Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Haiku
Autor: Aaen (Stálý) - publikováno 23.11.2021 (21:31:51)




Haiku


 

 


5 - 7 - 5 - nic

črtám haiku o haiku,

tajenka a hra


 


17 slabik,

lichá rytmika pluje

jako proud řeky


 


Sype černou tmu,

černobíle maluje

magický večer


 


Haiku na relax,

denně uplete něco

pohanská duše


 


Zavírám oči,

do jiných světů letím

rezavou branou


 


Dýchám horský vzduch,

ticho zapomenuté

se rozprostírá


 


Sedím na hoře

relaxuju se sebou

v runovém kruhu


 


Vracím se zpátky

protáhnutí páteře

otevřu oči











http://aaen.sweb.cz




Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 24.11.2021 > zlatej evžen sokolovský
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 24.11.2021 > Výborný nápad se spojováním. Třetí a páté zaujalo nejvíce.
Doporučil 
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 24.11.2021 > František Vyrut> Ahoj Františku, děkuju ti za komentář, doporučení a že jsi se stavil. Teď zkouším experimentovat s haiku; skoro vždycky jsem psal volný verš, teď zkouším 5-7-5. Ta lichá rytmika má něco silného do sebe a je to i takové vnitřní cvičení se do toho slabičně vejít, citem mi to pořád jde do čtyř nebo šesti slabik. Tohle je prožitkově zajímavé a zas mi to trochu nakoplo kreativitu a chuť psát – přes omezení těch slabik se dostávám k jinému způsobu skládání, k úplně jiným spojením slov, jsem „nucen“ psát jinak, hledat, kombinovat, zas to dělám jinak. Baví mě to, moc :) S tím, jak píšu svou poezii minimalisticky, je haiku přímo nová výzva :)
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 24.11.2021 > Aaen> Ahoj, kdysi jsem je také zkoušel, poznámka o počtu slabik ve tvoření u mě rezonuje, taky se s tím potýkám, ale, jak naznačuješ, je to dobrodružství - a to je nádherné. Měj se fajn. Franta.
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 24.11.2021 > František Vyrut> Franto, jo, forma haiku má něco do sebe. Nutí mě psát jinak a hledat řadu jiných slov, než mě hned napadají, hrát si se syntaxí, baví mě to. A ten rytmus působí zajímavě, jinak. Je to pro mě velké omezení (5 - 7 - 5 slabik), většinou jsem psal volně :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter