Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
"(( ..T.G.M. si na své cesty po republice s oblibou bral světlý oblek, a stal se tak středem pozornosti, kamkoli přijel.. . z kolekce add ..žákovské citáty
Autor: Zeanddrich E. (Stálý) - publikováno 16.2.2018 (00:02:56)
další v kolekci>

"((  "((





 ..T.G.M. si na své cesty po republice s oblibou bral světlý oblek, a stal se tak středem pozornosti, kamkoli přijel.


"T.G.M. ..velice rozumne vyuzil ke svému prospěchu jmeno sve manželky, a podle toho se da usuzovat, ze se se alespoň ..intuitivne zabýval také ..Kabalou :). ."




"Bylo by nezdvořilé myslet si, že si T.G.M. vzal svou americkou manželku kvůli jejímu jménu, ..., mohl to být ale jeden z ..těch podstatnějších důvodů.. :). ."




((  ...)).









.

((  ...)).

V roce 1918  se čeští obyvatelé Čech, Moravy, Slezka a Slovenska rozhodli, že se   nebudou nadále
podílet na Rakousko-uherském mocnářství. Tomuto cíli sloužili v
 cizině hlavně Masaryk a Beneš, ve spolupráci s pozvolna narůstajíc domácí reakcí .. :) :).



 V ČR máme hlavně Čechy, Moraváky, Slováky a ..Slezy .


Tomáš G. Masaryk  se do dějin zapsal především jako T.G.M .. :).


TGM byl pro své národy tatíček a prezident osvoboditel. Rakouský císař to se svými národy
myslel asi také dobře, ale vydrželo mu to převážně jen do začátku Velké války, o které si ale asi myslel
nejdříve, že bude jako ty dřívější, protože jinak by ji nejspíše nezačal, podobně jako Ruský car a německý císař.




Císař rozpoutal válku na základě dojmu z
 atentátu. .Slouží nám dnes jako příklady toho, čeho se my dnes máme ve svých životech pokud možno vyvarovat.. :).



Husité házeli do velkých kádí u bran Tábora veškeré své cennosti, jako např. šperky, hodinky :) a jiné drobnosti, o
kterých si   asi mysleli, je už že v nastávajícím řádu  nebudou potřebovat ..:).



Každý člověk dělá většinou to, co si myslí, že
je dobré, ale občas u toho i propadne nějakým emocím ..:).



Žižka se ..rozuumně přizpůsobil tomu, že jeho vojska
neumí vůbec bojovat, a tak ze všech bitev ..narozdíl od křižáků vyšel vítězně ..:).



Kdyby byl každý prezident nebo král na
 celém světě jako TGM, nebyly by asi do 1 roku žádné války.. .





TGM byl vyvážená osobnost, protože se líbil celé řadě lidí.  Narodil se na jihu Moravy, a tím pádem se líbil Ćechům i


Slovákům, ale to i tím, že jeho otec byl slovenský kočí. On sám byl profesorem, ale
 jeho bratr byl součástí hustopečského proletariátu. ..:).







T.G.M. rozčiloval některé politiky tím, že když je něco zajímavého napadlo a šli mu to říci, tak že on to měl již většinou dávno vymyšlené ..:) .




T.G.M. na rozdíl od některých diktátorů podporoval své kritiky tím, že jim zaplatil živobytí, aby měli dost času na diskuzi.



T.G.M. roku 1924 zaplatil Ferdinandu Peroutkovi náklady na nový časopis Přítomnost poté, co ho on tvrdě zkritizoval v tisku. T.G.M. tak podporoval demokratickou diskuzi.

(( ...)).








O T.G.M. se mezi lidmi říkalo: dokud bude žít Masaryk, Hitler nezačne válku“. Z toho vyplývá, že národ má velikou intuici.




Lidé v ČSR se mohli bez obav položit do svých i velice hodně poctivých činností, protože věděli, že mají v rámci státu neochvějnou podporu, ne až po své smrti.. :).



T.G.M. dovedl popustit uzdu rozvoje všech členů lidské společnosti směrem k veliké poctivosti, což si mnozí lidé nemohli dovolit v nějakém jiném režimu.









Kdyby stál T.G.M. v čele třeba Francie anebo Anglie, tak by se historie světa ubírala cestou, jakou si moc nedovedeme představit .



To všechno, co T.G.M. udělal pro národ , se nedalo lehce pochopit ..:).






Československého prezidenta nemohli diktátoři moc pochopit, a tak se k němu vyjadřovali raději jen zdálky ..:).










T.G.M. pustil uzdu bouřlivého rozvoje celé společnosti takovým způsobem, že si to většina lidí po dlouhá desetiletí předtím nedovedla vůbec představit.



T.G.M. přijal Eskymo Weltza v kanceláři, a při přátelském rozhovoru se ho nenápadně zeptal, jak se loví velryba, a jak ji Eskymáci potom dostanou z moře ven. Podle toho poznal, že mu E. W. nelže :) .



T.G.M. chtěl po lidech to, co sám dělal, což se projevilo velikým rozvojem společnosti v ČSR.








T.G.M. o sobě asi věděl, kdo je, nedával to na sobě ale moc znát.. :).



Lidé v ČSR měli téměř jistotu v tom, že i když bud ou sebelepší, neb udou asi lepší než prezident, a tak ve svém úsilí nemuseli ..psychologicky omezovat :). To vedlo např.n ásledně k tomu, že se z ČSR stala sedmá až desátá nejvyspělejší země na světě .. :) .



T.G.M. byl typickým příkladem toho, jak i jeden člověk dokáže rozhodnout o celém státu podle toho, jestli je to diktátor nebo demokrat, když je předurčen vládnout státu. .










T.G.M. měl k výkonu svých funkcí předpoklady tak velké, že se to nedalo získat v běžném životě.



T.G.M. vždy po volbách nadiktoval Švehlovi jména jeho kabinetu, aby se on nespletl s výběrem nejvhodnějších lidí.. :).



Švehla v čele vlády měl jistotu, že se o T.G.M. může v ..rozpačitých chvílích opřít.








Politici v ČSR měli jistotu, že díky TGM nemohou podstatněji uklouznout mimo demokracii.



T.G.M. žádal, aby Radola Gajda byl za svůj pokus o fašistický převrat ..tvrdě potrestán, a ten to vzal jako vůli Boží, proti které se toho ..nedá moc dělat .. :).



Radola Gajda neměl pro svůj puč potřebnou náplň a energii, ale vzhledem k diktátorům v soused. státech měl potřebu se tím zapsat do dějin.



Radola Gajda měl veliké zásluhy z boje čs. Legiií v Rusku, to ho ale moc neomlouvalo (( ad ..jeho pokus o puč )).




))."



Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Stálý) - 16.2.2018 > ˇPři výběrech ..pro širokou veřejnost jsme se dohodli na těchto pravidlech:
(( ...)).

Dva -nebo i více - úryvky je možno sloučit do jednoho.
Místo uvozovek používáme dvojtečku -myšleno dvě tečky za sebou :) - které snad působí méně rušivě :).

Naše vsuvky a poznámky vkládáme do dvojité závorky -jednoduchou ponechává, je-li součástí originálu.. .

Jsme si vědomi, výňatky a úryvky ze žákovských a studentských prací nutně musí obsahovat spousty přepisů, neobratností či i hrubších chyb ohledně výběru či tvaru




použitých pojmů apod., které by pravděpodobně sám jejich autor opravil, kdyby měl možnost si práci po sobě ..znovu byť jen přečístt, a tak zásadně neuvádíme jména ..autorů , ..., i když je máme k dispozici.. :) .

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
0 (1) 2 4
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter