Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Citát
Autor: zochrova (Občasný) - publikováno 17.10.2016 (13:22:48)

Náboženství je cesta po minovém poli,

nikdy totiž nevíte,

co na konci naleznete.



Poznámky k tomuto příspěvku
P.V.Ctihodný (Občasný) - 18.10.2016 > Zajímavé, zajímavé... Já bych na konci očekával Nebeské království a to mi nepřijde jako špatný závěr cesty.Jak to vidíš ty?
Body: 3
<reagovat 
 čtenář sex je věda - 21.10.2016 > P.V.Ctihodný> Hezky to vystihla, náboženství je ideologie, stejně jako fašismus, komunismus, IS atd. Vede to k válkám, protože je idea přednější než chovat se dobře.
Jak se spíš vy jako věřící stavíte k myšlence, že Bůh je jediný a Alláh je taky jediný. Vždyť jsou dva, mají jiné barvy, Bůh odpouští, Alláh je spravedlivý. Máme z toho polyteismus, pokud nechcete naštvat všehomírum vesmírum, musíte je mít rád oba.
Na náboženství už není čas. .)
<reagovat 
 čtenář sex je věda - 21.10.2016 > čtenář> To myslím zcela bez urážky, protože podlehnout ideologii křesťanství nebo islámu je docela bohulibé, nebo alláhumilé, oproti převaze nějaké rasy je Království nebeské nebo Ráj se 40 pannami zcela jasně lepší a vznešenější cíl. Stejně jako Nirvána, nebo Věčné pláně. Předpokládá to porozumění myšlence, že vesmír má nějakou inteligenci a té je dobré naslouchat. Že si odneseme jenom duši atd.
Ale Vy jste křesťan a tudíž náboženství podléháte. Jak se stavíte k muslimům? Funguje t náboženství. Prostá matematika - a že používáme arabská písmena napsat (MMXVI a 2016 je elegantní rozdíl) - dva bozi jediní jsou 1 nebo 2?
Věčná otázka :-)
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 22.10.2016 > čtenář> Díky za dotaz.Já jsem náboženství jako ideologii nikdy nevnímal. Vždy jsem to bral jako vztah. Vztah mezi mnou a Tím, kdo mě stvořil a má mě rád.Docházelo-li v minulosti ke krutostem, bylo to pácháno lidmi, kteří se za křesťany spíš jen vydávali.Kristus zvěstuje mír, radost a tolerantnost.
Bůh může být jen jeden.Domnívám se, že ten, koho muslimové nazývají Alláhem, je v podstatě tím, komu křesťané říkají Hospodin.
Máte-li dotazů víc, doporučil bych např. skvělou knihu André Frossard : Ptali jste se na Boha ?
<reagovat 
 čtenář sex je věda - 22.10.2016 > P.V.Ctihodný> Díky za odpověď. Asi máte pravdu s tím Hospodinem - protože křesťanství, islám a judaismus má kořeny v podstatě stejné - jsou to "abrahámovská" náboženství. V současnosti se ale rozdíly mezi muslimským Alláhem a křesťanským Bohem jeví více zřetelné - v podstatě jsou to božstva jak za starého Řecka, každý má jinou povahu - jsou to dva bohové někde na nebi nebo v ráji, oba jsou už trochu oprášení a zašlí... z mého pohledu jsou náboženství už zastaralá. Muslim a křesťan se neshodnou na tom jednom univerzálním, který je ten stvořitel a prvotní impuls celého vesmíru - Alláh má nějaký charakter a Bůh taky, pro mě jsou to spíš duchovní formy, nějaké etno - kulturní převaděče k universu. Ale najednou už není ani jeden "ten nejvyšší", když jsou dva :D
Jinak myslím, že náboženství ideologie je a tím je nebezpečné - hlavně ta monoteistická s jediným nejvyšším bohem pánem.
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 24.10.2016 > čtenář> Nejsem odborník přes islám, ale nějaké rozdíly od křesťanství bych viděl.Křesťanský Bůh není jedna osoba, ale osoby tři (Otec, Syn a Duch Svatý).Jedině tak může totiž platit biblické, že "Bůh je láska" ( Otec miluje Syna a plodem jejich lásky je Duch Svatý ). Zakladatel křesťanství byl ochoten za lidi zemřít.Křesťanství je universálnější - je rozšířeno po celém světě.Je více otevřené dialogu.Je laskavější - téměř všechny humanitární akce organizují křesťané nebo lidé křesťansky naladění.A v neposlední řadě bych řekl, že křesťané mají větší smysl pro humor.
<reagovat 
čtenář sex je věda - 24.10.2016 > Já Vám plně věřím, že křesťanství máte rád z duchovních důvodů, že na něm spatřujete mnoho dobrého, skutečně pohnulo naší civilizací ke zkulturnění, zlidštění - to samé ale i ten islám, rozvinul kulturu a sjednotil rozdílné kmeny, paradoxně proti tomu jak ho chápeme, posílil ženská práva atd.
Já taky nejsem odborník na náboženství, jen mě baví o tom uvažovat - považuju se za věřícího člověka, ale koncepty náboženství mi nevyhovují. Ač mám respekt k Ježíši i Mohamedovi, Bohu i Alláhu, nedokážu to jednoznačně přijmout, je to pro mě příliš právěže ideologické - protože duchovní světy jsou příliš složité, dnes se to už dá skoro i spočítat, ale přece nedá, transcendence se nedá tak jednoznačně uchopit. Náboženství se o to ale snaží - vidíte, jste věřící člověk a říkáte, že naše náboženství je víc, než jiný kulturní koncept - to samé někde říká věřící muslim - naše náboženství je víc - třeba spravedlivější, rozumnější, laskavější, universálnější ... :-) To je přesně ono - "moje" "tvoje" Můj bůh, tvůj bůh - přitom ten svatý spirit se nedá svázat a dát do pořadí.
<reagovat 
čtenář sex je věda - 24.10.2016 > Každopádně se něco muselo semlít ve starověku někde od Izraele po současnou Sýrii, protože se tam obě náboženství hodlají náležitě předvést a sehrát pompézní závěrečnou bitvu - Alláh a Bůh se tam zřejmě ctihodně utkají, oba by měli být kvalitní, tak jsou to bozi že jo :-D a bude to někde mezi vykopávkami města Megido v Izraeli(Armageddon) a Dabiqem v severní Sýrii.
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 26.10.2016 > čtenář> To asi slečna Zochrová kouká, jakou lavinu svým citátem vyvolala, že ?
<reagovat 
 čtenář sex je věda - 26.10.2016 > P.V.Ctihodný> Myslím, že ji to asi nevadí :-) Náboženství je zajímavý jev, zkrátka mě až děsí, že se dnes skutečně děje i náboženská válka - dalo se to do nějaké doby považovat za věc minulosti, ale střet s islámskou kulturou to jasně oživuje - skutečně je to náboženská válka, i když jde hlavně o zdroje, jako vždy - ale přece je ten Nejvyšší podvázán kulturou a etnicitou. Dokud budeme mít ten dojem, že jsme ti lepší, protože máme lepšího Boha, tak jsme jak dva kmeny, co potřebují ještě vyšší nadstavbu - jak za dob vzniků obou těchto náboženství. Okna vesmíru dokořán :-)
<reagovat 
 P.V.Ctihodný (Občasný) - 31.10.2016 > čtenář> Přikláním se spíš k názoru T.Halíka, že křesťanství v nadcházející době bude hrát roli jakéhosi moderátora mezi islámským Východem a ateistickým Západem.
<reagovat 
 čtenář sex je věda - 5.11.2016 > P.V.Ctihodný> Já jsem toho názoru, že islám i křesťanství budou oba moderátoři - obě ta náboženství jsou krásná i hluboká a oba bozi jsou kvalitní - Bůh i Alláh. Na obou stranách jsou jizvy - ženská obřízka a zákaz potratů, zabíjení "čarodějnic", tisíce mrtvých na dávných a současných bojištích. Bohové za to nemůžou. Nevěřím v morální převahu ani jednoho náboženství, obě jsou jiná, obě jinak barevná, jsme dvě obrovské kultury, které vždy zachraňovaly po vývojové stránce jedna druhou- divíte se, že v Pažíži došlo v pátek 13. zrovna k atentátu proti metalu? Vyznavači satanismu poslouchají metal. V obou kulturách je nesmyslné zlo a největší nesmysl je jít proti sobě.
Údajně je to náboženský konflikt - umíte si představit jak se Alláh a Bůh vraždí? Ne, vraždí se nedokonalí lidé, ne bozi.
<reagovat 
 čtenář sex je věda - 5.11.2016 > čtenář> Každopádně je zajímavá už ta definice "islámský východ" a "ateistický západ". Věřím, že T.Halík je inteligentní vzdělaný člověk - ale už ta samá definice těchto dvou světů je na pováženou. V muslimské kultuře, v té "nejsrdnatější" části - v Arábii - třeba pronásledují ateisty, jak si to dovolují, nevěřit nábožensky a my, Česká republika, jsme jeden z nejateističtějších států světa, kde se dělíme spíš na bigbíťáky, metalisty, hiphopery, anarchisty a levičáky, pravičáky a nácky, než v jaké jsme církvi, jak to dělá spořádaná Anglie a přesto je u nás tolik lidí, kteří v "cosi" věří.
To samo odráží, jak nic není možné paušalizovat.

Vidím to tak, že než náboženství a umanutá představa, jak Bůh, nebo Alláh konečně uzavře vše do přehledného rámce, pomůže opak - pochopit složitost, smířit se s tím, že nikdo neví všechno. Jak by pomohla invaze křesťanství muslimskému světu, i kdyby to byla invaze skutečně duchovní, nikoliv drancování kvůli ropě? Nijak, je třeba respekt, pochopit, že člověk je člověk, jakékoliv barvy pleti a kultury.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter