Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
troubení na mušle
Autor: -TA (Občasný) - publikováno 12.11.2006 (22:31:25)

 

 

 

 

 

Okna se matlají zvenku vřelou kaší

a my máme půst

volají tě



zas vidět tvůj stín zezadu

tenké rty, široká ramena

dvě paty



nezapomeň si prosím rukavice

odmítám za tebou snad už

po stopadesáté utíkat



po dřevěných schodech kostela

bereš je po třech

trénované nohy

posvátný nástroj

 

na obvyklém místě na dně oprýskané skříně

 

jdeš na jistotu a skoro poslepu

pak zpátky skokem



bůhví kdo nás to zasypává drobenkou krup a šlehá do vláčna

bůhví proč tě tak rychle poslechne když

modlitbu po modlitbě

ti měřím čas


 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Kelly (Občasný) - 13.11.2006 > a ten posvátná nástroj, to je mušle? jakože rychle utíká na mušli?? ;o))
venkovský seladon Poseidon, to se mi náhodou líbí...
už jsem to dneska někomu psala - takovéhle věci, zdánlivě jednoduché, dávají prostor k domýšlení

dneska (sis mi) sedla
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
-TA (Občasný) - 13.11.2006 > Děkuju:) - mně se na začátek taky vybavila hajka a želvičky;)), ale je to reflexe starýho šumavskýho zvyku zahánět pohromy troubením na mušle. byla to obyčejná mušle z moře, co v ní šumí. uchovávala se v kostele. obec platila mužíka, co ji opečovával a když se smrákalo, troubil na ni, aby odehnal bouři. musel se jí dotýkat jen v rukavicích, samozřejmě se jí nesměl dotknout nikdo další žádnym způsobem:)
<reagovat 
holger (Občasný) - 13.11.2006 > Sedla skvěle do nálady, navíc zmínka o "mé" Šumavě. Pro mne jedna z mála zajímavých věcí poslední dobou čtených. 
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
-TA (Občasný) - 13.11.2006 > Děkuju, mám tyhle šumavský motivy taky ráda. Mimochodem znáš tohle? http://ftp.cbvk.cz/kniha/index.php
<reagovat 
ariel (Občasný) - 13.11.2006 >

 


Body: 5
<reagovat 
-TA (Občasný) - 13.11.2006 > wow
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 13.11.2006 > nevím čím, ale ano. A příjemně.
Body: 5
<reagovat 
-TA (Občasný) - 13.11.2006 > a víš, že jsem se ani nesnažila? jen mě ten zvyk - troubit na mušle, aby se zahnaly nečasy - okouzlil:)
<reagovat 
anae (Občasný) - 13.11.2006 >

popis mně nějakého neznámého rituálu, ale filozofické "bůhví kdo nás to zasypává drobenkou krup a šlehá do vláčna" - tak to je panečku něco! :-) tak za to


Body: 5
<reagovat 
-TA (Občasný) - 13.11.2006 > nechtěla jsem být až moc patetická a až moc přechytřelá a vyšlo holt z toho toto. Jinak mě lze vyvést z míry jednoduchými otázkami, třeba "proč ráda chodíš do kina" a tak.)
<reagovat 
Barča (Občasný) - 13.11.2006 > A proč ráda píšeš básně ? A proč i Tobě ten čas v básni letí ? A povede se Ti taky báseň třetí ?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
-TA (Občasný) - 13.11.2006 > Jako definici pocitu, který by měl jednou přerůst v povídku:)
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 13.11.2006 > -TA>  V takovém případě jsem vždycky zvědavá, zda je nakonec lepší povídka nebo báseň ... Sama mám zato, že básenˇ je skoro vždycky lepší. (I když povídka bývá často , zejména pro většinové čtenáře, přitažlivější ....)
<reagovat 
Smetiprach (Občasný) - 14.11.2006 > eště želvičky... :-))
Doporučil 
<reagovat 
-TA (Občasný) - 14.11.2006 > :))
<reagovat 
Matala (Občasný) - 14.11.2006 > lehké, srozumitelné - pro mne - a taky: věřím ti to :)
není to vycucané z prstu :))))
líbí se mi: okna se matlají vřelou kaší....a taky drobenkou krup šlehá do vláčna :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
-TA (Občasný) - 14.11.2006 >

čímž jsi v pdostatě pojmenoval/a ¨můj největší vklad:))


<reagovat 
Claw (Občasný) - 14.11.2006 > Jo to seš ty ten vzteklounek - málem bych tě nepoznala
Body: 5
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 14.11.2006 > Taky potěšila.
Body: 5
<reagovat 
-TA (Občasný) - 13.11.2006 > hm, možná bych se ptala stejně - ale... není to jako ptát se, jestli je lepší hruška, nebo jablko?
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 14.11.2006 > -TA>  Je a není ... ostatně, druh hrušky zvaný Avraňská máslovka ( dnes už vzácný ) je chutnější než ty nejlepší odrůdy jablek. To mi potvrdilo už mnoho lidí včetně odborníků pěstitelů.

Ale -- možná máš přece jen pravdu, nedá se to takto jednoduše srovnávat ...
<reagovat 
-TA (Občasný) - 14.11.2006 > anebo, barčo, která je přitažlivější, malá prsatá blondýna, nebo vysoká éterická černovláska?:))
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 14.11.2006 > -TA>  Patrně žíhaná černo - blond plnoštíhlá sexy étericky dráždivá ohnivá leč tajuplná svůdnice ...

Tentokrát jsi to napsala moc jednoduše zase Ty, musily bychom je obě vidět ... Sex je navíc také v obličeji, ve výrazu tváře atd... atd. .............. V přitažlivosti je kupodivu mnoho všeobecných pravidel --- vždyť toho využívá odedávna film, televize atd. ....... reklamy ....
<reagovat 
-TA (Občasný) - 14.11.2006 > Nebo jsem nevybrala správný příklad a ty jsi ten typ, co si přirozeně nevybírá nejjednodušší, logický řešení, ale nějaký střapatý barokní. Nemyslím, že jde obecně říct, co lepší, poezie, nebo próza:)
<reagovat 
Barča (Občasný) - 14.11.2006 > A co je umělecky náročnější ?

Ale to by bylo na dlouhé povídání ... Složitost je, myslím, také nebarokní a jednoduchost nemusí být ještě logická, spíš černobílá, někdy .... to jen tak na okraj dne ....
<reagovat 
-TA (Občasný) - 14.11.2006 > Směřuju jako k metě k jednoduchosti a přirozenosti. Promýšlení a pitvání věcí, které jsou dané a jasné, často situaci jen zkomplikuje a nic nepřináší.

Já vím, že tvůj jazyk je poezie, ale to neznamená žádnou obecnou danost. Poezie a próza jsou dvě disciplíny, které nelze srovnávat. Uměleckou náročnost snad možno diskutovat dílo od díla.)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 16.11.2006 > klasická ženská

2-3
Body: 2
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 17.11.2006 > pěkná
Body: 5
<reagovat 
-TA (Občasný) - 17.11.2006 > kom nix mochen:)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter