Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dialog
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 20.10.2020 (17:44:06)
Ptala se zrána Odpověď
co říkám přesně na lásku
odpovím s přesností jí samé
bolí když snívá na vlásku.

Nestačí mi to vykřikne
čísla chci výsledky též fakta
znám sebe až na dno až do dna
uložím i toto ad acta.

Na toto neznám Tebe já
odpovím s pochybami
nechci znát Tebe ve vztahu
řídím se já chybami.

U lásky výjimku udělám
nedám ji sobě v plen
schoulím se tiše v ústraní
poruším všechno jen.


Poznámky k tomuto příspěvku
j.f.julian (Stálý) - 20.10.2020 > mám dvě připomínky...
1 - opravdu bych chtěl někdy zažít, jak to kdokoliv tady čte, respektive recituje! Myslím, že bez té diakritiky, která v básních není samoúčelná, ale čtenáři pomáhá a říká mu, kde je pauza ap. toho není nikdo schopen.
Tohle se zavedlo sice už dávno, ale byl to módní výstřelek který opakovali další bez toho, že by mysleli na čtenáře a znevážili tak své vlastní dílo.
Znovu opakuji, že recitátor by si tu diakritiku stejně musel doplnit, aby báseň dobře, správně a procítěně přečetl!
Klidně mě zatraťte, ale je to tak a příkladem této naprosté zcestné zhůvěřilosti je třeba Skácel, byl jsem mnohokrát u toho, když se jeho krásné verše, i kratší, snažil někdo přečíst, vždy katastrofa!
Neberu vám to, ale myslím si, že mladí to takhle píší, protože tu diakritiku NEUMÍ (sám s ní mám problémy u vlastních básní, protože je lze přečíst různě, tak jí dlouho měním, než na to přijdu) problém je v tom, že je důležitá každá jedna čárka, středník, jenže právě to "obyčejný čtenář" ani nevidí... škoda...

Druhá výtka, nebo spíš drobnost, je, že jsou tzv. nepsaná pravidla, a jedno z nich je, že báseň se nezakončuje slovem JEN a tak podobně. Neříkám, že to není možné, kritik by to pojmenoval přesně, ale jsem líný to hledat, jen to prostě neladí, nesedí, není to poetické. A znovu - také jsem to tak dělal, aby mi to vyšlo do rýmu-později jsem vše změnil a viděl bys, že ta báseň dostala šmuňk a mnohdy i jinou - lepší pointu. To ze mě mluví zkušenost, neplísním tě, na to jsem jen amatér, ale snažím se pomoci. Zkus to změnit a poděkuješ mi-zkusil jsem pro sebe a je to tam!
Mimochodem, už jen kdybys prohodil a trochu upravil plen-jen, tak je to ok.

Tak jo, jinak se mi to líbí, to jo.
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 22.10.2020 > j.f.julian> Děkuji za připomínky. Abych odpověděl k prvnímu bodu, je to problém. Ale od "vynálezu" A.M.Píši, který navrhuje interpunkci, nikoli diakritiku, v básních zrušit, máme větší rozlet. Byl jsem kdysi na recitaci s R.Lukavským a "nahlížel" do poznámek. Měl zkrátka SVÉ poznámky. Asi je to individuální. Ke druhé poznámce, tady mi výše uvedená dvojice sedí, ale objevil jsem jedno výstižnější sloveso. Ještě jednou děkuji a přeji mnoho tvůrčích sil a úspěchů. Franta.
<reagovat 
 j.f.julian (Stálý) - 22.10.2020 > František Vyrut> Samozřejmě interpunkci, já si to pak uvědomil, ale zase jsem to zapomněl opravit
k bodu 2 - problém nebyl v prvním slově, ani v rýmu jako takové, ale ten by neměl končit na slovo jen, ale ok, neřeš.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter