Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Mulholland Drive
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 26.3.2002 (13:50:25), v časopise 2.4.2002

Mulholland Drive  režie: David Lynch

Kde jinde by se mohl odehrávat nový příběh D.Lynche než v malém, ospalém městečku Sierra Bonita v Hollywoodu? Kdyby se odehrával na úplně jiném místě, změnilo by to něco? Mysím,že ne. U Lynche totiž nezáleží na tom kde se příběh odehravá jako spíše o čem doopravdy je i když právě to je většinou velmi těžké pochopit. Po delší přestávce, kterou si dal tento mág mezi režiséry po Deníku Alvina Straighta, ho tady máme opět s novým snímkem, který se vrací ke stylu Lost Highway nebo Twin Peaks.
Jako obvykle je téměř nemožné vyprávět děj, protože film se sestává z několika dějových linií, které se vzájemně prolínají. Betty je mladá sladká blondýnka, která přijíždí do Hollywoodu odstartovat svou zářnou kariéru. Naneštěstí tam potkává dívku, která ztratila pamět po nehodě na Mulholland Drive a sama si dala jméno Rita. Dívky se spřátelí a společně se snaží zjistit, co se té noci vlastně stalo. Do příběhu zasahuje i mladý režisér Adam Keshner, který hledá hvězdu pro svůj nový film. Jak jsme zvyklí z Lost Highway, postavy se objevují a mizí beze smyslu, mají specialní poslaní. Vypadá to, jakoby jste se dívali na film, jehož režisér pozbyl kontrolu nad scénářem. Největši rozdíl oproti snímkům, které můžete vidět v poslední době v kinech je, že Lynch vás zaručeně donutí přemýšlet nad smyslem toho všeho. Není mnoho dalších režisérů, kteří to tak spolehlivě dokáží a už vůbec je málo takových, kteří zařídí, že přesto na konci stejně na nic nepřijdete! Přiznám se, že mě film ovlivnil natolik, ze při emotivních scénách (scéna z opuštěného kabaretu - duševní výlevy mladé Bety) jsem byla jako skála, což je u mě dosti neobvyklé.
Samozřejmě nebudete ochuzeni o magické postavy (liliput, podivné monstrum, objevující se za zdí, párek rozesmatých duchodců…) a také (což není u Lynche obvyklé) o scény bizarní (jedna z postav při vraždě postřelí i uklízečku sedící ve vedlejším pokoji).
Dobrá zpráva pro příznivce Lynche je, že se s ním zde setkaváme jako s ještě vyzrálejším režisérem. Střih je jeden z nejlepších, co jsem viděla a také herecké obsazení se mi zdá povedené. Ačkoliv nemusíte mít Lynche rádi, jako režiséra ho musíte uznat a když vás stejně nepřesvědčí, alespoň pochopíte, že iracionálno má velký vliv na naše životy a to je možná to, co jej činí jedním z nejlepších režisérů poslední doby.
Hudbu jako obvykle složil Angelo Bandalamenti, byla nahrávána z větší části s Pražskou filharmonií a je jedním z silných pilířů snímku.
Takže přeji přijemnou jízdu po jedné z nejneobvyklejších silnic na světě, po Mulholland Drive! 

Herecké obsazení: Laura Harring (Rita), Justin Theroux (Adam Kesher), Naomi Watts (Betty Elms), Brent Briscoe, Billy Ray Cyrus (Gene), Robert Forster (Harry McKnight), Dan Hedaya, Ann Miller (Coco), Michael J. Anderson (Mr. Roque), Scott Coffey (Wilkins), Rebecca Del Rio (chanteuse), Chad Everett (Jimmy Katz), Kate Forster (Martha Johnson), Melissa George, Monte Montgomery, Mark Pellegrino (Joe), Katharine Towne

 

 

 

Film má 147 minut.



Poznámky k tomuto příspěvku
Asmodeus (Občasný) - 26.3.2002 > Takhle děsnou recenzi jsem uz hodně dlouho neviděl!!!
<reagovat 
čmelák (Občasný) - 26.3.2002 > Zapomněla jsi napsat, že se u filmu od začátku zhruba tak do 2/3 furt směješ až se břicho rozpadne. Fakt je to strašná pr..l! Konec mě dostal méně. Jeho magie mě přišla malinko odfláknutá. Nevím, TP (FCWM) byl lepší a k LH jsem byl strašně kritickej (až sprotej!). To se mě moc nelíbilo. Ale jinak to fakt stojí za to to vydět. Nejlepší je scéna s kávou-pressem, ta je geniální. A ty důchodci nakonci, jsou taky třída! No nic. Zas jsem se rozvášnil (ou!). Viděl jsem to v Aeru a předtím dávaly krátkej film Kovboj a Francouz, to bylo taky celkem povedený. Tak já už končim. Dal bych ti dvoju, za to, že jsi nepoznamenala, že film má úžasnej vtip a dinamiku (oproti TP a LH). Ale já jsem neznámkující kecal, tak ti nedám NIC. :)))
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 26.3.2002 > Mě se kupodivu Lost Highway líbilo moc, asi mě zastihlo ve správnou chvilku, silně zapůsobilo, Alvin mi utekl, ale na tohle se rozhodně chystám vypravit. Zatím jsem si pořídil soundtrack, ten je, řekl bych, skvělý, "klasický" Badalamenti (resp. Lynch)!
<reagovat 
anonym1 (Občasný) - 26.3.2002 > Mně se zas líbí ta recenze, je napsaná běžným novinářským stylem bez křeovité snahy o vtip.
Body: 5
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 26.3.2002 >
Body: 5
<reagovat 
westfood (Občasný) - 26.3.2002 > iem deranged.... a ubíhající silnice vynořená ze tmy, první řada kina, takhle maj začínat a diváka pohlcovat filmy. BTW: takhle vodfláknout lynche, přeci musíš uznat že prostředí ve kterém film vzniká, určuje jaký příběh se vypráví. i když lynch, vidí tak nějak jinak.
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 26.3.2002 > taky simyslím, že v tomhle filmu hrálo dost velkou roli v jakým je prostředí...přece šlo o holku, která se chtěla dostat na výsluní filmových fanoušku a na druhou starnu tam byla holka, která by radši nikdy nebyla herečkou. Tohle byl první film, kterej sem od Lynche viděl a můžu říct, že je děsná škoda, že to MUSELO bejt odfláklý. Jak jistě víte, tak to bylo natáčený pro seriál a nakonec to jistá televizní stanice zrušilo, to znamená, že Lynch musel dát pointu ještě do tohohle filmu, takže se 2/3 filmy dovopravdy jen chechtáte a čučíte na to, že se jako nic náročnýho na mozek neděje a pak se poslední 1/3 můžete pokakat jak to vezme rychlej spád...škoda toho...kdyby to bylo rozprostřeno asi by to bylo lepší...takhle se na to budu muset kouknout ještě asi 4* abych ten film pochopil a to že pochopit jde, to si myslím, že určitě, protože sem to skoro měl. Navíc až si přečtu to desatero, který pro to Lynch vydal, tak budu možná moudřejší...každopádně lesbické scény byli natočeny fakt pěkně...pěkná byla taky scéna s podváděním režiséra. Pak píseň v divadle byla skvělá (hlasově až do morku kostí)...tenhle film byl hodně dobrej a mrzí mě, že jsem neviděl nic jinýho, protože to má být prý složenina z těchminulých filmů tím pádem toho vím o hodně mín....scéna s presem byla taky docela ucházející, ale člověk věděl co se tam stane :-)...dobrej byl i Cowboy :-) Uvidíš mě jednou....uvidíš mě dvakrát když... A měl sem takovej pocit že tam hráli dvě blondýny...víte to někdo určitě? Jedna ta co chtěla být hvězdou a druhá ta co byla zamilovaná do tý co ztratila pamět, nebo to byla stejná holka?
Body: 3
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 27.3.2002 > Sakra, čím dál víc mě "vytáčíte", Thomasi, já totiž nejsem schopen se dokopat na to do kina, prachy a tak, a už začínám být když to čtu, dost nadrblý, musím vyklepat prasátko a jít!
<reagovat 
Hellen (Občasný) - 27.3.2002 > Děkuju za recenzi.Lynch je dlouhá léta mým oblíbeným režisérem . Tento film jsem ještě neviděla a když to tu tak čtu, čím dál víc se na něj těším.:-)
Body: 5
<reagovat 
westfood (Občasný) - 27.3.2002 > a tady je kritika studentky fimových studií, sic studentky prvních ročníků, ale studentky. http://diakritika.cuni.cz/html/article.php?sid=78&mode=thread&order=0 a kdyby to neklaplo: http://diakritika.cuni.cz/ a tam si to najdete. Jinak Tyna chce do kina spise navnadit, nez film analyzovat. proto nedostane sklebaka, pac je to zasluzna cinnost a preju ji at v ni smele pokracuje.
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 27.3.2002 > TH: to si děláš prdel, ne? a blondýny tam byly doopravdy dvě, ale jedna hrála servírku, cha! ...pokud jde o recenzi...hm, fakt nevím...
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 28.3.2002 > prdel? si piš že ne...ke konci to začíná být patrné a začal jsem o tom přemýšlet, jestli to není jedna a tatáž, ale když se tam objeví, jako nevyspaná s kruhama pod očima a jinak nalíčená poprvé, tak myslím, že i má plnit někoho, o kom si nebudeš jistá, jestli je to on nebo není. Třeba to mohla bejt jiná a šlo o to, že si prostě našla partnerku s podobnejma rysama, nebo něco takovýho. Každopádně ta nepodobnost mi tam přišla když už ne reálná, tak chtěná...
<reagovat 
Líza (Občasný) - 28.3.2002 > Lidičky, navnadili jste mě ještě víc ... už se těším, až film uvidím. Ale nevěřím, Thomasi, že bych film pochopila. Lost Highway jsem viděla asi 4x, dokonce jsem četla i scénář. Pokaždé jsem myslela, že už jsem u cíle, že už vím, kde je zakopán pes, jenže .... možná proto mám Lynchovy filmy tak ráda ... nikdy to kouzlo neodhalíte, jen poodhrnete záclonu ...
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 28.3.2002 > TH: fakt se skvěle bavím
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 28.3.2002 > Řekla bych, že recenze je dost slušná, film sice bohužel hodnotit nemohu, ale až na pár neobratností mi připadá článek napsaný dobře...Myslím, že některé z recenzí v Premiere nebo poslední dobou i od Spáčilové jsou mnohem horší (to pro prvního hodnotícího).
Body: 5
<reagovat 
čtenář Adam - 28.3.2002 > Recenze ujde(?), ale mohla si toho říct mnohem mnohem víc...Film je supr až na to jaxe Lynch nechutně vykradá.
Body: 1
<reagovat 
čtenář Nat - 29.3.2002 > Asi jsi nemohla myslet vazne to, ze zas tolik nezalezi na tom, kde se film odehrava, a prave tenhle film, to bys ho snad ani nemohla videt, vzdyt je to prece taky o temnotach toho mista..Jinak jsem spolu s MD videla i reklamni spot na Playstation 2, co delal Lynch, fakt moc dobre..Skoda, zes to vsechno moc zjednodusila, tak nejak si z toho osekala to lynchovstvi..
<reagovat 
Tina (Občasný) - 29.3.2002 > Na poznamku ctenare Westfooda -recenzi vyse zminene jsem si precetla.Podle me pripomina spise vedeckou praci nez recenzi. Delka dve strany mi pripada na RECENZI neprimerena. Jestli mohu take pripomenout RECENZE je UTVAR NOVINARSKY ne VEDECKY - a ja se take nepokousim o nic jineho.
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 1.4.2002 > já ani ne
<reagovat 
centaur (Občasný) - 2.4.2002 > Myslím, že recenze mohla být obsáhlejší, lepší. Prakticky jsem se z ní nic nedozvěděl. Ale k filmu: viděl jsem skoro kompletního Lynche - je to můj nejoblíbenější režisér - až na Sloního muže a Alvina Straighta a MHD mi přišel velmi dobrý. Trochu se mi zdá, že Lynch divákovi zjednodušil práci, že klíčů k pochopení je tam mnoho a že to není tak složité jako třeba Lost Highway nebo Twin Peaks. Na druhou stranu to vynahradil tou desítkou tipů jako film rozluštit, to jsem se moc nasmál. TH: také jsem měl dojem, že tam jsou dvě blondýnky (Betty a Camilla), ony vážně vypadají úplně jinak, ale to dělá ten náhrdelník z perel a perlové naušnice, mimochodem - má je také falešná zpěvačka v klubu Silenció
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 3.4.2002 > uff díky centaure :-). A taky dík za postřehy. Jak je to můj první Lynch tak ještě nevím co u něj mám sledovat, protože má určitě nějaký typický věci co do filmů dává. No, nevím o čem mluvím. A nepřipadalo ti pak, že se ke konci začali blondýny podobat?
<reagovat 
centaur (Občasný) - 3.4.2002 > NO, ony tam byly opravdu dvě blondýny, přesně jak říká Marjánka - je tam ještě servírka (která se na začátku jmenuje Diane, resp. ma tu visačku), ke konci se servírka zase jmenuje Betty, zatímco Diane je ta mrtvá, Cowboyem probuzená. Kromě toho, na večírku, kde jedna blondýna ublíženě sleduje, že Kesher se žení s brunetou, přichází ke Kesherovi další blondýna a líbá ho, ta "starší" s perlovým náhrdelníkem. A teď aby se v tom čert vyznal. Měl jsi víc sledovat červené stínítko od lampy :-)))
<reagovat 
Sten (Občasný) - 4.4.2002 > Film byl bezva - musim na nej jeste nekolikrat:-) Kritika pokulhava...zkus to vybrousit.
<reagovat 
westfood (Občasný) - 6.4.2002 > centaur, zkus se někdy o MuDrive rozepsat.
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 9.4.2002 > Ja si myslim, že psat hodnoceni na recezi filmu od Davida Lynche (viz někteři ostatni) asi nema moc smysl. Na jeho filmy se muže člověk dívat desetkrát, stokrát a pokaždé se mu ten film bude jevit jinak a pokažde by napsal recenzi jinak. Navic, ja si myslim, že to co jsi napsala nebyla recenze = myšleno rozbor filmu, ale spiš takova sympaticka zprava o filmu, kterej určitě stoji za to vidět.
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 10.5.2002 > Tak už jsem viděla...Na červené stínítko u lampy jsem se zapomněla soustředit, ale sledovala jsem, jestli je v úvodu vila nad zatáčkou, a nebyla tam...Také jsem se dívala na pozadí ve Winkie´s, byl tam na skle nalepený plakát s nějakým číslem...Pokud jde o ten smích, tak bych rozhodně neřekla, že se člověk prochechtá první dvě třetiny, spíš je tam několik humorných scén, které jako by vypadly z úplně jiného žánru...Neříkám, že jsou špatné, ale svou snadnou předpověditelností a přímočarým humorem (najatý svalovec zmlátí místo určeného člověka milence jeho ženy)se opravdu zbytku filmu vymykají...Jinak ta první část mi přišla jako Agatha Christie bez rozuzlení (neznat Lynche, tak by člověk už už čekal, jak se to všechno pěkně poskládá a navzájem vysvětlí), druhou část chápu jako reflexi do minulosti, tedy do toho, co předcházelo té části první...Co tomu říkáte?
<reagovat 
Tina (Občasný) - 11.5.2002 > Nezni to spatne i kdyz myslim, ze reflexe do minulosti probihala jiz v prvni casti.Rozdelovat Mulholand Drive na prvni a druhou cast mi nepripada to ono. Co se tyce humornych scen pripadali mi spise bizarni, a jak jsem jiz rekla cela spletitost pribehu me zamestnavala natolik, ze jsem se emocnim scenam filmu mco nevenovala.
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 24.1.2003 > Konečně jsem se na to v klidu domova podíval a totálně mě to "odkouřilo", už dlouho mě žádný film tak nevtáhl a nevzal. Skvělá záležitost, prvních několik desítek minut si říkáš v pohodě, v pohodě, stále mám kontrolu kdo je kdo, co a jak a pak PRD! A všechno je v trapu a divák v tom má maglajs jak hrom. Prostě klasická Lynchovina, panoptikum více či méně uchylných postav a postaviček... Nejvíc mě dostal "Kovboj" ... 
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 5.9.2003 > bavili jsme se o tom s egilem, který MD myslím prohlédl. děj, který se zrekonstruovat dá, není to hlavní, co chtěl básník filmem říci...
<reagovat 
čtenář Radek - 30.7.2004 > nesledujte žádnou dějovou linii, nelze ji dohledat a ani to není cíl ... minulost a budoucnost se opakovaně střídají a myslím, že několikrát to člověk ani nepostřehne ... je to jako sen ... věci, které se nám zdají mnohdy nedávají smysl, co si odnášíme (podkud si něco odnášíme) jsou obrazy emoce které se následně snažíme přetvořit v poselství ... nikdy se netrefíme (nebo se trefíme vždycky?)
<reagovat 
čtenář pJbySArEUP - 21.5.2006 > http://mujweb.cz/Obchod/greathujnja/cheerleader.html , cheerleader http://mujweb.cz/Obchod/greathujnja/cheerleader.html
http://mujweb.cz/Obchod/ebalvrotproxy/bbw.html , bbw http://mujweb.cz/Obchod/ebalvrotproxy/bbw.html
http://mujweb.cz/Obchod/domen/hydrocodone.html , hydrocodone http://mujweb.cz/Obchod/domen/hydrocodone.html
http://mujweb.cz/Obchod/blablabla/spanking.html , spanking http://mujweb.cz/Obchod/blablabla/spanking.html
http://mujweb.cz/Obchod/poplavok/cams.html , cams http://mujweb.cz/Obchod/poplavok/cams.html
http://mujweb.cz/Obchod/jimechko/sex-toys.html , sex toys http://mujweb.cz/Obchod/jimechko/sex-toys.html
http://mujweb.cz/Obchod/m5e39/home-business.html , home business http://mujweb.cz/Obchod/m5e39/home-business.html
http://mujweb.cz/Obchod/pidrilo/hgh.html , hgh http://mujweb.cz/Obchod/pidrilo/hgh.html
http://mujweb.cz/Obchod/krizisjanra/index.html , index http://mujweb.cz/Obchod/krizisjanra/index.html
http://mujweb.cz/Obchod/drindalet/drunk.html , drunk http://mujweb.cz/Obchod/drindalet/drunk.html
http://mujweb.cz/Obchod/nervnokurit/imitrex.html , imitrex http://mujweb.cz/Obchod/nervnokurit/imitrex.html
http://www.lustporndirect.org/pantyhose.html , pantyhose http://www.lustporndirect.org/pantyhose.html
http://mujweb.cz/Obchod/mutoeben/bondage.html , bondage http://mujweb.cz/Obchod/mutoeben/bondage.html
http://mujweb.cz/Obchod/rinok/cheap-cruises.html , cheap cruises http://mujweb.cz/Obchod/rinok/cheap-cruises.html
http://www.starxxxpics.org/shaved.html , shaved http://www.starxxxpics.org/shaved.html
http://mujweb.cz/Obchod/pidrilo/alpazolam.html , alpazolam http://mujweb.cz/Obchod/pidrilo/alpazolam.html
http://mujweb.cz/Obchod/mivernulisvseo/diazepam.html , diazepam http://mujweb.cz/Obchod/mivernulisvseo/diazepam.html
http://mujweb.cz/Obchod/preved/peeing.html , peeing http://mujweb.cz/Obchod/preved/peeing.html
http://mujweb.cz/Obchod/nuchepidari/hydrocodone.html , hydrocodone http://mujweb.cz/Obchod/nuchepidari/hydrocodone.html
http://mujweb.cz/Obchod/sobaki/black-jack.html , black jack http://mujweb.cz/Obchod/sobaki/black-jack.html
http://mujweb.cz/Obchod/zabito/refinance.html , refinance http://mujweb.cz/Obchod/zabito/refinance.html
BqXOPiVCTnKxlpQdS
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter