Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "... přesvědčili bychom se, kdybychom chtěli prosloviti delší řeč v jazyku chudším na slova, než jest náš." z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 14.12.2008 (00:20:45)
další>
XIII.

... nevtělené Bytosti vypovídají, 2.pol. 19.stol.- část 21








"Lehce bychom opominuli mlčením námitku jistých skeptiků o pravopisných chybách, činěné duchy, kdyby nám neposloužila za příčinu k důležité poznámce.




Pravopis duchů, přiznáváme, není vždy správný a bezvadný, ale kdo tento skutek kritizuje a tvrdí, že duchové mají pravopis znáti, jelikož všecko vědí, ten velmi málo zná duchovní svět. Ostatně mohli bychom uvést celou řadu věhlasných učenců, kteří se podobného hříchu dopouštějí, aniž by je to připravilo o zásluhy. U duchů vězí v tom však vážnější příčina.















Pro ně a hlavně pro vyšší, jest myšlenky vším – forma ničím. Poněvadž jsou hmoty sproštěni, jest jejich mluva rychlá jako myšlenka, neboť jest jejich mluva rychlá jako myšlenka, neboť jest to jenom myšlenka, která se bezprostředně sděluje; jest jim velmi nepříjemno, že jsou při svých komunikacích nuceni, užívati zdlouhavých a nedokonalých forem lidské řeči, zvláště při chudobě výrazů pro myšlenky.




Sami nám to však opakují. I tj. pamětihodno, jakých prostředků se uchopí, aby odstranili tuto nesnáz. Přesvědčili bychom se, kdybychom chtěli prosloviti delší řeč v jazyku chudším na slova, než jest náš. Tuto překážku ucítí každý geniální učenec, jenž se mrzí nad zdlouhavostí svého péra, když myšlenky se mu hrnou.













Z toho pochopíme, že duchové kladou malou váhu na dětinský pravopis, zvláště když se jedná o delší, důležité a vážné poučení. Není-liž to již podivuhodné, že se vyjadřují bez rozdílu ve všech jazycích a že rozumí všem? Z toho nesmí se však souditi na jejich neznalost mluvnických pravidel, prostě neužívají jich z důvodů výše uvedených. Důkaz opaku jest, že všechna pravidla zachovávají v diktované básni, jež snese nejúzkostlivější kritiku, třebas, že byla napsána úplně nevědomým médiem. ; ;."







"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
.. pokračov. - část 22."


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Občasný) - 15.12.2008 > "


."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 14.12.2008 >

Odkud to je prosím Tě vypsané?


<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 18.12.2008 > Martin> zkus se, chlapíku, podívat úúplně na začátek této kolekce

- Tam jsme to v diskuzi trochu rozebírali
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 22.12.2008 > dr. Wojtek> kalice> "... -pardon, že se dotoho míchám ... -ale -1) -co si vlastně představujete pod pojmem "duše" - rozlišujete-li "duši" a "ducha", pak je Váš názor o "smrtelnosti duše" jistě "správný"...



a



za 2)... -"je lépe poslouchati Boha, než člověka..."; -samozřejmě, naprosto souhlasím, ale kolik z nás je poctěno tou "výsadou", že může "přímo rozmlouvat" s Bohem? (( -a přijal-li bych Vaše obavy, vyjádřené i "daleko ostřeji" u dalších příspěvků... -kde a kdy může člověk "bez hlubšího zážitku "setkání" se s Bohem" brát jistotu, že "TO, "CO K NĚMU PROMLOUVÁ", je opravdu Bůh?" ))...



-nějaké "riziko", alespoň "dočasné", zde, podle mne,"musí" být téměř"vždy"... .







A na "závěr" dotaz, dovolíte-li - pokud máte "takové vyhrady" ke katolic. církvi, můžu se zepztat, z jaké "platformy" vycházíte Vy? ... :-)).



."
<reagovat 
Věza (Občasný) - 12.3.2009 >
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 (21) 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter