Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Duchovní gramotnost
Autor: romann (Občasný) - publikováno 6.10.2011 (11:40:14)

Jistě znáte pojem počítačová gramotnost. Mají s ní problém zejména ti starší, kteří vyrůstali v době, kdy jediný počítač byl v Moskvě a jmenoval se Ural. Znám jistou dámu, která ani neví, kam se píše webová adresa. Umí jen kliknout na Seznam a do okénka vyhledávače ji napíše. Bohužel ani nemá příliš vůle k tomu, si své znalosti zlepšit.

Podobně je tomu i v ostatních oborech. Občas zůstávává rozum stát, jak bizarní názory mají nejen blondýnky. Nejhorší je však situace v duchovních naukách. Je to proto, že jako vědu je skoro nikdo nebere, spíše je chápou jako určitou mýtickou romantickou libůstku, se kterou se mohou těšit a vyprávět o ní, aniž by je někdo kritizoval. Spíše každý jen blaženě poslouchá a na oplátku říká, co si vymyslel on. Fantazii se meze nekladou, co si kdo vymyslí, to má. Spojují buddhismus, jogu a křesťanství do dortu, za který by se nestyděl ani pejsek s kočičkou, když ho vařili.

Je to zase jen důkaz nerozvinutosti a ignorace naší civilizace. Dnes kupodivu jen fyzika nejzasvěceněji vidí do filozofie Stvoření. Že to není romatická selanka, či nějaká náhoda, ale ultrapodivná zákonitost, vlastně nepochopitelná, jako je kvantová mechanika a teorie chaosu. O to se však zajímá málokdo.

Neustále zjišťuji, že duchovní lidé ani po letech neznají základní duchovní literaturu jako je bible, Bhagavadgíta či Tripitaka. To jim však nevadí, sami si vymyslí, jak to je. Tak se ovšem nedá daleko dostat. Nějaké duchovní zkušenosti, to je rarita! Ale ani to, jak se zdá, jim nevadí. Na nezávazné zpříjemnění života jim to stačí.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 6.10.2011 > ha, moralisto, vítej na Totemu a tabu!
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 6.10.2011 > No...neviděla bych to až takto černě.... dneska už se vědomí dost otevírá a lidi už vědí o duchovní oblasti více...já v ní jsem asi dvacet let...no... je pravda, že Bhagavidgitu jsem nečetla, ani nemám potřebu. Nejdůležitější je stejně osobní příběh a osobní prožitky... :-)
<reagovat 
čtenář Generální ředitel Totemu - 6.10.2011 > bizarní, nikoliv bizardní, ty negramote
<reagovat 
romann (Občasný) - 6.10.2011 > 1/moralista nejsem, ale nemám rák neinformovanost, diletantismus
2/no, já v ní dělám 30 let a vidím to černě, čím dál je to horší. V bibli jsou osobní příběhy, i v Bhagavadgítě
3/díky, opravím
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 6.10.2011 > romann> To jo, to je pravda...ale dneska jsou důležité i mýty... a osobní příběhy, každý je individualita...a taky jasně osobní karma a tu je potřeba očistit...bez toho se nikdo neposune. Já to vidím lepší.. i když no...asi záleží jaký máš kolem sebe lidi.
<reagovat 
Emoce (Občasný) - 6.10.2011 > myslím si že daleko větším hříchem je snažit se napasovat do vymezených "škol" a "církví". i kdybych se stokrát snažila, nebude ze mě platon. ani hegel. ani ježíš kristus. a to ani kdybych si nechla narůst vlasy a koupila kristusky. takže proč si nejít za tím, čemu věříme? vždyt je to největší bohatství co máme. tím spíš, pokud si k němu dojdeme sami))
knihy jako bible td. jsou tu jen aby ti pomohly ukázat cestu, pokud jim budeš bezhlavě a doslovně věřit, je to jen ukázka tvojí zabedněnosti. a nejvíc ti stejně dá rozhovor s jiným člověkem. toť moje zkušenost.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter