Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "Zklamání, nevděčnost a porušení lásky...jeden z největších požitků, jehož se člověku na zemi dostalo, jest najíti srdce, které souhlasí s jeho srdcem...; " z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 8.1.2009 (19:20:15)
další>
"Zklamání, nevděčnost a porušení lásky.

... nevtělené Bytosti odpovídají, 2.pol. 19.stol.- část 33





Není zklamání, které nám působí nevděčnost a křehkost přátelských svazků, citlivému člověku pramenem trpkosti?

„Ano, ale učíme vás, abyste politovali nevděčné a nevěrné přátele, kteří pak budou nešťastnějšími než vy. Nevděčnost jest dcerou sobectví a sobec nalezne později tak necitelné srdce, jaké sám míval. Myslete na všecky ty, kteří vykonali více dobrého než vy, kteří byli lepšími vás a kterým splaceno nevděkem. Vzpomeňte, že sám Ježíš byl za svého žití nenáviděn a v posměch uváděn, že ho považovali za podvodníka a pokrytce a nedivte se tomu, že se i vám podobně vede. Budiž vám to dobro, které vykonáváte, vaší odměnou na tomto světě a nehleďte na to, co praví ti, kteří více obdrželi. Nevděčnost jest zkouškou vaší vytrvalosti v dobročinní, budete za to odměněni a ti, kteří vás zneuznávali, budou tím více za to potrestáni, čím větší byl jejich nevděk."








Není zklamání, nevděkem vyvolané, schopno zatvrditi srdce a uzavříti je soucitu?

„To by bylo chybné, neboť citlivý člověk jest vždy blaženým, může-li něco dobrého udělati, protože ví, když se na to neupamatují lidé v tomto životě, že se na to upamatují v onom životě a že nevděčný bude míti hanbu a hryzení svědomí."






Tato myšlenka nechrání jeho srdce od zranění; nemůže to zroditi v něm idee, že by byl blaženějším, kdyby byl méně citlivým?

„Ano, předpokládá-li štěstí sobce; to je však smutným štěstím. Ať tedy uznává, že nevěrní přátelé, kteří ho opustí nejsou hodni jeho přátelství, že se v nich zklamal a od té doby nemusí jich želeti. Později nalezne jiné, kteří mu lépe porozumí. Litujte těch, kteří s vámi zle zacházejí, když jste toho nezasloužili, neboť oni budou míti smutný návrat, ale nermuťte se proto, vždyť jest to prostředek, abyste se postavili nad ně.


Příroda dala člověku potřebu milovat a milováni býti, jeden z největších požitků, jehož se mu na zemi dostalo, jest najíti srdce, které souhlasí s jeho srdcem; to mu dává předtuchu onoho blah, které ho očekává v říši dokonalých duchů, kde vše je láskou. Tato rozkoš sobci bude odepřena."






"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
... pokračov. - část 34 ."


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Stálý) - 8.1.2009 > "


."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Li-duše (Občasný) - 8.1.2009 > Příroda dala člověku potřebu milovat a milováni býti...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 21.1.2009 > LidaStudenovska> 

:-)
<reagovat 
anae (Občasný) - 8.1.2009 > :-) citlivý člověk jest vždy blaženým, může-li něco dobrého udělati, protože ví, když se na to neupamatují lidé v tomto životě, že se na to upamatují v onom životě ... pěkná moralitka!
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 21.1.2009 > anae> moc jsem to sice nepochopil, ale věřím, že jste to myslela dobře. Dělá-li člověk něcom pro Boha, dělá to samozřejmě zároveň i pro sebe
- ale byla by chyba, kdybxy na to druhé myslel - či jen pomyslel - "dopředu".
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 17.2.2009 > Knihu, jak jsem již psala dále jsem před lety četla, tedy novější verzi a je super. Už ji ale doma nemám. Je to tak asi 16-17 let, ale nevím... nevím... zda zrovna "materialisty" osloví....:-) No ale jako pokus dobrý...:-)
Doporučil 
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 2.3.2009 > sibyla> pokud ne toto, tak již nevim co jiného



to víte, že bych sem raději vkládal úrayvky třreba z R,. Steinera, to tu ale by snad nečetl z těch "materilaistů" žádnej

.. toto je snad jedinej vyrok od nechvalně prslulého Vl. Iljiče Uljanova, se ktverym bych alespon castečne souhlasil: lid "obecný" je třeba tak dlouho mlátit dřevěnou palicí po hlavách, až se jim tam rozsvítí..


on rřekl sice asi mužiky, ale to je nepodstatné
<reagovat 
Sartori (Občasný) - 4.6.2010 > Ta obálka Katatonie jako náhled mne v kontrastu s obsahem pobavila...
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 8.1.2009 > "... -mimochodem, ten "obrrazek" je úžasnej, pane dr. ...; .

."
<reagovat 
 Sartori (Občasný) - 4.6.2010 > Zeanddrich E.> http://www.snappermusic.com/images/cd/covers/CDVILED76.jpg
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 8.6.2010 > Sartori> na Zeanddricha nemluv, ten se asi nekam zase ztratil..

co se tyce obrazku, nekde jsem jej nasel a nevedel jsem, ze je to obbal z neceho

jsi znalec, koukam
take jsem sveho casu byval ,mam nekolik set \LP apod.
a neposloucham to temer vubec.
<reagovat 
 Sartori (Občasný) - 15.6.2010 > dr. Wojtek> No je pravda, že se hudbu zajímám opravdu hodně...ale tady jde spíše o náhodu :) Kapela patří k mým oblíbeným..
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 16.6.2010 > Sartori> NO JO, a mne to temer zkazilo image.. :]
<reagovat 
 Sartori (Občasný) - 16.6.2010 > dr. Wojtek> Jé to mě mrzí, tak jsem to nemyslel..:-)
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 17.6.2010 > Sartori> dobry ,ja take zase tak ne :]
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 (32) 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter