Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Charakteristika
Autor: L.B (Občasný) - publikováno 6.5.2001 (17:47:15), v časopise 8.5.2001
Je veliké, je krásné, dokáže udivit člověka, vyvolat v něm vzpomínky, nedá se zabít, chrání ostatní, chrání samo sebe.
Chutná tak, jak chutná pravda, kterou nechceme slyšet, je průzračné jako lidská duše.
Žije v něm spoustu věcí, ztratilo se v něm spousta životů. Není zrádné, je spravedlivé, každému udělí vzpomínky.
Umí naslouchat, mnoho lidí v jeho blízkosti je romanticky naladěno, mnoho lidí si vylívá své utrápené srdíčko – neodporuje.
Naslouchá, tiše se pohupuje, mírně šumí. Ticho. Jen ono a šumění, sem tam pohyb stromů. Klid. Oddat se tak vzpomínkám, láskám ztraceným, navždy ztraceným i nově narozeným. Proč právě v jeho přítomnosti zní všechno tak mladě, nadějně, krásně? Mnoho lidí se v jeho náručí milovalo, zapomnělo na bolest, na sliby, …ne už nikdy!
Když se ráno probudí, to je krásy, radosti a energie. Běžíte s časem, chcete omládnout,… jen ono nikdy nezestárne. Závidíte mu. Hladí okolí, jemně, aby ničemu neublížilo, něžně, vrací se zpátky.
V jeho rozlehlosti se shlíží sluníčko, jeho vlásky češe vítr, jeho duši nikdo neslyší, ale vnímají ji snad všichni. Kéž by také všichni vnímali jeho sténání. Ale ne, snad ani nesténá, možná jen někdy nad všechnou tou bolestí.
Je všude, kam jen dosáhne, lidé ho opravdu mají rádi, celý den pak stráví s nimi. Hraje si.
Nadnáší těžké duše lidí, někdy pomáhá zapomenout. Skrývá mnoho tajemství, nikdo ho nemůže znát nejlépe a celé. Proč? – Má velikou duši: ztratíte se!
A večer, když se unavené ukládá k spánku, zpívá krásnou melodickou hudbu, zapomenout, jen zapomenout na všechno zlé a usnout a druhý den se probudit, krásně, do nového dne. Každý se těší na večer, projít se, po jeho boku, neunavíte ho. Odráží se hudba, odráží se smích, pláč a smutek. Kolik krve už jím proplulo, kolik bolestí a křiku. Ne, nemusíte se o něj bát, ono unese všechno. Unese snad všechny hříchy, vidělo mnoho utrpení, skrývalo velké neštěstí, těšilo se na nový život. Cestuje, zná mnoho cest, lidí, povídá si s hvězdami. Měsíc je chůva, která ovlivňuje jeho sílu a jeho chování. Slunce je matka, která prosvítí jeho duši do hloubky a otec, otec je vítr – pohladí, pokárá.
Všichni z nich mají vliv na jeho život. Až zemře chůva – bude tiše mlčet, už žádné šumění, nepomůže ani pohlazení otce, jen matka jej bude držet ve dne při životě, němě bude nahlížet do jeho duše, už ne tolik veselé a energické. Ticho, bylo by už jen ticho, nezpívalo by už ani svou jemnou melodii.


Poznámky k tomuto příspěvku
Martin (Stálý,Redaktor) - 9.5.2001 > Řekl bych, že sis vybrala hodně těžké téma, na ticho něco smysluplného napsat je řekl bych dost složité. Celkově bych řekl, že jde o velice povedenou charakteristiku, abych ale jen nechválil, možná jej tolik: První dva odstavce až po slova "ne, už nikdy!" jsou výborné. Pak mi tam ale nesedí, jak promlouváš ke čtenářům v druhé osobě množného čísla, neboť to alespoň ve mne tak trochu vyvolává pocit, že mi chceš říci něco nového a vytrhává mne to z té navoděné pohody.Jinak děkuji ale za pěkně prožitou chvilku!
Body: 5
<reagovat 
Paula (Občasný) - 6.5.2001 > Je to krasně a procítěně napsané, velké množství krásných metafor ale častpo se tam opakuješ, např. energické, vzpomínky, zapomenout atd. - pak trochu připadá že nekteré věci jakoby rozebereš, pak přeskočíš na něco jiného, ale po pár řádcích se opět vracíš (hlavně na začátku) - je to takové tikavé...ale jinak je to překrásné přirovnání - moc s emi tam líbí jak "nadnáší duše" a "vše unese",opravdu, myslím, že se ti moc povedlo, chce to dle mého jen trochu dopilovat..! :-)))))))))))))...moře miluji a tak jsem si pekne zavzpomínala, dekuji ti!!
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 9.5.2001 > Rozhodně netradičně pojatá forma s množstvím zajímavých postřehů, jen zbytečně rozvleklé a myšlenka se pak v tom utápí. Ale jak jsem řekl. Rozhodně zajímavé a o něčem. Jak málo věcí je na Totemu o něčem. Zbytek mas v mailu :-)))
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter