|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ariel (Občasný) - 21.3.2008 > hloupy ivan> Víš on si skoro každej hajzl řekne, ještě nejsem tak špatnej, aby ve mně nebylo něco takovýhoto a silně ho to osloví. Ten název ve spojení s obrázkem je zajímavej, ale... osobně bych asi zůstal jen u obrázku. Mimochodem jak to asi Periskop myslel, když psal o jiném tvém díle s názvem "Pojmenujte si to, jak chcete" ?
Mé úvahy ale mohou být velmi omezené ve své platnosti... třeba nějaké moje chiméry, to je možné.
Možná mi to dílo prostě přijde jednorozměrný. Slabost, poplašenost a víc už nic. Ale rozhodně ho neodmítám...
Ber to jako můj pohled.
| | | <reagovat |
|
| hloupy ivan (Občasný) - 21.3.2008 > Ondřej> Na ten právě jsem byl zvědavej. Ano, pojmenovávání je velkej problém a pakliže není název v podstatě jasnej už na začátku a dílo není v podstatě koncipované jako jeho ilustrace, nemělo by ho asi mít. Často se názvům vyhýbám, jindy opravdu v podstatě předcházejí a někdy zas mě baví si je domýšlet, což je případ třeba Erbenova dítěte. Tadyto je duše od začátku.
Asi vím, co myslíš, ale slovo "hajzl" mi k tomu, v jeho dnešním posunutém smyslu, docela nejde. Jetli tím myslíš nádobu na výměty, rozumíme si dobře. Potíž je jen v tom, že si vůbec nejsem jistý tím, že by mu tohle právě mělo jednoznačně udělat dobře.
Ona to vlastně není čistě jen poplašenost, je to křik. Slyšel jsi někdy jak miňouká káně?
| | | <reagovat |
|
|
| ariel (Občasný) - 21.3.2008 > hloupy ivan> no asi slyšel, ale myslím, že by bylo dobré slýchat to častěji.
ono je nakonec dobře, že mám výhrady.
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
| hloupy ivan (Občasný) - 21.3.2008 > krucifixx> Co se týče bodů, jsem za ně rád. Myslím, že je dobře využívat celou škálu podle pocitu. Sám tím taky nemyslím nic špatného, když nedávám pět.
Pochybnost o taxonomické příslušnosti ptáka je docela na místě. Věz, že je to nezařaditelný, "obecný pták" zcela úmyslně, stejně, jako ten název je zcela úmyslný.
O mezzotintě jen stručně - je to tisk z hloubky. Plech se nazrní (což se bohužel samo neudělá a je to vlastně něco mezi pakárnou a auto terapií). Pak se zrno seřezává šábrem, nebo snižuje hladítkem. Tam, kde je docela odstraněno je bílá, kde se nechá, tiskne se nejtmavší odstín škály. Dá se tak docílit velmi jemných přechodů...což se mi zatím docela nedaří, jak kvůli zrnu, tak kvůli stálým mírným potížím s tiskem. Jestli chceš vědět víc, můžu Tě odkázat třeba na Grafické techniky od Krejčy.
Konotace s Poem je spíš lichá.
| | | <reagovat |
|
|
|
| hlava pana Rampina (Občasný) - 21.3.2008 > hloupy ivan> Vždyť říkám, že už si ji moc nevybavuju... tak jak mám vědět, jestli opravdu byli podobní...
Tak jsem ji vytáhla z knihovny, moje vydání je z roku 1996 (jestli jsem ji taky toho roku dostala a četla... no ty jo!), nakl. Arcadia, ilustrace Jan Henke; tmavomodrá obálka, pět létavců zpředu, sedm zezadu. (Už jsem ú p l n ě zapomněla, že měla taky ilustrace! Barevné!)
Mně prostě jen vytanulo, že na obálce ptáci byli a pak jsem si ještě hodně hodně matně vybavovala závěrečnou pasáž, kdy ho má nějaké to děvče se zavázanýma očima poznat a on se pak ptá, jak se jí to povedlo, načež ona odvětí, že podle toho, že se bál a ona že to cítila; tak asi proto se mi to vybavilo. Poplašenost - strach, hm.
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|