Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Citát
Autor: zochrova (Občasný) - publikováno 13.11.2017 (13:18:43)

Bůh je omyl...,

zaplatíte totiž za něj tím nejcenějším,

co máte:

vlastním životem!



Poznámky k tomuto příspěvku
Li-po (Občasný) - 13.11.2017 > Zajímavý úhel pohledu,-
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 14.11.2017 > jede druhej třetí - vy jste se taky hledali!
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 16.11.2017 > čtenář> Myslíš jako : Otec, Syn a Duch Svatý ?
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 21.11.2017 > díky za zastání
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 13.11.2017 > Bůh svým životem platil za nás, ty ťuňťo .
<reagovat 
 čtenář náboženský fanatik - 14.11.2017 > P.V.Ctihodný> No nevím, to je nutné zochrovou nazývat ťuňťou? Někdy má pravdu, tady třeba jo. Bůh je lidský konstrukt a mnoho lidí tomu konstruktu nesmyslně obětuje život. Filosoficky, teoreticky se dá dojít k existenci Boha, je nesmysl, aby z chaotické neřízené neinteligentní existence vznikl inteligentní život - a dá se předpokládat, že člověk se svými omezenými smysly a rozumem nevnímá většinu existence, kterou považuje za neexistenci a vesmírnou tmu - když to "nic" dokázalo stvořit tak namyšleného tvora, jako je člověk, tak to už je důkaz že nějaká inteligenční struktura v tom kosmu je. To jsou všechno filosofie a náhledy - zvířata jsou stvořená nemlich stejně a možná to cosi vnímají daleko přesněji, právě proto, že si do toho nelámou žádné náboženské myšlenkové konstrukty.
Bůh bez člověka neexistuje, to je realita. Je to lidský konstrukt - tisíc mnichů, tisíc náboženství.
Vy náboženský ťunťo.
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 16.11.2017 > čtenář> Nějak vám nerozumím.Napřed tvrdíte, že Bůh je konstrukt (= výmysl), pak zas, že Bůh existovat musí...
Přikláním se k té druhé variantě.Z toho vyplývá, že nás stvořil a existoval i před tímto aktem.
P.S.: Termín "ťuňťa" nevnímám jako urážku, a věřím, že ani Zochrová ne.
P.S.II.: Hezký 17.listopad vám všem !
<reagovat 
 čtenář náboženský fanatik - 17.11.2017 > P.V.Ctihodný> Nepopírám, že vesmír má inteligenci, strukturu a zřejmě je plně člověka přesahující, tzn., nejsme to schopní ani rozumově pochopit, ale vadí mi náboženské pojetí, jasné, dogmatické, točící se v kruhu nějaké bible, což je kniha třeba v mnohém moudrá, ale taky v mnohém prostě nesnesitelně zastaralá. A domnívám se, že zochrová docela vystihla fakt, že jakési vizi Boha mnoho lidí doslova obětuje život, nežijí jak mají, opět přežitek z náboženské éry. Je to složité. Kvůli náboženskému humusu třeba nerada říkám, že jsem věřící. Zavání to pánbíčkářstvím.
Zochrová jde proti náboženství, s tím jsem s ní zajedno. A ne, není ťuňťa a ne, žádný pánbíček neobětoval svůj život. To jste jako vzal kde? Chodíte s Bohem na kafe či na pivo? Odpověď jak z nedělní náboženské školy.
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 18.11.2017 > čtenář> S Bohem každou neděli chodím na víno, ale o sobotách si radši píšu s (nábo)ženskými fanatiky.
1.Slovo "náboženství" hodně lidí pokurvilo.Já ho ale vnímám v jeho původním významu : Je to něco, co je založeno na-bohu.No, a jelikož v Boha věřím, je mi blízké i náboženství.
2.Bible je zcela aktuální.Svědčí o tom mimo jiné fakt, že je to nejprodávanější kniha na světě.Je ji ale třeba neustále aktualizovat a tím zpřístupňovat současným lidem.O to se v kostelích při kázáních či v nejrůznějších publikacích starají především kněží (např.L.Heryán : Exotem na této Zemi ), ale i řadoví křesťané ( např. G.K.Chesterton : Ortodoxie ).
3.Tím pánbíčkem, který obětoval svůj život, jsem měl na mysli Ježíše Krista.
<reagovat 
 čtenář náboženský fanatik - 19.11.2017 > P.V.Ctihodný> Náboženství je ale strašná věc - křesťanství je nesnášenlivé a pořád touží někoho konvertovat, islám to samý, judaismus taky - ve skutečnosti to staví člověka proti člověku. Přitom je to taková kravina. Vy třeba pořád mluvíte o svaté trojici, což má být Otec, syn a duch svatý. Pro mě absolutně nepochopitelná myšlenka. Kdo dokáže uvěřit v neposkvrněné početí? Jedině šílenec.
Bůhví, jak to bylo s Ježíšem. Třeba se proběhl do Indie a zpátky a tady jeho osvícení prostě nepochopili. Celé náboženství mi připadá jako těžce nepochopitelná směska iracionálních bludů, možná že dřív to ještě jakž takž dokázalo lidi uspokojit, ale dnes? Myslím, že dnešní člověk chce rozumět a náboženství se rozumět nedá.

Přitom to, co nazýváme Bůh, je univerzální, je to v každé duši, dejme tomu původní jiskra bytí, nebo jak to nazývat - nejčernějšího afričana i nejbílejšího seveřana, ale i zvířat, rostlin a živých minerálů. Ale kdo to tak chápe z nábožensky uvažujících? Skoro nikdo. Náboženství rozděluje. Proto jsem už na náboženství vysazená. Pro mě jsou to vesměs kulturně podmíněné bludy založené na obraně teritoria.

Kéž by už šly všechny náboženství do kšá a začalo se nad věcmi mystiky a duchovního vnímání člověka uvažovat nanovo, bez dědictví náboženství i materialistického ateismu. No přát si to můžu a vy se mnou stejně souhlasit nebudete .-)
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 19.11.2017 > čtenář> 

DEN SVÁTEČNÍ

Na konci mše v eucharistii
setkal jsem se s Bohem.Ka-
fe s přáteli jsme pak popili
a ještě vyhrála Bohemka


... a tak na diskutování nemám dnes moc chuť. Navrhuji proto menší pauzu, ve které si zkuste zodpovědět následující dvě otázky :
1. Jsem šťastná ?
2. Činím šťastnými lidi v mé blízkosti ?




<reagovat 
 čtenář náboženský fanatik - 20.11.2017 > P.V.Ctihodný> Jo, jsem šťastná i lidi v mé blízkosti činím šťastnými, v rámci svých sil - jen mě tyhle věci odmala zajímají, jakože doopravdy, ne podle směšné biblické příručky. Zkrátka mi vadí, že když se řekne "víra", myslí se tím iracionální blábol. Vůbec to není iracionální, věřím ve spojení vědy a mystiky, ale je to děsná utopie.
On to není váš problém, jen mě občas dokážete namíchnout tím pánbíčkářstvím. Nějak se vám daří v mých očích reprezentovat to, co na náboženství nemám ráda - a to je jakási kolektivní iluze, že očividně nesmyslné teze jsou přece nezpochybnitelná pravda. Prostě dogmatické pitomosti, které dusily evropu pár set let.
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 20.11.2017 > čtenář>  ... a jen co dusit přestaly, topí se Evropa ( i celý svět ) v krvi ( nacismus - 60 000 000 mrtvých, komunismus - 100 000 000 mrtvol ).
Ale zda-li vy osobně jste šťastná a díky vám i vaši bližní ( zkuste se jich ale někdy na to zeptat ), pak určitý vztah s Bohem asi máte, aniž si to uvědomujete. A to vám přeji.
<reagovat 
 čtenář náboženský fanatik - 20.11.2017 > P.V.Ctihodný> Jo a tohle mi taky vadí - že si myslíte, že jste sežral všechnu moudrost světa - já si to neuvědomuju jo? Že mám vztah s nějakým vaším bohem? To si teda fakt neuvědomuju, s vaším pánbíčkem nemám vůbec nic společného. Jinak všelijaké možné i nemožné sféry o mě ánunk mají a dobré síly už mi X krát pomohly, bez pomoci vyšších sil bych už s největší pravděpodobností asi nebyla naživu. Ale vyprošuju si, že si něco neuvědomuju, respektive že mám jakýsi vztah s vaším pojetím Boha, což jsou dva chlapi a nějaký divný duch - s tímhle fakt nemám vůbec nic společnýho.

A vaše vidění je teda takové, že za velké války může stop křesťanství jo? Originální vidění, to vám teda povím. A co taková třicetiletá válka? Naprosto stejně obludný konflikt, jen tehdy ještě nebyl Cyklon B a bombardéry a na světě bylo asi desetkrát méně lidí - jinak to bylo úplně stejně na blití. A to křesťanský papalášci ještě byli v plné formě.
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 22.11.2017 > čtenář> S Třicetiletou válkou máte pravdu, ale období renesance ( a následné tzv. osvícenství ) bylo již počátkem morálního úpadku, který koncentračními tábory a gulagy vyvrcholil.
S tím "mým" Bohem tomu ale moc nerozumí.Je přece jen jeden Bůh - bytost, která nás stvořila.
<reagovat 
 čtenář náboženský fanatik - 23.11.2017 > P.V.Ctihodný> Vidíme to velice odlišně. Nemyslím si, že by období do roku 1000 bylo nějak morálnější než jiné a nejtemnější středověk 11. - 13. století vnímám jako temný v pravém slova smyslu, právěže kapku světla vidím až v té renesanci. Nesouhlasím s ideologií křesťanství celkově - nevadí mi Ježíš Kristus, komu by vadil, souhlasím s ideou, že žít se má dobře a správně, bez páchání bezpráví a utiskování druhých, na tom taky není nic, co by člověk nepochopil. Ale potlačování žen, ortodoxní odmítání sexu, odmítání např. homosexuálů, blokování racioánlího rozumu, vědy ... a nedá se vůbec říct, že tohle už je dávno za křesťanstvím. Dodnes se s tím "svatá" církev pere a dodnes se staví zpátečnicky.

Mě třeba fascinuje mýtus o Adamovi a Evě, kde se to tradičně "křesťansky" vysvětluje nějak tak, že had je pokušitel, strom poznání sex, žena hříšnice, která za všechno může a vyhnání z ráje je trest. Přitom ten mýtus je straší než křesťanství a s největší pravděpodobností odráží přechod od lovectví k zemědělství, kdy dost dobře právěže ženy objevily pěstitelství, šlechtění, proto strom poznání, jablko, které si dobré bez šlechtění prostě nevypěstujete a vyhnání z ráje do lopocení by odráželo fakt, že místo "bezstarostného", ale akčního a zábavného lovení zvěře je nutné dělat monotónní práci na poli. Se sexem, nebo hříšností ženy to nemá co dělat. Ale církev se toho non-stop chytá.

Nevím, proč vidíte v renesanci morální úpadek. Došlo k rozvolnění nezdravé upjatosti, nepřátelství k životu a taky se údajně oteplilo, dlouhodobě, asi to mělo vliv. Jinak vývojově to byl skok dopředu. Ale to je vaše vidění, které nejsem schopná sdílet.

To je stejné jako s tím Bohem. Tisíc mnichů, tisíc náboženství. Nikdo nemá tu představu Boha stejnou. Teoreticky se dá dojít k jakémusi jednotnému poli božského bytí, ale představu má každý svou, rozhodně nevěřím na lidskou podobu, spíš už dokážu uvěřit na xrozměrnou inteligenci - každý to má jinak.
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 24.11.2017 > čtenář> Nevím z jakých zdrojů čerpáte, ale když si přečtete jakoukoliv seriozní knihu o historii, tak se dočtete, že největší zvěrstva ( např. hromadné upalování čarodějnic) se začaly provádět až po 13. století ( a nejvíc ve století sedmnáctém).
Máte-li ráda Ježíše, ale nesnášíte křesťanství, tak si trochu protiřečíte, neb křesťanská nauka vychází z jeho učení a on sám přímo řekl apoštolům (biskupům) : "Co zakážete na Zemi, bude zakázáno i v Nebi. A co na Zemi povolíte, bude povoleno i v Nebi." (Pokračování odpoledne - musím taky občas pracovat).
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 24.11.2017 > P.V.Ctihodný> Na chleba je vyděláno, a tak můžeme pokračovat...
Vůbec nechápu, jak někdo mohl přijít na to, že prvotní hřích má něco společné se sexem.Vždyť ještě před Pádem Bůh lidem jasně říká : " Milujte se a množte se !". Bůh sex schvaluje (vždyť ho taky vymyslel), ale nedoporučuje sex nemanželský. Ale to ani vy by jste asi nebyla nadšená, kdyby vám manžel zahýbal.
Utlačování žen v katolické církvi - toť další nesmysl.Katolíci zbožňují Pannu Marii, a proto mají velikou úctu ke všem ženám a nejvíce ke svým manželkám(i když je někdy taky pěkně serou).
Blud č.3 : "Církev nenávidí homosexuály". Křesťané se snaží milovat všechny lidi, jelikož Kristus za všechny lidi zemřel, a proto milují i homosexuály. Nepovažují ale příliš za přirozené, aby muži strkali své penisy do řitních otvorů jiných mužů. Je to prostě divné, a to člověk nemusí být ani věřící, aby k takovému chování pociťoval odpor.Taktéž je nesmysl, že se s homosexualitou nedá vůbec nic dělat.Již mnohokrát se lidé díky modlitbě a půstu z této podivnosti vymanili.
O tom, co je to "neposkvrněné početí" v neděli.
<reagovat 
 čtenář náboženský fanatik - 24.11.2017 > P.V.Ctihodný> neposkvrněné početí je sice teoreticky možné, nicméně to vymaňuje člověka Ježíše z lidstva a činí z něj bizarní kreacionistický počin. Informace formuje energii a ta hmotu. Ale proč by to dělal ten Bůh? Já mám Ježíše ráda, křesťanství ne, protože to vzniklo jako pokračování římské politiky.
Jinak s vámi vesměs nějak nesouhlasím, největší zvěrstva se děly vždycky, u nás bylo násilím vymíceno původní šamanské pojetí spirituality, křesťanství tu nebylo umístěno z lásky a taky se tu až tak nechytá dodneška.
Církev je homosexuální ze své podstaty. Homosexuálové měli v minulosti jedinou šanci v mužském klášteře. Tam se mohli milovat.
Jinak křesťanství je klasická patriarchální struktura, panenka Maria to nezachrání.
A prvotní hřích nevím co to má být, pro mě je to poznání šlechtění a pěstování rostlin a ochočení zvířat, tak mi ten mýtus dává smysl, jinak je to protiřeč.
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 26.11.2017 > čtenář> Hezký sváteční den.
S neposkvrněným početím je to docela zábavné.Většina lidí se totiž domnívá, že se jedná o početí Ježíše.Jde ale o početí jeho matky - Panna Maria byla svými rodiči počata bez poskvrny neboli bez dědičného hříchu ( a jako Neposkvrněné početí se taktéž např. představila r. 1959 malé Bernadetě v Lurdech).
Křesťanství jako pokračování římské politiky ? V prvních třech století prožívali křesťané v Římské říši kvůli své víře nepředstavitelné trápení - byli pronásledováni, mučeni a předhazováni šelmám jako pokrm.
Křesťanství se u nás nechytá dodneška ? Celá naše kultura ( umění, školství, zdravotnictví ...) vyrůstá z křesťanství, což si člověk nejvíc uvědomí, když vyjede do Asie či Afriky.Ještě za první republiky se ke křesťanství hlásilo více jak 90 % Čechů. No, ale pak byl nastolen půl století trvající teror a vymývání mozků.
Církev je homosexuální ? 95 % členů katolické církve žije v manželství. Do klášterů nevstupují gayové, ale normální chlapi, kteří chtějí být pokud možno co nejvíce s Bohem a modlit se za takové ťuňti jako jste vy i já.
<reagovat 
 čtenář náboženský fanatik - 26.11.2017 > P.V.Ctihodný> Když jste takový znalec toho křesťanství, tak co to je tedy dědičný hřích? Nikdo to nijak nedokáže specifikovat. Neposkvrněné početí má být tedy sex dvou lidí nezatížených dědičným hříchem? Chápu to dobře? O.K., pak už zbývá jenom vědět, co to je dědičný hřích :-) Jíst jablka ze stromu poznání je sice hezká metafora, ale prakticky to nedává žádný smysl.
Co se týká těch počátků křesťanství, tak tam muselo křesťanství vypadat úplně jinak, než to, co z toho později udělala politická garnitura. Když jste ochotný zemřít za nějakou víru někde v koloseu, tak to už musíte být ve stavu, že ta víra je pro vás absolutní pravda, nemáte kam uhnout a ne že jako současné křesťanství má lilion děr a nesmyslných tezí, které se dají obhájit jen křečovitě se zavázanýma očima. Údajně se tou dobou věřilo v reinkarnaci, což by dělalo z křesťanství třeba i smysluplný koncept a odráží to i můj názor, že Ježíš prostě a jednoduše přinesl z Indie buddhismus a "přeložil" to do našeho chápání. Pak bych chápala první křesťany, že se nechají sežrat lvy, protože jim jejich víra dává silný smysl a nemají kam uhnout.
To, co se s tím stalo později, je jen a jen smutné, jak se do něčeho vloží mocipáni, je z toho blivajs.
Nejsme zrovna církevně věřící národ. Nikdy jsme nebyli. Katolíky jsme rádi neměli, prostě křesťanství se tu u nás rozpíná násilím a jakmile se s tím přestalo, tak po černoprdelnících už nikdo netouží. V 10. století byla genocida původně věřících slovanů, pak se to tu dvě tři století jakože drželo, pak Hus a Žižka a od té doby to všem leze leda tak na nervy. Za to nemůlže komunismus, za to může křesťanství samotné, že je hloupé, nekoncepční, zastaralé - kdyby ho lidi chtěli, tak to žádný komunismus nezastavil. Je to prostě hloupá blbina, složitá a nesmyslná.
Nakonec i zaplaťpánbů za ten "teror a vymývání mozků", Lenin měl pravdu, náboženství je opium lidstva.Díky Bohu, že už tu kravinu spláchl čas.
Církev je plná buzerantů, je jich tam víc než v muzikálech. Normální chlapi do církve nelezou.
<reagovat 
 Daisy2 (Občasný) - 26.11.2017 > čtenář> Ptáte se, co je dědičný hřích? Je potřeba vrátit se až na úplný začátek lidských dějin. V zahradě Eden žili první lidé Adam s Evou v dokonalé jednotě a jejich milující Stvořitel byl zároveň jejich nejlepším přítelem. Přesto se rozhodli neposlechnout Boží varování a snědli ovoce ze stromu, z kterého neměli jíst. To byl první hřích, kterému se říká pád člověka. Hřích proměnil lidskou povahu - Adam s Evou ztratili svou původní čistotu a nevinnost a stali se z nich hříšníci (= bytosti, pro které je život ve vzpouře vůči Bohu přirozený). Tuhle porušenou hříšnou přirozenost předali svým potomkům - to je dědičný hřích - je to duchovní dědictví, které se dědí z generace na generaci od Adama až do dneška. (Výjimkou nebyla ani Ježíšova matka Marie - ale o to větší hodnotu má její oddanost vůči Bohu - ona nebyla ničím zvýhodněná proti ostatním lidem, ani svým původem.)
<reagovat 
 čtenář náboženský fanatik - 27.11.2017 > Daisy2> No jo, jenže to je váš křesťanský, totálně věřící postoj, který připouští nějakou zahradu Eden, Adama stvořeného kreacionistickým počinem, svět stvořený za 7 dnů, Evu stvořenou ze žebra a bájný strom s jablky. Pro mě to není odpověď.
To je všechno nějaká metafora, já hledám reálné odpovědi, reálnost v tom všem. Tyhle pohádky mi připadají směšné. Je pro mě dost nepochopitelné, že se s tím někdo smíří jako s realitou.

Popravdě řečeno, je to vlastně jedno - já jsem si tu pohádku s jablky vysvětlila tak, že lidstvo přišlo na kultivaci a šlechtění rostlin a zvířat, což mohli vnímat jako něco nepatřičného, že přestupují nějaké hranice, tak jako se mongolové báli kopnout do země. Ježíš zřejmě přinesl z Indie buddhismus, což je nejracionálnější vysvětlení tehdejších dějů, jen se to tu na západě zkopalo do bizarní pohádky.

Neuznávám nějaký dědičný vrozený hřích, očerňuje to člověka od podstaty, že si každá duše nese nějaké zatížení v podobě své karmy z minulých životů, to je jiná, to je racionální. Stejně se všechna ta duchovní moudrost přetahala z východu, tak proč brát v potaz bizarní překroucené učení o pánbíčkovi, který chce mít lidi hloupé a čisťounké, lidi bojácné a poslušné, kteří se bojí čehokoliv.

Pokud někomu tyhle blafy stačí, jejich věc. Mě to nestačilo nikdy. Chtěla jsem vědět, taky jsem se dozvěděla, i na vlastní kůži, ale jestli jsem si něčím stoporcentně jistá, tak tím, že poznávat a zkoumat není hřích a že náboženské koncepty jsou pohádky pro děti, že realita je realita a i když je metafyzická, tak náboženství ji nevystihuje ani omylem.

To mi můžou všichni uvědomělí křesťani světa omílat ty svoje naučené pohádky jak chtějí.

<reagovat 
 Daisy2 (Občasný) - 27.11.2017 > čtenář> Já vám svůj názor nechci vnucovat - ptala jste se, co je dědičný hřích, tak jsem se pokusila odpovědět - ale možná až příliš stručně. Pravda je sice prostá, ale taky nesmírně hluboká a na tato témata by se dalo mluvit dlouho. Každopádně chci aspoň upřesnit, že Bůh rozhodně nemá nic proti poznávání, hledání, objevování, přemýšlení atd. Sám nás k tomu naopak vybízí. Myslím si, že mnoho lidí má o Bohu dost zkreslené představy a byli by velice příjemně překvapeni, kdyby zjistili, jaký ve skutečnosti je.
<reagovat 
 čtenář náboženský fanatik - 28.11.2017 > Daisy2> Božskou jiskru má každý v centru své duše - a ta jiskra je radostná a živoucí, s upjatostí, puritánstvím, s morálkou, ale ani s opakem - bezbřehostí, krutostí atp., dejme tomu, nemá co dělat, dejme tomu, že je to nejzdravější a nejvyváženější místo v naší bytosti. Kdo se na to soustředí, posiluje vědomí. Je jedno, jestli je člověk křesťan, nebo buddhista - právěže je to tak dokonale univerzální, že se to na nějaká pitomá náboženství neohlíží.
Velice striktně odděluju spirituální transcendenci a křesťanského Boha a vím, že křesťanského Boha beru úplně jinak, je mi i dost protivný. Skrze tu mytologii, skrze křesťanství, dějiny. Nic svatého na tom nebylo. Ostatně i ten mýtus o Adamovi a Evě má v sobě z křesťanského pohledu tolik protimluvů, že se vůbec divím, že to křesťanství přežilo - když Bh nechtěl, aby Adam a Eva jedli jablka ze stromu poznání dobrého a zlého, neměl jim ho vůbec dávat všanc. Jenom čekal, až to udělají, aby je mohl vykopnout. Za druhé, proč nechtěl, aby člověk dokázal rozeznat dobro a zlo? Zpátečník jeden. Za třetí, když Kain zabil Ábela, odešel někam mezi "ostatní" - jakto, že byli na zemi jiní lidé, když měla fungovat jenom biblická familie? A jakto, že to generace křesťanů nekriticky přijímají? Tohle nepochopím. A tak je to prostě s křesťanstvím non - stop, nesmyslné pohádky nijak nebhajované, protože jsou taky neobhajitelné, zato se vše bere jako svaté dogma.
Jestli Ježíš o něčem před dvěma tisíci lety mluvil, muselo to dávat smysl, když dokázal vyvolat tak silné hnutí. Dnešní křesťanství smyslu moc nemá. Zní to jako blábol.

<reagovat 
 Daisy2 (Občasný) - 29.11.2017 > čtenář> Ať už máte jakoukoliv jiskru v oku nebo v duši, s tím před Božím soudem neobstojíte. Nikdo z nás neobstojí, všichni potřebujeme Spasitele - Ježíše. On přišel na svět nejen proto, aby moudře mluvil, ale především proto, aby zemřel. (A třetí den vstal z mrtvých.) Je dobré zamyslet se nad tím, z jakého důvodu to vlastně udělal.
1. Bůh jim dal možnost volby = svobodu.
2. Přála byste svému dítěti, aby poznalo zlo, pokud by byla možnost ho nepoznat? (poznat znamená osobní zkušenost - ne zdálky se podívat a rozlišit, co je dobré a co špatné.)
3. Neodešel mezi ostatní, odešel na jiné místo a tam žil se svojí rodinou a postavil město.
<reagovat 
 čtenář náboženský fanatik - 29.11.2017 > Daisy2> S tou boží jiskrou, kterou má člověk v duši, ne v oku, to myslím docela vážně - je to pro mě forma nějaké spirituality, ke které jsem se dohrabala sama vlastní cestou, prostě mi to pomáhá, stabilizovat se a všimla jsem si, že přitom prostě zbystřuju vědomí - asi je to forma nějaké meditace, zvnitřnění se, přitažení si vlastní duše k tělu, nebo jak to nazvat. No a pocit z toho je takový, jaký jsem popsala - živoucí, vnímání živoucnosti a i nějaké radosti, není to morální, ani amorální, je to podstata života. Nazývám to boží jiskrou v centru duše. Je to vlastní výklad, vlastní přístup, nic náboženského, ale je to moje a pro mě je to funkční. Náboženská schémata mi nefungují - křesťanství, ani buddhismus - stejně si k tomu člověk musí dojít nějak sám, myslím že čistý východní buddhismus se taky nevyplatí do sebe násilně imprortovat, protože západní člověk je jiný a některé pojmy a překlady jsou prostě zavádějící a člověk se o něco může snažit a nedocílí toho a když si jde vlastní cestou, tak bez pojmů toho dosáhne snáz.
Takže jsem se vlastně nějakou vlastní cestou třeba dohrabala k formě jakési meditace, která je čistě moje, zato je funkční, víc mě to dostane do reality, zbystří vědomí, zpřítomní atp.

Tak nevím, kde berete tu jistotu, že s vlastní upřímnou duchovní cestou nemám šanci obstát před křesťanským Božím soudem :-) Kde podle vás stejně nemáme šanci uspět nikdo, to mi připadá jako strašně negativní pesimistické vidění, které člověka automaticky zařazuje do nejtemnějších děr, takové myšlení bych ani nechtěla sdílet, moje boží jiskra je radostná a člověku přátelská, nic depresivního a zatracujícího v tom není, takže u ní asi raději vytrvám, tenhle depresivní náhled, že bez Krista Spasitele nemám šanci obstát před vesmírnou inteligencí se mi nemusí vyplatit do příštího života, kdy můžu být černá, nebo žlutá a Kristus bude někde daleko v Evropě. Nic proti němu, ale příště si k němu prostě třeba cestu hledat nebudu vlivem kulturního prostředí a ještě bych to mohla projet, takže radši si budu budovat tu meditativní jiskřičku. To se může do budoucna vyplatit.

Chudák Kristus, vidět jeho poslání v tom, aby zemřel, mi přijde přes čáru, on se bránit nemůže, myslím, že úplně taky neplánoval tu takhle blbě zemřít, že chtěl dál léčit lidi a šířit duchovní lásku a poznání, jen mu to nebylo dopřáno. Údajně má hrob někde v Kašmíru, v Indii ho znali taky a dost možná, že když ho sundali po půl dne z kříže a on se z toho dostal, tak prostě Judei láskyplně zamával a šel žít někam, kde ho za každou cenu nechtějí zlikvidovat. Nehodlám se tudíž nad tím zamýšlet, z jakého důvodu měla být údajně jeho hlavní životní náplň smrt na kříži, ještě bych mohla přijít na nějaký blbiny. Možná Kristus víc poslouchal tu životní jiskřičku víc než ještě neexistující církevní katechismus.

Jinak s tím mýtem o Adamovi a Evě a jejich dětech - ono rozebírat prehistorický mýtus nějak doslovně je v podstatě nesmysl. Zajímalo by mě, na jekém základě ten mýtus vznikl, možná to odráží nějak jakýsi evoluční skok v lidském vývoji, možná to smysl nemá. Ale psychický vzorec, který je tam nastíněný - tzn., že člověk dostal možnost volby slepě poslouchat, nebo zkusit něco nového - dostal v tom svobodu, odráží život sám, kde prostě co se nezkusí, to není, jen člověk musí nést všechny důsledky a je člověku přirozené, že jde dál a zkouší nové. Rozeznávat zlo a dobro, ne jen libost a nelibost je taky lidská vlastnost, naše lidské pojmy, ke kterým se váže svědomí a nějaké duchovní vnímání - to rozeznává zlo a dobro, kdybychom tuto vlastnost neměli, tak neznáme zlo, jen poznáme, že nám kručí v žaludku, je nám zima, jsme smutní, nebo nás něco bolí, tak jako zvířata, ale abstraktní vnímání nám umožnuje definovat zlo a dobro.
No a Kain odešel do jakési země východně od edenu, dostal znamení, aby ho nikdo nesměl zabít (kdo?) a vzal si jakousi ženu (kde ta se vzala?) a s ní měl děti a postavil tedy město, jak píšete. No ale i tak je v tom prostě rozpor. Nicméně je to prastarý mýtus, hledat v tom logiku je zbytečné. Jen jsem chtěla říct, že brát to doslova je dost podivná libůstka.

Jojo, naše bláznivé teologické debaty :-D
<reagovat 
 Daisy2 (Občasný) - 29.11.2017 > čtenář> Mě to zas tak bláznivé nepřipadá :-)
Jestli vás to zajímá, můžem klidně pokračovat, i když z vašich komentářů vyplývá, že jste si už svůj názor utvořila..
Ale přece jen - nedá mi to, abych ještě nenapsala aspoň pár slov ohledně Ježíše. Jeho smrt byla opravdu záměrná - byl to Boží plán - tak geniální, že ho ani ďábel neprokoukl. Navíc Ježíš šel na kříž dobrovolně a Jeho motivací byla láska k nám. To samozřejmě neznamená, že by necítil strach nebo bolest - to utrpení, kterým musel projít, bylo nepředstavitelné! Ale bylo nutné zaplatit tak vysokou cenu, aby člověk mohl být zachráněný. No, a velikost té oběti vypovídá o tom, do jak velkého průšvihu jsme se my lidé dostali. Ale to poselství není depresivní, protože tím nekončí - je to o tom, že Bůh nám skrze Ježíše nabízí východisko. Ale je potřeba odložit pýchu a uznat, že se mnou opravdu něco není v pořádku a že to nezvládnu vyřešit sama. Možná vám něco takového, co popisujete, do určité míry funguje, ale bude to vždycky fungovat jen do určité míry. Já si taky myslím, že máme v sobě něco jako Boží jiskru, ale nazvala bych to spíš svědomím. A pokud se člověk snaží žít podle něj, mělo by ho to podle mě přivést spíš blíž k Bohu, než naopak..
<reagovat 
 čtenář náboženský fanatik - 30.11.2017 > Daisy2> Máte pravdu, že názor jsem si nějaký utvořila, ostatně vy taky, a ta duchovní přesvědčení se nedají a vlastně asi ani nemají nějak násilím někomu vyvracovat - každý to má prostě jinak, každému vyhovuje něco jiného. Já skutečně nevěřím v Ježíšovu smrt na kříži, tím pádem ani v jeho zmrtvýchvstání, protože okolnosti tomu chtěly, že byl na kříž daný v pátek a v sobotu se nekřižovalo, tzn., byl na kříži krátkou dobu na to, aby doopravdy zemřel. Pak údajně odešel na východ. Nijak to však nesnižuje to, jak statečně a velkoryse se choval - všem odpustil, řekl, že nevědí co činí a prosil Boha o jejich záchranu. Toho by neosvícený člověk nebyl schopný, tohle dokáže jedině skutečně duchovně probuzený člověk s hlubokým soucitem. Nijak tím nechci snižovat význam Ježíše a ani nijak nezpochybňuju to, že uměl zázraky. Věřím, že hmota se chová podle informace a tedy jestli je někdo nebo něco schopno vyvinout tak silnou myšlenku - informaci - energie se tomu podřídí a nakonec i hmota - ostatně o fungování fyzikálních záležitostí toho víme ještě málo, třeba se dost dobře neví, co je to čas atp. Takže nemám problém s tím, že Ježíš konal zázraky. Ale nevěřím na biblický výklad tehdejších událostí. Nicméně bych podotkla, že v dějinách mnoho lidí zažilo daleko větší krutosti, než Ježíš Kristus a jeho utrpení na kříži rozhodně nebylo největší v dějinách - i když viset na kříži musí být jistě velice bolestivá a mučivá záležitost. Je fakt, že dodneška je to stigma naší civilizace - proč proboha chceme zlikvidovat hlavně nějaké svaté?
Jinak nějakou pokoru vůči Bohu, vesmíru člověk musí vykazovat - já to beru jako věc ega, spíš po východním vzoru, že je nutné ukáznit ego, jinak člověk šťastný prostě nebude, tomu rozumím - něco mi do určité míry funguje, něco třeba na míru nestačí, něco ji překračuje - víte, na světě je sedm miliard lidí a těžko se dá předpokládat, že těch cca 5 miliard nemá šanci na duchovní vývoj a spokojenost, když nejsou křesťané.
<reagovat 
 Daisy2 (Občasný) - 2.12.2017 > čtenář> Lidé, kteří o Ježíši nikdy neslyšeli, budou souzeni právě podle svědomí. Bůh je spravedlivý a zná naše možnosti a okolnosti, ve kterých se nacházíme. Zároveň ale také posílá misionáře až do těch nejzapadlejších koutů světa, a mimo jiné i díky moderním technologiím už není moc takových míst, kam by evangelium ještě neproniklo. Možná byste byla překvapena, jak obrovské zástupy lidí se k Ježíši obracejí např. při velkých evangelizacích v Africe. Ale takové zprávy se Boží nepřítel snaží co nejvíce ututlat, on je mistr lží a dezinformací, a taky stojí za veškerým pronásledováním a zabíjením nevinných lidí, často takových, kteří jsou pro společnost největším přínosem.
<reagovat 
 čtenář náboženský fanatik - 2.12.2017 > Daisy2> O Africe vím, tam se původní obyvatelstvo na křesťanství chytá, proč ne, původní duchovnost je pojatá jako šamanská tradice nejspíš, takže křesťanství je civilizovanější forma, pokrok. Jen by je neměli tolik ponoukat, ať se množí jak králíci, protože to do budoucna nevěstí nic dobrého, brojení proti kondomům v Africe není prostě dobrý nápad.
Mě evropance bez šamanských tradic zase pomohly východní filosofie, protože křesťanství mě neoslovilo, přišlo mi nelogické a k přirozenému životu nepřátelské, jednak věčným oslavováním mrtvoly na kříži a jednak tezí jednoho života. Přílišnou vážností, celibát kněží atp., prostě ne. Filosofie se v současnosti šíří rychleji, než dřív, každý si může vybrat, co mu vyhovuje. Je lepší žít podle toho, k čemu tíhnu a čemu rozumím, než nějakou přikázanou filosofií. Prostě to má každý jinak. Souhlasím s vámi, že podstatné je svědomí, to j zřejmě ten hlavní činitel při nějakém posmrtném soudu. Svědomí ví i to, co si nechceme přiznat. A myslím, že křesťan nekřesťan, je to pro všechny stejné.
<reagovat 
 Daisy2 (Občasný) - 3.12.2017 > čtenář> Tak aspoň v otázce svědomí se víceméně shodneme - ta formulace, že ví i to, co si nechceme přiznat, je docela výstižná.
Jinak mám dojem, že asi přišel čas naši zajímavou diskuzi ukončit - myslím, že budete stejného názoru..? Přeju vám krásné Vánoce (pokud je slavíte) a jak říká Totem: "Tak zase někdy nashledanou" :-)
<reagovat 
 čtenář náboženský fanatik - 3.12.2017 > Daisy2> Vánoce slavím konzumním stylem, jak byly původně plánovány, temné období, slunovrat, obleva, lepší se posilnit a naposled se rozšoupnout před dlouhou zimou ... :-) Kam ty křesťanské svátky lépe napasovat, než na ty pohanské. Tak si je užijte křesťansky, já nekřesťansky a děkuji za diskuzi. :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter