Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Proč židé odmítli Krista
Autor: romann (Občasný) - publikováno 7.5.2001 (09:28:06), v časopise 7.5.2001
Všichni jsme více či méně nemocni stejnou chorobou – nazvěme ji jemně naivitou. Držíme se některých pošetilých přístupů k sobě i životu. Malujeme si kulisy z iluzí. Chceme to tak vidět a tak je nám to definitivně jasné, stačí jen stále opakovat.
Nechceme vidět, že vše je složitější, nekonečnou složitost Všeho. Zapřeme i nos mezi očima, když nám někdo neomaleně naznačí, že něco je snad jinak než si myslíme. Raději budeme navěky trpět a také trpíme událostmi, které neprobíhají tak, jak bychom si přáli. Jen se nevzdat svých názorů a zvyků! To jsme přece my a kdybychom cokoliv změnili, už bychom to asi nebyli MY! Co na tom, že děláme ze světa panoptikum. Vzniká začarovaný kruh strachu, pouhy po jistotě, vytváření iluzí a bolestivé reakce z událostí života.
Ani věda nás z toho nedostane, i když ji považujeme za vševědoucí. Vědci jsou totiž také takoví jako my. Zkoumají jen to a tak, jak sami chtějí a vzájemně se podporují. Co se jim nehodí, prostě neexistuje.
Víra už teprve ne, naopak, jen umožňuje levné berličky z iluzí, protože můžeme věřit čemu chceme. Vybíráme si církve nebo duchovní školy jako zboží v supermarketu. Když se nám přestane líbit, najdeme si jiné, více vyhovující.
Co tedy? Jen vnímat svět i sebe bez zastarých názorů a hodnocení. Kdo by ale chtěl jíst nekvašený chléb? Máme příliš strach se otevřít před světem bez ochrany představ a polštářů z iluzí. Navíc jsme i pohodlní a zhypnotizovaní okolím. Ani správný přístup k životu nespadne z nebe. Jak k němu dojde? Nevíme nic o sobě ani světu, ani základní otázky nechápeme. Odkud jsme přišli, kam a proč jdeme, kdo a proč jsme my a svět. Neznáme základní strukturu vědomí a nevědomí, své části individuality. Nevadí nám neznalost, naopak, je pro nás stejně důležitá jako iluze.
Kdybychom se chtěli uzdravit, museli bychom se měnit, stále se zdokonalovat. Mohli bychom se pak náhle setkat ne s pojmem, ale s prožitkem úplně jiného, spletitého, nepopsatelného a nekonečně dokonalého vnitřního světa. Z Něj by nám asi šel mráz po zádech, protože je totálně jiný než ten náš starý známý a proto se Ho budeme bát. Jen smrt starého, tj. předsudků, názorů a iluzí umožní znovuzrození. Nechceme ani přijmout jinou autoritu než našeho myšlení. Kdoví, co by nám řekla a co chtěla. Proto židé zavrhli Krista.
Když se nechceme změnit, musí nás život nutit do změn, často znovu a znovu bolestivě trestá za stejné chyby. Utopie i jejich tragické následky však patří do Života tak jako vše. Kdo se nechce duševně vyvíjet, onemocní demencí, protože jsme stále obklopeni symboly nás samých.
Zkoumání Života jistě není snadné, ani bezbolestné. Je opravdu těžké přijmout Skutečnost, že spleť souvislostí se rozšiřuje do nekonečna a jejich složitost se zvyšuje rovněž do nekonečna. Na všechny otázky je vlastně stejná úplná odpověď - Celé Stvoření. Přitom často říkáme, že Vše je spojeno se Vším, ale nevnímáme to, je to jen vznešená intelektuální myšlenka. Pokud vnímáme jen z pozice svého myšlení, chápeme jen nekonečně malou část kteréhokoliv problému.




Poznámky k tomuto příspěvku
Kremel Kryštof (Občasný) - 7.5.2001 > Na počátku bylo slovo a to slovo bylo u Boha a to slovo bylo Bůh. To bylo na počátku u Boha...

Jako ministrant Ti musím upřímně říct, že náš farář je proti Tobě hadra...
Body: 5
<reagovat 
romann (Občasný) - 7.5.2001 > to je špatně přeloženo. Logos není jen slovo, ale hlavně síla představovosti. Proto žijeme v mysli Boha, jsme součástí Jeho myšlenky...
<reagovat 
romann (Občasný) - 9.5.2001 > a nemluvili o Něm proroci tolikrát? Neni však pozdě se obrátit k Jeho Milosrdenství. BTW proč končí Zákon uprostřed věty kdysi před 2500 lety? Hovořil jsem o tom s JHWH, je opravdu tak přísný, jak je popisován. Kde jsou noví proroci? Nemá snad člověk právo hovořit s Bohem?
<reagovat 
tragos (Občasný) - 9.5.2001 > Nevykládej, že věda si bere jen to, co se jí hodí. Před několika desetiletími přišel sir Popper s novou ideou vědecké filosofie, postavené na metodě verifikace a falsifikace, která stojí na tom, že je možné konstruovat teorie, ale ty jsou obhajitelné pouze do té doby, než je nalezen jeden jediný případ, který se teorii vymyká a tuto na něj nelze aplikovat. Obecně by se tato charakteristika dala vysledovat již od Descarta i Bacona. Proto je dnes věda tam, kde je.
A propo, mohl bys mi napsat něco, co by mne přesvědčilo o tom, že i já jsem "nemocný naivitou"?
<reagovat 
romann (Občasný) - 9.5.2001 > ..myslíš si, že neděláš chyby? Když tak přijď, v hypnoze se ti to krásně projeví. Ad věda - na mediálně hojně navštěvované soutěži v ČB vyhrál jeden Slovák tím, že na prsou udržel závaží 130kg. Přitom šéf ČSAV tvrdil, že se tam nic zajímavého pro fyziku nestalo. Otázka- jak to závaží udržel? Jiné - před 150 lety komise Britske kralovské akademie věd po dvouletém výzkumu potvrdila spiritistické projevy - materializace, telepotrace a levitace a dodnes je nevysvětlila, naopak. Proč?
<reagovat 
tragos (Občasný) - 11.5.2001 > Nechápu, co má moje otázka po "nemoci naivitou" společného s tvým dotazem, zda si myslím, že nedělám chyby? Co je potom ta tvoje naivita? Je to neznalost faktů, která vede k chybám? K tomu, abych poznal své chyby hypnozu nepotřebuji...díky.
Osobně udržím na břiše 150 kilového človíčka a ty bys tam taky těch 100 kilo udržel, a přitom to skutečně pro fyziku není nic zas tak zajímavého. Pokud jsi alespoň někdy viděl učebnici fyziky anatomie, tak bys koukal, kolik toho lidské tělo vydrží.
A pokud je věda co proto, nikdy se nedegraduje na to, aby hrdě tvrdila, že je něco nemožné, či to popírala, pokud to objektivně existuje a lze to zopakovat. Ve Vídni jsem na vlastní oči viděl fakýra, jak moji spolužačku jen tak zvedl pul metru nad zem. Jasně, racionálně si to vysvětlit zatím nedokáži a ani soudobá věda, ale co řekne věda za pár let, to se uvidí...
Nicméně jde především o to, nespokojit se s kdejakým vysvětlením, které se nabídne, ale není možné ho ověřit ve všech sférách bytí...
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 12.5.2001 > No, romanne, chlapče, až se zrovna nebudeš bavit s JHWH, najdi si trošku času a dej si opáčko z češtiny. Já vím, že je to pod tvou úroveň, ale to víš, my naivky...
<reagovat 
romann (Občasný) - 14.5.2001 > TRAGOS -co je naivita, neviš? Že hypnozu nepotřebuješ? Vždyt ji všichni stale podlehame, hahaha, dám sem o ní članek, je to moje profese... To zavazi měl na hrudi, ale STAL.... Veda ze to zodpovi za par let? To by se ji muselo chtit...
<reagovat 
tragos (Občasný) - 14.5.2001 > Hele, rommane,
ty sice slova v těch svých meditacích asi moc neužíváš, ale nauč se laskavě přesně vyjadřovat, ať to "ti omezení" taky pochopí.
Hele, nechceš tady dělat redaktora? Moc toho není a většina příspěvků je tvých vlastních, tak ti to rád přenechám, je to fakt pohoda.
To neni ironie ani vtípek...

<reagovat 
romann (Občasný) - 14.5.2001 > nechci, ale kdyby mi nabidli na www.spirala.cz asi bych to vzal, je tam dobra seslost... ayahuascovy klub, to muzu...
<reagovat 
Anicka (Občasný) - 14.5.2001 > Romane, aspoň bys mohl psát Židy s velkým Ž (je to národ). Neustále se bavím tím, jak se tváříš rozumíš všem lidem a všemu co dělají a prožívají... a když se Tě někdo na něco zeptá, odpovíš mu úplně od věci a nebo vůbec. Víš co? Když vědci něco ověří, tak už je to pak vždycky tak. Když něco ověříš Ty, většinou jsi vedle jak ta jedle. Howgh.
<reagovat 
romann (Občasný) - 15.5.2001 > nepřeskakuje ti zase?? Nebo ze by se hlasila minulost?
<reagovat 
Anicka (Občasný) - 15.5.2001 > Ne, Romanku, pritomnost zlaticko...
<reagovat 
Jedi (Občasný) - 19.5.2001 >
Body: 3
<reagovat 
Danny23 (Občasný) - 22.8.2001 > já jsem Žid. Krista jsem nepřijal protože v jeho jménu bylo prolito spousta krve. jinak s hypnotizování okolím, lpění na sobě atd s tebou souhlasím.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter