Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Prší
Autor: Pan Japko (Občasný) - publikováno 26.12.2008 (13:49:31)
Prší. Rána nad jezerem se blyští svou syrovostí. Snažím se zachumlat stále více do starého pláště. Tvoje oči na mě hledí, jsou studené a přitom plné citu. Koně opodál frkají a ryjí kopyty v podlaze země. Jsem zproštěn starání se o své šílenství. Vím, že to brzy všechno skončí. Tvoje smrt mi dala plášť. Možnost schování se v blázinci a občasným vycházkám daleko po mole. Tiché zachechtání stromů mě znovu přivede do začátku dne. Jako nedopité kafe se jas rozlévá po obloze. Opratě v ruce. Drkotání zubů a odzbrojeného úsměvu. Nikdy jsem neuměl dobře vyprávět. Moje zápisky a já mezi skalisky. Cítím onu lehkou bolest, která se neustále vrací jakmile se snažím potlačit myšlenky na tebe. Skrz mramorovou stěnu se dotýkám hluku kovadlin a tepu mých snů. Poslední zastávka před skokem do prostoru. Převozník nechce zaplatit, cítí, že ho vystřídám dobrovolně a bez řečí. Jenom na sebe lehce kývneme a pádlo je předáno. Převozník se přemění na užaslého chodce a sleduje mě z autobusové stanice. Stojím sám přímo u plovoucí podlahy, cesta je temně vyznačena do symbolů za okny. Sbírám poslední zbytky sil, bouchám pěstí přímo do hlavy sežehnuté tváře a dveře se otevřely. Zpívám, klečím, točí se mi hlava. Ze zmaru, z polibků, přijímán pod obojím /snad ano/, procházím kolem syrových žen, mají sepjaté ruce, lehce se jich dotýkám a cítím chlad jejich kovu. Nespoutaně mizím v kopuli a knez prožívá každou smrt zvlášť. Beru meč ze stěny a cítím své rozdvojení. Stejně jako když potrháte stehy ve tváře i já hořím v iluzi světla. Jediný záblesk a můj pokoj včetně kožených pout se rozplyne. Cítím básně pod jazykem a splývám s proudící řekou.


Poznámky k tomuto příspěvku
andzi (Občasný) - 29.12.2008 >

nádherné :-)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Pan Japko (Občasný) - 29.12.2008 > andzi> děkuju, akorát mě trochu štve forma toho textu, mělo by to bejt menší a víc do sloupce:D
<reagovat 
 andzi (Občasný) - 29.12.2008 > Pan Japko> 

né, né mně se to naopak líbí takhle, ..zachytit tolik nádherných obrazů.. :-) ještě si to určitě přečtu.. jenom si opravte překlep / jinak překlepy mi nevadí, já je dělám pořád/


<reagovat 
andzi (Občasný) - 29.12.2008 >

... se snažím.... skrz mramorovou...


<reagovat 
 Pan Japko (Občasný) - 29.12.2008 > andzi> díky, problém je vždycky v tom, že se mi to nechce nikdy číct znovu, vždycky až tak po týdnu, nebo dvou:-)
<reagovat 
 andzi (Občasný) - 29.12.2008 > Pan Japko> 

 


<reagovat 
smetana (Občasný) - 29.12.2008 > Na tahle vytržení bych si dal pozor. klamné naděje jsou  dál naděje klamné, syrovost ... kovu, bude dál kovovou syrovostí...
<reagovat 
 Pan Japko (Občasný) - 30.12.2008 > smetana> jo, tohle vždy vzniká když jsem unavenej, a mám taovýhle vize před očima
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 28.1.2009 > "... -hm...; -jo.

."
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter