Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Divadlo
 > Divadlo
 > Recenze
 > Zajímavosti
 > Dramata
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Opraj Ubic - Část I. Obraz druhý - Den druhý z kolekce Opraj Ubic
Autor: Květoděj Šmatlák (Občasný) - publikováno 2.11.2006 (02:39:43)
následující v kolekci>

 

 

 

" Myslím, že záhodno by bylo, kdybych vám o událostech včerejších porozprávěl ... věřím ... snad odpustíte mi mou troufalost ... "

 

" Neříká se mi to lehce ... těžko je žít člověku, který zůstal sám, bez svých milovaných ... bez přátel, lásky a rodiny svojí ... a tíha – nebeské klenby snad ! – do země zadupává odporně toho, kdo zůstal sám ... na celém širém světě ... "

 

Klečel na břehu řeky jež oddělovala ... ruce jeho zaryty byly v písčitou suchou prsť, hluboko jak jen to možné bylo ... levá ruka jeho po loket v zemi byla skryta, pravou ruku pak země sežrala až k rameni ...

– plakal, to jediné bylo jisté ...

 

         " Ach, otče můj ! ach matko ! má drahá Lucío ! milovaná a krásná Lucío ! A ty, bratře ? ach bratře ... proč zrovna já stižen byl tím největším trestem ? co zlého jsem kdy provedl ? ach, Bože ! otče můj a matko ! proč já jediný musil přežít Soudný den ? já, člověk stejný jako vy, já přežil příchod pekla, co včera si vás do špinavých svých spárů vzalo ... a vy, ach ! hořet věčným plamenem je vaším osudem – vy, kteří jste život svůj jen Jemu – Bohu ! cele věnovali ... co každý den v kostele – na kolenou se pro něj tiše modlili ... vy, kteří zpívali jste mu krásné písně, a každou svatou neděli mu krvavé oběti přinášeli ... jedinou vaši obživu – své krávy ! jste mu věnovali ... aby nažral se a láskou svou vás zahrnul ...

– zatímco já ? – já jediný ! "

 

         Každý, a dokonce i Bohové ! se potřebuje zbavit vody, jež ve svých očích co nejpřísněji střeží, aby snad nikdo neseznal jeho slabost ... oči, toť zrcadlo duše,
         – když ona pláče, i oči musejí ...  

 

On pokračoval poté ... dál ve svém vyprávění ...

 

" Já probudil se tedy, a jako každé ráno, i dnes šel jsem se omýt do řeky ... Však cestou zmocnil se mne neurčitý, smutný pocit, kerý nedokázal jsem si zprvu vysvětlit ... já šel jsem dále

– pak rázem pochopil ... "

 

" Nikde, ach ! nikde nebylo jediného člověka ! opět ten podivný, smutný pocit, nyní již téměř konkretní, zabolel mne v hlavě ...

Já rozhlížel se kolem sebe – a opravdu ! krajina, večer ještě zelená a plná života – teď přede mnou se smutně objevila, zcela nahá, a mrtvá ... plakala přenešťastně a oči její toužebně po mně se dívaly, snad věřila, že já dokážu jí pomoci – Bože ! jak já bych mohl zachránit někoho tak krásného, jak dříve byla ona ! proč trápíš mne, Bože – a ode mne zázraky žádáš, kterých jen ty jsi schopen ...
– a nikdo jiný ...

Já proklínám tě, Bože ! – že slzy mi opět po tvářích stékají, když nedokázal jsem pro ni  zhola nic udělat ... "

 

" Nechtěl jsem myslet déle na krajinu, co ve mně myšlenky na smrt, a veliký smutek rozžehla ... pokračoval jsem tedy dále k řece, doufaje, že za chůze snáze narazím na někoho, s kým prohodit bych mohl několik milých slov – a kdo zodpoví mi jistě, co stalo se ... se všemi našimi lidmi ... "

 

" Nepotkal jsem však jediného – a, což bylo podivnější, a srdce mi opět smutkem naplnilo – ani psa nebo krysu – ani v dálce jsem nezahlédl ... "

 

" K řece jsem doběhl již skoro šílený, strašlivá myšlenka začala mne zevnitř žrát – já nedokázal se stále pustit do příšerných úvah ... ne ! nic takového nemůže se přeci snad ... ani stát ! –

– je to tedy jen ... zlý sen, kterým – otče můj, mne trestáš za mé hříchy ? ano, musí to tak být – je ! to pouhý sen ...

– ach ! – ulevilo se mi velmi, když pochopil jsem, že skutečnost, kterou před sebou vidím, je skutečností zdánlivou, a tedy nepravou – že jedná se jen o sen, který se jako skutečnost jen zlomyslně staví ...

Zřejmé – já včera večer vypil mnoho vína ... a teď, když probudil jsem se ... já v opilosti si nevšiml – jsem to ale hlupák ! – že vlastně stále sním – když probudím se teď znovu, vše nepravé a zlé mému zraku zmizí ... "

 

" Pokud – ovšem, že ještě jedna možnost se nabízí ... nemám odvahy pomyslet jen na ni ... tedy – že jsem mrtvý ! že jsem, z neznámého mně důvodu zemřel, pravděpodobně však násilnou smrtí – zřejmě když jsem spal, někdo připlížil se tiše ... a podřízl mi hrdlo ! "

 

" Z myšlenky té ... já pozvracel se velmi, a posral ! jako zamlada ... to zbytečné vám tajit ... "

 

         Když ustal ve svém pláči, a pochopil – že slzy, byť jeho ! upřímné sebevíc i kdyby byly – nevrátí nikomu život zpět, on přijal svůj úděl, o kterém nevěděl nic než prach – a vydal se po proudu řeky ...

 

          – na Sever, kde doufal nejvíce v naději ...



Poznámky k tomuto příspěvku
ztratila (Občasný) - 1.11.2006 > Ator smí publikovat pouze jeden příspěvek denně, proto přesouvám publikaci na zítřek.
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 2.11.2006 >
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 25.11.2006 >
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 25.11.2006 >
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 27.11.2006 >
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 28.11.2006 >
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 28.11.2006 > jsem tak nerozhodný

<reagovat 
ttomass (Občasný) - 30.11.2006 >
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 2.12.2006 > krásné!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
saltatrix (Občasný) - 4.12.2006 > smrt je nevypočitatelna a nepredvidatelnaa...
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 2.1.2007 >
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 22.1.2007 >
<reagovat 
Věza (Občasný) - 20.10.2008 >
Body: 5
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 11.4.2009 >

"... ; ... .

 

 

."


Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 (2) 3 4 5 6 7
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter