Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
ŽENSKÁ LÁSKA z kolekce Mrtví by neměli vstávat z hrobů
Autor: Rony Rubinek (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
ztratila (Občasný) - 27.7.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 27.7.2005 > potěšila jsi mě, člověk tě chvíli nesleduje -a tohle je výborný.

má to pár chybek, jsou to ale jen takové detaily: pár překlepů, maličko ta záliba v okázalosti, která na mě působí rušivě. Málokdo řekne v běžný komunikaci, že je matka pedagožka myslím. Ta architektura mi řpijde taky trošku nadsazená. Třeba. Vyznívá všecko ale mnohem přirozeněj, je tam napětí. Prostě výborný, no.

<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 27.7.2005 > Ztratila> Děkuju, pedagožku změnim, je to fakt. Co se týče architekrury, nastudovaná fakta, dalo mi to docela zabrat, vyznat se aspoň trochu v těch stylech slohů, ale vymyslela sem si dům a tak mi nezbylo, než se naučit ho popsat. Tak já budu příště míň "odborn", hihi. Ale už mam totální výmaz a nepamatuju si co je barokní a co zas gotický :-)) takže vlastně ani podobný popis už nehrozí.
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 27.7.2005 > no... já ti nevim. mně přišlo gotický sídlo vedle paneláků jako pěst na oko, hadr na holi. by se rovnou dalo doplnit: a za tím barákem máme rotundu a místo psí boudy takovou docela malou kapličku s ostatky svatýho dorostence eusébia.)

na druhou stranu, byli to výstřední lidé, že. co na tom, co je běžný.)
<reagovat 
čtenář Rony R. - 28.7.2005 > kdepak, ten dům a poloha je reál. Pár věcí jsem mu připsala, to jo, ale jinak je normálně obytný. Existuje jich několik, ale já bydlim v paneláku :-))
<reagovat 
jan(ek) (Občasný) - 28.7.2005 > Má to začátek, prostředek a konec. Což je víc, než se o spoustě děl dá říct.  ;-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 28.7.2005 > jan(ek)> Děkuju! Náhodička, četli jsme nastejno, opravovala jsem chyby :-)) Jinak dobrá kritika, takovou jsem ještě nedostala :-)) je fajn, když je veselo a s tebou je sranda, máš vtip a to se cení.
<reagovat 
jan(ek) (Občasný) - 28.7.2005 >

Ty se moc neceň a radši se popřemýšlej nad tím, jestli se na Šumavě vyskytuje něco, co by se dalo nazvat "horským štítem".

 :-))))


<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 28.7.2005 > jan(ek)> No to snad...Kvilda, konkrétně Horská Kvilda, Železná Ruda - Pancíř, Modrava...poznala jsem je velmi zblízka, nedobrovolně teda.
<reagovat 
jan(ek) (Občasný) - 28.7.2005 > To jsou kopce, né horský štíty. Znám je taky velmi zblízka. Ovšem zcela dobrovolně a dokonce rád, velmi rád... :-))
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 28.7.2005 > jan(ek)> Ale himl hergot! Ty seš hroznej, no jo,  trasa Praha-Šumava je fakt kopcovitá, tak jo, já to opravim. Tak odkudpak? Já běham často po Annínskejch až Kašperskohorskejch kopcích. Jo no jo, Kašperský hory! Hory v názvu jsou, ne? Že jsou zalesněný a tvoří je kopce za to já nemůžu. Jsou to horský štíty a basta. No a vzaly to vlakem do Sušice, autobusem na Kašperky a bydlely v Prachaticích, tam jsou takových baráků mraky a je to.
<reagovat 
jan(ek) (Občasný) - 28.7.2005 > Prachatice já rád, maj tam radnici jak malovanou... :-) A na Horský Kvildě má ÚHA chatu, tak proto.. ;-)
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 28.7.2005 >

veľmi dobré

záver ... trošičku trošičku asi inak, než by som čakala, ale len posledný odstavec...

 

 

neviem, či je to preklep, alebo má slovo potuleně význam, nemá byť potutelně ? :

 

Katrin si všimla, že se její matka potuleně usmívá. - to kopirácia hádže také veľké písmo

 


Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 28.7.2005 > maxima gali> má to tak být. Přiznávam. Oprava.
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 28.7.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 28.7.2005 > Max Bubakoff> Mám ráda Maxe :-))) dík.
<reagovat 
.......... (Občasný) - 28.7.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 28.7.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 28.7.2005 > ha ha ja zabudla ohodnotiť :)
Body: 5
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 28.7.2005 > Je to výborně napsané, má to až hororový nádech. Jen ten konec mi přišel nějak uspěchaný. Musela jsem to číst několikrát, abych ho pochopila hlouběji. Možná tak jak na začátku podrobně popisuješ  jejich vztah by bylo dobré rozšířit i konec. Ale možná dnes nemám dobrý den na chápání. 
Body: 5
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 28.7.2005 > Lamarski> Děkuju, je fajn, že tě to donutilo se zamyslet. Na konci už nebylo co řešit nebo rozebírat. Prostě láska dokáže být svazující a sobecká, to byl tak nějak podtext, jako teda hlubší myšlenka, hihi, no mě to nemyslí nikdy, takže si z toho nic nedělej.
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 28.7.2005 > Rony Rubinek> To, že je láska někdy sobecká jsem pochopila hned , ale spíš takovéto vysvětlování o tech obrazech a duších, jak chudák katrin nechapala kam ji to Juli v noci tahne, proc a co dělají její rodiče. nejřív jsem si myslela, že mají spiritistický kroužek a holdují vyvolávání duchů, až pak jsem pochopila že je to trochu jinak. Ale tohle nestojí za to vůbec rozpitvávat. Zkrátka moc hezky a působivě píšeš.
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 28.7.2005 >
Body: 5
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 28.7.2005 > Děkuju vám všem, to potěší.
<reagovat 
prymytyf (Občasný) - 28.7.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 28.7.2005 > prymytyf> 

Kuju!


<reagovat 
TessDarkfire (Občasný) - 29.7.2005 >
Doporučil 
<reagovat 
TessDarkfire (Občasný) - 29.7.2005 >
Body: 5
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 29.7.2005 > R.e.s.a...> Děkuju.
<reagovat 
 TessDarkfire (Občasný) - 29.7.2005 > Rony Rubinek> Ale prosímtě není za co. 
<reagovat 
Život (Občasný) - 29.7.2005 >

Tohle je něco, u čeho přestáváš vnímat čas. :) Chválit bych na tom dokázala všechno a kritizovat nic. Takže jen díky a víc takových krásných věcí. :)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 30.7.2005 > Život> Já také díky a slibuju, že se vynasnažim.:-)
<reagovat 
 Život (Občasný) - 30.7.2005 > Rony Rubinek> Při Tvých kvalitách o tom nemám nejmenší pochybnost.
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 31.7.2005 > Život> Ó díky :-))Při takových čtenářích je to pro mě čest.
<reagovat 
 Život (Občasný) - 31.7.2005 > Rony Rubinek> 
<reagovat 
Regio (Občasný) - 31.7.2005 >


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 31.7.2005 > Regio> Díky.:-))
<reagovat 
blok (Občasný) - 28.7.2005 > čím dále, tím více prozařuje tvůj styl - snad ani není co na něm měnit. Řeč - nádherně samozřejmá, plynulá, bohatá na zvraty a myšlenkové obrazy, které jsou adekvátní dějové linii.

fabula : neotřelá s přiměřenou klenbou pro rozsah povídky.
obsah : jako obvykle se jedná o něco výjimečného, něco co má upoutat. Tomu by odpovídal suchý neosobní tón a strojová řeč - to však není tvůj případ, tvoje řeč je jadrná, šťavnatá, bohatá na přirovnání, citové projevy a pod.
gradace : obsahově dramatická povídka si žádá o dramatickou stavbu, tedy gradaci : nástup, zapletka, peripetie a katarze. Podvědomě zásluhou tvého talentu je to v ní v různých fázích obsažené. Prostor věnovaný jednotlivým fázím posuď sama. Svým způsobem maluješ obraz a podle plochy kterou věnuješ jednotlivým částem a leitmotivu - obdržíš závěrečný efekt.
rezervy : pokus se zesouladit svůj naturel s volbou témat. Tvé opisy jsou nádherné, nepotřebuješ žádný ! efekt, tvoje myšlenky se čtou neuvěřitelně přirozeně, dokonce i chyby v gramatice "jsou tvé" a tak dokážeš provést čtenáře barvitě a plasticky třeba procházkou u řeky a komentem okoli dostatečně napínavě, když mu sdělíš svoje já.
závěr : jako vidíš, snažil jsem se - víc už ze mne nelze vydolovat, protože jsem amatér nepejorativní_:-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 28.7.2005 > blok> No, teď jsem z té chvály skoro spadla ze židle! Víš to se tak hezky čte, že se moje ego vznáší někde vysoko nade mnou. Děkuju za upřímnost :-)))))))))))Ale ne, vážně, napiš taky něco, tvé vyjadřovací schopnosti jsou výborné, znalosti máš, tohle je kritika, na niž se laikovi těžko odpovídá, ale to ty víš. Jinak pokud sladím naturel s tématy, vyleze mi z toho hadí muž. Jsem veskrze velmi romantická duše, miluju přírodu, což také dost často promítam. Obávám se, že by to byla červená knihovna, která sice nutně nemusí být brak, jak mnozí tvrdí, ale mě také moc nebere. Je fakt, že efektů je třeba ubrat a zakotvit také trochu jinde. Jo, a je dobře, že znam váš názor, teď už se nemusím bát tuto povídku věnovat.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 31.7.2005 > blok> Jste dobrý oba. :-) Opravdu jste mě zaujali. :-)) Díky. Tohle mě vždy zahřeje u srdce. Pozitivní přístup k autorům. :-)))
Doporučil 
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 31.7.2005 > Opravdová nádhera. Úchvatné. Výborný příběh, zajímavý a napínavý. Vynikající stylistika. Prostě krása. Píšeš báječně, piš dál. :-))) Je opravdu radost to číst. :-)))
Body: 5
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 31.7.2005 > sibyla> Děkuju. Já na chválu moc neumim reagovat, poněvadž to mohlo být ještě o kousek..ale kritika by mě samozřejmě víc nepotěšila :-)) Budu se snažit, ohromně jste mě nabudili a já vám za to děkuju, i za to, že jste přes tu délku textu vytrvali a dočetli.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 31.7.2005 > Rony Rubinek> Vždyť jsi dobrá. :-))) Píšeš skvěle, jinak bych Ti to nepsala. Délka si myslím, že je zvolena dobře. Tak akorát. Prostě perfektní. :-)))
<reagovat 
jan(ek) (Občasný) - 1.8.2005 >
<reagovat 
celej on (Občasný) - 1.8.2005 > Hodně dlouho jsem si musel promýšlet jaké pocity to ve mně vyvolalo(četl jsem to včera v noci).
Jak se mi to rozkládá v hlavě, je mi jasné že jsi to ty. Máš v tom tvůj podpis(stylistika,příměry,atd.). Přesto pro mě ta první půle povídky byla docela otrava. Vždycky jsi tak trošku tíhle k erotice a podivné vztahy ale dle mě jsi ot tady trošku přetápla...problémy homosexuálních páru slyším všude a pokaždé je to jen jeden-nepřijetí širším nebo bližším okolím...existuje určitě tisíce knížek, které rozebírají tenhle problém, čekal jsem, že v tom najdeš něco tajemnějšího,mystiku...přišlo mi to jako zbytečné, vykonstruované "spestření" korunované absolutními vrázemi(celá pasáž "zemřela sestra"), protože ta druhá část jsi ty, kterou mám rád:)

Druhá část se mi líbila, super. Možná jen ten závěr mi příjde( pro mě) ne(u)/(po)chopený. Troško jsi tam zacvičila moc s těmi obrazy...proč tam neviděla obraz té sestry, atd.

Nezlob se ale chápu to jako dvě povídky. První část tak za 2b a druhou 5b...
Body: 4
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 1.8.2005 > DondedoG> Nezlobim a děkuju za připomínky.
<reagovat 
čtenář Boris - 1.8.2005 > Ozvěte se mi, prosím. Boris Dočekal Nakl.Listen
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 1.8.2005 > čtenář> Já se vám ozvu, už hledám na internetu kontakt.
<reagovat 
Mishka (Občasný) - 1.8.2005 > zajímavé to bylo!
jen mi nesedla kombinace cizích jmen a Šumavy, působí to na mě lacině. a ten název mi přijde prvoplánový, takový blikající kýčový neon, reklama z letáku, aby i primitiv postřehl a pochopil.
cokoliv jiného by mi přišlo zajímavějšího a trefnějšího. ale to jsou detaily. ;)

<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 1.8.2005 > Mishka> Čau, dík. Juli-Julie. Katrin je taky česká, jinak by to bylo Catherine. Název no právě! Měl nalákat. Primitivy z vás nedělam probůh! Právě že to napadlo mě, no. budu o sobě přemýšlet :-)))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter