Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí " Odporné svazky...:Poněvadž sympatičtí duchové jsou vedeni k spojení, čím to je, že jest láska u vtělených duchů často jen na jedné straně ..." z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 12.1.2009 (16:54:27)
další>
" Odporné svazky.


:... nevtělené Bytosti odpovídají, 2.pol. 19.stol.- část 34





Poněvadž sympatičtí duchové jsou vedeni k spojení, čím to je, že jest láska u vtělených duchů často jen na jedné straně a že ta nejupřímnější náklonnost bývá přijata s lhostejností ba i s opovržením; jak mimo to nejvřelejší láska dvou bytostí může se proměniti v odpor a někdy i v nenávist?

„Což nechápete, že jest to trest? Ale jen dočasný. A pak, jak mnoho jest lidí, kteří se domnívají, že nejvroucněji milují, poněvadž soudí jen dle zdání a jsou-li povinni s těmi osobami žíti, poznávají hned, že to byla jen tělesná vášeň. Nestačí ještě ihned se zamilovati do nějaké osoby, která se vám líbí a která má dle vašeho zdání pěkné vlastnosti. Můžete ji jen tenkráte oceniti, když s ní žijete. Kolik jest též spojení, o kterých se s počátku zdá, že nebudou nikdy svorná a když byl jeden druhého poznal a dobře vyzpytoval, milují konečně jeden druhého něžně a trvale, poněvadž jejich láska spočívá na vespolné úctě! Nemá se zapomenouti, že jest to duch, který miluje – ne tělo a když zmizí tělesné mámení, vidí duch skutečnost.
Jest dvojí náklonnost, těla a duše a člověk zaměňuje často jednu za druhou. Náklonnost duševní, když jest čistá a sympatická jest trvalá, láska tělesná jest také pomíjející a to je příčinou, že často ti, kteří myslí, že se milují věčnou láskou, nenávidí se, když zmizí vášeň."






Není nedostatek sympatie u bytostí povolaných spolu žíti, pramenem mrzutostí, tím trpčích, poněvadž otráví celý život?

„Vskutku velmi trpkých, ale to je jedna z těch nesnází, jichž jste vy nejčastěji první příčinou; především nesou vaše zákony toho vinu, či myslíte, že vás Bůh nutí, abyste zůstali u těch, kteří se vám nelíbí? Vyhledáváte tak často v těchto svazcích více zadostiučinění své pýchy a ctižádosti, než blaženost obapolné náklonnosti a pak podléháte následkům svých předsudků."





Ale nepadne při tom vždy nevinný za oběť?

„Ano a pro toho jest to těžká pokuta, ale zodpovědnost tohoto neštěstí padne na ty, kteří jsou toho původci. Jestli světlo pravdy bylo proniklo jeho duší, bude čerpati útěchu ve své víře v budoucnost. Ostatně, v té míře, jak ochabnou předsudky, zmizí také příčiny těchto soukromých neštěstí."
















"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
... pokračov. - část 35."







."


Poznámky k tomuto příspěvku
JDiviš (Občasný) - 12.1.2009 > podobným slovům lépe na papíře, sklo špatné pro čtení
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 (33) 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter