Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 19.3.
Josef
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Naměkko
Autor: Hanako (Občasný) - publikováno 16.1.2014 (20:26:59)

Chodníky, kameny, řezavé štěrkové cesty, větve, ulámané. Mokro. Valouny nablýskané rukama mladé řeky. Třaskavá smršť potoka. Náklad listů, náruč hojnosti krok od umírání, poklidného čekáním mrazivého odpočinku, skřehotavého smíchem vrány, lezavého tříštěním ledu o želízko brusle. Anebo ošizeného, podvedeného, zapomenutého a odstrkaného do pokoje bílých dlaždic, peřin s modrým pruhem, zamřížovaných postelí. Do pomalu hnijícího bílého prostorného prázdného nic. Neočekávání. Pustých očí, povislých haluzí na pelesti, posunování jídelních vozíků. Nářku dveří a vzorně naleštěných podlah. Nekonečných možností návštěvních hodin. Kdykoliv přijít, past pro navštěvující, tolik času, který je potřeba jinde. „Básníci jsou dneska hovno,“ řekl Petr Král a zakuckal se kapkou nakyslého vína v kavárně Fra. V  domě posledního útočiště milosrdně voní umělé spreje, pěna na mytí neřízeně se řinoucích výkalů, výdech uvadajících kytek. Moře času, vlní se slaně a mokře, sem a zase sem. Jídlo, úklid, čas, povodeň času. Hučí rádio, televize, zašustí umělá spodnička, beze smyslu. Nepotřebné ruce, oči. Tělo se vzpouzí, plazivě se motá vzhůru ke slunci, světlu, přežití. Pořád mu chutnají vejce na měkko. Nehlučná kola úklidových vozíků, vůně saponátu, gumové rukavičky. Vše důkladně omýt. Navonět.



Poznámky k tomuto příspěvku
adelajd (Občasný) - 17.1.2014 > Nadhera.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Hanako (Občasný) - 17.1.2014 > adelajd> Děkuji:)
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 17.1.2014 > krása proti gradující děsivosti rovná se děsivá krása
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Hanako (Občasný) - 17.1.2014 > František Vyrut> díky za pozn.
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 18.1.2014 >
Doporučil 
<reagovat 
Mima (Občasný) - 19.1.2014 > ..zastavil se mi na chvíli dech..., jak přesné!!!!.., v krátkosti napsat skoro všechno o prožití nejdelších chvil...
"valouny nablýskané rukama mladé řeky..."
"náruč hojnosti krok od umírání..."
"lezavé tříštění ledu o želízko brusle..."
"kdykoliv přijít, past pro navštěvující..."

...ještě chutná vejce naměkko, ještě ne přes sondu...

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Hanako (Občasný) - 21.1.2014 > Mima> děkuji moc...
<reagovat 
žaža (Občasný) - 23.1.2014 > ..zaujímavé, ale chýba mi tam niečo
Body: 4
<reagovat 
fernet=kranad (Občasný) - 11.2.2014 > Fra.....Honza říkal, že v té hře dost podvádí, protože si zvykl absentovat. A co řekne Petr Král, co řekl Bouška v Psím víně....dobrý, ale jedeme dál. Poezie je nesmrtelná.
Já se ale hned tak z Pomocné školy nevyhrabu, možná by mi pomohla Tvoje angličtina:

Wie Sen jak sen How a Dream
Louky Die Wiesen

(prý i Kainar plil)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter