Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nábřeží (Smíchov sunset) z kolekce Něco mezi nebem a zemí
Autor: Kelly (Občasný) - publikováno 24.1.2006 (11:59:58)

 

Vítr se nadechne

mostům praskají kosti

 

Okna jsou vysoko

nízké slunce

sráží chodcům hlavy

 

Otoč břichem vzhůru

těžítko města

anebo utop racka

 

O křídlo chytne

poslední vagón



Poznámky k tomuto příspěvku
Urea (Občasný) - 24.1.2006 > 1. a 4. strofa se mi líbí nejvíc:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > Urea> já mám asi nejradši slunce malýho kata ;o) ale to je můj boj... dík!
<reagovat 
c212h (Občasný) - 24.1.2006 > tohle se mi moc líbí. Vlastně ano, někdy to tak je. Úžasný záběr okamžiku

 

Okna jsou vysoko

nízké slunce

sráží chodcům hlavy


Body: 5
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 24.1.2006 > mooooooooooooooooooooooooc pěkný
Body: 5
<reagovat 
Sanny (Občasný) - 24.1.2006 > Okna jsou vysoko
nízké slunce
sráží chodcům hlavy...
Tahle za něco stojí, ale zbytek je docela divný. A to praskaj kosti by se hodilo více.
Ale třeba je to jen můj pocit, mám raději klasické verše.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > Sanny> zbytek je divný, neboť to nejsou klasické verše :o)

jinak bych řekla, že typ obraznosti je stejný ve všech čtyřech strofách, tedy by neměla být jedna přijatelná a ostatní divné... ale třeba je to jen můj pocit ;o)

ad praskají kosti viz Citizen,,, každopádně dík za chuť reagovat!
<reagovat 
kink (Občasný) - 24.1.2006 >

rytmus to má tako

vý téměř nehezký ;)

_

 

a není to pro mě nicmoc zážitek

:-)


Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > kink> :o)
takhle roztr
haný to zas není

dovolila jsem si přidat jedno a,,, a uznávám, že poslední strofa je poněkud useknutější
ale nechtěla jsem vyměňovat slova jenom kvůlivá rytmu, když mi tam tyhle významově pasujou

nicmoc zážitek - OK, beru... tady není nic převratného, zážitky budou třeba jindy :o) dík!
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 24.1.2006 > Je to pěkně divná básnička.
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > Raimund> to mě těší! :o)
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 24.1.2006 > není se moc v čem hrabat, pište víc, slečno
( klidně bych tam nechal, že kosti praskaj´ )
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > Citizen> danke! ještě na vás čtenáře čeká ten dům, ve kterém se... :o)
ad praskají - zdá se mi lepší rytmicky, že to není furt dvojslabičný,,, a kdybych to nedejbože někde četla, jí-ko se líp vysloví než j-ko - co myslížž?
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 24.1.2006 > Kelly> ale já bych se tří dvojslabičných slov vůbec nebál, a nesmíme taky zapomenout že stejná báseň čtená očima a vyslovovaná v duchu může mít přeci jiné parametry než báseň recitovaná. Prostě by sis to doplnila nebo ubrala. Na dům jsem zvědav...Ale jinak jsem chtěl říct, že to nechaj jak je, nemá smysl pořád něco pilovat...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > Citizen> Přemýšlím nad tím... ale myslím, že by člověk měl psát, jak to slyší a tedy jak by to sám přečetl.
Taky se mi tak nějak zdá, z hlediska stylové jednotnosti, že by tam měl zůstat nezkrácený tvar.

Na dům jsem taky zvědavá! Poslední dobou to na mě chodilo zásadně v Malostranský Besedě - tahle zrovna při kapele Blueset (Bobří děkujem!), uvidíme, třeba to bude fungovat i na Baráčnický Rychtě ;o)
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 24.1.2006 > Kelly> Nejlepší si myslím je před definitívním "releasem" ( fuj André Breton by mě profackoval ) básničku někomu pěkně nahlas přečíst, pak si myslím můžeš získat předtavu o tom zda má nebo nemá ten přirozený spád mluvené řeči, pokud je takový spád naším záměrem...Jo a jinak máš pravdu...v rámci stylové jednoty...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > Citizen> To vůbec není špatná idea! budu muset najít nějakýho dobronevolníka :o) teď zrovna žádnej nebyl poblíže...
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 24.1.2006 > Kelly> on na to taky nebývá každý zrovna zvědavej, překvapivě :-)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > Citizen> kurňa kde já to žiju - tohle mě vůbec nenapadlo! :o)
<reagovat 
MCMXLI (Občasný) - 24.1.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 24.1.2006 > tak kolik bude letos švestek, patnáct litrů, dvacet jedna? třicet? ;-)

ale básnička je celkem fajn, na tebe dokonce málo popová, což potěší

4-5
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > Václav Mráz> a doprčic!
na jednu stranu mě těší, že se ti taky jednou ode mě něco líbilo,,, z druhé strany, při našich míjejících se literárních vkusech, si říkám, jestli jsem nenapsala blbou báseň ;o)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 24.1.2006 > Kelly> pokud se nelíbí tobě, tak dobrá bude
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > Václav Mráz> takovou schízu ještě nemám, abych dávala ven věci, co se mi nelíbí - leda jako pokusy na čtenářstvu ;o)
<reagovat 
bajaja (Občasný) - 24.1.2006 > První polovina je skvělá. Zbytek nechápu (což není nic divného, jsem fixovanej na rýmovaný věci a omezenej svojí obrazotvorností, takže tohle není kritika :o)

Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > bajaja> Někteří lidi si myslí, že autor by svoje věci vysvětlovat neměl... ale já - v rámci povzbuzení odvahy hodnotit i takovéhle divné básně - zanechám vodítko :o)
jsme na nábřeží... voda... hladina... odrazy obrazy,,, a tak
<reagovat 
 bajaja (Občasný) - 24.1.2006 > Kelly> Díky za pomoc ! Souhlasím, že vysvětlovat své básně může být pro autora potupné, ale tohle naštěstí není ten případ.
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 24.1.2006 > Kelly> 

odrazy obrazy,,,    Podskalí... Kalendovi.... :)

jako obrázek se mi to zamlouvá převelice, jediný co se mi nezamlouvá, že okna jsou vysoko... jakože prostě si jen tak jsou...  :)

ale sou to tvoje vokna ;)))


Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > delikt> :o))) jj, než to jeden obrazí, to se to pak odrazí!
heele zajímavá poznámka, dýk! přemýšlím, proč jen jsou... asi proto, že "tohle je moc vysoko, tam nedosáhneš" - jo, prostý konstatování
a ještě je někde v pozadí
look around
grass is high

ale to už je úplnej úlet, co ti ta hlava pospojuje ;o)
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 24.1.2006 > Kelly> 

cotton is high, woe, si to pleteš!! ;)))))

jenže f tomhle kousku livin´ is easy, fish are jumping a ta bavlna pak prostě je vysoká.. ono kdyby tam bylo to býti víckrát, tak by mě to tak neupoutalo.. takhle mi to jsou příde na tebe prostě diuný, no.. suchý.. :)) ale dělej si s voknama co uznáš za vhodný, žejo.. :)))


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > delikt> copak já se někdy pletu? leda nohama :o)))

Hang on to your hopes my friend
Thats an easy thing to say
But if your hopes should pass away
Simply pretend, that you can build them again

Look around
Grass is high
Fields are ripe
Its the springtime of my life

(Hazy Shade of Winter - Simon & Garfunkel)

což nic nemění na tom, že je to suchý - a koukám, že asi schválně :o))
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 24.1.2006 > Kelly> 

ale fuj, tagle hrubě mě nepochopit!! :D samo, že se nepleteš, to byla narážka jakože - plíst si trávu s bavlnou?! sodoma gomora.. :DD

jo, tady to je taky: grass je high, pole jsou ripe a springtime taky je... nic za tim nehledé, jo? :)


<reagovat 
skold (Občasný) - 24.1.2006 > stejně jako Ty bych mohl říct , že jedna asociace se tam nehodí,ale neřeknu, protože mi to celkově hodně lahodí a na tenhle druh poezie já jsem..jak říkám, tohle je můj krygl piva
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > skold5> ale já chci vědět, která! ;o)
<reagovat 
 skold (Občasný) - 24.1.2006 > Kelly> 

poslední vagón ...prostě celé je to takové jemné a pártunový vagón to celé "ztěžčuje"  


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > skold5> joaha, rozumím... když ale on ten smíchoffskej most je železniční ;o) dík!
<reagovat 
 skold (Občasný) - 24.1.2006 > Kelly> ahaaaa tak to jsem nevěděl,ale i tak..napsal bych to nějak lehčeji ...zní mi to jako závaží na Tvé básni
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > skold5> možná ten konec měl trochu zadunět ;o)
<reagovat 
kalais (Občasný) - 24.1.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > kalais> ou! poctěna :o)
<reagovat 
Adina (Občasný) - 24.1.2006 > Jé a máš ftipnej název:o)))
<reagovat 
Adina (Občasný) - 24.1.2006 > Jo já už asi jdu, takže jsem si tu zeteoretizovala a teď mám hlad, čus:o)))))))))))
<reagovat 
kalais (Občasný) - 24.1.2006 > líbí se mi
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 24.1.2006 > jako jo, ale pro nás jsou to obrazy jen tak hozené do vzduchu bez toho, že by nějak souvisely...nežije to, nemá atmosféru...tak asi no...

ale ten z poloviny(!!!) smíchovskej železniční most je skvělej, to rozhodně, vítr s ním ani moc nehne, ale když jede vlak, to je dunění...
Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > několik_bláznů> nežije to, je to bříškem vzhůru... alejo, rozumím :o)
vy budete asi z toho druhýho břehu, žejo? ;o)
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 24.1.2006 > no jo, my jsme z druhýho...ale často chodíme ze školy přes ten most a po smíchovskym nábřeží, ono je tam taky pjekně...:o)
<reagovat 
hajka (Občasný) - 24.1.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Květoděj Šmatlák (Občasný) - 24.1.2006 > Unikla mi myšlenka.. ale to je spíš můj problém..
poslední sloka se mi velmi líbí..
a v první bych byl pro užití nespisovného "praskaj", dle mne by to zlepšilo její rytmus (ale to je taky spíš můj problém :)
<reagovat 
Adina (Občasný) - 24.1.2006 > Pěkně vykreslený.
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.1.2006 > Adina> na tebe je tam málo námořníků, ne?? ;o)
<reagovat 
 Adina (Občasný) - 24.1.2006 > Kelly> Jsem měla dojem, že je to o Vltavě:o) Nářečníků:o)))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter