Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
POHÁDKA PRO ČERNÉ MEDVÍDĚ
Autor: tři_černí_mravenci (Občasný) - publikováno 6.6.2006 (00:28:07)

 

 

 

Hra na světlo a čtyři měsíce

 


Ty budeš světlo
my tma


půdorys polí
kruh vepsaný obzorem

do čtverce

 

smrt
roste
v odřených rozích

 

...

 

poledne šíp
kolmo z tětivy rovníku

 

zabije krále

 

my tma

 

polární noc
pohybu čtvrtého střelce

 

 

 

 

 

(když ti hoří pole, tak nic nesklidíš...)

 

 

Ty budeš světlo

my tma

 

...

 

na konci hry

 

sklidíme  figurky

stáhneme  zemi kůži

 

a vyprášíme smrt

 

 

 

 

(měsíc co sleduje mě okem leklé ryby...)

 

 

půdorys polí

kruh vepsaný obzorem

 

do čtverce

 

...

 

tak

aby figurky stejné hry

na sebe neviděly

 

 

 

 

(jak bude po smrti...)

 

 

smrt

roste

v odřených rozích

 

...

 

a je

jen jedna

loutka bez drátků

 

mravenčí král

obchází pole

 

překládá okraje do středu požáru

v hliněném krmítku

deště

 

 

 

 

(nerozklovou nás vrány/havrani ani nic...)

 

 

poledne šíp

kolmo z tětivy rovníku

 

zabije krále

 

...

 

a přece

pavouci   ti bílí

ze svých těl  ze světel

spálí si sítě

 

v železném obilí

jak růže napnou se   k severu

červené střelky

 

 

 

 

 

(lístkem se loučím s Alenou...)

 

 

my tma

 

...

 

 

Ty světlo  výkřik motýla

byl modrý

rozptýlil se

 

 

 

 

(maškary...)

 

 

polární noc

pohybu čtvrtého střelce

 

...

 

zlá ve zlém poli

je naděje

houstnoucí  k okraji hry

 

kde krví siločar protkaný ledovec

má v nitru pavoučí srdce

 

kde ryba

ve zvuk  nože v ruce se mění

a v červené ticho

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Raimund (Občasný) - 7.6.2006 > To si někdo pohrál s košacením Divný je, že dodnes žádná poznámka.Že by verše hrály tak daleko mimo pole ?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 7.6.2006 > Raimund> mno...na písmáku jich pár je...my tady to prostředí zase bereme jen jako doplńující...ono tu sice je poměrně dost těch , jejichž názor by nás u řady textů zajímal, ale až na několik vyjímek my nezajímáme je...
<reagovat 
miruna (Občasný) - 8.6.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 8.6.2006 >

 k básni okolkem : náhodou jsem mezi kostelem a hospůdkou narazil na prostor asociací.Ten buduje jeho uživatel dle svých tradic a zvyků.Tahle básnička tvoří překvapivou síť  asociačních bodů  s jejich topogarafií lze začít málem ve kterékoliv sloce.Sled slov mi přihodil v polovině básně sémantický zmatek, musím si pročíst vícekrát.Báseň mi připadá jako soustava objektů na jiné planetě, se kterými se čtenář chtivě seznamuje.

k návštěvnosti: všimnul jsem si, že na Totemu existuje jakási bermudská díra.Některá báseń jí propadne a jako by nebyla.Jsou to náhodné poruchy, i když nevím, do jaké míry ovlivnilo výskyt u této básničky to brzké babounění, lože neznaje.


<reagovat 
Raimund (Občasný) - 8.6.2006 >
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 8.6.2006 > moc!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Periskop (Občasný) - 8.6.2006 > s poklonou... hlubokou!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 9.6.2006 > K první jsem, myslim, už cosi psal :o) Ta analogie je zajímavá. Líbí se mi všechny a líbí se mi moc. Z tohoto stylu u jiných autorů cítívám tvrdost, těžkopádnost, přespříliš znatelnou vymyšlenost...u Tebe mám dojem lehkosti, přirozenosti.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emanuel Koráb (Občasný) - 8.6.2006 > Se mi tam líbí to medvídě - na druhou stranu, Kryl mi k tomu nějak nesedí. Hezké.
Doporučil 
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 8.6.2006 > Boblig> 

dík,

jen vysvětlení k tomu Krylovi: my některé části publikovali samostatně a dali jim proto jakési pracovní názvy, které s texty více či méně souvisí, ale vždy (kromě hry na světlo, což je náš název)  jde o hudební odkazy k něčemu, co nám je osobně blízké...Kryl je v těch posledních dvou názvech...v případě písně či celého alba Maškary bychom řekli, že určitá atmosféra by tam podobná být mohla...jinak my neumíme a ani nechceme umět psát jako Kryl...


<reagovat 
 Emanuel Koráb (Občasný) - 9.6.2006 > Jozífek_a_ryby> Chápu (alespoň si to teda myslím). Kryla jsem jako jediného dokázal identifikovat, ostatní neznám, ale co chci říct - jak už to vystihl(o) šedé, stylově je Kryl někde docela jinde než ty, pro mě osobně se pojí s jakousi plechovou pochmurností, tvoje tvorba mi přijde - teď něco plácnu - střízlivě hravá, ve spojení s těžkým Krylem v tom cítím rozpor. Navíc, ty máš veliký talent na vtipné a působivé titulky ("Nežerte pažitku" a "Fuj je to" se mi děsně zamlouvá), proto by mi víc sedlo, kdyby místo odkazů jinam tam bylo něco vlastního, co by nenabourávalo celkový dojem. To už si moc vymýšlím - stejně se mi to líbí tak, jak to je.
<reagovat 
Lola (Občasný) - 9.6.2006 > Ty budeš světlo
my tma


to je na tom nejlepší.. myslím, že mi to zůstane v paměti jako "znechuceně krásná"(bylo to v nějaké básničce, ale netuším, kdo ji tady zveřejňoval)

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 10.6.2006 > báječný smysl pro to jediné správné opakování...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 10.6.2006 > 4-5
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
zirael (Občasný) - 10.6.2006 > éch.. irituje, samozřejmě. z cizích slov mám jedničku!
<reagovat 
zirael (Občasný) - 10.6.2006 > nemůžu si pomoct, to "my" mě strašně irutuje... promiň, dnes nesouzním.
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 10.6.2006 > zirael> "my" má jinou funkci, než že by šlo konkrétně o  my=černí mravenci, spíš se nabízí  my=čtyři měsíce...necítíme se být příliš součástí toho textu...pokud si představíš jeden bodový zdroj světla uprotřed jinak tmavého prostoru, na nás ta tma působí tak nějak množným číslem oproti tomu jednomu světlu...

 

jinak je-li problém v tom, že obecně nesouzníš s tím, jak píšeme, tak to řekni narovinu a klidně nám sem jeden dva body mrskni, nechceme tu mít jen kladné hodnocení...nás zase trochu irituje to "dnes", protože si od tebe neuvědomujeme jedinou  pozitivnější reakci pod nějakým svým dílkem...


<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 11.6.2006 > dobré, hezky div ne rozpitvaná metafora, spíš vyždímaná. Taková jazyková hra. "my tma" je výborné syntagma. Wittgenstein by z tebe měl radost... no to máš jedno, je to dobrá práce.
Body: 5
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 11.6.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 11.6.2006 > jinak musím říct, že "my" mi taky nesedí - teď nemyslím v téhle básni (spíš v tvym běžnym projevu v poznámkách na fórech apod) a to si nepřipadám jako člen mrázovy grupy - spíš mi ten plurál připadá jako taková umělá, nepřirozená stylizace a zní mi prostě falešně, toť můj soukromý názor neovlivněný ani zirael nebo VM
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 11.6.2006 > MiKa> my se pod tím nickem cítíme docela přirozeně...je to pochopitelně stylizace, ale vzniklá spíš tak, že se nám tři černí mravenci jako nick líbili a až pak nám došlo, jak neuvěřitelně blbě zní mluvit pod nima v jednotném čísle...že tady budou reakce takhle černobílé, zatímco na písmáku to bylo přijato dost v pohodě, to jsme nečekali...ale pokud někdo pokrytecky drží  hubu skoro rok a ozve se až teď, že s tím má problém, tak to nezbývá, než ho poslat do háje, žejo...jakože jsme tu od loňskýho dubna a ani ten vašík se tehdy jasně nevyjádřil, že mu vadíme z tohohle důvodu...donedávna jsme měli dojem, že tu místní rozčiluje spíš nízká kvalita naší tvorby, než to množné číslo...tak fakt nevíme, co si o tom všem myslet...


<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 11.6.2006 > Jozífek_a_ryby> podívej, jde o drobnost, není to nic podstatnýho, tak jsem neměla potřebu to ventilovat, teď na to přišla řeč, a proto jsem reagovala - můžeš to brát jako pokrytectví, máš na to právo, můžeš i posílat do háje, žejo, na to máš taky právo - koukni, když si budeme pořád jenom všichni podkuřovat, co z toho? mně se tahle tvá báseň líbí, ohodnotila jsem ji doporučením, zároveň jsem ti řekla, že mě taky irituje plurál v tvym běžnym vyjadřování, přijde mi prostě divnej, to je celý, což ovšem nijak neovlivňuje moje hodnocení tvých příspěvků - je to asi tak jako bych ti řekla, víš, tahle sukně ti nesluší, což se tě, uznávám, může dotknout - bylo by lepší ti nalhávat, že v ní vypadáš skvěle? no, mým cílem nebylo se tě výrazně dotknout, jestli se mi to povedlo, tak se omlouvám
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 11.6.2006 > MiKa> ok, MiKo, my to od Tebe bereme, co říkáš...tu odpověď jsme jen pojali  trochu obecněji, ono je dost pravděpodobný,že sem ještě někdo přijde se stejnou diagnózou...:o)
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 12.6.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
army of me (Občasný) - 9.6.2006 > jednu dobu jsem spával pod dekou (co taky armádě na bitevním zbyde, žejo, když provianťáka s peřím zastřelili - pistoli k polštáři, polštář k hlavě a nebyl, jen tak, zničehopic, jako by se nechumelilo - a že se tuhle zimu mraky něco nabrečely... prý jim to peří lítalo do očí, tak proto), občas jsem rychlýma obrátkama v polospánku metal blesky - jen tak z plezíru
modře mě to bavilo, no

vylhal jsem si tuhle věc na papír, aby z toho něco měl i zbytek armády (škoda, že nejde vytisknout i to pozadí - asi si koupím voskovky :-))

a semhle vám taky:

nesklidíš




neuvidíš

(seomlouvám, že jsem se tu takle rozjel a zase půjdu)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 10.6.2006 > army of me> 

no jo, peřina z pěří, to bejvalo jen u babičky, doma máme sestru alergika, tak máme dutovlákninu...:o)

 

máme pocit, že Tě známe, armádo...esli ty nebudeš kolega vodnickej...


<reagovat 
 army of me (Občasný) - 10.6.2006 > Jozífek_a_ryby> pšššt! to, kdo jsem, je tajný - děsně moc, brekek

dutovláknina pro zdravý nábytek v děckým (moh by být jakejkoliv, ale děckýho všeho je teď kolem mě nějak docela hodně, tak se mi to cpe úplně všude, no) pokojíčku, to je potřeba, žejo :-)
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 12.6.2006 > army of me> ty jsi tajnej? tak teď už je mi jasný, co sis to psal posledně u puškvorcovýho píva po manžetách... :-)
<reagovat 
 army of me (Občasný) - 12.6.2006 > Periskop> A kdyby jeden - je nás celá armáda (nepočítám-li ty moje 4 alternativní donašeče, který jsem z nudy postřílel jednoho po druhým, tak si dej na nás bacha, Prdiskope :-) - a teď tu do mě určitě taky začnou šít jako do Jozífka a ryb skrzevá ty plurály :-). No, při té příležitosti bych tedy chtěl říct, že mi to množný číslo přijde jakože parádní, víme? Navíc nevidím jediný důvod, proč to nerespektovat; asi sem přestěhuju svou písmáckou přezdívku pičo - rád bych zdůraznil, že se jedná o střední rod - ať si ta zlatá totemová mládež pořádně užije :-))
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 13.6.2006 > army of me> stěhuj si co libo, libo-li... ale tu slibovici neslibuj, kdo se bude potom tahat s dítětem do šestýho patra... plurál je fajn, ale bacha! na to už mají Jozífek a veškerázviřátka copyright... :-))
<reagovat 
 army of me (Občasný) - 13.6.2006 > Periskop> No tak to je v pořádku, já jsem občas taky pěkný zviřátko :-). No a už rači mizíme, než na nás Jozífek pošle mravence
<reagovat 
anae (Občasný) - 13.6.2006 > koneckonců ... i matematika se mi tam líbí :-) a prostor
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zirael (Občasný) - 14.6.2006 >

"že tady budou reakce takhle černobílé, zatímco na písmáku to bylo přijato dost v pohodě, to jsme nečekali...ale pokud někdo pokrytecky drží  hubu skoro rok a ozve se až teď, že s tím má problém, tak to nezbývá, než ho poslat do háje, žejo...jakože jsme tu od loňskýho dubna a ani ten vašík se tehdy jasně nevyjádřil, že mu vadíme z tohohle důvodu..."

 

původně jsem se v tom nechtěla dál pitvat, ale tohle - náhodně objevené - mi nedalo. neřekla jsem přece, že nemůžu vystát tebe a tvojí poezii jen proto, že samu sebe píšeš v plurálu! mám to podobně jako MiKa, připadá mi to nepřirozené a zvláštní, ale je to tvoje věc a rozhodně tě podle toho nesoudím ani jako osobu, ani jako básnířku. co se týče téhle konkrétní básně, nebyla jsem ten den úplně ve své kůži (proto "dnes") a ono úvodní "my" mě nepříjemně zaškrábalo právě nějakou tou pro mě nepříjemnou stylizací. tož napsala jsem, že nesouzním a nebodovala - s pocitem, že chyba v chápání té básně je pravděpodobně na mé straně.

 

takže.. bych si vyprosila to pokrytectví. rok jsem "držela hubu", protože jsem neměla potřebu kecat ti do tvé stylizace v poznámkách. tady mě to uhodilo do očí a já to jenom, podle mého celkem slušně, řekla. jo - a žádnej vaškův gang neexistuje.


<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 15.6.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
paranoid_android (Občasný) - 14.6.2006 > The Sons of Saturn -- I was a king


I was a king when I was in those arms. A conqueror with no fear,
there's nothing that could have impressed me. I was that kind of human
being. No question without answer, No doubt, no harm, no concern to
worry me. But now I'm on my own. Let yourself go. Oh, now I'm just
alone. I have no more support, I have no more barriers,I have no more
escort to guide me thru frontiers. When I was a king, I never cried.
I was indestructible when I was your one, I would have got a hold on
the world to keep it goin' on. I was reigning on seasons, on every
piece of ground. I used to appreciate each second that passed. I used
to be in love, when I was a king !!! Could I live again?

-- tady máš taky hudební odkaz (na mrtvýho krále) od Synů Saturnu -- sice nemaj nic společnýho s panem Krylem, ale text se trochu hodí k téhle kolekci.

Kdyby rybí Pepa měl zájem pustit večer mravencům uklidňující, relaxační, francouzké hardcore screamo, tak může navštívit www.myspace.com/thesonsofsaturn.

Máma má Pepu.
Pepa má mísu.
V míse je pepo.
Pepo má sílu.
Pepa hoří!
Ó, my se máme.

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 paranoid_android (Občasný) - 16.6.2006 > Jozífek_a_ryby> Jo -- Jsem hlína, jsem strom, jsem stroj... znám, ale máš pravdu, je to moc rychlý a málo folkový.

Proč mě Saturn sežere? A který děti už sežral? To on je tak zlej?

<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 18.6.2006 > mně se nějak nelíbí ten konec
nebo jde mimo mě

opakování je skvělý
ale stejně bych chtěl víc působivosti

jsou místa, kterejch se nechytám

no já popřemejšlim na písmáku
Body: 3
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 18.6.2006 > Nemocný> 

nemá to začátek a konec...ale spíš takovou stavbu, že uprostřed je ta první báseň a z ní do stran vycházejí ty ostatní...v podstatě šest možností , ne šest střípků jedné mozaiky...někdy si vyloženě odporují, někdy na sebe navazují nebo se v některém místě prolínají...ale to nám přijde že je v pořádku...my se spíš ptáme, hledáme...tou první básní jsme si jistý, proto taky z ní tak vycházíme, přijde nám to jistější než někde začít a někam se posouvat, to můžeme snadno sklouznout úplně mimo...takhle v podstatě pro někoho sedmá báseň může bejt dobrá, i když pátá a šestá mu neříkají vůbec nic...no...s tím se počítá, že někdo se někde nechytá...

 

ale my už tohle dílko začínáme pomalu, ale jistě nenávidět..dáme ho na čas k ledu a pak se uvidí...rádi bychom, aby bylo jakoby pokračováním země-vzduchu...no...nevíme...


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 18.6.2006 > Jozífek_a_ryby> a to já pochopil, že jde o rozvětvení, viz. písmák
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 18.6.2006 > Nemocný> 

jo, to nám došlo, že jsi to pochopil, kdžy jsme se koukli na písmáka...

 

no...my nad tím někdy strávíme trochu času a třeba detaily vychytáme...úvodní verš a to dopsané na sebe nemusí dějově navazovat, může to být ten verš prostě vyjádřen jinak...to je případ toho mravenčího krále...áčko je tam protože text navazuje na jiné naše básně, které tu nejsou...hlavně ten nitro_glycerin...tj. má funkci asi jen pro nás a nenapadlo nás, že by to byl pro čtenáře takovej problém...možná pude pryč, se uvidí...

 

je to jasný, nemo...jsou loutky  (nebo figurky) s provázkama a jedna co je nemá a tak může bejt všude a dělat si co chce...

 

tak víš co, tady je máš všechny: http://www.institut-informacniho-designu.cz/mez-graf-komunikace/en/baoz.html

 

 

 


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 18.6.2006 > Jozífek_a_ryby> hele a amplitudu vypočítám rychlost lomeno uhlová frekvence? když t=1 a výchylka je nula..
<reagovat 
Petr Krasny (Občasný) - 18.6.2006 > Docela by mne zajímalo, kterou část psal Jozífek a kterou ryby...
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 19.6.2006 > Petr Krasny> 

To psal Pepa...ryby jsou něco jako tým mechaniků...choděj Pepovi pro pivo a trochu pomáhaj s detailama...taky vybraly to pjekný pozadí...jo a závorky ještě dělaly...

 

:::ooo)))


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 10.7.2006 > opakování, variace a permutace se velmi vydařily :o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 10.7.2006 > nerozumím.. 8¨-))
Doporučil 
<reagovat 
7er (Občasný) - 8.10.2006 > jak bude po smrti?

i obešel já polí pět?

nezdáš se...!
<reagovat 
7er (Občasný) - 8.10.2006 >
Body: 5
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 29.11.2006 > Také moc ;o)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter