Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Zelená z kolekce Portréty
Autor: Sallybill (Občasný) - publikováno 28.6.2020 (09:35:17)
V dáli se lesknou hroty skal
Vítr si píská
Však, co by si nepískal?

Co by se staral o vílu v údolí?
Vítr je bonviván
Slzy ho nebolí

V údolí, kde vítr nevane
Kam nikdo nepřijde
Kde každý zůstane

Zůstane chvíli
Anebo chvíli dýl
Slzy té víly
Vidí jen krokodýl



Poznámky k tomuto příspěvku
vlas.ta.há (Občasný) - 28.6.2020 > Je to takové nedotažené, proč víla brečí a jak se k tomu vztahuje vítr a co na to krokodýl (Afrika?) Vítr si píská ... no a dál? :) Poslouchám
<reagovat 
 Sallybill (Občasný) - 29.6.2020 > vlas.ta.há> Zdravím.
Baví mě dělat básnické portréty. Buď jsou o člověku kterého jsem nějak poznal, anebo, v tomto případě těžím jen z několika informací.

Mám obchůdek na Fleru. Pokaždé když mě tam někdo navštíví a zanechá milou stopu. Já se naoplátku podívám do jeho obchůdku, má-li ho a uctivě poděkuju. Pokud mě jeho tvorba emotivně zasáhne, mám nutkání poděkovat básní. Pak se z toho, co o sobě tvůrce píše a jeho tvoby, snažím vcítěním se, sestavit veršovanou vnitřní podobu. Zde, tvůrkyně Zelená měla tuším vlastní ilustraci s krokodýlem.

Když jsem si básničku s odstupem přečetl, přišla dobrá k publikování zde i bez kontextu. Je možné, že jsem se zmýlil, i když to tak necítím.
doufám, že tě má vyčerpávající odpověď uspokojila a děkuju za zpětnou vazbu.
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 1.7.2020 > Na oplátku ti kritnu objektivně (podle mě) tvojí báseň.
Je to říkačka, slovo krokodýl je zcela mimo mísu,
1 strofa-co by si nepískal-si- je tam navíc
ostatní sice ladí, ale pardon, nic pro mě, což neznamená, že současní "básníci" se v tom nenajdou?!

Takže asi tak, srovnáváš mé věci s tvýma? NELZE!
Opět odkazuji na článek O KRITICE a studovat každý den, věřím, že po čase ho pochopíš.
Bodovat nebudu, protože lidé jako ty nepochopí, že mé hodnocení není odplata, a jestli jsem to doteď u tebe nedělal, tak důvod je nabíledni...já lidem nerad kazím radost, hodnotím, ale i kritizuji díla, která mají potenciál, tady ho nevidím - zase jen pro mě.
<reagovat 
 Sallybill (Občasný) - 2.7.2020 > j.f.julian> Ahoj Julku. "Co by si nepískal," tam rozhodně patří, na tom trvám. A ten krokodýl taky, protože to souvisí s jistou ilustrací.
Nicméně, chápu, že tu chybí kontext. A ano, je to říkačka, ale protože je to portrét, už se svou povahou blíží básni, což asi dokáže posoudit jen portrétovaná. Shrnul bych to tedy slovy: je to milá říkačka.
Dal jsem to sem, protože jsem si řekl, že tohle můžu. Rozhodně ne proto, že bych to považoval za seriózní umění. Z toho mě snad ani nemůžeš podezírat. Tohle je taková lehká radostná tvorba. Takže oznámkovat jsi mi to klidně mohl.
A co pro tebe ještě udělám? Podívám se na tvůj článek o kritice. Ale zas mě tolik nepodceňuj. Věřím, že každodenní studium nebude třeba.
<reagovat 
 Čtenář - 4.7.2020 > j.f.julian> „Pícha" předchází pád:)
-však nejisté je, zda
na Totemu dnes
nebude záslužnější
říci alespoň pyšné slovo,
než být zticha:)))
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 6.7.2020 >

.. .


Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
čtenář tohodle zmrda TY obhajuje - 18.7.2020 > plňuje to normu neumětelů (teda každý, kdo píše čtyřverší, je neumětel), bože, dědku, tys tak kolosální kokot, že to není možný. vůbec nevíš, co z tý kušny vypouštíš
čtenář ministrině maláčová - 18.7. > čtenář> Přesně tak. Já bych měla sprostýho dědulu taky u prdele, ale co píše, všechna ta sebeudání, to hodnotu prostě mám. No kdo jiný by sám sebe udal, že je panic? Kdo si myslí, že čim kratší text, tím zákonitě proto, že autora delší nenapadl? Za sebe mám ale nejraději ty jeho pokusy vynutit si lítost sliby zítřejší smrti. Prostě je třeba jednou za čas do juliuše rýpnout a on nás pak bude tejden zásobovat nejneuvěřitelnějšími možnými humory. Ten s tou gotovo starou byl jeden z nejlepších, ale předvede další. Proč. Protože JÁ se postarám:)))!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 (5)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter