Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Moje místo
Autor: Aaen (Stálý) - publikováno 21.11.2021 (10:38:12)

 


Moje místo

 

Věřím, že dokážu vytvořit něco jako svět. Nechci svět, jen ostrov. Místo, kam se mohu vždycky obrátit. Vytváření útočiště. Přijíždím na něj po moři motorovým člunem, malý ostrov uprostřed moře, kam nikdo nechodí. Sopka, na které mám chatu s prosklenou verandou s výhledem na moře. Chata je částečně zabudovaná ve skále. Tam chodím, když jdu v běžném světě spát. Lehnu si a koukám na moře. Vždycky jsem měl rád moře. Od chaty vedou dvě cesty. Jedna podél sopky, na druhou stranu ostrova, tam je pláž, kde jsem s jejím pískem, mořem, spojen se všemi živly – ohněm, vodou, slaným vzduchem i se zemí. Druhá cesta od chaty vede nahoru, po sopce, je točitá jako had; rozvětvuje se jako hadí tlama trčící nahoru. Dolní čelist vede k altánku. Horní čelist vede do kráteru sopky, jehož obvod tvoří runový kruh. Uprostřed si mohu sednout a dívat se na hvězdy. Runy byly u počátku světa i u konce, který byl před tímto počátkem. Věčné tajemství. Moře mě odděluje od světa, ale z izolace je možné odjet zpět člunem, třeba někoho navštívit. A pak se vrátit zpátky, nabrat síly v sobě, s pískem, hvězdami, sluncem a vyhaslou sopkou; ten ostrov má i své jméno, a to jméno je klíčem ke vstupu, je to jediná souřadnice a mapa. Jinak ostrov není vidět a vždy jej každý mine. Chodím tam docela často. Cítím a věřím, že tam někde opravdu je. Je mi útěchou, útočištěm, posvátné místo, kde vždycky naberu vnitřní sílu. Moje místo.






http://aaen.sweb.cz




Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 22.11.2021 > taky miluju Robinsona Crusoe ... a moře :-) a písek ... jen moc prosklený chajdy ne!
Doporučil 
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 23.11.2021 > anae> Ahoj Anae, díky, že ses stavila. Tohle je jiný typ prosklené budovy :-D
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 24.11.2021 > Možná některá přirovnání nasměrovat do metafory - viz "tlama", jinak fajn.
Doporučil 
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 24.11.2021 > František Vyrut> Františku, děkuju :-) Zas po plus mínus delší době jsem napsal pár textů, byla inspirace i nálada. S tou tlamou, to je výborná připomínka, já měl na mysli tlamu hada, jak tam předtím píšu o hadovi, ale ono to vlastně není poznat a vypadá to dost podivně, přepíšu to na "hadí tlamu". Moc díky :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter