Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Varování
Autor: Šílená svině (Občasný) - publikováno 19.2.2006 (12:15:04)

Rozmazlený únor

si vylévá vrásky u chodníku

bude lupení

už před křižováním

to snad i nebe chce zaměstnat

někde v kanceláři

aby mělo na zlatý déšť

jenž si jen pár dívek odnese

na svém těle

k těm druhým chodí myslivci

-dej ať nepije-

a něco málo (ty také víš)

vydrží

 

Už před křižováním

aby bylo na déšť

to by se daly sdílet

i pomýlené dotyky na klice nádraží

- neotvírejte za jízdy-

k pivu Paříž

náměstí se vyplaší

jak oči srny po probdělé mlze

před slovem

před domem

před tebou

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Přeslička (Občasný) - 19.2.2006 >
Body: 5
<reagovat 
lacetka (Občasný) - 19.2.2006 > dobré čtivo.. k těm druhým chodí myslivci.. dobrý postřeh Kolego
Body: 5
<reagovat 
back (Občasný) - 19.2.2006 > Více či  méně souhlas Natasha.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 19.2.2006 > S chutí jsem četla několikrát. Líbí se mi, a jediné, kde mi drhne oko i jazyk (čtu nahlas) je souvuk-nesouzvuk nádraží/vyplaší na konci druhé strofy. Tam bych se tomu vyhnula, snad je to i nechtěné.
Jinak bez výhrad.
Doporučil 
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 19.2.2006 > Natasha_> sám nevím jak to je. ale moc jsi mě potěšila první větou. Za tu dík.
<reagovat 
skold (Občasný) - 19.2.2006 > Taky bez výhrad až na jednu malou maličkost a  to je , že máš jednoduše vložený text. chtělo by si s tím trochu pohrát, ale to já jsem takovej hračička, je to nepodstatné. záleží hlavně na básničce a ta je opravdu skvělá
Doporučil 
<reagovat 
Barča (Občasný) - 19.2.2006 > Taková všední dramata, lehce a zajímavě podaná ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 20.2.2006 > dnešní nějak míň ....
Body: 5
<reagovat 
Rambonaut (Občasný) - 20.2.2006 > k pivu Paříž - *
Body: 5
<reagovat 
coin (Občasný) - 20.2.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 20.2.2006 >
Body: 4
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 20.2.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 20.2.2006 > Některé obraty mi příjdou dost na sílu...no, můj problém...
Body: 5
<reagovat 
jaroslava.anna (Občasný) - 21.2.2006 >
Body: 3
<reagovat 
rohoz (Občasný) - 23.2.2006 >

ta báseň má jakýsi uspěchaný rytmus, letí rychleji, než by se mi líbilo, připadá mi jako volná jízda v krasobruslení, z mnoha náročnými skoky a výtečnou technickou hodnotou, ale bez odpočinkové volné pasáže, která by mi umožnila lépe vstřebat.

Ale obrazy lehká, pestrá, nápaditá, o to více pak s tím kontrastuje úderný závěr, který, kdyby byl stejně lehký, byl by i pro mne tím zklidňujícím prvkem, který by ji uzavřel jaksi přirozeněji. Je to ovšem dobrá báseň.


Body: 5
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 24.2.2006 >
Body: 5
<reagovat 
prymytyf (Občasný) - 26.2.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 27.2.2006 > dobré varování,,, jemné, křehké jaksi, a přitom i záletné myslivce unese :o)

zajímavá městsko-bukolická kombinace!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
jelen (Občasný) - 28.2.2006 > Pjekný
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
CrazyAnca (Občasný) - 6.3.2006 > Asi mě budete všichni nenávidět, ale musím přiznat, že mi se tahle báseň moc nelíbila...(druhá strofa se mi četla o něco líp.)
A problémy bych nehledala v mém "nezkušeném" věku...možná v mé paličatosti ? :))
Dám 4, nechci kazit průměr :))
Body: 4
<reagovat 
JirkaS (Občasný) - 12.3.2006 > Víš, už jsem si zvykl na to, že si někdy a někteří lidé držívají navzájem prstíky v zadku...Platí to vždy a všude (přeber si to, jak jen chceš).
K tvému výtvoru: Líbí se mi první část, druhá moc ne. Bodový systém příliš neuznávám, proto nehodnotím (a nechci - jako Anča - kazit pěkný průměr:).
Nad to, neber to, pls., jako negativní postoj k tobě; ber to jen jako konstatování.
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 13.3.2006 > JirkaS> Tuhle poznámku považuju za ubohou choutku nejasně poškozovat. Za takový vágní plivanec. Jestli si myslíš, že snad někomu "nadržuju" (nevím jak jinak si vysvětlit to tvoje pojmenování) měl bys jasně poukázat na nějaký příklad. Takhle to spíš vypadá, že se cítíš neprávem přehlížen, na úkor jiných, a chceš dost divným způsobem na sebe upozornit. Možná by se hodilo se ještě zamyslet nad tím, jestli zrovna já jsem takovým typickým ohřívákem prstů nebo tím, koho zebou. Dokonce mám trochu dojem, že si tenhle problém trochu uměle přeorientováváš na ne zcelka správnou adresu. Ovšem - i kdybych to dělal, nechápu, jak to souvisí s tímto mým příspěvkem. Myslíš si snad, že kvalita mojí básně neodpovídá bodovému hodnocení? Tak nebuď slaboch, napiš to a ohodnoť podle své představy.
Všimni si, že moje hodnocení u tvé básně "Nesnáším" (které asi vyprovokovalo tvůj zájem o moji tvorbu) je poměrně věcně vysvětleno a to hned z několika úhlů. A navíc nějak zvlášť hrubě nezpochybňuju hodnocení těch, kteří ti nandali ty body, i když si myslím, sám za sebe, že je tvá báseň poněkud nadhodnocena. Jinak mi nevadí, když mi dá někdo málo bodů, počítám s tím, že názory na jakékoliv dílo nemusí být a asi by ani neměly být jednoznačné. Jediné, co je z tvé poznámky respektabilní je "Líbí se mi první část, druhá moc ne". Není to sice kdovíjaké vysvětlení, ale je to tvůj dojem. Do jisté míry cenný.
<reagovat 
JirkaS (Občasný) - 13.3.2006 > Víš, nic nevyprovokovalo můj zájem, avšak pouhou perspektivou lidského oka je to viditelné. Vím, je to do jisté míry přirozené, a také netvrdím, že si za to každý může tak docela sám. Ale je tomu skutečně tak.
Nechci nikoho urážet; je to jen postřeh, na který jsem narazil ať již na Literu, Písmákovi aj. Proto by člověk měl překročit vlastní stín a zavítat i jinám. Je to i můj případ. Co se komentářů týče, pak pro mě nejsou až tak směrodatné. Ostatně, je jisté, že co se nelíbí jednomu, může se líbit druhému.
Měj se
JirkaS
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 15.3.2006 > Jak si vylít vrásky? Liposunkce nebo snad laser?

Nesedla mi, ale stylu jsem si všiml. Dobrá práce a víc bych nepochválil.
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 15.3.2006 > vůbec nic mi to neříká, ...o čem to je, autore?
Body: 1
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 15.3.2006 >

to je "vtipný", jak se ti sem lidi chodí mstít.

 

trošku mě zklamal samotný závěr, ale jinak dobré..


Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Kašpar Rustanik (Občasný) - 19.3.2006 > Oči srny po probdělé mlze? Jurodivé,jako Paříž k pivu.
Body: 3
<reagovat 
vikinga (Občasný) - 8.5.2006 > Jsi jeden z mála autorů zde, který má svůj osobitý styl a výraz. Tedy soudě dle těch několika pár příspěvků, co jsem zatím přečetla. Tahle věc od tebe se mi hodně líbí, napři. oproti té novější, která moc neoslovila (což neznamená, že je nutně špatná). Hodně sedne mému básnickému vkusu.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lhostej (Stálý) - 15.5.2006 >

krásná...

 

 

 

ukládám si.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lhostej (Stálý) - 15.5.2006 >
<reagovat 
frency (Občasný) - 26.7.2006 > ...pěkné obraty..zejména okolo zlatého deště...závěr mi trochu uniká, ale vesměs dobrá chuťovka, 4-5
Body: 5
<reagovat 
holger (Občasný) - 17.11.2006 > Po té slabotě, co tu poslední dobou čtu (mě nevyjímaje), jsem si chtěl spravit chuť, a tady se zadařilo. Cítím v tom snové předjaří, nebo jak to ksakru říct. Žádná cizí slova, patvary, prostě sehr gut.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pablitofracek (Občasný) - 16.4.2007 > Znovu jsem se k tomuto vrátil a sypu si popel na hlavu. Zřejmě uplynulo sedm let a obnovily se mi všechny buňky. Titulky zmizely a já do ní skočil (myslím báseň) jako tulení mládě...:))) nu což, měním se, měním ...;)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 30.9.2007 >

potenciál tu je, svině


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter