Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "Zákon práce. - Potřeba práce..." z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 26.11.2008 (21:30:40)
další>
"Zákon práce.
Potřeba práce. – Hranice práce. Odpočinek.







Potřeba práce.

Jest potřeba práce přirozeným zákonem?
„Práce jest jedním z přirozených zákonů již proto, poněvadž jest nevyhnutelně potřebnou. Vzdělanost nutí člověka k mnoha pracem, ježto rozmnožuje jeho potřeby i požitky."


Jest práce jen hmotným zaměstnáním?
„Nikoliv, duch pracuje tak, jako tělo. Každé užitečné zaměstnání jest prací."


Proč jest člověku uložena práce?
„To jest následkem jeho tělesné podstaty. Jest to odpokutováním a spolu prostředkem k zdokonalení jeho inteligence. Bez práce by člověk zůstal v dětství, proto nalézá jen ve své práci a přičinlivosti svou obživu, jistotu a blahobyt. Tomu, který je slabým na těle, udělil Bůh rozum, aby mu to vynahradil a jest to vždy práce, ať tělesná, nebo duševní."




Proč se stará příroda sama o všechny potřeby zvířat?
„Všecko pracuje v přírodě. Zvířata pracují jako vy, ale jejich práce a jejich inteligence jest omezena na starost svého zachování, proto nepřináší u nich "žádného" pokroku, kdežto u člověka má dvojnásobný cíl: zachování těla a rozkvět mysli, který jest též potřebný a který ho povyšuje nad okolí. Pravím-li, že práce zvířat omezena jest na starost o sebezachování, rozumím tím cíl, jejž si předpokládají při práci, ale jsou, bez svého vědomí, starajíce se jen o své potřeby tělesné, činiteli, kteří podporují úmysly Stvořitele a jejich práce přispívá nicméně ke konečnému cíli přírody, ačkoliv neuznáváte velmi často přímého účinku."


Jest člověk v dokonalejších světech podroben téže potřebě práce?
„Povaha práce řídí se dle potřeb; čím méně hmotné jsou potřeby, tím méně hmotná jest práce, ale nemyslete proto, že člověk kdysi bude nečinným a neužitečným. Lenost byla by trestem a nikdy dobrodiním."


Jest člověk, který má dosti statků pro svou výživu, osvobozen od zákona práce?
„Od hmotné práce snad, ale ne z povinnosti, dle svých prostředků užitečným býti, zdokonalovati svou inteligenci i rozum druhých. To jest též prací. Když člověk, kterému Bůh udělil dosti statků, není nucen, aby se živil v potu své tváře, jest jeho svatou povinností, aby užitečným byl svým bližním, tím více, čím více času mu k tomu ponechává podíl, jehož byl napřed obdržel."
Není život lidí, kteří jsou docela neschopni práce, tedy neprospěšným?
„Bůh jest spravedlivým, zavrhuje jen toho, jehož život jest svévolně neužitečným, neboť ten žije na útraty cizí práce. On velí, aby se každý osvědčil užitečným, dle svých schopností."


Neukládá příroda dětem, povinnost, aby pracovali za své rodiče?
„Dozajista, tak jako rodiče musí pracovati pro své děti. Proto Bůh učinil z dětské lásky i z lásky otcovské přirozený cit, aby údy jedné a téže rodiny, tou obapolnou náklonností vedeny, se vespolek podporovaly. Toto se ve vaší nynější společnosti často zneužívá."

- ... POKR.


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Stálý) - 27.11.2008 > "



."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 (5) 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter