit a to je to hlavní. :-)
<reagovat 
Lola (Občasný) - 2.5.2006 > A mně to připomíná všechno...co se mi líbí
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 3.5.2006 > Lola> Tak to jsem opravdu ráda. Díky :-)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 3.5.2006 > sibyla> 

je zajímavá jedna věc. Nad hlubokými věcmi, musím často přemýšlet. Ale tohle je hluboké a mě přesto známé a jasné... když někdo přemýšlí nad něčí myšlenkou, je to určitě dobře, ale podle mě daleko vzácnější je znát její podstatu hned. Jakoby existovalo spousta planet a všechno, co píšeš pocházelo z té, co znám.

                                         Opravdu dobré, andělská věštkyně.. ale jak jinak?:)

                                                                                 


<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 4.5.2006 > Lola> No tak třeba pocházíme z té stejné planety. :-) Někteří lidi jsou si bližší než jiní. Je to prostě tak. Podle mě je to tím, že mají uvnitř sebe něco podobného a to je sbližuje. :-)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 4.5.2006 > sibyla> 

Jednoduše: Stejně nebo podobně přemýšlí 

Někteří lidé, když jsou spolu dlouho přátelé, začnou přemýšlet stejně, nekdy ale potkam cloveka, ktereho neznam a jeho myslenky se podobaji mím:)


<reagovat 
oleandr (Občasný) - 4.5.2006 > líbí velmi a určitě si zaslouží na nástěnku...D
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 5.5.2006 > oleandr> Díky, nástěnky mě nevadí. :-)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 6.5.2006 > a proč by ne, irenko?.)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 6.5.2006 >

Milá Bell, nevím, na základě čeho jsi došla k názoru, že zrovna tys určená k tomu, abys na tomhle hřišti fungovala jako rozhodčí. V rámci komunity nezaujímáš nijak výsostný postavení, nepředvedlas, že něco pořádně umíš (tvoje příspěvky ani hodnocení nevybočují z místního průměru). V poslední době mám pocit, že dokážeš jen poněkud afektovaně slovně útočit, věcně reagovat, smysluplně argumentovat už ne.  

 

Zkus prosím nenapadat ostatní uživatele jen proto, že mají odlišný názor.

 

Myslím, že i drtivá většina autorů, za které se tak dojemně pokoušíš bít, se bez tvé přátelské výpomoci velmi dobře obejde.

 


<reagovat 
imré madáh (Občasný) - 6.5.2006 >
Body: 1
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 6.5.2006 >

Milá Bell, kauzu, na niž se snažíš převést pozornost, jsme kdysi zdárně uzavřeli na k tomu určeném fóru. Nemám víc co dodat. Že TO víš, mi je samozřejmě úplně jedno. Nevěřím, že bys byla až tak tupá, aby ti nedošlo, že spolu s tebou to ví další řada uživatelů, vlastně všichni, kdo si kdy toto fórum otevřeli. Můj postoj k tobě to nijak neovlivnilo. Fakt a způsob, jakým to teď zmiňuješ, vypovídá spíš o tobě než o mně – obdobně jako napadání ostatních jen pro odlišný /kritičtější/ názor. Úvahy o místních zakonzervovancích jsou trochu úsměvné, ty dvě, o něž jsme se v poslední době přely (Quotidiana, zirael) jimi rozhodně nejsou. Především zirael tu spousta lidí uznává – proto, co umí, co dokázala, jaká je – nemá se zač stydět. Mluví z tebe ukřivděnost, závist a komplexy.

 

Mimochodem, je elementární slušnost poslat tomu, na jehož poznámku reagujeme, avízo.


<reagovat 
ííírenka (Občasný) - 5.5.2006 > Je to hezké Sibylko, ale mému srdci bližší jest dílko "Klíček a zámek"
Body: 4
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 8.5.2006 > ííírenka> Díky. :-)
Každý si najde to své a to je dobře. :-)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 5.5.2006 > každý máme svou cestu:) - pokud někdo napíše v tomto duchu už třeba pátý text...
<reagovat 
 ííírenka (Občasný) - 5.5.2006 > ztratila> toť pravda, ale že právě Stálý,Redaktor se ozývá ???
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 8.5.2006 > ztratila> Píšu co cítím, to se nesmí???

O své gramatice vím, ale původně jsem si myslela, že bych si mohla gramatiku vylepšit tady na Totemu nebo dostat nějakou smysluplnou radu, ovšem toho jsem se bohužel nedočkala.
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 5.5.2006 > myslím, že jedinej kdo tady pohřbívá totem je trošku dutě bimbající zvonek
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 5.5.2006 > Max Bubakoff> Na mě se vykašli ochránče bezbraných úspěšných autorů, autor nemá zájem o kritiku mého dutého bimbání, ale o kritiku svého díla. Na svoji hudu si můžu bimbat jak chci, tak jako to děláš ty . Doufám, že se v brzké době dostaví zbytek bratrstva, aby kvůli mé drzosti sdělil autorce, že její dílo patří do stoupy. Je to ubohé. U Ztratily normální, ale ty .......... ?
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 6.5.2006 > Bell> DING DONG...;)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 8.5.2006 > Bell> Milá Bell, vůbec nemá cenu se rozčilovat. Oni za to fakt nestojí.

Zvonky mám ráda. :-)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 5.5.2006 > AUTORCE: Snažila jsem se v tom cosi najít, ale přijde mi to jako plytký, velkohubý blábol. + Nikoli "smál jsi se"? nýbrž "smál ses"

BELL: Začínám mít dojem, že tvé napadání dokládá jakýsi vkus a soudnost obětiny:) - Tvoje kecy o Zirael jsou samozřejmě naprosto nehorázné, anžto se jedná o velmi talentovanou, zdravě sebevědomou a poměrně úspěšnou začínající autorku, která Totemu prospívá jak tím, že tu stále publikuje svoje texty, tak rozséváním smysluplných věcných hodnocení. Tvoje křeč vůči ní je směšná.
Body: 2
<reagovat 
 ííírenka (Občasný) - 5.5.2006 > ztratila> 1)Jestli vytýkáte gramatiku, je sice důležitá, ale....hoďme si kamenem - snad ne zas tak 100%?

2)Každý rád něco jiného ....ale když se mi "dílko" nelíbí tak dám např. jeden bodík, ale žádné silné kecy -nemám v nátuře někoho shazovat, ale dejme tomu se snažím "jemně" naznačít. Neboť, mě samotnou by takováto kritika od publikování odradila a ne pomohla posunout o kousek dál-co Vy na to? Jó můžete namítnou: Nejsem přeci učitelka první třídy, ale pro mě je pozvolná "taktika kritiky" důležitá.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 8.5.2006 > ztratila> Díky za tu poznámku o gramatice, o tomto vím, takže postupně na své gramatice pracuji.

Jak už jsem psala, ve své skutečné podstatě jsem velmi duchovní člověk a proto také takto píšu. Chápu, že to nezajímá všechny, ale napadat tu snad nikoho nemusíte.

Nepíšu pro chválu, píšu proto, abych lidem vracela jejich sny. !!!
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 8.5.2006 > ztratila> Smál ses... jsem opravila.

A může být i místo že jsi... žes? Tedy v jakém případě se to používá? /Neznáš nějakou dobrou knížku o gramatice?/
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 8.5.2006 > ííírenka> Díky za zastání. :-)
Naprosto souhlasím s tou kritikou a již jsem o tom sem psala, tento server by měl sloužit pro povzbuzení a pro konktrétní kritiku, a ne že někdo někoho bude napadat, to určitě ne.

Naštěstí tu jsou stále lidí, kvůli kterým tu publikuju. :-)

Všem díky za to, že jste se mě tu zastali, fakt díky. :-)


<reagovat 
ztratila (Stálý) - 8.5.2006 > PRAVOPIS. Žes samozřejmě jde. Pravopis zlepšíš s pomocí nějakých (platných) pravidel pravopisu a jakékoli mluvnice češtiny (třeba té od Styblíka a Melichara). Pomůže i když budeš hodně psát a ještě víc číst.

KRITIKA. Nikdo nemá potřebu tě tu zbytečně shazovat, jen jsme – byť někdy ostřeji – vyjádřili svůj názor na tvůj text. Prvotním posláním Totemu není povzbuzení, ale zpětná vazba, která může být jakákoli (i negativní). Já osobně se snažím texty hodnotit co nejobjektivněji (stoprocentně to samozřejmě nejde), ale na tomhle tvým kousku mě v pozitivním smyslu nic nezaujalo. Jazykově je to dost nejisté a fádní, obsah se tváří mysticky až hluboce, ale vychází to plytce a velkohubě.

Samozřejmě chápu, že není příjemný přijímat negativní kritiku a je velmi lehký zaujmout postoj „oni zlí a hloupí nic nechápou a ubližujou mi a nestojí za to“. To ale neznamená, že kritika nemůže být oprávněná.

Samozřejmě si můžeš psát, co chceš, ale pokud to někde publikuješ, musíš počítat s reakcí, která může být pozitivní i negativní.

Odpověděla jsem vždy na všechny dotazy, s nimiž ses na mě obrátila. Pracovat na sobě ale musíš sama, to za tebe nikdo neudělá.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 9.5.2006 > ztratila> Díky.
Na sobě samozřejmě pracovat chci a o svých nedostatcích v pravopisu vím taky.

Já vím, že Ty jsi mě na dotazy odpovídala a proto jsem se na Tebe taky obrátila.

ahoj
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 12.5.2006 > Hm..
Doporučil 
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 12.5.2006 >
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 12.5.2006 >
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 12.5.2006 > hm..
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 12.5.2006 > WhiteShadow> Hm? Hm jsem nepochopila, ale jinak díky. :-)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 12.5.2006 > WhiteShadow> Tak jsem ten dovětek kurzívou odstranila.

díky za radu
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 12.5.2006 > Milá uživatelko Ztratilo,
se vším, co jsi tady ted napsala se dá souhlasit - ( tak třeba tohle je férově etické..).
Pokud jde o pana Měrku nebo mé sebevědomí to byly jen úsměvné a nepodstatné poznámky.
Jinak pokud nejsi proti, na tvé básně bych se opravdu rád podíval..
Praktická kritika je to, co pomáhá autorovi stát se lepším, férově etická je přitom toho nedílnou a podstatnou součástí - lidově - znamená to nemluvit o díle jako o sračkách. Jinak jsou to pojmy relativní a tedy jen stěží definovatelné a každý má ty hranice jinak posunuté, což všechno je v pořádku a vzniká tak právě to pestré spektrum kritik a názorů..
Pokud jde o tvé redaktorství, nechám za sebe mluvit tvé komentáře:
..ale ty ted nestíhám..Napíšu, zatím.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter