Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
mutualismus z kolekce Kdyby Máj napsala Jarmila
Autor: libusepalkova (Občasný) - publikováno 9.12.2011 (16:33:55)

 

MUTUALISMUS

 

Mutualismus je vztah mnohem volnější než třeba symbióza, je to vztah tak volný, že se vztahem skoro ani nazvat nedá.

Mutualismu je například to, co se dá pozorovat mezi  květinou a opylujícím hmyzem. Hmyz přiletí na květ, chvíli se tam povaluje a pomuchlá okvětní lístky, a když vysaje všechen nektar, přeletí někam jinam a vůbec ho nezajímá, jaká spoušť po něm zůstala.

 S odstupem času mi některé mé předchozí vztahy s muži připadají  podobné výše zmíněnému mutualismu. Nastěhovali se ke mně, povalovali se po mně i po mém bytě, a když ze mě vysáli veškerou životní sílu, odletěli jinam. S tím rozdílem, že zatímco hmyz přenáší pyl, přelétavý chlap na vás může přenést nějakou pohlavní chorobu, a občas odnese i nějakou část zařízení bytu, stejně jako čmelák si na nožičkách odnáší pyl.

Některé mé předchozí mutualismy byly dokonce natolik devastující, že jsem začala přemýšlet, jak se proti tomu bránit. Pro inspiraci jsem si zašla opět do přírody – zaschlé a odkvetlé květinky, které už nevoní a nelákají opylující hmyz svou vůní a zářivými barvami, mají od všeho pokoj. Přestala jsem o sebe tedy pečovat, žádné líčení, česání,  pečlivé oblékaní, cvičení, solárko, naopak,  to málo krásy, kterou mi příroda nadělila, jsem velmi pečlivě skrývala a maskovala. A najednou jsem  měla klid a navíc spoustu volného času, který jsem mohla věnovat podstatnějším věcem.Teprve nyní jsem si uvědomila, kolik námahy a energie průměrná žena musí vynaložit na svoji údržbu, pokud chce být atraktivní a přitažlivá.

Ty kecy o přirozené kráse, pro kterou nemusí dělat téměř nic, kterými nás z obrazovky živí modelky vyšlé z rukou plastického chirurga a utrácející za svůj zevnějšek podstatnou část manželova konta, tak tyhle kecy opravdu zapomeňte a nedejte se jimi deprimovat. Ony tuhle fámu přirozené krásy šíří hlavně proto, aby byly zajímavé, a aby jim jejich manželé netípli tok peněz kdyby zjistili, jaké prachy jejich ženušky vyhazují za plastické operace, implantáty, uměle prodloužené vlasy a nehty a soukromé instruktory fitness. 

Většina obyčejných mužů pak tuhle pohádku přirozené krásy samozřejmě ochotně hltá, protože mají alespoň pro své ženy argument typu:“Podívej taková krasavice a to jen proto, že jí salát, pije čistou vodu a myslí pozitivně, zatímco ty po mně chceš furt nějaký peníze na kadeřníka a novou kabelku.“ 

Mimochodem, když je řeč o penězích, to co jsem ušetřila za kosmetiku a módní oblečení jsem začala utrácet za cestování, a vůbec jsem si radost z poznávání exotických míst nedala kazit poznámkami sousedek a známých, že jsem hrozná chudinka, protože nemám značkové oblečení a drahé parfémy a vůbec nejsem IN.

Ale pokud ve vás tikají biologické hodiny, tak se mým příkladem rozhodně neřiďte. On je totiž opylující hmyz užitečný k zajištění reprodukce a proti přírodě se nedá nic dělat, takže pokud toužíte po dětech a rodině musíte se  přizpůsobit a snažit se o to, abyste byla jako voňavá lákavá květinka.

Ale bacha, musíte počítat s tím, že jako hmyz pije nektar a přitom poničí květ, začne vám ten váš po čase pít krev a ničit nervy!



Poznámky k tomuto příspěvku
Bajata (Občasný) - 9.12.2011 > :-)) to je hezkýýý, ale ruku na srdce, to, co dokáže ženská připravit chlapovi...ale u hmyzu jsou samičky i samečci :-)) tak proč se trápit.
A kvítečky???
Ty odkvétají i bez hmyzu.
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 9.12.2011 > Bajata>  děkuju za komentář, já vím že ženský umí být taky pěkný potvory
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 9.12.2011 > dobré a čtivé
Body: 4
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 11.12.2011 > PetrSuk-Zbraslavský>  děkuju
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 9.12.2011 > určitě to tak vzájemně je .)))
Body: 5
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 11.12.2011 > Lyryk>  děkuju o té vzájemnosti není pochyb
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 9.12.2011 >

S tím rozdílem, že zatímco hmyz přenáší pyl, přelétavý chlap na vás může přenést nějakou pohlavní chorobu, a občas odnese i nějakou část zařízení bytu, stejně jako čmelák si na nožičkách odnáší pyl.

Cestování je fajn, ale mě by zase bez partnera nebavilo.. co si budeme povídat, i nejlepší kamarádka je jen holka a co když přijdou s večerem romantické touhy (a na mě lezou i ve dne)?  A bez patřičné vizáže (ke které však podle mě už cokoliv prodlužovaného, umělého nebo nastavovaného nepatří) žádného domorodce, byť na jednu noc, neulovíš (a pokud ano, bude to asi patřičně šílený exemplář, co bere všechno ).


Body: 5
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 11.12.2011 > Michelle>  díky..v životě má člověk různé fáze občas to jde i bez partnera občas bez kamarádky... romantika nebo lovení na jednu noc  život je změna a nikdy neříkej nikdy kouzlo osobnosti může zastínit u tu nedokonalou vizáž 
<reagovat 
 Michelle (Občasný) - 11.12.2011 > libusepalkova> To je fakt, jednou jsem si po ránu nenalíčená, neučesaná, ve svetru větším o dvě velikosti a volných kalhotách jela koupit kabát a na parkovišti u parkovacího automatu mě tvrdě balil chlap.. nechápala jsem, co na mě ten den může vidět, ale to bylo asi to kouzlo osobnosti ;) :D
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 12.12.2011 > Michelle>  no tak vidíš, život je někdy mnohem jednodušší než si myslíme
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 24.12.2011 > Michelle> Jako ta ženská co se podívala ráno KDYŽ VSTALA Z POSTELE do zrcadla v koupelně.
A pak pronesla historickou větu KE SVÉMU ROZVODU CHTIVÉMU nanželovi:
,,ROZVÁDĚT SE S TEBOU NEBUDU, I KDYŽ SI TO MOC PŘEJEŠ, ALE TOHLE, TOHLE TI MOC PŘEJU."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jooo a ten svetr s těma kalhotama uschovej, rád bych tě zase viděl, takhle tě totiž ještě neznám :-))
<reagovat 
 Michelle (Občasný) - 25.12.2011 > Bajata> Pěknej vtípek :))
------------------------------------
Ale ty hadříky už asi neuvidíš, bohužel obojí mi bylo nějak velké a uznala jsem, že je to třeba poslat dál. Navíc mám opravdu raději to oblečení, které vídáš.. cítím se v něm víc jako já ;)
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 25.12.2011 > To je škoda, mohly jsme hrát pohádku DLOUHÝ, ŠIROKÝ a BYSTROZRAKÝ :-))
Já Dlouhej, ty Široká a Honza Bystrozraký :-))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter