Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Kdybych mávla hůlkou a neexistovala z kolekce Prchlavky
Autor: celej on (Občasný) - publikováno 10.5.2007 (16:37:17)

Kdybych mávla hůlkou a neexistovala

 

Tehdy když barák zasvítil rudými plameny se nenašel nikdo, kdo by zařval: „Hoří! Hoří! Utíkejte!“ Lidi spokojeně trávili noc zakutaný pod peřinou. Pak ji začali odkopávat, a když se probudili bylo už pozdě.

Kvůli tomu, že žádný takový člověk, který by obyvatele domu vzbudil neexistoval přišel Zdenda o celou rodinu.

Ten večer si velmi naléhavě uvědomil, že na světě určitě někdo chybí. Aspoň jeden muž nebo žena, nebo nějaké dítě, prostě někdo kdo tady měl být. Čas ho v názoru jen utvrzoval.

Ten den, co přišel o nejbližší, byl pít v hospodě. Vybavuje si, že se neobjevil nikdo, kdo by mu to zakazoval, říkal, ať raději zůstane doma. Nic takové. Tenkrát to prošlo velice snadno.

Pil všechno, co se na baru mihlo. Plácal to jedno přes druhé. Pivo, víno, fernet, vodka, rum a zase pivo. Jak to přišlo pod ruku tak i do krku. Zvracel tolikrát, že to přestal počítat a pomyslel si „jak to, že mi nikdo neřekl, abych to nemíchal“.

 

Najednou ve svých šestnácti se rozhlížel po místnosti s několika posteli. Vychovatelka mu říkala co a jak, protože se neobjevil žádný příbuzný, který by ho soustrastně vzal k sobě. Nikdo takový nebyl.

Jak se tak díval na svět z dětského domova viděl, že těch lidí chybí víc, jedna teta na dvacet dětí. Kam ty lidi padají?

Když odcházel a ta díra ve světě, kam se určitě poděly ty osoby, co tak tísnivě chybí, se mu zdála obrovská a bezedná. Chtěl hrát divadlo, protože si myslel, že ve hrách žádná bytost nechybí, že tam má každý svojí jasnou roli. Ten svět mu přišel logický, protože byl vytvořený lidmi, racionálními bytostmi. Všichni hodní měli svého zlého, všichni co hledali lásku ji našli, nikde ta mizerná mezera. Mohl být dobrý, hrál amatérské divadlo a šlo mu to. Sbíral zkušenosti a zrovna, když přišlo na jeho hlavní roli, tak se zjistilo, že soubor nemá dostatek financí, že se nešel nikdo, kdo by je zaštítil a že už to dál neutáhnout. U zkoušek na DAMU pak vyhořel stejně tragicky jako před pár lety jeho rodinný dům. V první etudě, kterou mu vybrali hrát Romea a chudák ať se díval kam chtěl nikde nenacházel Julii. Celý se z toho rozklepal, protože mu přišlo, že takhle to chodí i v jeho skutečném životě, že to koulí tak nějak sám a zbytečně a tragikomicky vypráví své city prázdnu. Tak trošku se z toho poznání zhroutil.

V nemocnici zahořknul a nikdo mu to nemohl vyčítat. Začal uvažovat, že ten svět je vlastně pěkně svinský. Kdyby byl alespoň trošku o něčem, tak by se v jeho pokoji objevila nádherná sestřička, do které by se zamiloval. Ale ono ne. Chodily tam jenom divné příšerky s vlastním světem, které naprosto fascinovaně nabíraly krev a vstřikovaly injekce. Usmívaly se jedině, když si vyprávěly mezi sebou o skalpelech, stříkajících mozcích a podobně. Vůbec nevadilo, že zrovna rozváželi jídlo. Bavily se jako by v těch pokojích nikdo nebyl.

Pro ně opravdu jakoby nebyl, protože za ním nikdo nechodil, nikdo se o něj nezajímal a nikdo jim neříkal, aby se o něj staraly a podobně.

Pár měsíců později, když vyšel ze špitálu, celý nerudný, neklidný a bezúčelný, začalo se mu rychle stýskat po těch jehlách.

A tak si zkusil dát dávku čehosi. Nikdo mu ale neřekl, co a jak. Takže se předávkoval hned napoprvé.

Čekal co bude. Bůh nebo peklo, nebo něco úplně jiného. Tak tam čekal a nikdo nepřicházel. Nikdo tam s ním nebyl. Nadával do prázdna. Řval, že ten někdo je pěkná svině, že není. Rozhodně je to sráč, že si dovolil nebýt.   

 



Poznámky k tomuto příspěvku
celej on (Občasný) - 10.5.2007 > Samozřejmě mám zájem o vážnou kritiku.
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 10.5.2007 > Nevim, nevim, po dlouhe dobe ctu neco od tebe a jsem z toho roztekana. Zvlast mi tam vadi ty hrubky typu: lidi se probudili, nebo sestricky se bavily. O carkach ve vetach ani nemluvim:) Nemohu si pomoct, rada ctu tvoje pribehy, ale tohle mi prislo nejak neusporadane. Od ohne hup retrospektiva do decaku, pak hup k prijimackam. Proste muj dojem, zes to hodil na papir rychle a ani sis to pak mozna neprecetl. Asi jsem zbytecne prisna vid. Radeji nehodnotim;)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 10.5.2007 > Lamarski> Ahoj, ne naopak za přísnost já rád. Na hrubky mrknu... poslední dobou si gramatiku opravuji sám, takže to podle toho vypadá.
Hup do retrospektivy tam neni... mrknu na to ale je to lineární příběh.

<reagovat 
Balcarka (Občasný) - 10.5.2007 >

Jo ty hrubky, tam jsou, ale to bychom tě nesměli znát (příšerky, ženy-všechny i tvrdá nabíraly, usmívaly se, vyprávěly...)

Tahle se mi líbí víc než ta minulá, není to takový pohled ukňouraného starého dědka, co nemá nic lepšího na práci neý buzerovat.  Hezky si popsal to uhoření a to srovnání s divadlem, kde by měly být všechny postavy.

Jinak to působí jako osnova, takové povykládání obsahu něčeho většího. I když nevím jestli ten konec je dobrý.


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 10.5.2007 > Balcarka> heč heč opravil jsem... ještě dřív než jsme si přečetl tvojí poznámku.
Každopádně dík za reakci/kritiku. A mě se ten konec právě líbí na tom ještě víc než původní myšlenka absence hlavní postavy.
<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 10.5.2007 > celej on> 

(a mNě se konec... tobě), ještě jsou tam chybky, můžeš hledat dál :)

Nevím, na fetu končí hodně lidí, ale opravdu mě nenapadá lepší konec, asi tak: )


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 10.5.2007 > Balcarka> jo dobře já si ještě zahledám.
Když tě nenapadá nic lepšího tak v poho, už jsem se bál, že mě chceš trumfnout:)
<reagovat 
Garrett (Občasný) - 11.5.2007 > Pěkný a zajímavý námět jako obvykle. Kam na to chodíš? Snad jen.. "s několika postelemi" :)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 11.5.2007 > Garrett> Já to tak nějak sbírá po ulici. Dík za přečtení. Na chybky se ještě podívám, je jich tam nějak moc na tak krátký text
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 11.5.2007 > Jsou tam pravda sem tam hrubky, ale ty se dají opravit:-) Ten příběh se mi zpracováním moc líbí, v krátkosti vystihuješ hromadu věcí a nesnažíš se v textu ničím neuvěřitelným šokovat, i když to může při psaní svádět..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 11.5.2007 > Martin> Díky moc, šokovat jsem opravdu nechtěl. Jen napsat jakési minipříběhové minizamyšlení.
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 11.5.2007 >

chybí tam docela velký množství čárek - čímžtopádem se to mnohem hůř čte...

Navíc občas se mi tam nelíbí slovosled,

název bych tomu spíš dala Nikdo (díky tomu, kolikrát se to tam opakuje) než "co kdybych mávla hůlkou" - což mi příde strašně divný, vzhledem k tomu, že hlavní hrdinou je Zdeněk... (a tedy nevím, proč mluvíš o absenci hlavní postavy - podle mne tam popisuješ život a smrt jedné konkrétní postavy, i když tam jeho jméno padne jen jednou a jinak je to jen anonymní "on")

nápad líbí - zpracování moc ne...

3-4


Body: 3
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 11.5.2007 > Quotidiana> Rtuť teploměru stoupá, to je fajn zpráva (ti myslím bodování:)

Pracovní název byl opravdu "Nikdo" to ses trefila. Tu absenci vysvětlím - právě proto i ten název. Janička si řekne jaký by byl svět bez ní. No její osud - Zdeněk - to bez ní celkem schytává. Proto i ten konec, že je to celkem sobecké "nebýt si".
Dík za zastavení.
<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 14.5.2007 > celej on> no kdybych věděla, že mám takový štěstí, tak bych si vstadila sportku, třeba by mi to taky vyšlo .-))
<reagovat 
Folëa (Občasný) - 13.5.2007 > Zajímavé, někdy trochu pro mě kostrbaté. Hlavně stavbou vět. Asi to je tím, že čárky opravdu kompletně chybí.
Nejhezčí je asi ta část o divadle.
Body: 3
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 14.5.2007 > Folëa> Díky za přečtení... jj na chyby se budu muset soustředit... nejnudnější část psaní:( Chtělo by to založit detektivní kancelář, která by je hledala.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
1 (2)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter