Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jednorožci
Autor: careful (Občasný) - publikováno 6.7.2017 (00:49:48)


Poznámky k tomuto příspěvku
Gogin (Stálý) - 6.7.2017 > dobrý to je!
Body: 5
<reagovat 
 čtenář careful - 6.7.2017 > Gogin> Nemyslím, ale dík.:)
<reagovat 
Ovečka (Občasný) - 6.7.2017 > pěkné
<reagovat 
Čtenář - 6.7.2017 > běhno už dnes
<reagovat 
neandrtalec (Stálý) - 6.7.2017 > jednorožec propichuje druhého, ale zaujalo
Body: 5
<reagovat 
podskalami (Občasný) - 7.7.2017 > zajímavé je oproti těm předchozím tabletovým pracem tady trochu grafické vyznění, zatímco z těch předchozích víc leze jakási digitální efektnost nebo jak to nazvat. je vidět že se snažíš o ozvláštnění zaběhlého tématu a o vyjádření emocí, ale moc to ve mně nepůsobí.. ani nemám příliš dojem pohybu, taky samotní jednorožci vyznívají trochu jako stylizované hračky - samozřejmě můžeš říct že je to záměr, ale potom se to přesouvá ze snahy o vyjádření vzteku a zmaru spíš do karikatury..

hlavně ta agrese mi přijde jen vnějšková, hodně dělá barva a nějaká úprava kontrastů, je to taková "snadná agresivita", třeba ta práce s texturami mi přijde v podstatě bez výrazu, výtvarně se tam nic moc neděje -- ono je taky otázka jestli je vůbec možný digitální kresbu/malbu nějak prožít, není to podle mě cesta jak se něčemu naučit a pracovat s chybami, protože ty chyby můžeš hned eliminovat a máš k dispozici různá usnadnění která fyzicky neexistují..

jinak - jak jsi psala, že ti tady někdo cpe nějaký "správný" přístup k umění a že máš obdivovat "fleky" -- to není pravda, neexistuje žádný "jediný správný" přístup k umění, můžeš ho mít jakýkoli, nakonec to podléhá změnám a musíš hlavně dělat to co sama potřebuješ a nenechat se do ničeho "cizího" vmanipulovat, klidně se můžeš inspirovat i tou mangou jak chceš, to je jedno, neexistuje žádná "správná" nebo "špatná" inspirace, záleží jen na tom, jak ji zužitkuješ.. za sebe si myslím, že by sis mohla dát pozor na prvoplánovou snahu o efekt a o originalitu, to nebývá dobré.. a neodvrhovat vše, tzn. pokud jsi radikální a nebudeš se snažit dívat do stran, tak tam není moc prostoru pro vývoj.. je to samozřejmě na tobě, jestli chceš zůstat v nějakém pohodlném způsobu který je efektní a povrchní a nebo jestli se chceš zlepšovat a chceš aby obraz byl skutečný a skutečnější, osobnější a osobitější, ale to zase znamená neodvrhovat obyčejné věci a řemeslo..
<reagovat 
Pollock (Občasný) - 6.7.2017 > fakt to neni sice nic extra ale aspon kvituji s povdekem experiment v ramci techniky nepoznam presne o co jde takze by mozna nebylo od veci k dilu pripsat aspon zakladni udaje o co se vlastne jedna..ja osobne vidim graficky list tisk z vysky nejspis z lina ale trochu me mate ta struktura mezi stromy ktera uz vypada spis jako matrice ale samozrejme pres internet se takto muzu snadno mylit
<reagovat 
 čtenář careful - 6.7.2017 > Pollock> Je to jenom na tabletu. Původně jsem viděla podobnou (ale určitě lepší práci... jiné barvy, jiná zvířata, jiný les) na coveru jedné metalové kapely... a to možná bylo něco z toho, co popisuješ.

Já si třeba myslím, že technika není zas tak důležitá... je mi osobně skoro jedno, jestli obrázek vidím v galerii nebo na netu... kolikrát na tom netu díky jiným barevným odstínům a určitým nejasnostem, pro mě vypadá i líp.

tohle má vyvolávat pocit zmaru, bezmoci a hněvu... ale tamten obrázek byl určitě lepší i v tom.:)
<reagovat 
 Pollock (Občasný) - 6.7.2017 > čtenář> no a to je nejvetsi pruser ze veris tomu co vidis na netu a vubec se evidentne nevyznas v opravdovem umeni kdyz takto pohrdas remeslem bez ktereho si neskrtnes ani na tabletu to je tezky pruser protoze jsem mockrat zazil zklamani kdyz jsem to co na netu vypadalo skvele nazivo diky pokurvene technice videl viset v galeriich to se teprve pozna kdo se vyzna vime? ;)
<reagovat 
 čtenář jeden čtenář - 6.7.2017 > Pollock> protože vy jste reálný psychouš umělec - něco umíte a zajímá vás to, slečna je pozerka a navíc myslím hodně mladá. Navíc by vůbec nebylo dobré, aby byla taky psychouš.
Nadání má, podle mě má obrázek nepříjemnou drásající energii, tak proč se na to koukat hm.
To je to, je buď "high" umění, nebo internet. Je očividně nedotčená vzděláním, což může být k dobru.
<reagovat 
 Čtenář - 6.7.2017 > čtenář> A mně se nejvíce líbí vaše rádoby "odborné" diskuze o umění a autorce. Zase mnoho slov a skutek utek.
<reagovat 
 Pollock (Občasný) - 7.7.2017 > čtenář> to je sice pravda ze muze byt k dobru jeji vzdelanim nedotcena duse ale to nebrani tomu aby se vyjadrila vytvarne remeslne a ne pomoci berlicek ktere jsou jako spatne navyky v zivote tedy internet a bryle na ocich kdyz nechce videt realitu kolem sebe a hlavne rozdil mezi virtualni realitou a skutecnosti
<reagovat 
 čtenář jeden čtenář - 6.7.2017 > čtenář> No jo, tvorba počká, mám oraz, tak rok už nic, tak aspoň otravuju a rozumuju :-) Já to nijak vážně neberu. Ani tu odbornost - třeba se tu střetávají dva pohledy. Proč ne?

<reagovat 
 čtenář jeden čtenář - 6.7.2017 > čtenář> Stejně jste asi podskalami, tak zrovna vy jste evidentně odborností zasažený tvor, plácáte to, co se snad na všech školách omílá až na prach, vztah ke kýči, opuštění stylu, koncept a komerce ... jasně, jsou to pojmy k orientaci a "cesty" jak nevypadat naivně. Na druhou stranu tahle careful tu napsala, že takoví se jen snaží zamaskovat, že neumí, mlžit. Co když je na tom taky kus velké pravdy?
Nejlepší je to nežrat, ne? To je teorií. Důležité je snad umět jenom poznat, jestli to má nějaký "umělecký" význam, nebo ne. Teorií, co to je, nebo není umění, je taky tisíc.
Přesto se většina vždycky shodne.
<reagovat 
 podskalami (Občasný) - 7.7.2017 > čtenář> jeden čtenáři, nejsem žádný čtenář - to "mnoho slov a skutek utek" jsem vám nenapsala já, nekomentuju cizí diskuse ani skutky které neznám.

k tomu co píšete - rozhodně se nesnažím "nevypadat naivně", naopak myslím že zachovat si kus naivity je potřeba (ale skloubit to s nějakou mírou zkušenosti/poučenosti a schopnosti práce sama se sebou, což je taky cesta, a zřejmě najít "ideální" stav nelze protože by znamenal konec)

<reagovat 
 čtenář jeden čtenář - 7.7.2017 > podskalami> achjo ... tady už je v tom pěkný mišmaš, abstraktní tvoří si tvoří ve stejnou dobu, kdy čtenář komentuje, vaše tvorba je totožná s abstraktní tvoří, tak promiňte :-)
To je jedno - vlastně myslím, že je i jedno, jakou se snažíte jít cestou. Stejně malujete jak vám ruka narostla, jako každý jiný.
<reagovat 
 podskalami (Občasný) - 11.7.2017 > čtenář> jo aha, já myslela, že si mě pletete s tím čtenářem nebo co.) jinak, jen jsem odpovídala na "jsou to pojmy k orientaci a "cesty" jak nevypadat naivně" - prostě jen, že to vidím jinak. ale je to jedno, jasně.

<reagovat 
 čtenář jeden čtenář - 17.7.2017 > podskalami> Opět se hluboce omlouvám, fakt je mi to ale jedno, hodně.
<reagovat 
 čtenář jeden čtenář - 18.7.2017 > čtenář> ve smyslu, že nevěřím, že jakákoliv cesta, přesvědčení, teorie, koncept, nebo vůbec cokoliv může ovlivnit, jak kdo bude tvořit. Třeba je to špatná myšlenka, ale většinu toho studentského teoretizování o těchto pojmech nesnáším, je mi to protivné, neznám člověka, který by dokázal tvořit jinak, než jak mu bylo do vínku dáno, pomocí nějaké myšlenky.
Prostě příliš intelektu a velkých slov, pro nic za nic.
<reagovat 
 abstraktní tvoři (Občasný) - 4.8.2017 > čtenář> ale vždyť se nemusíte omlouvat.. mně teda pořád uniká o čem že vlastně mluvíte.. nechci se pouštět do žádných pseudoteorií ani do velkých slov, vůbec ne.. taky si myslím že každý tvoří tak jak mu ruce-oči narostly.. zároveň to je hrozně křehké a ovlivnitelné od dětství a člověk to může stále hledat stejně jako to může zahodit / ztratit / ustrnout v mrtvém bodě.. takže nejen to "co je dáno" ale hlavně jak se k tomu kdo postaví a jestli tím opravdu žije a věří tomu, o to jde..
<reagovat 
 abstraktní tvoři (Občasný) - 4.8.2017 > abstraktní tvoři> asi bych (si) to shrnula že to jak bude kdo něco tvořit je ovlivňovaný neustále spoustou vnějších i vnitřních faktorů které si ani nemusí autor všechny uvědomovat -- a pak taky autor asi nechce zamrznout ve fázi která mu "vyhovuje" (co to je) ale jde do rizika včetně toho že třeba udělá chybu, může si dát úkol který je mu vzdálenější, zkoušet co s tím dokáže udělat.. -- nebo může systematicky pracovat na něčem "stejném" pokud má pocit že "se" našel, ale i tak je to třeba jen jedna z fází.. -- nakonec, při té práci se neutvrzujete v nějakých "teóriích", ale spíš ze sebe vystupujete pryč, jde o tu skutečnost, kterou vytváříte / nacházíte / opouštíte, s tím, že obraz má své vlastní já a autor jen něčemu napomáhá.. ale zároveň tu věc můžeme zkoušet vyjádřit jinak, snažit se rozšiřovat si pohled (a že obraz "udržuje" všechno, celou škálu, celou neuchopitelnost).. ale samozřejmě, nevím, každý to má jinak. mějte se.)
<reagovat 
 čtenář jeden čtenář - 4.8.2017 > abstraktní tvoři> v podstatě chci říct, že člověk, jehož první "obraz" v nějakých těch třinácti letech, kdy se tvůrce zaslíbí umění, je konkrétní, nikdy nebude dělat abstrakci a ten, kdo jako první udělal abstrakci, nebude nikdy konkrétní. Domnívám se, že umělecký rukopis má každý v sobě naprosto pevně zabudovaný, že se nedá vyškolit, vychovat, že se dá maximálně znásilnit, že ten kdo perfektně maluje, bude dělat přiblblé konceptuální instalace. Prostě pochybuju o smyslu uměleckého vzdělání, jestli to kromě teorie a techniky řemesla má vůbec nějaký smysl.
O nic nejde, jen můj problém.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter