Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pouštní čaj o páté
Autor: Mishka (Občasný) - publikováno 13.8.2010 (13:47:04)

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

 

 

 

V poušti osamocené tradiční berberské stavení a v tom stavení velká rodina...

a pozvání na tzv. "berber whisky" = silný sladký mátový čaj - tradiční (a podle pozorování i jediný! ;) nápoj celého Maroka


Kdesi na Sahaře u dun Erg Chebbi, Maroko 3/2008

 

(Chtěla jsem vložit jen jednu, ale ve finále jsem to pojala jako kousek dokumentu, cestopisu...

pro všechny romantické cestovatelské duše. ;)

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
žaža (Občasný) - 13.8.2010 > ma to dej, zaujalo ..zaujimave
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář Pet - 13.8.2010 > Tak tak, Touareg, ten taky můžu. Fotky krásné...
<reagovat 
adilila (Občasný) - 13.8.2010 > Važ si toho, že se ještě něchali takhle fotografovat!
Body: 5
<reagovat 
 Navždy už bez tebe (Občasný) - 13.8.2010 > adilila> 

no, v dnesni dobe uz to snad neni pro ne nic neobvyklyho, ne?

 

Nebo mas s nimi jine zkusenosti?

 

To o tom foceni jsem slysela hlavne o jiznejsich africkych kmenech (nebo Aboridzinech? Ja uz ani nevim, nejak sem  zapomnela)


<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 13.8.2010 > Neexistující> - je to vzdy a vsude dost individualni
- VZDY je slusnost se zeptat a zjistit predem, jak se k foceni dane "etnikum" stavi...
- zrovna s neznamymi osobami arabskeho ci mozna lepe muslimskeho puvodu s focenim nemam nejlepsi zkusenosti. bud chteji prachy nebo strasne krici, hysterci... ;)
tady to bylo celkem v poho, jen pocatecni stud, male skryvani...
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 13.8.2010 > Ahoj, jestli mohu, tak podle jejich náboženství si myslí, že jim focením bereš ,,duši." Některá etnika při magických rituálech požívají různé předměty druhé osoby pro účely magie. Proto někdy tolik křičí a nechtějí se dávat fotografovat. Záleží na tom jak říká Mishka. Je to individuální.
Jinak tohle je moc hezké. Podobnou, ale z úplně jiného prostředí a z druhého konce světa má Jaro. Zkus se podívat...také vypovídá o životě prostých, obyčejných lidí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 13.8.2010 > Bajata> Vemu to krátce, čeká mě cesta...
O "kradení duší" u focení vím, ale neslyšela jsem to nikdy v souvislosti s muslimy (ale neříkám, že to tak být nemůže). Pokud si doře pamatuju, tak šlo o indiány (Kanada/USA) a snad aboridžince a občas asi i nějaké africké či jiné kmeny. Ale u muslimů ne a to už jsem jich na svých cestách nemálo fotila, poznala.
Oni vždycky křičeli, protože chtěli buď za focení peníze nebo jen tak prudit... ;)
<reagovat 
 hloupy ivan (Občasný) - 13.8.2010 > Mishka> Je to pravděpodobnější - nejsem sice v islámu zvlášť honěnej, ale nedávalo by to smysl - kradení duší se hodí spíš k animismu...a ten tihle tuaregové vyznávat nebudou. Zkušenost s focením je jinak velmi podobná. A vůbec moje zkušenost co se týče vztahu marockých etnik k mé osobě není z nejpříjemnějších. Jestli se jedná o místní zrcadlo nastavené evropanu, je až děsivé. Ovšem, s jednotlivci jsem měl i moc pěkné zážitky, i milé rozhovory. Nebylo toho ale nijak mnoho.
Ta dívka na třetí fotce od konce vlevo má liščí oči.
Body: 4
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 14.8.2010 > hloupy ivan> Já měla v Maroku naopak super zkušenosti s místními lidmi. Nemyslím ty zcela "anonymní" na ulici, kteří v těch živějších destinacích prudí, koukají, kde jsou asi u koho v záběru a pak chtějí many, ale lidi, se kterýma jsem/jsme prohodili pár vět, tak to dopadlo snad vždy skvěle. Od zdarma pomalovaných rukou henou od berberek v poušti, u kterých jsme spali, přes velmi milé rozhovory ve vlaku, až po pozvání na několikadenní místní svatbu (a všechny k tomu patřící párty a obřady :), protáhnutí po bytech a jídlech rodiny, pozvánka do "poctivého" místního hamamu, který cizincům opravdu určen není atd. Byla už jsem přeci jen v pár zemích a v Maroku jsem nechala půl srdce, okouzlilo mě! Oceán, poušť, velehory, středověká města, skvělé jídlo, krásná architektura... a lidi... a vše na velmi malé ploše. To je ideál! :)

Jdu chrápat, čeká mě náročný týden! ;) Mějte se tu zatím fajn.
<reagovat 
kretén TOTEMu (Občasný) - 14.8.2010 >

Nádherná fota - ta první pro mě nejvíc.

Mátový čaj - jak se připravuje? Suším mátu ze zahrady...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 14.8.2010 > JARO> Zelený čaj a máta... ale nejlépe jejich spešl...
http://www.zahulimeuvidime.cz/p183/caje/rostlinne-caje-a-smesi/cajova-smes-tuareg-50g/1089
Oni to tam vaří z čerstvé...
(přes Google toho najdeš samozřejmě více)
<reagovat 
 kretén TOTEMu (Občasný) - 14.8.2010 > Mishka> Díky za odkaz. Samozřejmě také vařím čerstvý=nesušený, jen nesladím. Výborný čaj!
<reagovat 
Mlž Svatý (Občasný) - 14.8.2010 > nejvíc první a poslední se mi zamlouvá
Body: 5
<reagovat 
Velkej Rum (Občasný) - 14.8.2010 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mima (Občasný) - 14.8.2010 > ...první a poslední obzvláště líbí, ....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
anakonda (Občasný) - 14.8.2010 > moc pěkné fotky všechny...člověka až bere dech a to myslím vážně
Body: 5
<reagovat 
ich (Občasný) - 16.8.2010 > Hmmm, Maroko, láká mě, zatím jsem k němu přičichla jen v marocké restauraci kdesi v Londýně a byla jsem absolutně uchvácená. Snad se tam někdy podívám, díky za dokument.
Doporučil 
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 25.8.2010 > wisteca> Maroko určitě doporučuju! Už jsem něco málo procestovala a Maroko mě uchvátilo, nechala jsem tam půlku srdce... pro mě asi nejzajímavější cestrovatelské místo zatím (poušť, velehory, oceán, středověká města, kultura... a to vše na malé ploše) a vzdáleností/cenově dostupné... Držím palce!
<reagovat 
 ich (Občasný) - 25.8.2010 > Mishka> Ahá, tak to vypadá, že mám plán na příští dovolenou, díky :-)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 26.8.2010 > vypadá to skoro na ladies party :-) zajímalo by mne jak funguje komunikace mezi muslimskými a západními ženami bez přítomnosti mužů... ale asi to v ničem extra zvláštní nebude
<reagovat 
Rayer (Občasný) - 28.8.2010 > hezké a zajímavé místo tam by se fotilo, jenom ty fotky jsou na mne moc strojené. Nebo kompozičně třeba u první fotky, hlavní prvek jsou ty poháre kde se lije čaj, ty jsou řízle a nad hlavou zůstal prázdný prostor a z levé části tam jsou cizí ruce a v levé řízlé tělo. Myslím že je hodně učebnic kde se zaobírají právě kompozici.

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter