Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Možná mi porozumíš
Autor: Markéta1620 (Občasný) - publikováno 6.6.2011 (21:32:26)

Možná mi porozumíš

Sedím ve vlaku a uháním si k Neumětelům.

   Jo, kdyby to řek někdo jinej, bylo by to jen takový otřepaný rčení. Jenže já mám v Neumětelích babičku. Pěkně jsme se kvůli tomu s mámou porafaly. Ještě teď mi zní v uších její hlas vylítlej do fistule: ,,Pojedeš a hotovo! Už se o tom nebudeme bavit.“

V Neumětelích bydlí její máma a tudíž moje babička. A je nemocná. Jakoby si máma nemohla vzít dovolenou. Nebo vzít babičku k nám. Jenže babička se nehne. Má tam ty svoje slepice a kočky a nemá se o ně kdo postarat. No a kdopak to má prázdniny? No přece naše Adéla, tak pojede. Ani náhodou ji nezajímaly moje argumenty. Vůbec to nechápe! To mě teda čeká pěknej tejden. Krmit zvířectvo, chodit na nákup, vařit atd… a přitom…

Přitom jsem měla bejt někde úplně jinde. S někým jiným. Už jsem měla vymyšlený, co si vezmu na sebe. Holky pojedou na fesťák beze mě. Doprčic! Jak jim závidim. Já se tak těšila. Měl tam bejt i Tom.

   Krucinál! Tenhle vlak hází jak pominutej. Kde to sme? Radouš. To už budu brzo vystupovat. Ale dneska je opravdu krásně. Uběhne pár minut, míjíme domky se zahrádkama a jsme tady.

   K babičce to není daleko. Projdu kolem Šemíkova pomníku, trochu se na něj ze vzteku zakřením a po pár metrech jsem tam. Projdu brankou a jdu dál.

No jasně! Nemá zamčíno. Ty starý lidi na vesnici. Pak se divěj, že je kdekdo vykrade.

,,Babí?!“ zaklepu, vejdu do kuchyně a babička si klidně chrní na kanapi, zachumlaná do kytičkovanejch peřin.

,,Babičko,“ řeknu a jemně ji pohladím. Vylítne jak na pérku.

,,Ježiškote, tys mě vyděsila.“

,,Zase jsi neměla zamčíno, babi, jednou tě vyberou.“

,,Ale jdi, kdo by lez ke starý bábě, dyk tady není co vzít.“

,,A co ty tisícovky v hrníčku, no?“

,,Tak hloupá zas nejsem, myslíš, že nekoukám na televizi? Myslim, že bys je nenašla ani ty,  i když to tady znáš do hřebíku.“

,,Tak jo, uvařím ti čaj a pak nakrmím to zvěrstvo, za chvíli je tma.“

   Babička spokojeně kouká na seriál, uvelebená na kanapi a já jdu do svého pokoje. Dřív to byl mámin pokoj. A celkem je tu skoro všechno jako dřív. Snad jen hračky jsou pryč. Něco jsem zničila já, něco se vyhodilo…

Lehnu si. Ale spát se mi nechce. Chvíli se převracím, pak zas vstanu. Otevřu skříň, pár zatuchlejch starejch hadrů. Zas dvířka přibouchnu. Pak otvírám šuplíky u psacího stolu. Prohrabuju se tam, ale nic zajímavýho. Pár dětských malůvek, některý i moje. Pak si všimnu krabice pod postelí. Vytáhnu jí, otevřu a…. nějaký sešity s tlustejma deskama. Jeden vyndám a listuju. Máminy deníky! To je pecka. Sednu si na postel, rozsvítím lampičku a čtu. Ne nečtu, já to hltám. Tady jí mohlo bejt tak patnáct:

24.7.

…dneska mě máma pěkně naštvala. Chtěla jsem jít s holkama na zábavu. Měl přijít i Jarda. Já ho tak miluju!♥ Musíme za dědou do nemocnice. Je to daleko, tak tam budem spát. Jako bych nemohla jet jindy. Achjo….

 

Jsem zvědavá, jak to bude dál. Na třetí stránce se zarazím:

28.7.

Děda dneska umřel. Jsem ráda, že jsem ho ještě viděla.

 

Zavřu deník. Brečím.

Babi…

Mami, já už ti rozumím.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Věza (Občasný) - 7.6.2011 >
Body: 5
<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 24.6.2011 >  jako bych to viděl
<reagovat 
 Markéta1620 (Občasný) - 25.6.2011 > Skafloc> Můžeš mi k tomu povědět víc? Nebodoval jsi...
<reagovat 
 Skafloc (Občasný) - 25.6.2011 > Markéta1620> Nebodoval... to se přece nemusí ;o) závěr mi přijde příliš (a zbytčně) urychlený a useklý, dalo by se s ním o trošičku líp zapracovat. Ale prvních 80% textu je výborně vykreslených, přesně jako z dětství... a v mnohém ze současnosti... prostě mě to vyvolalo určité obrazy a výjevy ze života.
<reagovat 
 Markéta1620 (Občasný) - 26.6.2011 > Skafloc> Ne, o body nejde, jen jsem chtěla vědět nakolik se ti to líbilo, či ne, takhle je to ok, ...a useklé ?... psala jsem to dceři jako úkol na střední škole, limit 280 slov, i to jsem tuším přesáhla, téma- možná mi porozumíš, učitelka ji nařkla, že je to tak dobré, že to určitě někde opsala. Díky.
<reagovat 
 Skafloc (Občasný) - 27.6.2011 > Markéta1620>  no ano, na střední školu to je dobré. I když - jen v našem ročníku bylo několik lidí kteří již ve druháku publikovali, takže v češtině na ně samozřejmě paní profesorka neměla... a také to obvykle komentovala tak, že to "určitě opsali"  - jenže oni to opravdu psali sami.
<reagovat 
 Markéta1620 (Občasný) - 28.6.2011 > Skafloc> Každopádně, jestli to na tebe působilo tak jak píšeš výše, tak mě to těší, protože to jsem přesně chtěla, jak se prostě ty naše životy opakují, sic v jiných reáliích
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 3.7.2011 >

no já myslím, že publikování na totemu není za domácí úkol, ani tady nejsou žádný limity, co se počtu slov týká, tím pádem si myslím, že by to stálo za to to víc rozepsat...

každopádně oceňuju ten úvod, který je psaný tak, že by člověk uvěřil tomu, že autorem je nějaká puberťačka a ne její máma, která se snaží do puberťačky vcítit...


<reagovat 
 Markéta1620 (Občasný) - 4.7.2011 > Quotidiana> to jistě ne, ale prostě to tak bylo, a já to sem dala bez úprav, to je celé, vyplulo to ze mě na jeden zátah, dík za návštěvu a názor...
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 10.3.2015 > Zajímavě napsané a ke konci i dojemné.
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter