Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "... proč se mravouka Kristova tak málo vykonává, a proč ti, kteří vším právem vyhlašují její vznešenost, jsou prvními, kteří urážejí její hlavní zákon – všeobecnou lásku? - Duchové ji přicházejí nejen potvrditi, nýbrž ukazují nám její skutečnou prospěšno z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 7.3.2009 (00:54:02)
další>
"VIII. "..."nikoli", spiritism neučí jiné mravouce než jest Ježíšova, ale tážeme se, zda lidé před Kristem neměli zákona, Mojžíšovi Bohem daného?..."



... nevtělené Bytosti odpovídají, 2.pol. 19.stol.- část 59


VIII.
"Některé osoby praví: „Učí nás duchové nějaké nové mravouce, něčemu vznešenějšímu, než čemu nás učil veliký Kristus? Není-li tato mravouka něčím jiným, než jest v evangeliích, k čemu jest tedy spiritismu třeba?"


Toto rozumování podobá se výroku kalifa Omara, který mluvě o knihovně v Alexandrii, pravil: „Když neobsahuje nic jiného, než co jest v koránu, jest zbytečná a proto se má spáliti. Obsahuje-li něco jiného, jest špatná a proto se má tím spíše spáliti." Nikoli, spiritism neučí jiné mravouce než jest Ježíšova, ale tážeme se, zda lidé před Kristem neměli zákona, Mojžíšovi Bohem daného? Není jeho učení již v desateru přikázání? -Řekne se proto, že mravouka Ježíšova je zbytečná? Tážeme se ještě těch, kteří popírají užitečnost spiritické morálky, proč se mravouka Kristova tak málo vykonává, a proč ti, kteří vším právem vyhlašují její vznešenost, jsou prvními, kteří urážejí její hlavní zákon – všeobecnou lásku? Duchové ji přicházejí nejen potvrditi, nýbrž ukazují nám její skutečnou prospěšnost, a činí nám srozumitelnými a patrnými ty pravdy, které byly vyučovány jen způsobem alegorickým a po boku mravouky přicházejí vysvětliti nejodtažitější otázky psychologie (duševědy).


Ježíš přišel, aby ukázal lidem cestu pravého dobra. Proč by Bůh, který ho seslal, aby Jeho zneuznaný zákon obnovil, nemohl dnes seslati duchů, aby se naň lidé znovu upamatovali a to s větší určitostí, poněvadž naň zapomínají proto, že obětují všechno pýše a hrabivosti?



Kdo by se osmělil klásti hranice moci Boží? Kdo může popírati, že ty předpověděné časy již jsou naplněny a že se nedotýkáme těch, kdy pravdy, které byly špatně "pochopeny"... .
















Obsah dílu prvého:

Předmluva Pavlíčkova
Úvod
Úvod k studiu spiritické nauky
Předběžné poznámky

Díl první.
Základní příčiny.
Část prvá: Bůh
Bůh a nekonečnost. – Důkazy jsoucnosti Boží. – Vlastnosti Boží. – Pantheism.
Část druhá: Všeobecné živly vesmíru
Poznání původu všeho. – Duch a hmota. – Vlastnosti hmoty. – Universální prostor.
Část třetí: Stvoření
Stvoření světů. – Stvoření živých bytostí. – Obydlení země, Adam. – Rozdílnost lidských plemen. – Množství světů. – Úryvky a souhlas biblický o stvoření.
Část čtvrtá: Princip životní
Bytosti organické a anorganické. – Život a smrt. – Inteligence a pud.
Závěrek dílu prvého, I- VIII.


,










"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
... pokračov. - část 60."



."


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Občasný) - 12.3.2009 > "

."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 (60) 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter