Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 30.4.
Blahoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Strastiplná cesta studiem
Autor: ladislaF (Občasný) - publikováno 3.5.2004 (09:46:01)
Strastiplná cesta studiem


Je noc. Asi. Jenže nepřítomnost slunečního světla ve dne, by byla krajně podezřelá i na vysokoškolských kolejích. A právě chodbou jedněch z nich se potácí mladík. Nelze určit jeho věk, jelikož je jeho tvář ukryta za třídenním strništěm. Oči podlité krví se marně snaží proniknout hustou tmou. Na jeho hrudi, skrz kdysi bílé tričko, prosakuje rudá skvrna. Ruku má přiloženu k tomu místu a je velmi bledý. Krvácí? Nevím. Mladík jen obtížně dýchá a co chvilku se zastavuje. Rukama šátrá po zdi a jak slepec hledá bezpečnou cestu. Zřejmě se mu to zdá příliš obtížné, protože unaveně spouští ruce podél pohrbeného těla a otírá se o zeď ramenem. Náhle však mizí. Ticho chodby prolomí tlumený lomoz a poté zvuk připomínající snad jen dopad těla na dlaždičky. Bolestivý vzdech. Je otřesen. Jen pomalu mu dochází, že zeď, o kterou se opíral, náhle přerušilo schodiště. Leží na zádech a otupěle hledí vzhůru. Jako by hledal pomoc už jen tam. TAM? Zaklání hlavu. Jen poplašný tlukot jeho srdce a hřmot vody spěchající uklidit to, co kdosi odložil do toaletní mísy v prvním patře, ruší tíživé ticho. Náhle celým jeho tělem prochází křeč. Trhavě zvedá hlavu a zvrací. Blije si na tričko a nám už je jasné, že skvrna na hrudi nebyla od krve. Proud žaludečních šťáv míchaný s červeným vínem ustává. Ještě dvakrát polkne hořkokyselou tekutinu a pak se marně snaží hřbetem ruky setřít zvratky z hrudi. Zvedá se. Zvratkami kluzká ruka se však marně snaží zachytit zábradlí. Nakonec to vzdává a po čtyřech se vydává k vrátnici. Musí na vzduch. A vystřízlivět. Vždyť zítra má zkoušku. A nebo již dnes?
Obtloustlý vrátný sleduje Peříčko a drbe se v rozkroku. Na zvratkami obaleného mladíka vrhne jen chápavý pohled. To ty jejich zkoušky. Pak upře svou pozornost zpět na upatlanou obrazovku. Jazyk olízne suché rty a ruka opět míří na své oblíbené místo.
Dlouhá to ještě čekala studenta cesta. A strastiplná. Stejně tak ho čeká ještě dlouhá a strastiplná cesta skrz vysokoškolské studium. Skrz zkoušky. Tolikrát se ještě do němoty opije. Tolikrát ještě nebude vědět, čí je a kde je. A proč to všechno? Snad proto, aby se z toho všeho učení nezbláznil. Aby dostudoval a aby se pak při sledování Peříčka nemusel drbat v rozkroku a skrz okénko vrátnice sledovat pozvracené, ale vzdělané studenty.
Poznámka: Jakákoliv podobnost osob je samozřejmě čistě náhodná. Všem studentům, kteří mě k napsání tohoto inspirovali, však hluboce děkuji. :) 


Poznámky k tomuto příspěvku
Jarmila Svobodová (Občasný) - 3.5.2004 >
Body: 5
<reagovat 
jelen (Občasný) - 5.5.2004 > Není zač
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 3.5.2004 > koukam....moc se na kolejich nezmenilo...:-)))
<reagovat 
 ladislaF (Občasný) - 7.5.2004 > Andulka> 

to nevím... je to už starší povídka....5,6 let, ale asi je to tam pořád stejný :)


<reagovat 
Čtenář - 3.5.2004 > to upozornění je vcelku zbytečné
není potřeba se bát že by si to někdo čet!!
takovou kravinu
<reagovat 
 ladislaF (Občasný) - 7.5.2004 > čtenář> zajímavý... ale tys to čet, ne? :))
<reagovat 
delikt (Občasný) - 4.5.2004 >

Hmm, moc pěkně popsané atributy lehké otravy alkoholem (vlastní zkušenost, nebo vnímavé pozorování? :)).

Nelíbí se mi "chápavý pohled" vrátného v kontextu s ponaučením v závěru (něco jako koukej se učit, bys nemusel sledovat poblitý studenty z vrátnice).. V souvislosti s tím závěrem bych spíš řekla, že vrátný bude studenta sledovat buď tupě nezúčastněně, nebo znechuceně, anebo dokonce výsměšně s despektem (něco jako "hehe, hajzlíku studenckej, dobře ti tak!!)

Ale celkově mi to přijde jako docela pěkná úvaha... ;))


Body: 4
<reagovat 
 ladislaF (Občasný) - 7.5.2004 > delikt> vlastní zkušenost? No jasně, i když ne tak úplně a ne právě tenhle případ :). A s tim vrátnym na tom něco je...
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 7.5.2004 > ladislaF> 

Takže tenhle případ je vnímavé pozorování okolního dění?

Jaja, moc hezky plasticky popsanej vožrala...


<reagovat 
 ladislaF (Občasný) - 7.5.2004 > delikt> 

jakej ožrala... inženýr :)))


<reagovat 
 delikt (Občasný) - 7.5.2004 > ladislaF> chi, lickejch duší, najmě tý svý!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter