Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Hlava , krajina , prostor
Autor: Pollock (Občasný) - publikováno 22.10.2017 (08:25:31)
Tuto kresbu venuji všem zakomplexovanym mrzakum kteří si sem chodi vyplachovat hubu pod díla lidí kteří nemají strach předvést co v nich je ..už se neskutečně moc těším na tu radost kterou takovým chudakum zpusobim protože v tom určitě najdou důkaz o tom že nic neumím tudíž jen kecám a dokážu to tím že nebudu obhajovat toto své dílo a nechám u něj každého vyblit do bezvedomi..


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 22.10.2017 > Naopak, je fajn že si sám ze sebe dokážeš udělat legraci. Už jsi nám tu dokázal že to s uměním nemyslíš vážně, tak proč ne parodie a hrát to na odlehčenější notu. Nemá smysl se nutit do nečeho seriózního, třeba do cirkusu se lidi taky chodí bavit a od klauna nečekají přístup Beethovena nebo Picassa. Takže za mě perfekt práce!
<reagovat 
Čtenář - 22.10.2017 > Vidím tam hodně energie a snahy vytvořit umělecké "dílo", ale moc ti to tady nejde. Kvalita linky je minimální, prostě to nefunguje. Například Li-po nakreslí jednoduchou linku, přidá lehce namalovanou barevnou skvrnu – a opravdové dílo je na světě. Li-po zbytečně nemluví, ten tvoří. U tebe je to naopak. Mnoho slov a skutek utek. Pořád jsi jako Salieri, který záviděl Mozartovi jeho umění.
Myslím si, že kdybys zanechal na Totemu různých planých diskuzí a raději ten čas věnovat tvorbě, udělal bys určitě lépe. V tom by byl čert, abys za nějakou dobu nevytvořil něco dobrého. Také by to chtělo studovat současnou světovou výtvarnou scénu. Zkus pro začátek vyhledat na internetu např. díla Cy Twomblyho (Cy Twombly), nebo malby Joan Mitchell. Všímej si kvality čáry a kvality skvrny, jejich umístění v ploše a vzájemné vztahy. Jejich díla vyprávějí příběhy. Tvé některé práce jsou jako plané mluvení – alespoň tak na mne působí. Také bych ti radil nebýt stále uražený a neustále s někým názorově bojovat, anebo vyvolávat třenice. Každý z nás má jiné přijímání kvality výtvarného díla. Uvidíš, že to postupně půjde. Držím ti palce.
<reagovat 
 čtenář kolemjdoucí - 23.10.2017 > čtenář> naprostej souhlas !
<reagovat 
čtenář lotřík - 23.10.2017 > je to dobrý
<reagovat 
Čtenář - 23.10.2017 > "a dokážu to tím že nebudu obhajovat toto své dílo" :DDD
<reagovat 
 Čtenář - 23.10.2017 > čtenář> protože neexistují slova kterými bys toto "dílo" mohl obhájit,,,radějí zalez do země ty zfetovaný potkane
<reagovat 
Gogin (Stálý) - 24.10.2017 > má to energii a dynamiku!
Body: 5
<reagovat 
Ovečka (Občasný) - 22.10.2017 > Jak ti dopadla ta výstava?
<reagovat 
 Pollock (Občasný) - 24.10.2017 > Ovečka> měla ses přijít přesvědčit když tě to zajímá
<reagovat 
 Ovečka (Občasný) - 24.10.2017 > Pollock> jsem nemocná
<reagovat 
čtenář M - 23.10.2017 > Ty tvoje popisy pod díly jsou beztak jen snaha, aby se někdo nechal ovlivnit emocema z tvých slov a v tom ohledu pak koukal na dílo. Nevím, asi je to hra, možná proto si tak protiřečíš, když sice jakože předvádíš, co v tobě je, a hned druhým dechem dodáváš, že svoje zásadní díla tu vystavovat nebudeš. Takže sem můžeš hodit cokoli a pak říkat, že kdykoli nasekáš stovky lepších věcí. Na jednu stranu je fajn, že nejseš autor, kterej by se nesebekriticky opájel svou tvorbou, ale jestli to bereš stylem, že o nic nejde, tak jak ti pak můžu věřit, že to, co děláš, myslíš vážně. Co se týče této kresby - kdybys měl takových hlav/krajin padesát a každou jinak a po svém ztvárněnou a poskládal je nějak k sobě, mohlo by to mít nějakou výpověď, nějakou sílu. Ale takhle samostatně to působí spíš jako něco ve stylu "něco nakreslím, automaticky, nechám promluvit svoje podvědomí, bude to dobrý, protože to bude ze mě, nesvázaný pravidly a rozumem, bude v tom život a spousta příběhů." Výsledek je takové zkoušení a kombinování různých linek, hra s imaginací, svou vlastní a divákovou, oukej, ale je třeba jít dál, jenže to ty víš. Prosvítání zadní strany a zmačkaný místa tady vypadají dobře a celkově je v tom nějaká energie a prostor, ale to ty umíš, to nemůžu brát jako něco extra, když vím, že to dokážeš snadno. Vlastně to ani nefunguje jako automatická kresba, spíš to působí technicky, víc se zavrtáváš do těch linek a do jejich estetiky, než abys pomocí nich něco sděloval, vytvářel nějaký názor nebo pocit. Čekám na něco víc, čekám, že se vydáš do možnýho nebezpečí a ne jen do opakování, čekám, až překonáš svoji rutinu. Ty samozřejmě můžeš říct, že jsi ji dávno překonal nebo že jsi do ní nikdy nespadl a že děláš na hromadě různorodých prací, který sem házet nebudeš, protože to jsou perly sviním, a všechno to, o už jsi kdysi říkal. No jo, tak jo. Hodně štěstí.
<reagovat 
 čtenář lotřík - 23.10.2017 > čtenář> "něco nakreslím, automaticky, nechám promluvit svoje podvědomí, bude to dobrý, protože to bude ze mě, nesvázaný pravidly a rozumem, bude v tom život a spousta příběhů."

To jste popsal docela přesně, jenže jemu to funguje. A kam by se měl pořád překračovat? To jsou taky taková umělecká klišé, překračovat se. Tohle není automatická kresba, je zestetizovaná a funkční, cílená - a že k tomu má nějaký kometář, který doprovází dílo, to není na škodu. I kdyby to dal bez komentu, tak to zaujme tou energií, když v tom člověk chce něco najít, najde. Umí mluvit na podprahové bázi, bez konkrétních sdělení, abstraktně. Vytváří názor i pocit. Pořád zbytečně kritizujete a chcete po něm nějaké překračování se. Když tu publikuje, má snad právo se rozhodnout, co sem dá a co ne.
Ten jeho "boj" s bernhardem je celý komický a pokud jste on, tak absolutně nepobírám, kde berete drzost ho kritizovat a "posouvat". Má absolutní právo být naštvaný. V umění to je, jako kdyby prvňáček kritizoval středoškoláka a posouval ho svou nesmlouvavou kritikou rozumu dál.
<reagovat 
 čtenář M. - 23.10.2017 > čtenář> Nejsem bernhard. Ani mi nepřijde, že bych pollocka přehnaně kritizoval. Nechci po něm překračování se, jen si myslím, že nemá smysl se donekonečna opakovat a stavět svoje díla jen na estetičnosti. Vytváří to názor a pocit? Možná takový, jaký si vymyslím. To je ten problém, že si do toho můžu napasovat cokoli. Zaujme to energií, souhlasím, zaujme to jistou urputností, ale dohromady ta urputnost pro mě moc nefunguje - nechci říct že nic nevzniká, naopak vzniká toho tolik, až je to dílo přehlcené. Pro mě je to urputná technická kresba, která si hraje s formou, probouzí fantazii a tím vytváří spoustu příběhů, které si vymyslím, ale v podstatě v ní jde primárně o estetiku než o přenesení nějakého sdělení nebo pocitu. Je na ní vidět akorát autorova zručnost, ale tu už známe. Jasně, není to automat. kresba, kdyby to opravdu bylo přirozené "zachycování podvědomí", vypadalo by to jinak, a hlavně si myslím, že ani pouhé zachycování podvědomí není dlouhodobá smysluplná cesta. Autor by mě mít přesnější záměr. Samozřejmě ti neberu, že v tom vidíš celé světy, že to cítíš a tak... už jsem jen z podobného přístupu k tvorbě trochu unavený a vlastně si myslím, že tohle je pro autora snadný a že není nic špatnýho na tom zkusit něco, co tak snadný nebude. Ale ať si pollock dělá do chce a co potřebuje. Nemusíš ho tak vehementně bránit, nikdo s ním žádnej boj nevede.
Jo, ať si sem dává co chce, ale ať potom neobhajuje dílo slovy, že ve skutečnosti dělá něco, co si ani nedokážu představit, tím si ta publikovaná díla ostatně sám shazuje.

<reagovat 
 čtenář lotřík - 23.10.2017 > čtenář> Jo, obhajuju ho, i když je to magor. Protože docela objektivně musí žrát kila neoprávněné kritiky, což píšou lidi na něj zaměření a on v reakci na to píše, že dělá věci, které si neumí nikdo představit. Jsem ráda, že nejste bernhard.
To, že má v každém díle vlastní druh estetiky, elegance, nepovažuju za škodlivé, naopak. "Hnusný" umí být třeba Li-po, Pollock to neumí. Ale oba jsou dobří, každý po svém.
Já v tom vidím vždy nějaké konkrétní sdělení, které je komplikované, nedá se říct slovy, na tohle už nejsou pojmy, na to je právě obraz.
Já z něj nepotřebuju mít umělce světového formátu, nepotřebuju ho zdokonalovat, jako autora ho uznávám, tak jak je a jeho díla vnímám jako hotové věci.
<reagovat 
 Pollock (Občasný) - 24.10.2017 > čtenář> jen pro upřesnění netvrdím že dělám věci které si nikdo nedokáže představit tak ješitný opravdu nejsem jen jsem řek že se ty věci nedají objektivně reprodukovat na monitoru vzhledem k formátu a plastičnosti nic víc
<reagovat 
 čtenář M. - 25.10.2017 > čtenář> "Umí mluvit na podprahové bázi, bez konkrétních sdělení" ... "Já v tom vidím vždy nějaké konkrétní sdělení, které je komplikované, nedá se říct slovy, na tohle už nejsou pojmy, na to je právě obraz." ... - To je jistě v pořádku, ale pro někoho kdo má výtvarné zkušenosti není těžké nasekat takových hlav / krajin / podprahově mluvícího čehosi dvacet za jednu noc úplně bezmyšlenkovitě, sice si třeba užije ten proces tvorby, ale pravděpodobně bude mít nakonec pocit promarněného času, protože tento způsob má velmi chudý záměr a smysl.
Mně tato práce přijde přetažená, umělá, topící se v estetice linek... Přitom kresba obecně je ve své podstatě sebeobnažování, ale žádný exhibicionismus, a nejde o dokonalost, technika je pouze prostředkem k funkčnímu osobnímu výrazu a sdělení. Tato práce popírá základní vlastnosti kresby.

Neříkám, že má pollock tvořit "hnusně", elegance jak říkáš je součástí jeho rukopisu, ale mělo by tam být něco víc. Čím dál víc mi přijde, že pollock se nesnaží se svými vlivy pracovat a vytvářet na jejich základě něco nového a přitom upřímného k sobě - stejně jako se bojí konkrétního obsahu, je totiž snazší být nekonkrétní a mlžit, taky to s sebou nese míň bolesti, míň odpovědnosti, míň myšlení. Autorovi vzniká třeba dojem, že vytváří reálnou rozmanitost světa a "kdo chce, své si najde, dal jsem do toho všechno" ale myslím že takový přístup je vlastně sebeobelhávání. Nebo že je prostě neudržitelný, v nějaké fázi života to může být pro autora zajímavý, něco si tím objevuje (v sobě), ale postupně se to vyčerpá.
Taky je mnohem snazší dělat obrazy které tě dostanou do jiných sfér jako pollock, než dělat obrazy které tě dostanou sem. Obraz nemá být únik.

"musí žrát kila neoprávněné kritiky, což píšou lidi na něj zaměření" ... To je trochu paranoidní. Navíc kritika má smysl, nabízí možnost konstruktivního dialogu a vnitřního ujasňování si názorů všech, kdo koukají na dílo. Někdo si může s opačným názorem porovnat ten svůj - pokud je například tvůj názor na pollockovu tvorbu tak nekritický a vnímáš intenzivně hodnoty jeho děl, tak se třeba v tom svém názoru ještě víc utvrdíš a vizuálně si ten obraz ještě víc užiješ. Kritika není k tomu, aby ti vyvracela názor nebo aby pollockovi něco vnucovala, kritika přispívá ke zjitření vnímání obrazů, ke komunikaci mezi divákem a obrazem, a je spíš trochu škoda že na totemu žádná názorová rozmanitost už neexistuje.

No a jestli bere autor umění vážně, tak má být sám k sobě stokrát kritičtější než je k němu kdokoli jiný.
<reagovat 
 čtenář lotřík - 24.10.2017 > Pollock> Já na vás zareaguju i s ohledem na Monty tady. Protože ji to vadí, diskuze pod jejím článkem, které nesouvisí s jejím obrazem. Že se vášnivě obhajujete mi nijak nevadí, viz. to co píšete výš. Je to vaše věc, pro mě lidsky pochopitelná, mě osobně to nijak vaši tvorbu nesráží. Do vás se šijí lidi z osobních důvodů, to máte pravdu, ale hájila bych se, že Monty posuzuju podle osoby. Od začátku jsem ji nekritizovala, pozorovala, co z ní nakonec vypadne, protože všechny ty její obrazy do této doby byly nějak technicky nedokonalé, ale měly nějaký nápad. Pak začaly lesíky a u toho prvního jsem si myslela, že má třeba vzácný dar neudělat kýč, i když se o to snaží, u toho druhého se jí to prostě povedlo, tak jsem napsala, že je to vydařený kýč. Čímž mě i trochu zklamala :) To je ale jedno. Někdo to začal rozebírat, já osobně si myslím, že kýč je kýč a basta fidli. Že nemá smysl to nějak obhajovat. Kýč je o technické zdatnosti a tu předvedla. Jenže námět je kýč, je to hezký, snažila se, pro maminku. Vždyť jo, ale i když je to pro mámu a je to hezký, tak je to kýč. Jako jo, máte pravdu, že tenhle pojem se dá vysvětlovat různě, myslím, že zrovna "9" originálně pojmenované, splňuje všechny předpoklady.
Čím mě nasrala je tato věta: "A obecenstvem občas zklamaná jsem, když se debata zvrhne a už vůbec nejde o obraz pod kterým se diskuze rozjede...."
Tak jsem se s Ctihodným bavila o duchách a trojici pod jejím dílem no a co? To ji to vadí? Tak to pardon. Má na to právo, ale sere mě. A od této chvíle ji právě komentovat nebudu - protože bych ji posuzovala podle osoby. Nikoliv objektivně. A objektivně ji stejně posuzovat nejde, navíc kdybych měla kritické výhrady, tak se do mě pustíte, ....
viz. " že váš vztek pramení z mýho komentu více než z Montyho dvou neosobních vět a jen nechcete připustit že jsem vás nasral " ...
:D Jako jo, je to tady mela, žabomyší války. Já potom pochopila, že jste reagoval na toho, kdo vám odepsala s těma studentama AVU. Je v tom zmatek. Ale stejně mi jako idiotovi nemůžete vysvětlit, jak technicky dokonalá malba to je. Jako jo. Ale je to kýč. Furt s Monty. To spíš vy ji máte rád, na osobní rovině a taky zase nepřipustíte jakoukoliv kritiku jejího díla :D
Doufám že Vám to nevadí, že se zrovna bavím o něčem jiným, než o vašem obrázku, kde vidím lotříka, proto jsem tu lotřík. Jo, je to asi protivný, ale větší pořádek bez podpisu neudělám a podpis mít furt stejný nedokážu a ani se mi nechce.
<reagovat 
 čtenář lotřík - 25.10.2017 > čtenář> Víte co, vy máte pravdu v mnohém. Jenže u mě to co říkáte nepadá na úplně úrodnou půdu. Mě osobně umění nebere do takové míry, abych v tomto chápala jak Pollocka, tak vás. Pro mě jste magoři, kteří to prostě žerou a vidí v tom bůhvíco, jsou ochotní tomu zasvěcovat životy, umění. Mě to připadá iracionální. Obrázky jsou obrázky, diamanty diamanty a chleba je chleba. Když máte hlad, pomohou vám diamanty asi jako dobré umění. Je v nich světélko. Stejně pomůžou i stříbrné zvonky, je to nějaká vibrace, informace, která nabudí duši a dá ji sílu.
Pollock je dobrý sám o sobě, jeho umění je spjaté s jeho osobou, je to provokatér, přitom jeho díla jsou vážná, třeba tohle namastil zřejmě ve vzteku a zlomyslně, jestli jsem se netrefila, tak bude zas průser. Je to člověk zmítaný všemi směry a zrovna u těch mi připadá úplně kontraproduktivní se jim snažit něco vštěpovat podle jakýchkoliv pravidel.

Třeba to vaše "Taky je mnohem snazší dělat obrazy které tě dostanou do jiných sfér jako pollock, než dělat obrazy které tě dostanou sem. Obraz nemá být únik."

To je třeba nějaké pravidlo, které jste si vymyslel. proč by obraz neměl být únik, když se povede? Máte jistě pravdu, že uskutečnit záměr je těžší než nechat plynout, ale mě fascinovalo, že spontánní věc je mnohem silnější, než věc, se kterou se mořím. Přitom ten dar okamžiku se nedá naordinovat.

Co se týká té kritiky, tak myslím, že kdyby mu lidi psali aspoň tak, jako vy, tzn. věcně slušně, tak by nebyl tak nasírací. Tady jde spíš o toho blbečka bernharda, jenže oni jsou už jak manželé, nerozluční.
<reagovat 
 Pollock (Občasný) - 24.10.2017 > čtenář> můžu ji mít i rád jako člověka ale co se týče umění tak do kritiky tvorby druhých nezatahuji emoce a myslím že jste si mohla všimnout že jsem dost nekompromisní ale ona si zatím vede dobře a není zdaleka jediná koho zde takto vytrvale podporuji takže bych to vřele doporučil i vám ale nutit vás do komentování jejích děl asi nebudu žejo nevím co by z toho měla protože je sice fajn že jste vnímavý člověk ale pokud nemůžete k obrazům říct víc než je rozdělit na kýče a tvorbu která je dobrá docela rychle vyčerpáte svůj potenciál a asi by jste se opakovala což nejspíš víte sama moc dobře..jestli se pletu tak máte možnost to dokázat a tím byste udělala víc pro sebe než pro ni nebo pro mě protože byste minimálně zjistila že umění o člověku nic neřekne pokud je v začátcích a nebo pokud to není tvorba z mindráků jakou v dnešní době předvádí kdejaký úchyl a buzerant takže v každý galerii visí tuny porna hrajícího si na akty a podobný zvěrstva který si lidi pletou s uměleckou výpovědí
<reagovat 
 čtenář lotřík - 24.10.2017 > Pollock> Jestli ke komentování musím překračovat sama sebe, tak to už na to kašlu úplně. Nevidím důvod ji něco psát, ať se vyvíjí jak chce, dala najevo, že ji vadí diskuze, co já vím, kdy se zase zakecám. Nemám potřebu ji podporovat, pokud její lesík je vrchol techniky, tak tohle asi umím taky a mě nikdo nepodporoval, prostě jsem to chtěla umět, nepotřebovala jsem, aby mě někdo chválil na netu. Kýč a dobrá tvorba, nevim, mě už je protivný všechno. Jestli má být složitý poznat, že je něco o něčem a něco o hezkých barvičkách a lesíčku a nesmí se říct kýč ani rýč ... prosimvás, co já vim co je dobrý a jestli se pletu, tak s radostí. Zodpovědně tu neberu nic, proč taky?
Umění o člověku neřekne nic, člověk je většinou nesnesitelný idiot, ale ty obrázky můžou být zajímavé. Zajímavé.
<reagovat 
 Pollock (Občasný) - 24.10.2017 > čtenář> to je vaše zkušenost já mám jiné takže bych měl poslední otázku a to jaký je vůbec důvod vašeho působení tady? evidentně se cítíte velice nedoceněná ale tak se asi cítí každý nejen výtvarník podívejte na lugonese a další, mě zajímá co tím chcete dokázat těmi diskuzemi když už nemáte důvod sem strkat svoje věci..
<reagovat 
 čtenář lotřík - 24.10.2017 > Pollock> Vlastně nevím, asi mi nejvíc jde o to, aby se přestalo tolik kastovat šílence a znevažovat jejich práci, což se děje třeba vám. Dále se tím asi jenom bavím. Potom mám tendenci někdy reagovat na negativní hodnocení u díla, které se mi líbí a podpořit díla, která se mi líbí. Tak normálně. Co za tím vidíte vy?
<reagovat 
 Pollock (Občasný) - 24.10.2017 > čtenář> já už naprosto nic
<reagovat 
 čtenář lotřík - 24.10.2017 > Pollock> Vždyť jo. Ono za tím nic velkého není.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter