Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "Cesta bdělosti z kolekce článek z tisku...
Autor: Zeanddrich E. (Občasný) - publikováno 22.3.2009 (00:23:41)
další>
"Cesta bdělosti

„Bdělost, toť vše“ říkali starší Mistři, a mínili tím nejen bdělost během jógy, cvičení a meditace, ale především bdělost během denního (i nočního) žití, bdělost celého dne – rána, poledne, večera i noci. Někteří tím mínili absenci spánku (OKO NIKDY NESPÍ – kniha), ale to lze jen zcela výjimečně za zcela specifických, u nás se "nikde" nevyskytujících podmínek. Jiní tím mínili bdělé sny, v nichž člověk má nad svými snovými obrazy a ději vládu a tito učitelé byli blízko vysvětlení podstaty bdění, ale popisovali a na žácích vyžadovali spíš už jen výsledek stavu vědomého života za běžných situací. Ti, kteří učí bdělost pro všední den a obvykle se vyskytující životní situace, učí zpravidla jak být vždy přítomen a myslím, být bdělý tam, kde právě jsem, ti jsou této METODĚ BEZ METODY nejblíže. Avšak jen ti, kteří začínají myslí, jejím ovládnutím, směrováním správným směrem, podávají nejúčinnější nauku se skutečnými konkrétními výsledky, dostavujícími se s matematickou přesností po „vyježděných kolejích zákonitostí“ účinků a následků.

Zatímco nebdělá rozptýlená duše si tvoří "obrazy bohů", a přemítá o jejich vlastnostech, působnosti a nárocích na člověka – "cesta bdělosti" jde za veškerá zobrazení a představy, za všechnu bohoslužbu a rozdělení. Zatímco nebdělá rozptýlená, ale zbožná duše vytváří všechny konfese a jejich různosti a při veškeré snaze a touze po dobru vede k rozdělení, cesta bdělosti sjednocuje vnitřním porozuměním bez nutnosti poznané kodifikovat, o něm přesvědčovat, v jeho jménu kohokoliv „obracet“ nebo si jeho pomocí osobovat právo vlády a rozhodování. Zatímco rozptýlená duše vytvořila všechny ty pestré rozdílnosti, rity a uzákonění – cesta bdělosti je sama sobě vnitřním nepsaným zákonem a vede k jednotě a shodě (prostřednictvím) díky poznání tak nápadně podobného v tak nápadně rozdílných dobách, kulturách, kultech, podmínkách a místech.

Radost ze společně sdílené Moudrosti, nikým neuzurpované a nikým nevlastněné, je tou nejpřirozenější bohoslužbou a sdíleným společenstvím, které se vždy a všude organizuje bez vnější organizace, chápe a poznává bez oficiálního učení a školy, která by byla všem společná a učila pro všechny platné metody a zaručené návody jak dojít k vědění o neviditelné straně světa a řešení tajemství života. Tato „metoda bez metody“ však zpravidla pracuje s myslí, slovem a jednáním, které jsou pro ni nástroji bdělosti. Jak se tato bdělost navozuje a jak se v ní setrvává, učí už individuální směry a školy velmi odlišně.

Jarmila Plotěná
rev. Mgr. Jarmila Plotěná, 2005, Brno






Pozn.: zájemcům poskytnU kontakt na autorku; -Zeanddrich E.

."


Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 22.3.2009 >

 


<reagovat 
Sallybill (Občasný) - 22.3.2009 > No, ale ano. Poznání je jen jedno. Je přístupné komukoli, bez ohledu na vzdělání. Je využitelné i zneužitelné, proto velmi záleží na tom, kudy k němu jdeme.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 23.3.2009 > Milé pojednání, je takové nadýchané, růžové :))
Bdělost je stálé vědomí pozorující duše a mraku karmy a ...a pak zazvoní telefon, s duší to ani nehne, ale karma saje sílu, roste a temní :))
<reagovat 
anae (Občasný) - 22.3.2009 >

bdělost by měla být základem, ale někdy je plně prožívaný život natolik trýznivý, že pak člověk uniká k obrazu bohů, či do světa snů nebo fantazií, nebo do světa počítačového virtuálna, kde si od bolestného prožívání tepu života odpočine, někdo v tomto "rauši, náboženském vytržení, v říši fantazie nebo snů" pro bolestnost obyčejného života, aby svou bytost uchránil od strastiplného života, setrvá mnoho let, ba celý život .. jen mohu poznamenat, že moudrost obsahuje i toleranci k různým cestám života - k cestě v bdělosti, i cestě snové


Body: 5
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 23.3.2009 > anae> a co je to zac prosim ta "cesta snovaá", o takove jsem jakteziva jeste neslyšel ?
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 24.6.2009 > "... -autorka

relativně pravidelně přednáší, většinou v Brně, ale cca 1 měsíčně i v Praze; -nejpodnětnejší ovšem bývají "soukromé" rozhovory s "ní", neboť "rázem" "prohlédne" celé Vaše "nitro", a velice rychle rozpozná především jakoukoliv "nepravdu" či jen "nehodnověrnost" "něčeho" Vámi řečeného, nebo i jen "myšleného";...-a "téměř okamžitě" také "detekuje" "Vaši "bytostnou" pokročilost", a i podle "tohoto" pak s Vámi dále jedná, "hovoří"; ... -etc. .
."
<reagovat 
dr. Wojtek (Občasný) - 23.3.2009 > Cesta bdelosti ve smyslu rosekrucianstvi, ta predevsim ma praktickyý smysl o pro to, abychom se co nejrychleji priblizovali k Bohu
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 24.6.2009 > dr. Wojtek> "... -a

vlastně "téměř" "bezvýhradně" souhlasím s tímto názorem, pane dr.;...:-)).
."
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 (26) 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 40 41 42 43 44 45 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 64 65 66 67 68 68
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter