Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ke kořenům duchovnosti
Autor: romann (Občasný) - publikováno 21.12.2011 (14:02:45)

Kým by byl Šavel, kdyby nenahlédl do třetího nebe? Určitě by se z něj nestal apoštol Pavel.

Bez soukromého zjevení, kterému se také říká mystický zážitek, (psycholog Maslow ho popsal jako Peak Experience), nelze pochopit, co je to mystika. Kdo nepoznal mystiku, nemůže pochopit Boha. Kdo neuviděl Boha, tak neví, o čem je náboženství. Kdo nechápe náboženství, neví nic o životě.

 

Nevím jak vy, ale já své teologické otázky řeším už řadu let jednoduše. Ptám se na ně totiž toho nejpovolanějšího – samotného Boha. Odpovídá sice Jeho zástupce, ale to na kvalitě neubírá, pro mne naprosto vyhovuje.

Kdo jiný by o Něm mohl vědět víc? Často mne také oslovuje a vysvětluje co ještě nevím. Není to nic neznámého, totéž zažívali šamané v pravěku, později proroci. Na rozdíl od nich nemám úkol sdělovat Jeho Vůli veřejnosti a utvářet věrouku, vše je spíše určeno pro můj osobní vývoj.

To bylo i u zasvěcenců a mystiků, kteří často celý život žili v ústraní. Jen někteří se stali známí. Chtěli najít Království boží a naplnit Kristova slova – Buďte dokonalí, jak dokonalý je váš Otec.

Nejde jen o myšlenky, byť velmi cenné. Hlavním přesvědčujícím argumentem jsou soukromá zjevení, kdy Bůh ve svém Království nám ukazuje Své Atributy a Tajemství Stvoření svými vizemi a pocity. Lidské pojmy jsou na to krátké. Lidé si myslí, že je velmi těžké a vzácné mít takové zážitky, že jsou jen pro vyvolené, ale není to tak.

Současná doba je charakteristická úpadkem kultury a duchovnosti obecně. Zesvětštění církve (viz web) je do očí bijící. Měli bychom se vrátit ke kořenům duchovnosti. Vždyť v současné době nežije jediný prorok! Prostě se vrátit do té doby, kdy vytržení ducha a rozhovor s Bohem nebyl jen v prastarých knihách, ale denní realitou.

Ne, že by tyto pokusy vůbec nebyly, viz např. Charismatická obnova církve www.cho.cz , letničáři, hnutí New Age atd, ale tyto chabé pokusy brzdí nezájem až odpor. I do nich také pronikají úpadkové tendence a zatím bohužel není vidět, že by měla přijít náprava.

Svá soukromá zjevení mnoho lidí tají. Je ale škoda nemluvit o takovém svědectví. Proč je vlastně tají? Mají své zkušenosti, které jsou kupodivu stejné s věřícími i nevěřícími. Kdo však prostudoval bibli, jistě zná i odpověď. Vše v ní bylo předpovězeno.



Poznámky k tomuto příspěvku
padulib (Občasný) - 21.12.2011 > Zaujalo, dalo by se o všeličom popovídat.
Například - jak jsi přišel na to, že dnes nejsou proroci?
Tu jsem pro Tebe (a budou-li chtít i další)něco našla(:The Elder Brothers Warning (Kogi Tribe)www.youtube.com

Čemu říkáš mystický zážitek? - Myslím, že každý má o tom svou představu:-)

S úpadkem duchovnosti v současnosti s Tebou souhlasím jen na jednu stranu, neboť na stranu druhou přibývá lidí, co začínají meditovat, stravovat se jinak - lehčeji (vegetariánství apod.) a vůbec se o takové ,,věci'' zajímat.. Však doba k tomu spěje a přeje,tak to vidím nejen já (:

Ještě k myst.zážitkům, zjevením či znamením - vždyť i každodenní situace, které ,,jsou nám stavěny'' do cesty, jsou považovány za jakási znamení, zkoušku.. Těšilo mě A.(-:
<reagovat 
romann (Občasný) - 22.12.2011 > 1/každý se může nazývat jak chce, ale prorok, to je něco jiného, ale kouknu se.
2/mystický zážitek je prostě vidět Boha se všemi Jeho atributy
3/nejít maso může být pokrytectví, zakrývat, že jsem agresivní. Duchovní to není vůbec. Duchovní je přijmout Boha jako Realitu
4/To ano, ale mystický zážitek je něco docela jiného, těžko popsatelného
<reagovat 
romann (Občasný) - 22.12.2011 > 1/jsem veden Bohem, já si cestu nevolím, jako žádný mystik
2/A o kom jiném by psal? Je to jasné, že o sobě. A pokud se nemýlím, byl při honech na křestany
3/nezajímá mě církev, jsem veden přímo Bohem, ne nějakým prostředníkem a ten mne vede jako Učitel na božské Univerzitě, přesně jak říkám. Prostě mám osobní vztah k živému Bohu.
4/člověk není schopen správně posoudit nic, na to je příliš hloupý, neznalý zákonů Stvoření. Ani bibli nelze vykládat jednotně, jsou tisíce sekt, všechny se na ni odvolávají.
Nejsi ty také dognmatik stylem o Bohu bez Boha?
5/Proč by New Age mělo být špatně? Copak jsou všechny křestanské společnosti ty pravé? Jen Bůh to může posoudit, ale krom mystiků se Ho nikdo neptá!
6/Bůh není v bibli, Bible jsou jen lidská slova. Bůh je totiž Živý, ale tos ještě nepochopil. Proč Ho hledáš v bibli, když je Věčně Všudypřítomný a Dokonalý? Prostě se zeptám v modlitbě a odpověď přijde, a dokonalá. Ne ze mne. Chápeš?
<reagovat 
čtenář claim - 22.12.2011 > Jestliže je všudypřítomný, jak je možné, že odpověď nepřichází i z tebe (skrz tebe)? Potom nemůže být všudypřítomný. Jenže On je. ;)
<reagovat 
 claim (Občasný) - 22.12.2011 > čtenář> To je ode mě na romanna.
<reagovat 
 čtenář claim - 22.12.2011 > čtenář> Vlastně jestliže odpověď nepřichází z tebe, potom přichází z ega. A to máš potom dost blbý. ;)
<reagovat 
romann (Občasný) - 23.12.2011 > claim-máš v tom guláš. Lidé si vykládají bibli jak se jim zlíbí, aby se jim to hodilo do krámu. To je právě to ego které dělá stálé problémy a hříchy.
Já jsem vlastně médium jako proroci. Je to takový telepatický mobil. Stačí zmáčkout Jeho a už komunikace nastává. Já ale odpovědi nevymýšlím, přicházejí od Něj.
Ale hlavně jste všichni zapomněli na článek, kde je-Proč je vlastně tají? Mají své zkušenosti, které jsou kupodivu stejné s věřícími i nevěřícími. Kdo však prostudoval bibli, jistě zná i odpověď. Vše v ní bylo předpovězeno.
Kdo dá první ty odkazy na NZ? Nebo to mám zas udělat sám?
<reagovat 
 čtenář claim - 23.12.2011 > romann> Guláš-neguláš, ptám se tě, jak je možné být všudypřítomný a při tom nebýt ve mně?
<reagovat 
 čtenář claim - 23.12.2011 > romann> A ještě by mě zajímalo, jakým způsobem to, co zažíváš/poznáváš v meditacích, začleňuješ do každodenní reality? Jak se to v ní projevuje?
<reagovat 
romann (Občasný) - 23.12.2011 > claim-tys neslyšel, že jsme byli vyhnaní z Ráje? A o tom je celá duchovnost! O návratu!
A k tomu dalšímu si přečti http://mystika.mysteria.cz/download/ma4.zip
<reagovat 
 čtenář claim - 23.12.2011 > romann> Mám přečteno (taky Brunton, Weinfurter, Minařík, Tomáš, Vacek, Eckhart, Krishnamurti, Maharshi a další a další...) a právě proto opakuji otázku, jak začleňuješ svoje poznatky z meditací do každodenní reality? ;) Na tvém webu o tom nic není.

<reagovat 
romann (Občasný) - 23.12.2011 > Bůh pochopitelně v nás je, ale máme k Němu zablokovaný přístup, to je to ego.
Tys tu knihu asi nečetl, vždyt to tam je, v Etapách mystického vývoje.
Ale nečti a sám dělej, pust se do mystiky, není to těžké. Pak budeš moci sám psát knihy ze svých zkušeností. A uvidíš, že vše je jinak, než psali popularizátoři mystiky, kteří Boha ani nikdy neviděli, ale co knih o Něm napsali... :-)
Prostě navaž osobní kontakt s Bohem, jinak se nikam nedostaneš. Stačí chtít a už to jedeeeeeeee
<reagovat 
 čtenář claim - 23.12.2011 > romann> Jen aby ti nejelo právě to "ego"! ;)
Proč psát knihy, když zkušenosti každého jsou individuální! :D
Mystika není procházka růžovým sadem ani lítání v luftě. Je jasná, logická a prokazuje se zřetelnými výsledky, ne kecáním. A ty ani neumíš jasně zodpovědět moji otázku. :D
<reagovat 
 čtenář claim - 23.12.2011 > romann> Zeptám se ještě jinak: Jak jsi těch cca 170 pokeců s Bohem zúročil pro sebe a tím i pro druhé? Kromě toho, že jsi o nich napsal?
<reagovat 
romann (Občasný) - 23.12.2011 > Neboj, Boha nelze nepoznat, přesahuje nás o mnoho řádů, kdepak ego, to nemá šanci proti Jeho Hypergenialitě
proč si nechceš přečíst tu knihu? To tu mám zase psát elaboráty? Do tří vět se to nevejde, tak prostě-předělá tě On. A pořádně.
Je naprosto logická, ne jak my.
Všichni známí mystikové psali a každý měl proces trochu jiný.
<reagovat 
R.Samildanach (Občasný) - 26.12.2011 > Mam malo casu, a take se mi nelibi Tvuj nepochopitelny utocny ton, presto se pokusim kratce reagovat. Ano, krestanstvi je vylucne prave tim, ze clovek uz ve sve podstate nic nemusi delat. ,,Je dokonano," rekl Jezis, kdyz za me i Tve hrichy umiral na krizi. A to ,,dokonano" clovek musi prijmout, aby mu byly ony hrichy odpusteny. To hledani Boziho kralovstvi, ale i poslouchani Jezise a milost pokani je soucasti onoho ,,prijeti". Tim krestanstvi dava lidem konecne reseni, zatimco ostatni nabozenstvi, jejich problem, odsouvaji nekam dal do budoucna a tim cloveka zenou do zahuby.

Mystika je ve skutecnosti ,,poznani" boha, bez Boha.

Buh, ktereho znam ja, Buh Izakuv, Buh Izraele, je Buh milostivy, proto nam nepredepisuje, ani neprikazuje. On jen ukazuje jak se priblizit Jeho nekonecne lasce . Na nas, pouze na nas je, abychom tato ustanoveni prijali, nebo ne. Ale to chce proste jen a jen prijmout... tedy zacit pokanim a vedomim, ze Jezis za nas umrel...
<reagovat 
romann (Občasný) - 27.12.2011 > nevím jak ty, ale já když čtu bibli, neustále nacházím v evangeliích pokyny, co má křestan dělat, jsou jich stovky.
Když Kristus řekl dokonáno, znamenalo to, že už nemusíme nic dělat? To tedy ne, vždyt jen přijmout Boha jaký opravdu je (a to bez rozhovorů s Ním a bez vytržení ducha jak v Letnicích ani nejde,) je práce na léta. Když vidíš Jeho atributy a prožíváš je, ne jen o nich čteš-Věčnost, Nekonečnost v nekonečně nekonečen směrů, všude Dokonalost, tak padáš v ohromení na zem a třeseš se. Tělo ti hoří ohněm a až pak tě napadne, že právě o křestu ohněm mluvil Kristus.
A prožít to, je právě ta mystika. Měl by sis přečíst, co mystika je, definici, protože tak popíráš mystičku sv.Terezii, oficiální Učitelku církve:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Mystika
http://cs.wikipedia.org/wiki/Terezie_z_Avily
Píšeš-zatimco ostatni nabozenstvi, jejich problem, odsouvaji nekam dal do budoucna a tim cloveka zenou do zahuby.-nevím, kdes to vzal, znám jich pár a do budoucna nic neodsouvají Proč se tak vztekám? Protože po 2000 letech křestanství nejsou ani křestanům jasné základy Kristova učení. Ani papež to neví.
Není to snad důvod?
<reagovat 
kalice (Stálý) - 18.1.2012 > Ty jsi úplně zapomněl na toho, kdo dosud vládne na téhle zemi. jsi si jistý,že nasloucháš Bohu? Co má společného s New Age? Aby člověk nezabloudil a nenechal se svést, dostal od Boha 4 pilíře : Ježíše,který za nás zemřel a žije, Písmo, Ducha svatého a společenství(Kristovo tělo). Tady vidím jen ego tlačící se na místo Boha(tak, jako u toho,který dosud vládne téhle zemi) Jestli se mýlím, Bůh mi to ukáže.A pokud ne, doufám, že to ukáže tobě.
<reagovat 
čtenář Joker - 25.1.2012 > Na příspěvcích uživatele romann mi vadí přemoudřelost, tlačení na pilu a naprostý nedostatek tolerance a lásky - a o tom to tak nějak je ....
<reagovat 
 čtenář Joker - 26.1.2012 > čtenář> romann je takový mystický Paroubek nebo Vít Bárta :-)
<reagovat 
romann (Občasný) - 26.2.2012 > podle ovoce poznáš strom a já jsem Mu po 30ti letech stále blíž! Učí mna Tajemství Stvoření a často ukazuje své Království boží. Myslíte si, že se dá splést s peklem? Nedá.
Měli byste se nad sebou zamyslet. Vždyt Kristovi nadávali úplně stejně. A On také nebyl vždy pln milých slov. Pamatujete, jak se rozčílil nad učedníky, kteří neuměli kohosi vyléčit? Řekl-jak ještě dlouho vás mám snášet? Ale mám zkušenost, že většina duchovních lidí bibli vůbec nečetla!
A co jsem konkrétně vytrhl z konceptu? A co nepochopil?
<reagovat 
R.Samildanach (Občasný) - 21.12.2011 > Tak Tebe jsou dlouho nevidel. Mrzi me ze jsi se za tu dobu ovsem neposunul nekam dale pozitivnim zpusobem. Jako bys neustale poslapoval na miste v te dobe, kdy jsem od Tebe cetl neco naposledy.

Souhlasim s Tebou, ze je treba vratit se k tomu, cemu rikas koreny duchovnosti. Hacek je v tom, co Ty si pod tim predstavujes.

Nesouhlasim s Tebou v tom, ze by se ze Saula nestal Pavel, kdyby se nedostal do tretiho nebe. Pavel, byl, stejne jako vsichni krestane, vyvoleny uz pri stvoreni sveta. A o tom, ze se stane Jezisovym nasledovnikem se on sam rozhodl, uz po setkani s Jezisem v devate kapitole skutku. Krom toho, nikde v bibli neni napsano, ze to byl Pavel, kdo byl ve tretim nebi. Ano, predpoklada se to, ale on sam napsal jen, ,,znam cloveka ktery byl ve tretim nebi..."

Vlastne cely ten uvodni odstavecek je lzivy. Poznal jsem mystiku a poznal jsem opravdoveho Boha. Nezavisle na sobe. Oboji v jine dobe. A krom toho, nabozenstvi neni poznani praveho Boha. Boha Izaka, Jakoba a Abrahama, Boha bible. Poznani praveho Boha je krestanstvi. A krestanstvi neni nabozenstvi. Rozdil mezi nabozenstvim a krestanstvim je tenhle: Nabozenstvi rika: ,,Tohle a tohle musis udelat." krestanstvi rika: ,,Nemusis uz delat nic. Je dokonano. Ty to jen prijmi."

Ackoli je mi Tve letite hledani a nasledne sdelovani na techto strankach sympaticke, musim Ti napsat, ze Tve michani mystiky a poznani Boha je scestne. Dokud tomu tak bude, nepoznas praveho Boha. Jeho poznani a poznavani je pritom tak jednoduche. Clovek nemusi ani cist ty hromady nesmyslnych teologickych knih, ve kterych se stejne malokdo vyzna. Jedinou pravou knihou vedouci k poznani Boha je totiz bible. A ostatni knihy s ni busou bud v souladu, nebo v protimluvu. Pokud jsou v souladu jsou o Bohu. Pokud nejsou na tuty jsou od Nepritele, ktery se za nositele svetla jen vydava.

Take je nesmysl davat vedle Charismaticke obnovy a pentakostalistu, hnuti New Age, a to prave proto, ze New Age pravdivost bible svym vyucovanim casto popira.

Nekdo, nevim kdo, rekl, ze kdyz clovek nalije do sudu vina litr splasku, udela z vina splasky. Kdyz clovek do sudu splasku nalije litr kvalitniho vina, zustanou z toho splasky. Mrzi me, ze clovek tak inteligentni, jako Ty se leta zasekl na tak hloupem miste slucovanim veci mystickych a Bozskych. A pritom je vsechno tak jednoduche. Staci se ptat Boha a cist bibli. Tam je vsechno.
<reagovat 
 romann (Občasný) - 26.12.2011 > R.Samildanach> já žasnu, prý- krestanstvi rika: ,,Nemusis uz delat nic. Je dokonano. Ty to jen prijmi."- tohle že je křestanství? Dám desítky citátu Krista, které to vyvracejí. Třeba -Hledejte Království boží... či Budte dokonalí... či Následujte mne
A mystika? Stačí si přečíst definici, je to přímé poznání Boha, i bez bible. Slovo mystika vůbec nemusíte používat!
Kam jsme se za těch 2010 let posunuli? Leda dozadu! :-(
<reagovat 
 kalice (Stálý) - 22.1.2012 > R.Samildanach> souhlas!
<reagovat 
 R.Samildanach (Občasný) - 22.1.2012 > romann> Jasne ze das spousty citatu, ale to proto, ze budou vytrzene z kontextu a protoze jsi stale nepochopil, co Ti tu pisu.
<reagovat 
 kalice (Stálý) - 26.2.2012 > romann> Podle Bible jsme všichni odsouzeni na smrt. Viz:mzdou hříchu je smrt..., všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy.My opravdu nejsme schopni žít život bez hříchu. Bůh to věděl od začátku a měl plán. Poslal svého syna a ten žil bez hříchu. Zemřít neměl a přesto přišel právě proto. Zemřel za nás. Stačí to přijmout.To je celé křesťanství. A to, že se člověk mění, je jen díky Božímu Duchu, kterého nám poslal.
<reagovat 
romann (Občasný) - 27.2.2012 > to nestačí jen přijmout, to je málo. NZ je plné pokynů. A komu není něco jasného, tak se má ptát Krista nebo Ducha sv., který byl kvůli tomu seslán.
Já to dělám, a vy?
<reagovat 
 kalice (Stálý) - 27.2.2012 > romann> Čím blíž člověk Boha poznává, tím víc rozumí principům spravedlnosti a lásky. A tím víc si uvědomuje svoji hříšnost a nedostatečnost (když se dotýká boží dokonalosti).To,čím se můžeme jako následovníci Krista chlubit, je Kristus. Neboť i ovoce ducha, které máme nést(list Galatským)je od Něho.
"Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jednorozeného syna,aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul ale měl život věčný."(Jan 3:16) "Kdo uvěří a nechá se pokřtít bude spasen" "On zemřel za nás,ještě když jsme byli ve svých hříších." Co k tomu chceš dodat? Je jeden,který vidí spravedlnost jinak, protože nemá lásku. Ale toho neposlouchej!
<reagovat 
romann (Občasný) - 28.2.2012 > ano, viděla jsi někdy ve vytržení ducha Království boží? Mluvila jsi někdy s Kristem? Jinak jsou to jen řeči.
Kristus mnohokrát varoval před farizejstvím, ale bohužel křestané o tom nechtějí slyšet. Proto se mluví o zesvětštění církve. Je bohužel v úpadku a proto Učitelka církve, sv.Terezie Ježíšova nemá žáky.
<reagovat 
R.Samildanach (Občasný) - 14.8.2012 > Je mi líto, ale na Tvé, poněkud scestné výpady se nedá odpovídat...

Člověk s Tebou mluví normálně a Ty jej napadáš za něco, co netvrdí. Házíš do jednoho pytle věci, které spolu nesouvisí...

ale o tom už mluvil Ježíš... Tahle diskuze nemá cenu, dokud se s Ježíšem, či Duchem svatým opravdu nesetkáš. Tebe nezajímá pravda. Tebe zajímají jen Tvé pravdy...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter