Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci "Bytosti organické a anorganické – Život a smrt – Inteligence a pud z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 23.12.2008 (00:22:49)
další v kolekci>
Princip životní.
"Bytosti organické a anorganické – Život a smrt – Inteligence a pud


... nevtělené Bytosti odpovídají, 2.pol. 19.stol.- část 29





Bytosti a organické a anorganické




Organické bytosti jsou ty, které samy v sobě chovají zdroj vnitřní činnosti, jenž jim dává život; ony se zrodí, rostou, množí se a umírají, a jsou obdařeny zvláštními orgány k vykonávání rozličných činů života, které jsou přiměřeny k potřebám a k sebe zachování; jsou to lidé, zvířata a rostliny. Anorganické bytosti jsou všecky ty, které nemají ani života ani vlastního pohybu a tvoří se nashromážděním hmoty, jako: kovy, voda, vzduch atd.
Jest síla, která pojí hmotou v organismu i anorganismu táž?
„Ano, zákon přítažlivosti jest pro všecko týž."


Jest nějaký rozdíl mezi hmotou těles organických a anorganických?
„Jest to vždy táž hmota, ale v tělesech organických jest oživena."


Co jest příčinou oživení hmoty?
„Její spojení s principem vitálním."


Sídlí vitální princip ve zvláštním činiteli nebo jest to vlastnost organisované hmoty, zkrátka, jest to výsledek anebo příčina?
„Jedno i druhé, život jest výsledek, který vznikne působením jistého činitele na hmotu; tento činitel (agent) bez hmoty, není sám život, a hmota bez tohoto činitele nemůže také žíti, on však dává život všem bytostem."


Duch a hmota jest dvojice elementární podstaty všehomíra, činí vitální princip její třetí člen?
„Vitální princip jest jedním z elementů potřebných k utvoření všhomíra, ale sám má svůj pramen ve všeobecné hmotě; pro vás jest to element jako kyslík a vodík, které nejsou přece naprostými prvky, neboť všecko pochází z jediného a téhož principu."


Z toho následuje, že vitalita nemá svého počátku (principu) ve zvláštním prvotním činiteli, nýbrž v jakési zvláštní vlastnosti všeobecné hmoty, jistými změnami způsobené?
„Ano, již jsme řekli."


Sídlí vitální princip v některém nám známém tělese?
„Původ jeho jest v universálním fluidu, v jakémsi magnetickém nebo oživeném elektrickém fluidu. Tento jest prostředníkem, páskou mezi duchem a hmotou."


Jest vitální princip týž pro všecky organické bytosti?
„Ano, ale mění se dle druhů. Dává jim pohyb a činnost a tím se liší od mrtvé hmoty, neboť pohyb hmoty není ještě životem."


Jest vitalita neustálá vlastnost vitálního činitele, či se vyvinuje teprve činností orgánů?
„Pravili jsme přece již, že tento činitel bez hmoty není životem. Jest třeba spojení obého, aby nastal život."


Mohlo by se říci, že vitalita jest ve skrytém stavu, když vitální činitel není spojen s tělem?
„Ano, tak jest. Spojení orgánu působí jakýsi způsob mechanismu, který obdrží popud od vnitřní činnosti od principu vitálního, jenž jest účinkující silou organických těles."






"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
... pokračov. - část 30."


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Stálý) - 23.12.2008 > "


."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 (29) 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter