Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Virtuální hřbitov duchovních iluzí
Autor: romann (Občasný) - publikováno 30.9.2011 (14:16:49)

Duchovní vývoj je věčným Sebepoznáváním, to je náš hlavní úkol. Obsahuje i opouštění starého, překonaného, lidských názorů, přání, všemožných iluzí, které jsme si vymysleli či někde převzali. Duchovnost je tedy proces zbavování se iluzí. Co ale s nimi? Nejlépe je si vytvořit virtuální hřbitov duchovních iluzí.

Když vlastní zkušeností, v osobním kontaktu s božským ať již rozhovorem, či v meditaci poznáme, že se v něčem mýlíme, nezbývá než iluzi důstojně pochovat. Můžeme si u toho i zaplakat, dávala nám naději, stabilitu i dobrý pocit, ale pokud nás nemá dál strašit, musíme ji pochovat tak, aby se nevracela a nezatěžovala nás.

Čekejme, že jich bude velmi mnoho. Kdy skončí toto pohřbívání? Vlastně nikdy, Sebepoznání je, jako vše u Boha, na Věčnost.

Vážím si dvou známých duchovníh hledačů Honzy Havelky a Vlasty Marka, kteří po desetiletích pokusů o duchovnost klasickými metodami jogy a zenu otevřeně přinali, že to byla slepá duchovní cesta, viz.http://blog.baraka.cz/2010/04/ctena-minulost-nefunguje/   a http://janhavelka.blog.idnes.cz/c/133534/5-Radikalni-detoxikace-ducha.html Jiní tu odvahu nemají a klidně pokračují v marné cestě.

Sám jsem také prošel tímto smutným závěrem. Ještě jsem zkusil učení Krišnamurtiho, které mi mnoho dalo, ale i ono nikam nevedelo. Ani nemohlo. Až pak jsem zkusil vedení přímo od Boha a díky tomu se dal můj proces konečně do pohybu. Je to logické, bez učitele je každá škola jen fraškou. Bohužel oni k tomu asi ještě nedošli, zkoušejí nalézt Cestu stále po svém.

Vím, je to těžké. Co „duchovní“ ego hlavně nechce, to je právě vedení Autoritou, byť by to byl sám Bůh. Chce mít „svobodu“ i od Něj, dělat si co chce, to je smutná pravda.



Poznámky k tomuto příspěvku
Skafloc (Občasný) - 30.9.2011 > Ono totiž hledat duchovní útěchu evropana v asijské filosofii nelze. Proto útěcha není ani v Józe, ani v Ajurvédách, ale u Boha.
<reagovat 
romann (Občasný) - 3.10.2011 > to ano, jaké máš s tím praktické zkušenosti? Ráno mi božské vysvětlovalo v tramvaji, jak je to s těmi reinkarnacemi.
Dost jinak, než se běžně myslí. Ale pomáhá mi i v praktických věcěch, vlastně ve všem
<reagovat 
 Skafloc (Občasný) - 3.10.2011 > romann>  myslím že je dost jedno jaké mám zkušenosti. Protože ať už jsou jakékoliv, jsou nepřenosné a těžko pochopitelné někým jiným.
<reagovat 
 Skafloc (Občasný) - 3.10.2011 > romann>  myslím že je dost jedno jaké mám zkušenosti. Protože ať už jsou jakékoliv, jsou nepřenosné a těžko pochopitelné někým jiným.
<reagovat 
romann (Občasný) - 3.10.2011 > mě to zajímá, jaké kdo má mystické zkušenosti. Znám osobně takových lidí asi 30, mě včetně.
Je pravda, že se špatně popisují, ale aspon trochu to jde vždy, viz naše str.:
http://mystika.mysteria.cz/meditace.htm
<reagovat 
 Skafloc (Občasný) - 3.10.2011 > romann> Nezlob se, neměj mě za náfuku nebo nezdvořáka, ale já prostě od jisté doby na toto téma debaty nevedu. Rád jsem si stránky přečetl, jsou rozhodně zajímavé. Přeji mnoho dalšího zdaru ve vývoji.
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 6.10.2011 > Jj u Boha ano, ale myslím, že už je doba, aby se každý zaměřil sám do sebe, hledal vnitřně...venku se nic najít ani nedá. :-)
<reagovat 
romann (Občasný) - 7.10.2011 > jasně, mě se to povedlo, Bůh je přece Všudypřítomný
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 7.10.2011 > romann> Tak to je super. :-)
<reagovat 
romann (Občasný) - 10.10.2011 > spíš je problém nenalézt Boha, kdo chce, musí Ho uvidět i mluvit s ním, tak prosté to je
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 10.10.2011 > romann> Jak jsem psala, je potřeba hledat uvnitř sebe a to i Boha. :-)
Nicméně ... já beru boha jako prvotního stvořitele, sílu mimo dualitu, co má v sobě mužský i ženský princip, absolutno, lásku. Potom to tu bylo plné "bohů"...ale...:-) A možná to je to, co běžné lidi mate.
<reagovat 
romann (Občasný) - 11.10.2011 > dobrý postřeh, zkus kouknout na nejnovější příspěvek Makyo a zenový buddhismus
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter