Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí O lásce... z kolekce můj svět
Autor: tera (Občasný) - publikováno 24.11.2001 (00:56:43), v časopise 9.12.2001
O lásce

Láska byla, je a bude. Bohužel, bohudík. Láska je dočasný kolaps, láska je múza, která škrtí. Láska netrpí, láska je cizopasná. Láska je hodinová beseda o umění a její návštěvníci se stále mění. Nikdo neodejde z přednášky před koncem, ale nikdo není přednáškou obohacen. Láska přednáší a my jen posloucháme a chceme ji pořád poslouchat, i když nám už po šesté opakuje, že svět je náš. A že smrt není a že není utrpení. A má pravdu a opravdu není. A přece je a my mu naletíme na špek jako dravá zvěř a rveme se o něj do krve, protože je to jiné utrpení, než jsme dosud poznali. To nevadí, že je větší. Je jiné. Pak skončí přednáška a my litujeme ztracené krve, kterou jsme obětovali lásce, když nám přednášela o utrpení, které není, a my jsme ho tolik toužili poznat. Pak jsme byli vyhnáni z Ráje a přesto jsme byli lásce vděčni, že nás provedla utrpením, že nás nechala strhat se do posledního dechu. Že jsme mohli ležet v zemi, kde jsme místo vzduchu dýchali vlastní krev a pot. A všude bylo utrpení a pak se ze země vynořil obrovský ocelový kůl a projel nám srdcem tak, že roztrhal naše těla a vnitřnosti byly všude. Ale nás nebolela ta těla. Bolelo nás neutrpení v té zemi, která spolu s ocelovým kůlem zmizela a dusili jsme se kyslíkem. Zmizela a my jsme tu zemi už nikdy neviděli.
A od toho dne pořád pršelo. Ale my jsme měli rádi déšť, protože voněl utrpením. Možná, že jsme lásku neviděli, ale zavřeli jsem oči a cítili ten déšť, který nás hladil svými kapkami a našeptával nám do uší, že smrt není a že svět je náš, a cítili jsme jeho vůni, tak vonělo utrpení a prosili jsme déšť, ať nám alespoň chvíli přednáší o umění. Neboť to byla naše modlitba. Déšť jen stále našeptával ta známá tichá slova a když jsme otevřeli oči, těsně před nimi se zase objevil ten ocelový kůl a sám čekal, až na něj položíme svá srdce a pořádně stiskneme. A my jsme to pokorně udělali a zase všude ležely ty vnitřnosti. A my jsme leželi v krvi, ale měla jinou vůni než ta z naší země. A kůl to dělal čím dál častěji a my už jsme ze srdcí měli jen malou změť tkání, chlopní a cév. Ale jednou se před kůl postavila krásná postava s dlouhými vlasy, vypadala jako víla a kůl zmizel. A ta postava řekla: svět je tvůj... A já jsem poznala, že je to láska a že mi zase chce přednášet a najednou bylo moje srdce zase srdcem a krev voněla úplně jinak a tak jsem zavřela oči a nechala se unášet utrpením, dokud se nestalo něco podivného, neboť všude okolo byla zase ta krev a ty vnitřnosti, ale mnohem víc krve a poprvé jsem uslyšela hlas kůlu. Smál se, smál, a pořád se směje. Jeho smích mě dováděl k šílenství. Modlila jsem se, aby začalo alespoň pršet a aby mi láska přišla dopřednášet o umění, neboť když zahnala kůl, odešla, ale on se potom vracel znovu a láska nedopřednášela!! Najednou byla všude tma a ozvalo se tiché „svět je...“ a já jsem zakřičela, ať jde láska pryč, LÁSKO, krev už dávno nevoní, proč jsi nedopřednášela!!!? Přála jsem si, aby láska řekla: co chceš slyšet o umění...?, ale ona neřekla...




23. listopad 2001



Láska je tiché naslouchání (citát Antoina de Saint Exuperyho)



Poznámky k tomuto příspěvku
immaginacija (Občasný) - 25.11.2001 > ses pěkně vyblila :o) máš tam asi 10x slovo s kořenem trp, ale jinak je to vlastně pravda
<reagovat 
3022 (Občasný) - 25.11.2001 > Nevím, je mi stydno to přiznat a ještě víc, snažit se to tím pádem hodnotit, ale nedočetl jsem to.

Promiň, ale je to moc rozvláčněný. Bla, bla, bla, člověku se to nějak nechce číst. Nemá to podle mě spád, neprobudí to dostatečně zájem.

Je mi to líto, ale tvá myšlenka může být kdovíjak dobrá, ale dokud není poutavě podaná, nevzbudí zájem už na začátku, moc lidí to neosloví...
Body: 1
<reagovat 
čtenář dick tracy - 8.12.2001 > Me se to libi, jako bych to psal ja!
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 3.12.2001 > Trochu by to chtělo přidělat čárky, odstavce, opravit nějaké výrazy - typu "rodiláčecha" (neutrpení, nedopřednášela) a už by to vypadalo lépe a čitelněji
<reagovat 
 tera (Občasný) - 9.12.2001 > Quotidiana> Nooo, tz výrazy jsou tam ale schválně, ráda si hraju se slovem a tak... OK???:)
<reagovat 
čtenář smutný - 1.1.2002 > Tento svět je tak krutý...
Body: 3
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 25.7.2003 > vecne tema, vecna nemoc !!
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 (3)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter