|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
Až přijde v listopadovém večeru ke slovu vítr, vezměte arch čistého papíru, nejlépe formát A2. Rozřežte jej na obdélníky libovolné velikosti a kusy papíru opatrně vsuňte do kapsy kabátu. Do druhé kapsy vložte 2 svíce, jednu červenou, druhou bílou, sirky, kapesník a dlaň.
Jeďte tramvají jednu zastávku za Zoo, vystupte a jděte zvolna se zužující asfaltkou až k přístavu.
Sejděte na molo, na dřevěná prkna nad ledovou vodou. Vyndejte z kapsy papír, poskládejte z něj lodičku a položte ji na molo vedle sebe. Potom vyndejte bílou svíčku se sirkami a zapalte ji. Rozehřátým voskem pokapejte lodičku, pak ji opatrně a pomalu posaďte na hladinu a nechte plout.
Až vás přestanou pálit prsty od hořící svíčky, opakujte postup tak dlouho, dokud nespotřebujete všechny nařezané papíry.
Pak vytáhněte z kapsy červenou svíci, zapalte ji, posaďte do žhavých zbytků bílé svíce a chvíli držte, než vosk okolo zatuhne
a svíci pevně přichytí k molu.
Pak vstaňte, oprašte si kabát, ruce otřete ze zvyku do kalhot a tiše pozorujte plující flotilu.
Je čas vyrazit na svařené víno. Nenajde-li se někdo, koho zaujal váš rituál se svícemi, jděte sami. Vychutnejte si každý doušek. Nakonec se vraťte pro zbytek červené svíce a schovejte ji doma do malé krabičky jako důkaz, že se vám o tomto večeru jen nezdálo.
|
|
|